benim öğrencilerim arasında da var ters yazanlar. bu algılayışla ilgili olabilir diye düşünüyorum. şekil olarak doğru hatırlıyor ancak yazarken yönlerde yanlış yapıyorlar. arkadaşımın da dediği gibi sürekli tekrarlar ve dikkatleri çekilerek farkındalıkları artırılabilir ve zamanla algılayışları farklılaşacaktır..
sayılarla yapılan etkinliklerin sayısı artırılınca ve farklı çalışmalarla desteklenince bu farkındalıklar artırılabilir. yani sadece yazma ve sayma çalışmaları yeterli gelmeyebilir bazılarına. onlar için sayı kartları yaptırabilirsiniz, sayıları boyatabilir, yazı tahtasında denemeler yapmalarına fırsat sunabilirsiniz.
bazen de doğru yazılışla yanlış yazılışları yan yana göstererek hangisinin doğru, hangisinin yanlış olduğunu gösterebilir, sorabilirsiniz.