Sİzce TeneffÜs Olmali Mi?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan unvergonca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:30
Nİye Anasinifi ÖĞretmenlerİ Bu Konuda Daha Fazla Şeyler Yapmaya ÇaliŞmiyor.yÖnetmelİĞİn DeĞİŞmesİ İÇİn BİŞeyler Yapmaliyiz.genel MÜdÜrlÜge Hep Beraber Maİl Atmali DİlekÇe GÖndermeli Hatta Dava AÇmaliyiz.bİr İnsani 6 Saat Boyunca Bİ Makİnanin BaŞİnda Tutabİlİrmİsİnİz.İnsanİ İhtİyaÇlarimizi Bİle KarŞilayamiyoruz.İnsan Haklari Mahkemesİne Bİle BaŞvurabİlİrİz.fakat Önce Bİrlİk Olmaliyiz.ben MÜdÜrÜ Şİkayet Ettİm.ÇÜnkÜ Fotokopİ Çekmek İÇİn ÖĞretmenler Odasina Gİrdİm Dİye Bana Uyari Yazisi Verdİ.hamde Neden Orda BulunduĞumu Sormadan.ben Bu YÜzden EĞİtİm ÖĞretİmİ SÜrdÜremİyorum,23 Nİsan Yapmak İÇİn Komİte İle GÖrÜŞemİyorum,dÜzenleme Yapamiyorm.mÜfettİŞ Geldİ O Bİle YÖnetmelik,İnsan Haklarina Aykiri Dedİ.mÜdÜrler İstedklerİ Gİbİ Hareket Edemez.budurum İnsİyatİfe Birakilamaz ÇÜnkÜ İsteyen İnsİyatİf Kullaniyor İsteyen Kullanmiyor.ben Bunalima Gİrdİm MÜdÜr YÜzÜnden.o Zaman 12*30 Da Kapiyi Kİtleyİp 17*30 Da AÇsinlar Bİzde Dİlİmİz DiŞarda KÖpek Gİbİ Evİmİze KoŞark Gİdelİm.bu İnsanlik DeĞİl.bana SÜreklİ YÖnetmelİk BÖyle HİÇ DiŞari Çikamazsin Dİyor.tuvalet İhtİyacimi Bİle KarŞilamaya Korkuyorm.bİ Torba Psİkİyatrİ İlaci İle Ayaktayim.egİtİm Yapmak İstemİyorum.cocuklari Bensİz Birakmak İstemedİĞİm İÇİn Rapor Almiyorm.ama Nereye Kadar.
 
Nİye Anasinifi ÖĞretmenlerİ Bu Konuda Daha Fazla Şeyler Yapmaya ÇaliŞmiyor.yÖnetmelİĞİn DeĞİŞmesİ İÇİn BİŞeyler Yapmaliyiz.genel MÜdÜrlÜge Hep Beraber Maİl Atmali DİlekÇe GÖndermeli Hatta Dava AÇmaliyiz.bİr İnsani 6 Saat Boyunca Bİ Makİnanin BaŞİnda Tutabİlİrmİsİnİz.İnsanİ İhtİyaÇlarimizi Bİle KarŞilayamiyoruz.İnsan Haklari Mahkemesİne Bİle BaŞvurabİlİrİz.fakat Önce Bİrlİk Olmaliyiz.ben MÜdÜrÜ Şİkayet Ettİm.ÇÜnkÜ Fotokopİ Çekmek İÇİn ÖĞretmenler Odasina Gİrdİm Dİye Bana Uyari Yazisi Verdİ.hamde Neden Orda BulunduĞumu Sormadan.ben Bu YÜzden EĞİtİm ÖĞretİmİ SÜrdÜremİyorum,23 Nİsan Yapmak İÇİn Komİte İle GÖrÜŞemİyorum,dÜzenleme Yapamiyorm.mÜfettİŞ Geldİ O Bİle YÖnetmelik,İnsan Haklarina Aykiri Dedİ.mÜdÜrler İstedklerİ Gİbİ Hareket Edemez.budurum İnsİyatİfe Birakilamaz ÇÜnkÜ İsteyen İnsİyatİf Kullaniyor İsteyen Kullanmiyor.ben Bunalima Gİrdİm MÜdÜr YÜzÜnden.o Zaman 12*30 Da Kapiyi Kİtleyİp 17*30 Da AÇsinlar Bİzde Dİlİmİz DiŞarda KÖpek Gİbİ Evİmİze KoŞark Gİdelİm.bu İnsanlik DeĞİl.bana SÜreklİ YÖnetmelİk BÖyle HİÇ DiŞari Çikamazsin Dİyor.tuvalet İhtİyacimi Bİle KarŞilamaya Korkuyorm.bİ Torba Psİkİyatrİ İlaci İle Ayaktayim.egİtİm Yapmak İstemİyorum.cocuklari Bensİz Birakmak İstemedİĞİm İÇİn Rapor Almiyorm.ama Nereye Kadar.

bir ara bu konu mahkemelikti ama sonuç ne oldu daha doğrusu sonuçlandımı bilmiyorum.sizin işiniz zor.karşınızdaki tabiri caizse odun çok çok afedersiniz.böyleleri bişeyden anlamaz.allah sabır versin.mail de atalım tabi ben varım hatta şimdi yolluyorum gerisi sizden
 
Sevgili akadaşlar araştırmalarıma göre konu henüz davalık değil hiç kimse 50 dakika konusunda itiraz etmemiş.Hangi öğretmen 50 dakika derse giriyor? seyleyin Müdürle sorunum yok istediğim zaman tenefüse çıkıyorum .Ancak bu her zaman böyle olmayayacak insiyatife bırakılmamalı.Haftada 5 ayda 20 saat fazla çalıştırılıyoruz.Şikayetimi resmi kurumlara bildirmeyi düşünüyorum duyarlı öğretmenlerimin dikkatine...
 
Bence ÖĞretmenİn Rahatlamasi , DİĞer ÖĞretmen ArkadaŞlarla TaniŞip SosyelleŞmesİ İÇİn TenfÜs Olmali.ancak Çocuklari Mutlaka KontrolÜ Altinda Tutan Bİrİ De Olmali.baĞimsizlaŞmalri İÇİn Bİzİmle Bİrlİkte TenefÜse Çikmalri Gerekmez Kİ.. Plan DoĞrultusunda DiŞari Çikarip Rahatlatiyoruz.aslinda Bİraz Da ÖĞrencİlere BaĞli. Kendİlerİnİ Kontrol Edebİlseler Çikilabİlİr Aslinda. SonuÇta 1. Sinifa Gİttklerİnde Herbİrİnİn BaŞinda Bİr ÖĞretmen Olmicak Kİ.
 
zzehra öğretmenim haklısın ilgili yerlere bildirelim.fakat sesimizi duyacak yerleri bulalım cevap isteyelim ve birlik olalım.sıkıntımızı toplu olarak belirtelim bikaç kişinin uğraşması ile sonuç alınmıyor.benim eşim durumu anlatmak için bakanlıkta oö bölüm başkanı bayanla görüştü,adını hatırlayınca yazıcam.herkes aramalı yönetmeliğin düzenlenmesi gerektiğini okulöncesi öğretmenlerinin çok zor şartlar altında ve baskı altında verimli olamadığını anlatmalı.gercektende bütün verimimi ve isteğimi yitirdim.zil sesi ve oğrenci sesi duymak istemiyorum.bu mesleği yaptığıma pişman ettiriliyorum.halbuki böyle değildim.sürekli insan haklarından bahsediyolar fakat bizden insan üstü performans bekliyorlar.ben okulumda 5dakika dahi dinlendirilmiyorum.karnımı doyurup tuvalete dahi gidemiyorum kendimi sıkmaktan idrar yolu hastalığı geciriyorum.sınıftan dışarı çıktığım anda uyarı yazısı alıyorum.kendimi ifade etmeye çalıştığımdada yönetmelik böyle cevabını alıyorum.1in 4 üne düştüğüm anda istifa edicem.eğitim adınada artık bişey yapmak istemiyorum.iyice soğudum.hergece beddua ediyorm ve insanları(MÜDÜRLERİ)vicdanıyla başbaşa bırakıyorum.meslekdaşlarıma sbırlar diliyorum.
 
evet aynı sorunu bende yaşıyorum bazen çok bunalıyorum çocukları bi ara beslenme saatlerinde yalnız bırakıp müdürün yanına gitmiştim bi geldim cocugun biri sandalyeden düş kafayı kalorifere çarp yar hemen hastaneye götürdük dikiş atıldı.şimdi ondan çok etkilendim hiç yalnız bırakamıyorum çok korkuyorum yine kalorifere çarparlar diye.bazen bi 10 dk çıkıyoruz bende başalrındayım tabi ayrılam mümkünmü işte böyle çalışıp giidyoruz.
 
tenefüs olmalı diyorum. daha önce çalıştığım yerde, bahar geldiğinde çocukları oyun saatinde bahçeye çıkarıyordum.oyun saati bitiminde tenefüs zili çalıyordu.tenefüste çocukları serbest bırakıyordum.okuldaki diğer çocuklarla birlikte tenefüste de oynuyorlardı. çocukların kendilerine olan güvenlerinin arttığını gördüm. çocuklar yanlız kaldıklarında yanlarında yetişkin biri varmış gibi hareket ediyorlardı. sınıfta beş saat kapalı kalan çocuk enerjisini atamıyor.
 
bencede teneffüs olmalıdır.
bizlerde sonuçta diğer öğretmenler gibi insanız.
onların nasıl tuvalet vb (benim sigara) ihtiyaçları varsa,bizlerinde var.
mesela bazı okullarda anasınıfı binaları ayrı bir yerde (bizim okulda öyle)
ve bizim binamızda sadece anasınıfı öğrencilerinin tuvaletleri mevcut
(tabiki onların boyutlarına uygun)

sıkıştığımız zamanlarda diğer binalara gitmek zorunda kalıyoruz
ve tabiki en kısa sürede gelmek zorundayız.çünkü çocuklar biz gelinceye kadar ya kavga ediyorlar,ya düşüp bir yerleri inciniyor.

hem yardımcıyı yasakla,hem teneffüs hakkı olmasın,
hemde çocuğa birşey olunca,veliler hesap sormaya kalksın
bizde öğretmeniz,
en önemlisi bizde insanız,
bizimde fiziksel ihtiyaçlarımız var.
en azından 5 dakikalık tenefüse.


birde çocukların,diğer sınıflardaki çocuklarla tenefüslerde birlikte vakit geçirmelerinin faydalı olacağını düşünüyorum.
özellikle 1.sınıflarla.
 
arkadaşlar bütün mesajları okudum. ama burda hep "çocukları yalnız bırakamıyoruz biryerlerine zarar veriyolar" hem fikiriz herhalde fakat bu çocuklar 1 sınıfta tek başlarına kalabiliyorlar. acaba biz fazla korumacı yaklaşmıyormuyuz sizce. diğer önyargılar da bundan kaynaklanıyo olamazmı biz öğrencilerimize (ben dahil) evdeki gibi bakmaya çalışıyoruz buda istemeden de olsa onların tek başlarına kontrollerini sağlayamamalarına sebep oluyor. ben ilköğretim okulunda çalışırken ilk bir ay tenefüs yapamamıştım sonra diğer öğrenciler gibi bende tenefüs yaptım faaliyetlerimi ona göre ayarlıyordum. tenefüs zili çaldığında onların genel ihtiyaçlarını görmeye izin veriyordum(sınıfta). içeri girme zili çaldığında "hepinizi yerlerine oturmuş bir şekilde görmek istiyorum diyordum" inanın arkadaşlar hepsi masalarına oturmuş beni bekliyor oluyordu.. tabii ki ufak tefek kazalar oluyor.. ama bunlar her yaşta gelebilir2. 3. sınıflarda da aoluyordu...
 
Herkesin yorumu aynı.Tenefüs hakkını alırız ya da uzar ama fazla çalıştırılma durumu bir an önce düzeltilmeli.Bu da hukuki bir süreç birimiz kazandığında diğerleri emsel gösterebilecek.Ayrıca arkadaşlar biz öğretmeniz makama saygı duyarız şahsa değil müdür sadece idari amirdir 7 müdür ; çok vaka gören biri olarak söylüyorum.... Kadrimizi kıymetimizi bilelim!
 
bencede insanın bazen bir an nefes alması bir beş 10 dakka başka yerde olması o sınıfa daha sakin ve neşeli girmesini sağlıyor. çay içerken bile 10 tane şikayet dinlemek bazen fazla geliyor...
 
Balıkesirden yazan arkadaş yazın ben de balıkesire eş durumundan tayin istiyeceğim okulunun adı ne?Sadece merektan....
Görüşmek tanışmak dileğiyle.
 
ben balıkesir mehmet akif ersoy ilköğretim okulundayım.yaşadığım bu olay balıkesir meslek okul herşeyden nefret ettirdi.eşimi emekli olmasını bekliyorum.seneye olacak.gittiğim her yerde eminim bukadar insafsızlıkla karşılaşmıycama.cünkü resmen sınıfa kilitlenmeye çalışılıyor ben zaten yönetmeliğe gore çalışıyorum.fakat üzerimdeki baskı bütün psikolojimi bozdu.hiç dışarı tuvalete dahi cıkmama izin verilmiyor.artık olayı basına bile taşımayı düşünür oldum.sınıfa lazımlık koyarak resmimi dağıtıcam.herşeyi göze alacak duruma geldim.stresten sağlıklı düşünemez hale geldim.
 
beni duyan yok mu
 
Kesinlikle belli bir aranın verilmesi taraftarıyım. bazen o kadar bunaltıcı oluyor ki.ayrıca diğer öğretmenlerden kopuk olarak yaşıyoruz. Çocukların sürekli içeride tutulması daha çabuk sıkılmalarına neden oluyor bence.
 
selam arkadaşlar bencede tenefüs olmalı bunun için birlikte olup birşeyler yapalım dilekçe olabilir okulöncesi gen.müd.meil atabiliriz hüseyin çeliğe ulaşabilir gerekirse başbakanlığa bile meil atalım ama bunu birlikte yapalım nedersiniz arkadaşlar birinin bize bu konuda liderlik etmesini istiyorum.
 
TeneffÜs Elbette Çok GÜzel Olurdu .ama Hİtap EttİĞİmİz YaŞ Grubunu DİĞer ÖĞrencİler Gİbİ DiŞari ÇikardiĞimizi DÜŞÜnemİyorum.heralde Zarari Faydasindan Çok Olurdu...
 
arkadaşlar teneffüsten bahsediyorsunuz. Bizim, okulun kapanmasına ne kaldı diyerek temizlik için çalışan kızımızı idare çıkartarak bizlerede sınıfı siz yada velileriniz temizlesin dediler. Buna ne diyorsunuz?
 
Bence de öğretmenin teneffüs hakkı olmalı yada ders saati süremiz diğer sınıf öğretmenleri ile aynı olmalı. Neden 50 dakika? Bizim işimiz çok mu hafif? Kolay mı yarım günler için 6 ders saati, tam günler için 8-9 ders saati ( tabii 50 dakikadan) teneffüse çıkmadan çalışmak. Biz de insanız Lütfen bunu hatırlasınlar.
 
arkadaşlar beterin beteri var demişler halinize şükredin diyeceğim ama söz gelimi ama biz susmayalım ben ise uygulama sınıfındayım tek öğretmen saat 8 de okuldayım akşam 5 de bazen veliler çocukları almayı unutuyorlar 6 ya kadar beklediğim oluyor idare kapanıyor. ben kalıyorum tenefüs yok yemeklerindede bile başlarında duruyorum fakat devlet ek ders den yemek saatlerini kesti öğretmenin asli görvindendir dedi düşünün 8-5 kapalı bir alan ve 3-4 yaş çocuklarıyla ağlayan zızlayan vs....
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst