Sertifikalı Yardımcı Ablalar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan simena23
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 1:33
sanrım bu yardımcı ablalar ögretmenlik dısında yapılan işleri ögretmenler yapmayacak ben köyde iken çocukların yemekleri aynı sınıfta ve yanmda bayanda yoktu sınıfın temzligi tuvalet getr götürme bana aitti böylelikle o gibi yerlerde çalısan arkadaslar için çok rahat olacak onlar adına sevindim
 
ya adı üstünde yardımcı abla, ne öğretmenliği yapacak onlar ya, anasınıfı öğrtemenine yardım edecekler, şuan ki anasınıfı yardımcıları ne iş yapıyorsa onu yapacaklar,dersi öğretmen işler, yardımcı ablaya anasınıfı temizliği düşer arkadaşlar yapmayın gözünüzü seveyim, yardımcı ablaya kim ders yaptırır sınıfta(ki ben yaptırmam asla ben varken yardımcı benim yerime ders yapamaz) ne verebilir ki yardımcı ana sınıfı çocuğuna öyle değil mi?
 
bakıcı diye küçük görmeyin onlarında yaşama hakları var sizin gibi önlük giyecekler üstleri kirlenmesin diye ...
 
inşllh bizim okula göndermezler sınıfımda kimsyi istemem.. tam gün eğitim yapanlara gerekli aslında.. yarım gün okullar saçma olur.. veeeeeeeee neden kız meslek mezunlarına bu hakk tanınmıyor bütün lise mezunlarını kapsıyor.. çok kızgınım...
 
merhaba arkadaşlar ben gerçekten bu sorunun cevabın merak ediyorum.okadar çok eksik var ki okul öncesinde ama yardımcısız da insanın psikolojisi bozuluyo çoğu zaman sesim kısılıyo yada yorgunluktan zayıflıyorum 2 kilo verdim.bu yardımcı için nasıl yol izlenmeli biliyormusunuz.teşekkür ederim
 
sana katılıyorum.bu kadar kız meslek lisesi çocuk gelişimi mezunu varken neden normal lise mezunlarını alıp bir de onlara eğitim için para ayrılıyor.bize gelince de üç kuruşun hesabını yapıyorlar.az maaşla usta öğretici çalıştıracaklarına bizi atasınlar.biz boşuna üniversite okumuşuz sanırım.
 
Konuyu ilgili yere taşıdım.

Yardımcı ablalar????????

Devlet açığı nasıl en ucuz şekilde kapatacağını bulmuş..Az maaş ve sigorta primleriyle açığı kapatacak demek böyle.
4 yıllık eğitimimizi bir sertifika programı mı karşılayacak?
Diyecek birşey bulamıyorum..

Eğitici annelerden sonra birde yardımcı ablalar..

Ağlanacak halimize gülelim..
Tuğbaya kesinlikle katılıyorum çok iş ucuz işçi kalitesiz eleman iyice 3. sınıf dünya ülkeleri gibi olmaya başladık.Türkiye'de o kadar bu işle ilgili lise,yüksek okul ve üni. varken oradan mezun olanlar yetmiyormu yani
 
herkes kısmetini yer boşuna üzülmeyin
 
meslek lisesi çıkışlı olanlara öncelik tanınacağını duydum ama kesin bilgim yok.işsizlik zor tabi allh herkese yardım etsin
 
haklısısnız böyle saçma şey olamaz devlet lise mezunu ablaları düşüneceğine neden biz ünv mezununu düşünmüyor önce bize kadro versinler bize iş versinler sonra lise mezunlarına sıra gelsin boşuna mı okuduk biz 4 yıl çok sinir bozucu hayırlısı olsun bakaılm neler çıkacak karşımıza daha....
 
Tuğbaya kesinlikle katılıyorum çok iş ucuz işçi kalitesiz eleman iyice 3. sınıf dünya ülkeleri gibi olmaya başladık.Türkiye'de o kadar bu işle ilgili lise,yüksek okul ve üni. varken oradan mezun olanlar yetmiyormu yani
hepinize katılıyorum arkadaşlar burda yorum yazıp bize kadro versinler diyorsunuz ama sitemizin başlattığı 5000 kadro istiyoruz kampanyasına destek için msj atanlar çok az lütfen kadro isteyenler oraya msj gönderin.
 
bence bu yardımcı abla işi çooook iyi olmuş en azından yardımcı ablalalar gözetiminde çocuklarımıza daha iyi eğitim verilecegine inanıyorum.üniversite mezunlarını görüyorum ama hiç egitim almasıyla hiç alakası yok egitim alanlarıda görüyorum.içler acısı.:77wu[1]:
 
2 çocuk annesiyim alan menmun satan menmun sizene işsizlikden şikayetciyseniz açın bir internet cafe geyik muhabbetine devam edin.ama şunu söylerim bu işler adamı dişler yalan dünya eğitim şart ama ablalara destek veriyorum sizleride bekliyorum.....:36_6_3: :36_11_6:
 
kızlar bir şey soracağım..bu eğitim nerede ve nezaman verilecekmiş..bilginiz varsa aydınlatırsanız sevinirim ben de okulöncesi son sınıf öğrencisiyim dee.. bi arkadaşım soruo
 
arkadaşlar bu uygulama sadece pilot illerdemi uygulunacak eğer öyleyse pilot iller hakkında bilgisi olan var mı
 
Bu proje çok güzel ben açık lise çocuk gelişimi mezunuyum.Acaba bizim şansımız nekadar. bizede iş imkanı dogarmı ben ve benim gibi binlerce kişi çocuk gelişimi mezunu hazır yetişmiz kişileriz daha verimli olacagımızı düşünüyorum.
 
arkadaşlar yardımcı ablalık kurs kayıtları ne zaman ve nereye yapılıyor bilen varmı?eğer bilen varsa bunu bizimle paylaşabilirmi?şimdiden teşekkürler......
 
YARDIMCI ABLALAR

Lise mezunu işsiz genç kızlara müjdeli haber. MEB 15 bin kadını eğitip ‘yardımcı abla’ sertifikası verecek. Gençler, sertifikayla devlet ve özel okulların ana sınıflarında görev alabilecek

Milli Eğitim Bakanlığı, 15 bin kadına istihdam kapısı açacak olan “yardımcı ablalık” sertifika programını hayata geçiriyor. 2009, 2010 ve 2011 yıllarında kademeli olarak 15 bin lise mezunu kadına “yardımcı ablalık” eğitimi verilecek.

Okul öncesi eğitim çağındaki çocukların okullaşma oranını yüzde 35’e yükselten ve bunu yüzde 50’ye yükseltme çalışmalarına hız veren Bakanlık, personel ihtiyacını da sertifikalı “yardımcı ablalar” ile kapatacak. 30 milyon YTL’lik projeyi AB finanse ediyor. Proje çerçevesinde ilk kursiyerler 2009 yılı Nisan ayında eğitime alınacak.

Projeyle lise mezunu olan kadınlar, MEB’in vereceği teorik ve pratik eğitimin ardından sertifika almaya hak kazanacak. “Yardımcı abla” sertifikası alan 15 bin kadın devlette de iş imkânı bulabilecek. Bakanlığın yaklaşık 2 bin 500 kadını istihdam etmesi planlanıyor. Eğitim alan diğer “yardımcı ablalar” ise özel kreşler ve ana okullarında iş imkânı bulacak


Not: Yazı böyle fakat her hangi bir çalışma gözükmüyor şimdilik..fakat okulöncesi eğitimin zorunlu olması belkide bir an önce buı işe el atılmasını zorunlu kılabilir..ama şimdilik bir ses yok...korkum bununda boş bir haber olması..umarım öyle olmaz..
 
arkdaşlar ben bişey anlmadım gıttı bu nasıl işti ya kımse sözün de durmuyo.her il de her ilçede olacaktı şimdi ne oldu anlamdım gttı kafam ıyıyıce karıştı.Bu insanlar ne yapıyo nereye gıdıyolar acba??meslegımden sogutuyolar ya
 
kafanızın karışmasına,stres yapmanıza ,telaşlanmanıza gerek yok gibi hocam.....nisanı bir bekleyin bakalım...o zaman yayınlanmassa bir şeyler bu senede olmaz gibi bu uygulama..ama önce nisanı beklemek gerek...kolay gelsin
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst