- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Parmak İzi Etkinlik
Etkinlik Türü: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu: 48-60 ay
Kazanımlar ve Göstergeleri
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Materyaller: Parmak boyası, beyaz A4 kâğıdı, şeffaf bant, kurşun kalem, renkli boncuk, karton, yapıştırıcı
Sözcükler ve Kavramlar: Parmak izi
Öğrenme Süreci:
“Çocuklar siz hiç parmak izinizi gördünüz mü?” diye sorularak giriş yapılır. “Şimdi yapacağımız deneyle parmak izimizi ve hepimizin parmak izinin farklı olduğunu göreceğiz.” denilir.
Siyah kurşun kalemle boyanmış bir sayfaya çocuklar sırayla işaret parmaklarını bastırırlar. Öğretmen şeffaf bandı bastırdıkları parmaklarına yapıştırır ve geri çekip boş beyaz bir kâğıda yapıştırır. Her parmak izinin altına öğrencinin adı yazılır. Böylece sınıftaki herkesin parmak izinin kopyası alınmış olur. Bu çalışma masalarda gezdirilerek çocukların büyüteç ile parmak izlerini incelemesi için fırsat tanınır. Parmak izleri arasındaki farkları görüp görmedikleri sorulur. Dünyadaki bütün insanların parmak izinin farklı olduğu söylenir.
Daha sonra çocuklara A4 kağıtları dağıtılır ve kendi parmak izlerini resmetmeleri istenir. Etkinlik bitiminde çocuklar birbirlerinin resimlerini inceler ve benzeyip benzemedikleri hakkında konuşurlar.
Değerlendirme:
*Bugün ellerimiz ile neler yaptık?
*Dünyadaki bütün insanların parmak izlerinin farklı olması hakkında ne düşünüyorsun?
*Sence parmak baskısı ile başka neler yapılabilir?
Etkinlik Türü: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu: 48-60 ay
Kazanımlar ve Göstergeleri
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Materyaller: Parmak boyası, beyaz A4 kâğıdı, şeffaf bant, kurşun kalem, renkli boncuk, karton, yapıştırıcı
Sözcükler ve Kavramlar: Parmak izi
Öğrenme Süreci:
“Çocuklar siz hiç parmak izinizi gördünüz mü?” diye sorularak giriş yapılır. “Şimdi yapacağımız deneyle parmak izimizi ve hepimizin parmak izinin farklı olduğunu göreceğiz.” denilir.
Siyah kurşun kalemle boyanmış bir sayfaya çocuklar sırayla işaret parmaklarını bastırırlar. Öğretmen şeffaf bandı bastırdıkları parmaklarına yapıştırır ve geri çekip boş beyaz bir kâğıda yapıştırır. Her parmak izinin altına öğrencinin adı yazılır. Böylece sınıftaki herkesin parmak izinin kopyası alınmış olur. Bu çalışma masalarda gezdirilerek çocukların büyüteç ile parmak izlerini incelemesi için fırsat tanınır. Parmak izleri arasındaki farkları görüp görmedikleri sorulur. Dünyadaki bütün insanların parmak izinin farklı olduğu söylenir.
Daha sonra çocuklara A4 kağıtları dağıtılır ve kendi parmak izlerini resmetmeleri istenir. Etkinlik bitiminde çocuklar birbirlerinin resimlerini inceler ve benzeyip benzemedikleri hakkında konuşurlar.
Değerlendirme:
*Bugün ellerimiz ile neler yaptık?
*Dünyadaki bütün insanların parmak izlerinin farklı olması hakkında ne düşünüyorsun?
*Sence parmak baskısı ile başka neler yapılabilir?