Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Parmak İzi Etkinlik

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Parmak İzi Etkinlik

Etkinlik Türü:
Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Bireysel Etkinlik)

Yaş Grubu: 48-60 ay

Kazanımlar ve Göstergeleri

MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

Göstergeleri:

Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

Materyaller: Parmak boyası, beyaz A4 kâğıdı, şeffaf bant, kurşun kalem, renkli boncuk, karton, yapıştırıcı

Sözcükler ve Kavramlar: Parmak izi

Öğrenme Süreci:

“Çocuklar siz hiç parmak izinizi gördünüz mü?” diye sorularak giriş yapılır. “Şimdi yapacağımız deneyle parmak izimizi ve hepimizin parmak izinin farklı olduğunu göreceğiz.” denilir.

Siyah kurşun kalemle boyanmış bir sayfaya çocuklar sırayla işaret parmaklarını bastırırlar. Öğretmen şeffaf bandı bastırdıkları parmaklarına yapıştırır ve geri çekip boş beyaz bir kâğıda yapıştırır. Her parmak izinin altına öğrencinin adı yazılır. Böylece sınıftaki herkesin parmak izinin kopyası alınmış olur. Bu çalışma masalarda gezdirilerek çocukların büyüteç ile parmak izlerini incelemesi için fırsat tanınır. Parmak izleri arasındaki farkları görüp görmedikleri sorulur. Dünyadaki bütün insanların parmak izinin farklı olduğu söylenir.

Daha sonra çocuklara A4 kağıtları dağıtılır ve kendi parmak izlerini resmetmeleri istenir. Etkinlik bitiminde çocuklar birbirlerinin resimlerini inceler ve benzeyip benzemedikleri hakkında konuşurlar.

Değerlendirme:

*
Bugün ellerimiz ile neler yaptık?

*Dünyadaki bütün insanların parmak izlerinin farklı olması hakkında ne düşünüyorsun?

*Sence parmak baskısı ile başka neler yapılabilir?
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst