Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Öğretmenlerin Öğrencilerden Şikayetleri - Öğrenci Problemleri

Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
53
Ben ogretmen degilim ama  2 cocuk annesiyim..Kanadada yasiyorum  ozellile oglumla cok sorunlarimiz oldu ve onlarla savasmayi degil yasamayi ogrendik..Bu konuyla ilgili bir suru yerden egitim aldim bir suru insani dinledim ve ingilizce bir kitabi "MY spirted child"e anliyana kadar 3kere okudum..Ozellille anne babaya cocugunu dinlemesini ve onu bu haliyle  ve daima sevdiklerini  gostermeleri sart..Sizinde okul olarak okulun kurallari oldugunu  dikkat cekmek icin diger ogrencilerin hakkini alamaya hakkinin olmadigini  onu bir kornurda yada bir sandalyade yasi neyse eger 4 ise  4dak. 5 ise 5 dak, cezalandiricaksiniz eger yerinden kalkarsa tekrar onunla hic konusmadan ayni yere oturtucaksiniz taki  czasini tamamlyana kadar. Ceza suresi bitince  ona ne yaptigini sorucaksiniz kesinlikle bilmesi gerek  sucunun ne olduguyla ilgili..Ve en onemlisi  zarar verdigi kisiden ozur diletmeniz sart..Bu ceza sistemini  taki okulda ogretmenin  evdede anne babanin  sozu gectigini  mutlaka  anliyana kadar surdurmelisiniz .. Ayni seyi anne babayada ogretmelisiniz..Ceza  sandalyesi veya yeri  surekli ayni yer olmali..  Kunusurken  onunla  ayni  goz  hizasina  gelmeyi ihmal etmeyin..Cok onemli.. Ama  yaptigi iyi seyleride  gormemezlikten sakin gelmeyin  tam tersi odullendirmeyi ihmal etmeyin..Bir star vererek v.b.. Bu konuyu  anne babayida  egiterek surdurmelisiniz ancak bu  bicimde bu  cocugu  topluma  kazandirabilirsiniz..Eger  anne-baba  cocuga  siddet uyguluyorsa  bu  konuda  size  durust olmalarini isteyin..Kesinlikle  cocugun  yninda  tartismamalarini olmadik  hediyeler  cocuga  alinmamasini  fazla  televizyon yerine  parkta yada  ve  oyunlari oynayarak  bu  cocugu  3 hafta  icinde  duzeltebiliceginize  eminim..Ama  inanin  bana  bu hiperaktivlik degil..Tamamen  ilgi  bekleyen bir cocukla  karsi  karsiyasiniz..Ona  kimin patron oldugunu ogretmelisiniz  SABIRLA..Kusura bakmayin  haddimi asmak istemem  ama sadece  bilgilerimi  paylasmak istedim..Benimde  uyguladigim  ornekler.. Saygilar basarilar
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
298
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
benimde alper isminde bi öğrencim var...aman allahım bi dakka yerinde durmuyor.dışarıda işim olsa ve işimi halldeip tekrar sınıfa girsem çocuklar başlıyor şikayete:öğretmenim alper beni itti...öğretmenim alper beni dvdü...öğretmenim alper benim oyuncağımı aldı vs....ayy çok canım sıkılıyor zaten faaliyetlerini de tam olarak hiçbir zaman bitirmedi...ailesini çağırdım...anlaştık 3ümüz bi daha yaramazlık yapmayacaktı alper...ama işe yaramadı...ama bazen öyle anlar oluyorki yaramaz alper birden değişebiliyor...nasıl oluyor anlamıyorum şimdi değiştiği anları gözlemleyorum...değişiyor yani çok uslu olabiliyor bazen
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
116
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Gulum arkadaşımız çok doğru şeyler yazmışş.Bende şimdiye kadar hiperaktif tanısı konulmuş çok çocukla çalıştım.İtiraf etmeliyim bu çocuklarla çalışmak gerçektende çok zor.Ama neler yapabileceğinle ilgili bikaç öneride bulunabilirim belki.Öncelikle bu çocuğunda sınıfta bir kişilik olduğunu hissetmesini istiyorsan etkinliklerini çoğunlukla hareketli onlardan seç (oyun gibi)çocuğun dikkat seviyesini göz önünde bulundurarak etkinlik sürelerini kısaltmaya çalış.Sınıf kurallarını net bir biçimde açıkla ve olumsuz davranış gösterdiğinde vurmak vs.. gibi bizim mola yöntemi dediğimiz arkadaşımızın sandalye cezası yöntemini kullan.Ama çocuğa bunun ceza olduğunu söylemeden..(sen şu şu şu davranışından dolayı şimdi burada oturup arkadaşlarını izleyeceksn.Bak bakalım onlar orda oynarken burda tek başına oturmak eğlenceli mi değil mi buna sen karar ver)vb. cümlelerle çocuğu düşünmeye sevketmeye çalış.Sonunda orda oturmanın eğlenceli olup olmadığını sor ve kesinlikle oturma süresini çok kısa tutma yoksa alışkanlığa dönüştürür ve yöntem etkisini yitirir.Aile ile sürekli iletişim içinde ol ve aynı şekilde evdede kurallar konusunda karalı olmalarını iste.Konuşmalarınızda aile ve öğretmen olarak "ben" dilini kullanmanız çok daha iyi olacaktır.Ön:Bu davranışın beni çok üzdü vs... Sanırım şimdilik aklıma gelenler bunlar.Kolay gelsin arkadaşım sabır sabır sabır......
 
Katılım
14 Tem 2006
Mesajlar
2,315
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
41
benim de var öle bi çocuğum...çok fazla zarar veriyor..ilk başta çocuğun okulda kalma süresi kısıtlanmalı..bu diğer çocukların psikolojisi için de çok önemli..zamanla okula ve arkadaşlarına alışacaktır...mesela benim çocuğum günde 1 saat kalıyor...Diğer çocuklarımdan olumsuz etkilenen çok oldu ama yapacak bişey bulamıoruz...Allah hepimize sabır versin...
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
500
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
41
evet aile ziyaretinden sonra psikologla görüşmesini tavsiye edersin...haberdar et durumdan güldeste:)merak ettim bende nolucak
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
20
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Bencede uzman yardımı alması en iyisi ve doğrusu..fakat yemek yemezse büyümesinin duracağını, yani kilo alımının ve boyunun uzamayacağını ama yaşının herzaman büyüyeceğini,doğum gününün yemek yemese bile olacağını ve büyümenin çok güzel birşey olduğunun devamlı vurgulayın, birebir görüşme dışında sınıf geneline hitap ederekte mesajlar verirseniz üzerine alınır ve bu durumdan kurtulmasına yardımcı olabilir bence...bide kardeşin çok güzel bişey olduğunu,kardeşiyle çok güzel vakit geçireceğini,onunla arkadaş olacağını vs.anlatmanızda faydalı olabilir diye düşünüyorum yada ne biliym bunlardan sonra aile hemen 2. çocuk düşünmüyorsa daha düşünmediklerini ve "senin istediğin bir zaman ikinci kardeşi düşünürüz"diye çocuğun isteklerinin önemi vurgulanarakta çözüme yardımcı olunabilir bence....umarım işe yarayabilecek bilgilerdir yazdıklarım,dediğim gibi sadece bir anneyim,yanlışlarım var ise geri dönmenizi isterim öğrenmek adına.....
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
116
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Bu benim meslekte 5.yılım ve her yıl 25 çocukla yalnız bir yıl 24çocukla çalıştım ve her yıl en az bir tane kaynaştırma öğrencim oldu.Devlet okulunda devlet memuruyum ve bu tür kaynaştırma öğrencilerini kayıt ettirmeme veya sınıfa almama gibi bir lüksümüz yok.Ayrıca bu çocukların şartlar ne olursa olsun topluma kazandırılması gerektiğini ve toplumla içiçe yaşamayı öğrenmesi gerektiğini düşündüğüm için kaynaştırmaya sonuna kadar destek veriyorum.Eğer o üniversite diplomasını elimize alabildiysek ve özel eğitim,kaynaştırma dersleri gibi bu tür çocuklara yönelik dersler alıp bu konularda yetiştirildiysek bu çocuklarıda eğitebiliriz diye dşünüyorum.Almam kabul etmem cümleleri bana kolaya kaçmak gibi geliyor.Şunu unutmamak gerekiyor!benimde çocuğum böyle olursa ve istenmesse ne hissederdim?onlarda biizm çocuklarımız ve elimizden geleni yapmalıyız...
 
Katılım
2 May 2006
Mesajlar
69
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
45
mutlaka bu çocuklarıda topluma kazandırmalıyız ama onu kazandıralım derken bu çocuk diğer çocuklara kötü örnek oluyor,bu sefer diğer çocuklarında bu davranışlarını unutturmaya çalışmak gerekiyor.Yani problemler sadece o çocuk içinde kalmıyor malesef!Bu çocuk yüzünden sınfta düzen diye birşey kalmıyor.Benimde daha önce problemli çocuklarım olmuştu ama bu bambaşka birşey,ceza,güzel söz hiçbirşey etkilemiyor
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
732
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
aslında hiperaktiv olup olmadığınıda sorgulamak lazım. fazla şımartılmış çocuklarda bu şekilde oluyor.bu işte fazlasıyla sabır lazım. allah kolaylık versin...
 
Katılım
15 Tem 2006
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
arkadaşlar öncelikle çocukların dikkat sürelerinin çok uzun olmadığını hatırlatmak istiyorum. onun için değişik teknikler kullanırsak daha verimli hikaye saatleri geçereceğimizi düşünüyorum. bunun yanında da mutlaka ses tonu jest eve mimikler de çoook ömemli.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
13
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
benim sınıfımda da böyle bir çoccuk var ve diğer çocuklara zarar veriyor onunla ilgilenmekten başka şeylere fırsat kalmıyor.yeni bir çözüm bulduk artık 2 saat okulda kalıyor sonra gidiyor yoksa dayanılır gibi değil.Ama kaldığı süre bile çekilir gibi değil ne ceza ne güzel söz ne de ödül hepsi boş...Diğer çocukların şikayeti arttı hangisinden vazgeçecez 1 çocuğu topluma mı kazandıracağız yoksa geri kalan 22 çocuğun düzeninin ve huylarının değişmesi mi?Bugün velisi Allah rızası için okulda kalsın diyor ben ne ve diğer 22 çocuk ne olacak peki?
 

su2

Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
[size=x-large][/size][size=small]Sınıflarımızda birbirinden farklı seviyede ve farklı alt yapı ile gelmiş çocuklar var..Çocukların 6 yaşına kadar getirmiş oldukları alışkanlıkları değiştirmekte zorlanmamız doğal ama daha pratik önerilere ihtiyacım var..

Sınıfımda çok akıllı zihinsel gelişimi liderliği oldukça iyi olan bir öğrencim var.Onunla sorunum Efelenmesi yani arkadaşlarına Lan,Hop,gibi ifadeler kullanması Taş fırın erkeği olanHaluk gibi birden erkeksi bir kabalık içersine girmesi..ve tahmin ettiğiniz gibi buna benzer özellikler...Aile ile konuştum bu rahatsızlığımı farkındalar abinin yanlış örneği küçük çocuğun şımartılması gibi şeyler...

BU öğrenci ile konuştum gülen yüzler verdim çok anlayışlı oto kontrolü olan bir çocuk TAmam diyor ve o kelimeler ağzından çıkınca bana bakıyor mahcup yani farkındalık düzeyine ulaştı ama bu alışkanlığı da onu bırakmıyor mizaç olarak yerleşmesini istemiyorum....
BU DURUMDA ARKADAŞLAR SOMUT NE YAPABİLİRİM KELİME Mİtekrarlatayım sık sık görev veriyorum yeni orjinal şeyler düşünüyorum aklıma gelmiyor YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM....
 

su2

Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
Teşekkür ediyorum Deniz ilgilendiğin için.Yani bu konuyu sınıfla paylaşıp istemediğim yani rahatsız olduğum kelimeleri kullanmadığı saatler ya da zaman ya da gün (yemek oyun müzik serbest zaman) de alkışlamamızı öneriyorsun deneyebilrim aslında.Ama bu kelimeleri kullandığında sınıfın dikkatini bu konuya çektiğim için arkadaşlarını uyarmak yerine bana çok şikayet gelebilir mi acaba fikirlerinizi bekliyorum.
 

su2

Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
Bu haftamı bu çocuğa vereceğim önerini deniyeceğim teşekkürler
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
732
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
BENCE EN ÖNCE AİLEYİ HALLETMELİSİN.SEN OKULDA NE KADAR YANLIŞ DERSEN DE EĞER AİLEDE BU DAVRANIŞ GÖSTEREN KİŞİ YA DA KİŞİLER VARSA MUTLAKA ONU ÖRNEK ALIYORDUR.ABİSİ GİBİ. BU TİP KONUŞMALARI BABASIDA YAPIYOR OLABİLİR ERKEK ÇOCUKLAR GENELDE BABAYI ÖRNEK ALIRLAR O YÜZDEN ONUDA ARAŞTIR. SINIFTA İSE SÜREKLİ UYARMA ÇÜNKÜ O BUNUN FARKINDA BAZAN BİR GÖZ GÖZE GELMEKTE ONUN BU YANLIŞ TAVRINDA ONA NE DEMEK İSTEDİĞİNİ ANLATIR. BU ŞEKİLDE SÜREKLİ OLARAK BUNLAR YAPILIRSA KANIMCA BUNU UNUTACAKTIR. UMARIM YARDIMCI OLABİLİRİM.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
495
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar benim Ömer isminde bir öğrencim var. çoğu zaman beni şaşırtıyor. örneğin;

Geçen 10 kasım hakkında çocuklara bilgi veriyorum. Atatürk anıtkabirde yatmaktadır falan dedim ömer bana 'öğretmenim anıtkaiki var mı? ' gibi bir soru sordu.

yine geçenlerde arkadaşına diyor ki ' Mert ben yaya nedir öğrendim neymiş biliyor musun? yaya bizlermişiz.arabamız yok ya' gibi bir açıklama yaptı.bilmediği şeyleri sürekli soruyor.

oyun oynayacağız oyunu ve oyunun kurallarını anlatıyorum diğerleri durmuş beni dinliyor o sürekli etrafımda dönüp duruyor.  Diğerlerinden çok fazla haraketli. enerjisi hiç bitmiyor sanki. hikaye anlatıyorum. ayaklarını bi sandalye üzerine çekiyor bi indiriyor sallanıyor kıpır kıpır.


Kızılaydan ve yaptıklarından bahsettim. Doğal afetlerde yapılması gerekenlerden falan deprem olduğunda birinci katta oturuyorsak dışarı kaçabiliriz falan dedim o da ' ya dışarı kaçtığımızda dışarıda da yangın varsa 'gibi bir soru sordu. bende 'arka kapı varsa ordan kaçarız  yoksa arka tarafta da sel mi var 'gibi bi espiri yaptım nasıl hoşuna gidiyor :)

aklıma gelenler bu kadar

bu konuda bilgisi olan varsa beni bilgilendirirse sevinirim.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
495
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
:) ilgilendiğin ve tavsiyelerin için teşekkürler arkadaşım.
 

swm

Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
deniz arkaşın söyledi yardımcılık konusunda hak veriyorum ama yaptığın arka tarafta sel mi var espirisi diğer öğrencilerde akıl karışıklığı yapabilir. çünkü okul öncesi çocukların soyut kavramları tam olarak gelişmediği için anlamakta zorlanabilirler ve yangın olduğunda sel de olabileceğinne inanabilirler. öğrencin ömer konusunda bir özel eğitimci tanıdığına anlatabilir.ondan tavsiyeler alabilirsin tabiki her çocuk farklıdır kendini ifade etmedefarklı yollar kullanabilir. bu çocukta kendini sorularına cevap bularak ifade edebilir.
 
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
17
Tepki Skoru
0
Puanları
0
arkadaşlar bir öğrencim var çok yaramaz yerinde durmuyor okuma yazma çalışmalarında iyi ama diğerlerini beklerken karalayıp geçiyor önemsiz geliyor ona arkadaşlarına sataşıyor hep kendi istediğini yapmamızı istiyor gün içerisinde oturma düzenini sürekli değiştiriyor evde sürekli tv izler hiç yaramazlık yapmazmış sakin bir çocukmuş sınıf kalabalk olunca sakin bir problem yok sınıfta az öğrenci olunca çıldırıyor kaçıp beni yakalasana diyor delirmek üzereyim
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
459
Tepki Skoru
0
Puanları
0
tam bilmiyorum ama çocuk hiperaktiv bir çocuk olabilir.sınıfta sıkılıyor mu.arkadaş ediniyor mu.sınıfta uyumlu mu.bizim bir tanıdığımız çocuğu üstün zekalıymış.sınıfta çok sıkılıyor ve onlarla arkadaşlık yapmak bile istemiyormuş.hatta çocuğa basit geldiği için etkinlikleri bile yapmıyormuş.öğretmenide bu çocuğu doktora götürün en basit etkinliği bile yapamıyor demiş.doktorda çocuğun üstün zekalı olduğunu o yüzden sınıfta uyumsuzluk yaşadığını söylemiş.bence ailesine söyleyin ve aile bir doktora götürsün.çünkü bu çocukların gittiği bir okul varmış.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst