Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Anasınıfında İngilizce öğretimi

Selçuk Aydın

Akademisyen
Yönetici
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
3,038
Tepki Skoru
47
Puanları
48
Kritik dönemler desteklenmesse olmaz tugba.İngilizce anasınıfında verilecekse 1-2-3 de de haftada bir kaç saat ingilizce dersi koyman lazım.Anasınıfında ingilizce verilecekse 1-2-3 de de verilsin.
Yoksa dediğim gibi bu iş sadece sözde ve şov amaçlı kalıyor...
 
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
169
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Selçuk bey anasınıfında ingilizce kelimeler verilmesi şarkılar söylenmesi arkadaşlarımızın ve okullarının (eğer öğretmen tutuluyorsa)özverisiyle yapmış oldukları bir uygulama.Yoksa bizden böyle birşey istenmiyor.Yani ingilizce eğitim 4. sınıfta başlıyor.Ben çevremi gözlediğimde hazırbulunuşlukları olmayan öğrencilere sahip okulların velilerinden para toplayarak ingilizce öğretmeni tutmaları ve bunu yapmayan okulların bir eksikliği varmış gibi bir düşünceyi etrafa yaymaları yanlış geliyor.Oysa ki biliyorum veliler bir hikaye kitabı almış değildir çocuğuna fakat her ay ingilizce için para verebiliyorlar.Biliyorum ki sınıfları çok eksik malzeme açısından .İşte bende bunda başka birşey ararım.Yoksa yukarıda bu uygulamayı yapan arkadaşlarıma değil sözlerim.Bir okulöncesi öğretmeni olarak bilinçli olmalıyız.(sözüm bahsettiğim örneklere)
 
Katılım
1 May 2006
Mesajlar
271
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlarımında değindiği gibi bir çok anaokulu bunu şov amaçlı yapıyor.Zaten velilerde hemen diyor şurda ingilizce veriliyormuş v.s..Amaç bu oluncada gerek görmüyorum ben ingilizceye önce Türkçe...
 

su2

Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
arkadaşım öncelikle şunu belirterek başlamak istiyorum,YARATICI DANS YARATICI DRAMA YARATICI SANAT etkinlikleri diyelim ki ilköğretimde desteklenmiyor(buna katılmıyorum yeni ilköğretim programını incelemenizi isterim ayrıca bunlara çok dikkat eden öğretmenlerde var) bu verdiklerimiz çocuğun kişiliğine özgüvenine büyük halkalar katıyor çocuğu olumlu anlamda destekliyor öğrenmeye hazır hale getiriyor çok yeterli olmasa da........

ikinci olarak arkadaşlar koleJlerde ki çocukların küçük yaş da ingilizce öğrenerek ileri ki yaşlar da bu anlamda başarılı olduğunu söylemişler...işte bu yüzden karşıyım...Bizim çocuklarımız anasınıfdan sonra koleje gitmeyecekler öyle bir merak uyandırsak bile 1.sınıf da okuma öğrenme merakı içinde olacaklar çocuklar ve aileleri ingilizce akıllarına gelmiyecek belki..çok hassas bir dönem 2. 3.sınıf da bu sürecek 4.sınıf da başlıyacak ne yazıkki...
Sizler belki sempati ilgi duymalarına destek sağlamak istiyorsunuz
anlıyorum AMA 1.SINIF DA YOK Kİ İNGİLİZCE EL yazısı var BİZLER OKUMA YAZMA HARF SES VERMİYORUZ EĞİK ÇİZİMLERLE EL YAZISINA merak ilgi uyandırıyoruz

hepimiz ayrı ayrı çevreler de ayrı şartlar da ayrı seviye ayrı sayıda ki öğrencilere eğitim veriyoruz..Ben sınıfıma ingilizce renk sayı öğreterek
1 saat geçirmek istemiyorum.o saati onlara daha çok söz vererek kullanmak isterim 23 çocuğum var 2.dönem ve bunda söz vermede zorlanıyorum.onları daha çok dinlemek istiyorum.

AMA İLERİDE 1.SINIF DA OLUR [KARŞI OLMAMA RAĞMEN] DESTEK SAĞLAMAK İÇİN 1.SINIF PROGRAMI rehberliğin de ingilizceye yer verilebilir belki...aramızda her konuda görüş ayrılığı olabilir...bunları dile getirip tartışmamız konuşmamız fikirlerimizi dile getirmemiz< ne güzel UMARIM YETİŞTİRDİĞİMİZ ÇOCUKLARDA FİKİR AYRILIKLARINA SAYGI GÖSTERN ÇOCUKLAR OLUR.....
 

Selçuk Aydın

Akademisyen
Yönetici
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
3,038
Tepki Skoru
47
Puanları
48
Bu saydıklarınız zaten bir şekilde destekleniyor.Su nun dediği gibi ilköğretim programını incelemenizi isterim ayrıca bunlara çok dikkat eden öğretmenlerde var.
Ayrıca her mesajda belirttiğim gibi anasınıfında verilecekse 1-2-3 de desteklensin.
1-2-3 de desteklenmeyecekse verilmesin.Sadece ingilizce değil her türlü kazanım 1-2-3 de desteklenmeli.
 
Katılım
20 May 2006
Mesajlar
2,193
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar bilginiz varmı bilmiyorum ama okul öncesinde artık ingilizce verebiliyoruz...1. dönemim son haftalarında okuluma bir yazı geldi...çocukların kendi dillerinden başka dillerinde farkında olmaları amaçlanarak okul öncesi yaştaki çocuklara renk, sayı,şekil,yakın aile fertleri vb. okulun müsait olma durumuna göre ingilizce verilebiliceği belirtilmişti...
 

su2

Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
bu konuda bir bilgim yok öyle bir yazı gelmedi bize..Çocuklar gerek İngilizce oyuncak ve çizgi film kahramanlarıyla bu dil ile ilgili az çok birşeyler alıyorlar..Önceden de belirttiğim gibi 1.2.3. sınıf da olmadıkça karşıyım kelime vermeye..Tabiki cümle vermiyorsunuzdur bunun farkındayım..şu an benimsemiyorum kelime vermeye dil nankördür kullanılmayınca gider 3 yıl arada fazla aynı şeyleri 4.sınıf da da rahat alabilirler bence
 
Katılım
20 May 2006
Mesajlar
2,193
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
yazı sadece bizimle ilgili değildi... ilköğretim 1.2.3.4.5. bütün sınıfları kapsayan bir yazıydı...
bence kelime verilebilir cümle öğretimine bende karşıyım...çocuk kendi dilini tam olarak öğrenmeden diğer dilleri öğrenmemeli...
 
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
549
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar ben de ingilizce öğretimi konusunda ufaktan ufaktan düşünmeye başlamıştım. Arama motorundan bu konuyu aradım ve burdaki tüm yazılanları okudum. Ben de şöyle düşündüm. Hem dünyadaki diğer insanların ayrı bir dili olduğunu hem de merak uyandırmak amaçlı ikinci dönem sanırım nisan gibi sayıların ingilizcesini vericem. bu zamana kadar da Türkçeyi çok çok iyi kavratmam lazım. Ama sayıların 1'den 10'a kadar öğretiminde ben bir sakınca görmedim. Sadece bu kadar öğreteceğim daha da ileri gitmeyeceğim. Şuan ki fikrim bu.
 
Katılım
16 Ocak 2009
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
36
merhabalar.
foruma okul öncesi dönemde ingilizce öğretimi konusunu ararken rastladım. 21 yaşındayım ve şu anda okul öncesi öğretmenliği 4. sınıf öğrencisiyim. 4. sınıf eğitimimi erasmus öğrenci değişimi projesi ile italya'da sürdürüyorum. sizler gibi bir okul öncesi öğretmeni değilim henüz. inşallah bu sene sonunda mezun olacağım.
ben ingilizce öğrenimime aktif olarak 5. sınıfta başladım, ama lise ve üniversitedeki plansız eğitim yüzünden her sene sil baştan başlamaktan aslında çok da fazla ileriye gidemedim. 5. ve 6. sınıflarda özel bir ingilizce eğitim kurumuna 7. ve 8. sınıfta ise tüm dersler olarak gittiğim özel bir kursta devam ettim. üniversiteye kadar da bu kursların yararını fazlası ile gördüm. üniversite 1. sınıfta yurtdışında eğitim imkanımızın olduğunu öğrendim ve tekrar kurslara başladım. 3 yaz boyunca bu kurslara devam ettim. yani 3 yaz boyunca hiç tatil yapamadım. kış döneminde üniversite yaz döneminde yoğunlaştırılmış ingilizce kursları derken 3 yıl akıp gitti. hatta bu yaz yani 2008 yazı sabah saat 09:00 da kursa girip akşam 18:30 da dersten çıktım. şu anda yaklaşık 5 aydır italya'dayım ve hem italyanca öğrenmeye hem de burada aldığım dersleri geçmeye çalışıyorum. aldığım derslerden birisi de ingilizce öğretimi. burada ingilizce dışında ispanyolca, fransızca ve almanca öğretimi dersleri var. yabancı dil öğretimine çok önem veriyorlar.
kimsenin görüşüne zıtlık yaratmak gibi olmasını istemiyorum ama ben de erken bir yaşta ingilizce öğrenmeye başladım ama ana dilimden bir şey kaybetmedim. hatta bir çok insandan daha güzel bir şekilde ana dilimi kullanıyorum. şu anda fakülte öğrencilerimizin yazılarını yayınladığı bir internet sitesinde yazıyorum. (burada internet adresini vererek reklam yapıyor gibi gözükmek istemiyorum. eğer merak edenler ya da uydurduğumu düşünenler varsa bana mesaj yollayabilirler. ben de adresi yollayabilirim.)aslında daha erken yaşta güzel bir ingilizce öğretimi ile başlasaydım, devamlılığı olan güzel bir eğitim alsaydım daha da iyi, verimli olacağını düşünüyorum. en azından o uzun yaz günlerinde tüm zamanımı ve ömrümün en güzel yıllarını dershanelere kapanarak geçirmezdim. elbette bu benim düşüncem, ama "okul öncesinde ingilizce öğretimine asla sıcak bakmıyorum" görüşündeki hocalarıma biraz şaşırmıyorum değil. önemli olan bir dili vermek değil bence o dili nasıl verdiğin önemli. türkiye'de sokakta ben türkçe konuşuyorum diyerek dolaşan çok kişi var ama bazen söylediklerinden bir tek kelime anlamıyorum.
şu anda iyi derecede ingilizce bilen tabir-i caizse italyanca kendini çat pat anlatabilen bir kişiyim ve bir türkçe aşığıyım. belki de iyi bir eğitimin ürünü olarak sizlerin karşısındayım. ingilizce eğitiminin de okul öncesi eğitimde belirli bir yaşta, yeterli derecede, ama iyi bir eğitim ile verilmesinin gerektiğini ve bunun devamlılığının da olmasının gerektiği düşüncesindeyim.
biraz uzun oldu ama kusra bakmayın. benimki gibi uzun bir yabancı dil tecrübesi ve büyük bir türkçe aşkı için aslında sayfalar dolusu yazı yazılabilir.
saygılar...
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst