Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

2008-2009 3.sınıf staj dosyası

Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
6
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Serbest zaman ve sanat etkinliklerinin örneklerini de paylaşırsan çooooooooooooosevineceğim
 
Katılım
2 Ara 2009
Mesajlar
19
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİNİ
GÖZLEME, PLANLAMA VE UYGULAMA
ETKİNLİK GÖZLEM RAPORU
Uygulama yaptığım sınıfta, serbest zaman etkinliklerine, genelde günde iki defa yer veriliyor. İlk olarak, çocuklar okula geldikten sonra, kahvaltıya kadar olan zaman diliminde; ikinci olarak da; eğer öğleden sonraya kaldıysa, okuma yazmaya hazırlık çalışmalarından sonra, eve dönüş saatine kadar olan zaman dilimi içerisinde yer veriliyor.
Serbest zaman etkinlikleri süresince çocuklar, ilgileri doğrultusunda, istedikleri ilgi köşesinde zaman geçiriyorlar. Gerek bireysel, gerekse grup olarak oynadıkları oyunlarda çocuklar; hoş vakit geçirerek; sosyalleşmeyi, yardımlaşarak, paylaşarak ve işbirliği içinde oynamayı, sorumluluk alma ve aldığı sorumluluğu yerine getirme becerisini, problem çözme ve olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurma becerisini ve kendini ifade etme becerilerini geliştiriyorlar. Çocuklar ilgi köşelerinde hoşça vakit geçirirken, öğretmen de çocukları gözleyerek, onların ilgi ve isteklerini öğreniyor ve etkinlik planlamalarını yaparken, çocukların ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyor.
Sınıfımızda yer alan ilgi köşeleri; evcilik köşesi, fen ve doğa köşesi, kitap köşesi, Atatürk köşesi, blok köşesi, müzik köşesi, kukla köşesi, masa oyuncakları köşesi ve sanat köşesidir.
Çocuklar, evcilik köşesinde, çeşitli sosyal rollere bürünerek oyun oynuyorlar. Böylece, toplum içindeki rolleri benimseyerek, görev ve sorumluluklarını öğreniyorlar. Bu köşe, genelde kız öğrencilerin ilgisini çekiyor.
Fen ve doğa köşesi sayesinde çocuklar, yaparak, yaşayarak öğreniyorlar. Belli bir obje veya uyarıcı üzerinde dikkatlerini toplayarak, odaklanma becerilerini geliştiriyor. Olaylar ve nesneler arasında neden-sonuç ilişkileri kurma, akıl yürütme ve problem çözme becerilerini geliştiriyor.
Kitap köşesinde çocuklar, köşede bulunan çeşitli kitapları inceliyorlar. Resimlerine bakarak, hikayeler anlatıyorlar. Bu da çocukların, hayal güçlerinin ve kendini sözel olarak ifade etme becerilerinin gelişmesine yardımcı oluyor. Çocuklara kitap sevgisi kazandırıyor.



Çeşitli dönemlerde çekilen Atatürk fotoğraflarının sergilendiği Atatürk köşesinin amacı; çocuklara Atatürk sevgisi kazandırmak ve O’nun hayatıyla, ailesiyle ilgili bilgiler vermektir.
Blok köşesinde yer alan çeşitli şekil ve büyüklükteki bloklarla çocuklar, yollar, evler, kuleler inşa ediyorlar. Bu sayede çocukların, büyük ve küçük kasları, arkadaşlarıyla birlikte oynama, yardımlaşma, işbirliği yapma gibi sosyal davranışları gelişiyor.
Müzik köşesinde, çeşitli ritim aletleri bulunuyor.(Ritim sopaları, çelik üçgenler, davullar, tefler, çıngıraklar, ziller, kastanyetler, marakaslar, darbukalar, çanlar, tahta kaşıklar.) Çocuklar köşedeki ritim aletlerini inceliyorlar ve istedikleri gibi ritim oluşturuyorlar. Müzik köşesi çocukların, müziğe olan ilgi ve sevgilerini geliştirerek estetik duygusu kazanmalarına olanak tanıyor.
Çocuklar, kukla köşesinde bulunan kuklalarla oynayarak, duygularını ifade etmeyi öğreniyorlar. Kuklaları konuştururken, yaratıcılıkları da ortaya koyuyorlar.
Masa oyuncakları köşesinde çocuklar, takmalı çıkarmalı oyuncaklarla oynayarak, hem küçük kaslarını geliştiriyorlar, hem de el-göz koordinasyonu sağlamayı öğreniyorlar.
Sanat köşesinde, boyama çalışmaları, kağıtlarla yapılan kesme, katlama, yuvarlama, yapıştırma çalışmaları, oyun hamurlarıyla oynama gibi etkinlikler yer alıyor. Sanat köşesi çocukların, yaratıcılıklarının ve küçük kaslarının gelişmesine, paylaşma, işbirliği, yardımlaşma gibi sosyal becerilerinin ve çocukların kendilerini ifade etme becerilerinin gelişmesine olanak tanıyor.
İlgi köşelerindeki araç-gereçler, çocukların yaratıcılıklarını geliştirerek, onları araştırmaya, incelemeye yöneltmektedir. Çocuklara, problem çözme becerisi kazandırmaktadır. İlgi köşeleri çocuklara, kendilerini ifade etme özgürlüğü sunmaktadır.
El-işi etkinliklerinde öğretmen, günlük planında yer verdiği amaç ve kazanımlara uygun etkinlikler düzenliyor. Etkinliklerde, çocukların yaşını, ilgi ve isteklerini göz önünde bulunduruyor. Çocuklar, sanat etkinliğinde hazırlanan masalara, istekleri doğrultusunda yönlendiriliyor. El-işi etkinliğine katılmak istemeyen çocuklar, çeşitli sözlerle etkinliğe özendiriliyor. Sanat etkinliklerinde de, gün içerisindeki diğer etkinliklerde de, çocuğun etkinliğe katılması için, hiçbir zorlama yapılmıyor.


Gün içerisindeki diğer etkinliklerde olduğu gibi, serbest zaman etkinliklerinde de, çeşitli problemler (çocuklar arasında anlaşmazlık, oyuncak kavgası vb.) çıkabiliyor. Öğretmen bu gibi durumlarda çocuklardan, problemi kendi aralarında, konuşarak halletmelerini istiyor. Eğer çocuklar, problemi konuşarak halledemezlerse, öğretmen çocuklara problemi çözmeleri konusunda yardımcı oluyor.
Etkinliklerin değerlendirilmesi sırasında öğretmen, çocukların gelişim seviyelerini ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulunduruyor. Çocukların gelişim seviyelerini ayrı ayrı (psikomotor, sosyal-duygusal, dil, özbakım becerileri) ve bir bütün olarak değerlendiriliyor. Çocuklar arası kıyaslama yapılmıyor.
Serbest zaman etkinliklerinin planlanmasında ve uygulanmasında, çocukların gelişim seviyeleri, ilgi, istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalıdır. Hazırlanan ilgi köşelerinin, çocukların birden fazla gelişim alanına hitap etmesine özen gösterilmelidir. İlgi köşeleri ve ilgi köşelerindeki oyuncaklar çocukları, yaratıcı, araştırıcı, sorgulayıcı düşünce yapısına götürmeli ve onlara problem çözme yeteneği kazandıracak nitelikle olmalıdır. Öğretmen, ilgi köşelerini (veya ilgi köşelerinden birkaçını) en az haftada bir kez değiştirmeli, geliştirmelidir. İlgi köşelerini düzenlerken, köşelerin çocukların ilgilerini çekebilecek nitelikle olmasına özen göstermelidir.
 
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
36
çok güzel etkinlik örnekleri acaba drama etkinliklerinin incelenmesi konulu etkinlik örneğiniz varsa gönderebilir misiniz?
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
ARKADASLAR SIZE 3 SINIF DOSYAMDAN BAZI ORNEKLER

ALAN GEZİSİ ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ RAPORU
Çocukların ilgisini çekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan her mekân çocuk için doğal öğrenme alanıdır. Bu alanlar; içinde bulunulan yörenin tarihi bir binası, müzesi, bir ressamın sanat atölyesi, matbaa, fabrika ve benzeri olabilir. Alan gezileri yalnızca fen çalışmaları kapsamında düşünülmemelidir. Çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yoluyla doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacıylada çeşitli çevre gezileri yapılabilmektedir.
1. Alan gezisi planlama sürecinde ne gibi hazırlıklar yapılmaktadır?
Öğretmen alan gezisi planlama sürecinde gezi planı veli izin belgesi okul müdürü onaylı izin belgesi, gerekli durumlarda kaymakamlık onaylı izin belgesi düzenlenmektedir.
2. Çocuklara hangi amaçlarla ve nerelere gezi düzenlenmektedir?
Okulun bahçesine, köyün ormanlık alanına, köyün bakkalına ve köyün pınarına alan gezisi düzenlenmiştir.
3. Öğretmen, alan gezisine gitmeden önce öğrencilere etkinliğe nasıl hazırlamakta ve yönlendirmektedir.
Öğretmen çocukları alan gezisine gitmeden önce gidecekleri yer hakkında bilgilendirmekte ve orada neleri gözlemleyecekleri anlatmaktadır. Alan gezisi yapacakları yere gittiklerinde orada nasıl davranmaları gerektiğini, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden ayrılmamaları gerektiğini ve gereken kuralları önceden anlatmaktadır.
4. Gezi sırasında öğretmenin tutumu nasıl olmaktadır? Gezinin amacının uygun bir biçimde gerçekleşmesi için çocukları nasıl yönlendirmekte ve bilgi vermektir.
Öğretmen gezi sırasında çocuklar gibi meraklı ve araştırmacı kimlikle gezi yapmakta onların ilgisini geziye yönlendirmektedir. Çocukları soru sormaya, meraklandırmaya yöneltmektedir. Çocukların çevresindeki varlıklara ve olaylara karşı ilgi duymasını sağlamaktadır.



5. Gezi sırasında çocukların güvenliğini sağlamada ne gibi önlemler almaktadır?
Sağlık tedbirlerini almakta gezide çocukların kontrol altında tutabilmek için yeterli sayıda yetişkine yer vermektedir. Sürekli çocukları gözlemlemekte bulundukları ortamdan fazla uzaklaşmamalarını sağlamaktadır.
6. Gezi sonunda değerlendirme çalışmaları nasıl yapılmaktadır?
Alan gezisi sonunda değerlendirme çocuklarla birlikte yapılmaktadır. Çocukları gezi ile ilgili izlenimleri sorulmaktadır. Çocukların gezideki gözlemlerini pekiştirmek amacıyla gezi ile ilgi resim ve dramatizasyon gibi çeşitli etkinlikler yapılmaktadır. Gözlem sonucunda elde edilen bilgiler objektif olarak değerlendirilmeli çıkan aksaklıklarda göz önünden bulundurularak diğer alan gezisi planına yansıtılmalıdır.
7. Alan gezilerinin okul öncesi eğitim programında belirlenen gelişimsel amaçlara ulaşmada nasıl bir rolü vardır? Çocukların gelişimlerinin olumlu yönde etkilenebilmesi için alan gezileri nasıl planlamalı uygulanmalı ve değerlendirilmelidir?
Alan gezileri yoluyla çocuklar çevrelerini tanırlar, çevrelerinde olup biten pek çok şey böylece anlam kazanır, itfaiye, polis, manav gibi kimseleri ve bazı kuruluşları tanırlar. Bu kişilerin ne yaptıklarını nasıl yaptıklarını bizim için ne kadar önemli olduklarını inceleme olanağı bulurlar. Çocuklar çevreleriyle ilgilenmeyi severler. İnceleme gezileri ve gözlemleri çocukların bilgi ve becerilerini artırarak içinde yaşadıkları çevreyi daha iyi tanımalarını, grupla birlikte hareket etmelerini ve iletişim kurmalarını, gözlem yapmalarını, soru sormalarını, deneyerek ve yaşayarak kavramalarını, önceki bilgileriyle karşılaştırmalar yapmalarını çevreye karşı duyarlı olmalarını, çevreyi korumalarını ve doğa sevgisi kazanmalarını sağlar.
Alan gezisini planlarken uygularken değerlendirirken dikkat edilecek noktalar şunlardır:
Ø Alan gezisini amacı ve kazanımları saptanır. Seçilen konuya uygun bir yere gezi planlanır.
Ø Alan gezisini hangi tarihte yapılacağı ve ne kadar zaman alacağı belirlenir.
Ø Alan gezisi yapılacak yerden izin alınır. Ziyaret tarihi, ziyaretin süresi, çocukların sayısı hakkında bilgi verilir.
Ø Geziden önce öğretmen mutlaka gezi yerine bir ön ziyaret yaparak durum ve gezi için önemli noktaları not eder.
Ø Alan gezisine nasıl gidileceği, taşıt durumları önceden tespit edilir. Yaya gidilecekse yürünecek yollar iyice öğrenilir ve bu durumlara göre önlemler alınır.
Ø Alan gezisinden önce çocuklara nereye gidileceği, nasıl gidileceği, nelerin gözleneceği ve nasıl davranacakları konularında açık ve kısa bilgiler verilir.
Ø Alan gezisi süresince çocuklara gözlenecek durumlar ara ara hatırlatılır ve gezi boyunca çocuklar için gerekli emniyet önlemleri alınır.
Ø Alan gezisi süresince her yetişkinin üç ya da dört çocuktan sorumlu olması sağlanır.
Ø Alan gezisinde yapılan gözlemler sınıfta çocuklarla birlikte değerlendirilir.


 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
slm etkinlikleriniz çok güzel .ama elinizde drama etkinlikleri raporu warmı bulamıyorum yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler
 
Katılım
27 Şub 2008
Mesajlar
24
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
drama etkinliklerinin incelenmesi ile ilgili gözlem raporunuz var mı çoooooooooookkkkkkkkkkk acilllllllllllllllll!!!!!
 
Katılım
2 Ara 2009
Mesajlar
19
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
buyrun arkdaşlar =)
DRAMA ETKİNLİĞİNİN İNCELENMESİ

Drama etkinliklerini planlarken ve uygularken okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkelerinin dikkate alınması gerekmektedir. Okul öncesi dönem gelişim açısından oldukça önemli bir dönemdir. Çocukların bu dönemdeki öğrenme hızı çok yüksektir. Her yaş grubunun genel gelişim özellikleri olmakla birlikte her bir çocuk arasında bireysel farklılıkların olduğu unutulmamalıdır.

Dramanın Uygulama Aşamaları

Drama da uygulama aşamaları ısınma, oyun ve rahatlama ve değerlendirme olmak üzere üç grupta incelenebilir.
1. Isınma
Isınma çalışmaları oyuna katılma isteğini artırmakta, grubun birbirine, oyunlara, dramaya ısınmasını ve rahatlamasını sağlamaktadır. Bedensel ve düşünsel hazırlanmaya yönelik etkinliklerden oluşan ısınma çalışmaları katılımcıları doğaçlama yapmaya hazırlamaktadır

Çeşitli yöntemlerle duyuları kullanma, gözlem yetisini geliştirme, bedensel ve dokunsal çalışmaların yapılması, tanışma, etkileşim kurma, güven kazanma ve uyum gibi özellikleri katılımcılara kazandıran, bedenini ve beynini duyumsama ile ilgili çalışmaların yapıldığı aşamadır
Isınma çalışmaları kendini tanıma, diğer bireyleri tanıma, iletişim kurma, ikili iletişimden daha çok kişili iletişim ve etkileşime geçme, grup dinamiğinin doğması, anıların anlatılması, öykü anlatma gibi sözellendirme ve etkileşim çalışmaları, oyun aşamasına geçme biçiminde ilerlemektedir. Isınma çalışmalarında yürüme, koşma, zıplama, çekme, itme, dönme, yuvarlanma, hayvan taklitleri ve yürüyüşleri farklı zeminlerde yürüme, kukla gibi ya da robot gibi hareket etme gibi aktivitelere yer verilebilir. Yapılan ısınma çalışmalar çocukların birbirleriyle daha iyi iletişim kurmalarına, içlerinden geldiği gibi doğal davranmalarına yardımcı olmaktadır.

2. Oyun / Doğaçlama / vb

Bu çalışmada belirlenmiş bazı kurallar vardır. Bu kurallar çocukların çalışmalarını sınırlandırıcı, çocukları kısıtlayıcı özellikte değildir. Belirlenen kurallar içinde çocuklar özgürce oyun kurmaktadırlar. Bu aşamada pantomim, rol oynama, doğaçlama, hikâye oluşturma, Dramatizasyon gibi etkinliklerden biri ya da bir kaçına birden yer verilebilir. Çocukların yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini ön plana çıktığı bir aşamadır.
Pandomim, çocukların sözcükleri kullanmadan vücut ve yüz ifadeleri ile gereksinimlerini, yaşadıkları olayları ya da onların yaşantılarında olan birçok günlük etkinlikleri canlandırmalarıdır. Rol oynama, başka birilerinin rolüne girme ve oynama anlamına gelmektedir. Çocuklar oynadıkları karakterlerin özelliklerini ve duygularını canlandırmaktadırlar. Doğaçlamalarda anında yaratma söz konusudur. Çocuklar bu yolla belli bir konuyu irdelemekte, oynamakta, yeniden gözden geçirmekte, rolleri değiştirmekte, edinilmiş bilgileri yeniden yaşama geçirmektedirler. Doğaçlamalarda çeşitli kuklalar, resimler, maskeler kullanılabilir. Doğaçlamalar, daha az kesin olarak belirlenmiş bir süreç olup saptanan bir konu ya da temadan yola çıkılmakta ya da belirlenen bir amaca doğru belli aşamalarla yol alınmaktadır. Bireysel ve grup yaratıcılığının ön plana çıktığı bir aşamadır Doğaçlama, herhangi bir metne bağlı olmadan, içten geldiği gibi ve aniden gelişen durum olarak ifade edilmektedir. Daha az kesin olan bir süreçtir. Bireylerin kendilerini rahatça ortaya koyması, bireysel olarak keyif alması söz konusudur Masal, öykü, şiir, tablo, fotoğraf, bir hayal durumundan yola çıkılarak doğaçlamalar yapılabilir. Hikâye oluşturmada, çocuklar yarım kalan bir hikâyeyi tamamlayabilir ya da kendileri bir hikâye oluşturabilirler. Hikâye oluştururken fotoğraf, kukla, maske kullanılabilir. Sonra da oluşturulan hikâyelerin canlandırmaları yapılabilir. Dramatizasyon da önce hikaye ya da masal okunmakta, sonra çocuklar bunları canlandırmaktadırlar.

3. Rahatlama ve Değerlendirme

Rahatlama bedensel ve zihinsel olarak gerçekleşir. Rahatlamayı kolaylaştırmak için dinlendirici bir ortam, uygun bir müzik ve sakinleştirici sözel yönergeler kullanılabilir. Bu çalışmada çocuğa olayın tamamlandığını hissettirmek ve rahatlatmak söz konusudur. Aşamalardan bir ya da birkaçından sonra değerlendirmeye yer verilmelidir. Öğretmen “neler yaşadınız?”, “neler hissettiniz?”, “nerede zorluk çektiniz?”, “daha başka neler yapılabilir?” gibi sorunlarla tartışmayı başlatabilir.

Drama Etkinliklerini Planlarken ve Uygularken Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar



Okul öncesi eğitimde çocukların gelişimlerini desteklemek üzerinde önemle durulmaktadır. Çocukların gelişim özelliklerinin temel alınması ile pisiko-motor alan, sosyal-duygusal alan, bilişsel alan ve dil alanı, özbakım becerileri olmak üzere amaç ve kazanılması beklenen davranışlar belirlenmiştir. Drama etkinlikleri, çocukların gelişimleri, gereksinimleri, ilgileri ve ayrıca da okul öncesi eğitimin amaç ve ilkeleri de göz önüne alınarak planlanmalı ve uygulanmalıdır.

Drama etkinliklerini planlarken ve uygularken dikkat edilmesi gereken durumlar şunlardır;

· Etkinlikler planlarken çocukların ilgilerinden, gereksinimlerinden, gelişim özelliklerinden ve yaşlarından yola çıkılmalıdır.
· Öncelikle amaç ve kazanılması beklenen davranışlar belirlenmelidir. Daha sonra bu hedefler ve kazanılması beklenen davranışlara ulaşabilmek için drama planı yapılmalıdır. Hedef alanları belirlenirken hep aynı hedef alanları ve kazanılması beklenen davranışlar seçilmemelidir. Çocukların gereksinimleri doğrultusunda bütün hedef alanlarına yer verilmelidir.
· Çocuklar içinde bulundukları yaşlardan dolayı benzer gelişim özellikleri göstermekle birlikte bireysel farklılıklara sahiptirler. Bu nedenle drama etkilikleri planlanırken bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır.
· Drama etkinlileri planlarlarken çocukların yaratıcılıkları, problem çözme becerileri, karar verme becerileri, iç disiplin kazanmaları, sorumluluk ve işbirliği duygularını geliştirmelerine önem verilmelidir.
· Drama da sonuç değil sürecin önemli olduğu düşünüldüğünde beş yaşından öncede drama çalışmaları yapılabilir. Ancak beş-altı yaşından küçük çocuklarla yapılan drama çalışmalarında dramanın bütün aşamalarını uygulayabilmek pek de mümkün olmamaktadır.
· Drama çalışmalarının mekânı güvenlik açısından uygun olmalıdır.
· Çalışmalar sırasında çocuklar başarısızlık duygusu yaşamamalıdırlar.
· Drama çalışmalarında kazanan ya da kaybeden olmamalıdır.
· Drama çalışmaları sırasında ortaya çıkan davranışlar ve yapılanların doğru olduğu unutulmamalıdır. Çocukların başkalarına zarara vermeyen davranışları doğru olarak kabul edilmelidir.
· İlk kim yaptı, ilk kim söyledi, en güzel kim yaptı gibi ifadeler çocukların heyecanla dramaya katılmalarını önlemektedir. Bu nedenle bu tür ifadelere yer verilmemelidir.
· Bazı çocuklar hep aynı arkadaşları ile oynamak isteyebilirler. Bazı çocuklarla ise hiç kimse oynanmak istenmeyebilir. Bu durumu ortadan kaldırmak için okul öncesi dönem çocukları için renk, hayvan vs isimleri verme gibi yöntemlerle çocukların birbirleriyle oynamaları sağlanmalıdır.
· Aile katılımına önem verilmelidir. Anne-babaların da içinde olabileceği drama etkinlikleri planlanabileceği gibi onlardan dramada kullanılabilecek bazı araç gereçlerin istenmesi gibi durumlarla aile katılımının sağlanması oldukça önemlidir · Çocuklarla çalışırken basitten zora doğru bir yol izlenmelidir. Önce pandomim, rol oynama, Dramatizasyon daha sonra doğaçlama şeklinde bir ilerleme olabilir. İlk defa drama etkinliği yapılan çocuklarla başlangıçta dramanın aşamalarının hepsi gerçekleşemeyebilir. Süreç içinde aşamalarda ilerlemeler sağlanabilir.
· Drama etkinliği sırasında somut malzemeler kullanılmalıdır, böylece çocukların etkinliğe daha kolay katılmaları sağlanır.
· Drama çalışmalarından sonra mutlaka bir değerlendirme yapılmalıdır. Öğretmen değerlendirmeyi çocuklar, plan ve kendisi açısından yapmalıdır. Yapılan bu değerlendirmeler daha sonra yapılacak olan drama etkinliklerinin planlanmasında ve uygulanmasında yardımcı olacaktır.

Okul öncesi eğitimin önemi giderek daha da artmaktadır. Çok yetersiz olmakla birlikte üç-altı yaşlarındaki çocuklar okul öncesi eğitim fırsatından yararlanmaktadır. Okul öncesi eğitim programları içerisinde de drama etkinliklerine yer verilmektedir. Drama etkinlikleri ile çocukların gelişimleri desteklenmekte, hoş zaman geçirmeleri sağlanmaktadır. Ancak bu dönem çocuklarının özelliklerini ve okul öncesi eğitimi bilmeyen kişilerin çocuklarla yapacakları drama çalışmaları çocukların gelişimlerini desteklemek yerine onlara zarar verebilir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocukları ile çalışan drama öğretmenlerin okul öncesi dönemin önemi, çocukların içinde bulundukları gelişim döneminin özellikleri, nelere dikkat edilmesi gerektiği, etkinliklerinin nasıl planlanacağı ve uygulanması sırasında nelere dikkat edileceği konularında kendini yetiştirmesi gerekmektedir. Aksi takdirde yapılan drama çalışmaları çocuklara yarar sağlamak yerine onlara zarar verebileceği unutulmamalıdır.

 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
çok teşekkür ederim alan gezisiyle ilgili örneğe ihtiyacım vardı allah razı olsun:)
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
arkadaşım benimde fen ve matematik etkinliklerinin incelenmesine ihtiyacım var banada yardımcı olursan sevinirim,şimdiden teşekkürler
 
Katılım
2 Ara 2009
Mesajlar
19
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
Ayşegül hocama=)=) ALAN GEZİLERİNİN İNCELENMESİ



ALAN GEZİLERİ;


Öğrencilerin, sınıfın sıkıcı havasından kurtuldukları için, sevinerek katıldıkları ve doğrudan bilgi ve tecrübeye ulaştıkları bir eğitim ortamıdır.
Öğrencinin birçok duyu organı devreye sokulduğu için, daha sağlam ve kalıcı bilgiler oluşturulur.
Alan gezilerinde, okul-çevre ilişkisi daha iyi gelişir. Çevredeki birçok insan okul ve öğrencinin faaliyetlerini tanır. Okulun öğrencileri da çevrelerini daha iyi gezme, gözleme ve öğrenme fırsatı bulurlar.

Alan gezilerinin Amacı:
1-Çevre temizliği alışkanlıkları-sorumlulukları geliştirirken; spor yapmak, doğayı tanıma ve iş üretmek.
2-Sağlıklı bilinçli bedensel ve zihinsel üreticilik alışkanlıkları geliştirmek.

3
-Çevre temizlik bilincinin pekiştirilmesi,
4-Doğadaki canlı-cansız varlıkları tanıma, ilişkilendirme ve gezi-gözlem kurallarını uygulamayı bir arada öğrenmektir.



Doğa ve Çevre Gezileri Düzenlenirken Uyulması Gereken Kurallar Şunlardır:
I-Gidilecek yer önceden öğretmen tarafından görülmelidir. Gerekli kişi kurum ve kuruluşlardan yazılı izin alınmalıdır.

—Gezi, tarih ve saati belirlemelidir.
—Öğrenci velisi ve okul idaresi haberdar edilmeli, yazılı izin alınmalıdır.
—Öğrencilerin yeme içme, sağlık ve tuvalet gereksinimleri düşünülerek her şey ayarlanmalıdır.
—Gezi için; ilk yardım malzemeleri ve uygulayıcısı-yardımcısı belirlenmeli, Alo ambulans, Polis İmdat telefonları not edilmeli yakın yerleşim alanları hakkında bilgi edinilmeli.
II-Gezi öncesi gezi ile ilgili tartışma açılmalı görüşülecek şeylerin önemi gezinin amacı etkinliklerin biçimi ve gezide dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında sohbet edilmeli.
III-Her öğrencinin gözlemlere katılması sağlanır.
IV-Döndükten sonra gözlem ve inceleme sonucu edinilen bilgiler tartışılır, bu konuyla ilgili çocukların görüşleri alınır.



Gezi alanına çıkmadan önce öğrencilerin;
1-Ne amaçla alana çıktıkları sınıftan tartışılır
2-Nelere dikkat etmeleri dikkatle anlatılır. Okuldan uzak bir beldeye gidilecekse gerekli resmi izinler alınmalıdır.
3-Çevre temizliği uygulamasının yapılacağı alanın uzaklığı ve sağlık açısından tehlikeli olabileceği olasılığına karşı; uygun ayakkabı ve giyimle gelmeleri için bir hafta önceden hatırlatılır.
4-Alana gitmeden önce pratik sağlık çantası, ilk yardım çantası, kolonya, yedek ayakkabı, eldiven… Vb alınmalıdır.
5-Zorunlu nedenlerden alana çıkmaması gereken öğrenciler gerekçeleriyle önceden saptanmalı.
6-Çevredeki canlı-cansız varlıkları nasıl gözlemleyeceğimizi, onları tanımak, çevre kirliliğinin zararlı etkilerinin yerinde incelenmesi – temizlenmesi vb. etkili telkin-konuşma ve uygulamalar yaptırmalıdır.



Hazırlık:
1-Etkinliğin yapılacağı alan en az bir hafta önceden; öğretmen tarafından önceden gezilir yapılacak işler rapor edilir..

2- Öğrencilerin bu etkinlik konusunda beyinleri uyarılır (beyin fırtınası).
3-Etkinlik esnasında öğrencilerin mikrop kapmamaları için veya diğer varlıklardan zarar görmemeleri için; özen gösterilir.

4-Etkinlik için mutlaka istenmeli okul idaresine gezi planı örneği verilerek okul müdüründen onay alınır.
5-Sınıftan ayrılmadan önce; öğrencilerin niçin bu uygulama ve etkinliğe katıldıkları; uygulama ve etkinliğin amacı, uyulması gereken kurallar hakkında bilgi verilir.

6-Öğrenciler, gittikleri yerlerde neye dikkat edeceklerini, neyi gözleyeceklerini iyi bilmelidirler. Yoksa gözlem gezisi alelade bir gezi, bir zaman kaybı şekline de dönüşebilir.

Değerlendirme

Gözlem sonunda gözlem sonuçlarını görmeye yönelik bir değerlendirmenin yapılması esastır. Bu yapılırken gözlem sırasında tutulan notlar, toplanan materyaller, alınan fotoğraf veya filmler, ses kayıtları v.s. ayrıntılı olarak değerlendirilmedir. Gözlem sırasında öğretmen öğrencileri gözlemler ve gezi sonunda çocuklarla birlikte neler gördüğümüz veya ilgilerini en çok neyin çektiği konusunda konuşulur. Böylelikle sınıf değerlendirmesinde öğrenciler unuttuklarını hatırlar. Bu değerlendirme sırasında öğrencilere gezi-gözlemi anlattırma, resmini yaptırma, v.s. yaptırılabilir.

 
Katılım
2 Ara 2009
Mesajlar
19
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
GÜLSÜM Hocam buyrun=)=)

FEN VE MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ


Fen ve doğa etkinlikleri çocukların gelişimlerini, davranışlarını etkiler. İlgi alanlarını genişletir. Çocukların problem çözme ve düşünme yeteneklerini geliştirir.

A- Okul Öncesi Eğitimde Fen ve Matematik Etkinliklerinin Önemi
Fen ve matematik etkinlikleri, çocukları gözlem yapmaya, araştırma, inceleme ve keşfetmeye yönelten etkinlerdir. Bu etkinlikler çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını ortaya koymalarına ve kavram gelişimlerine yardımcı olmaktadır. Çocuklar çevrelerinde gördükleri obje ve olaylara karşı meraklıdırlar. Bu meraklarını canlı tutmak için onları harekete geçirecek, ilgilerini çekecek fen etkinlikleri planlanmalıdır.
Okul öncesi dönemde çocuklar iki yolla bilgi toplarlar. Birincisi kendi deneyimleri ile bilgi toplamak, ikincisi ise öğretmene soru sormaktır. Çocuklar sürekli soru sorarak, cevap bulmaya çalışırlar. Onların bu merakları gelecekteki fen ve matematik kavramlarının temelini oluşturacağı için, çocukların sorularına cevap verilerek desteklenmelidir. Çocukların bilgi toplama yollarından diğeri olan kendi deneyimlerini kullanma, en çok tercih ettikleri yöntemdir. Çocuklar için “ben bu konuyu biliyorum çünkü onu gördüm ya da yaptım” şeklinde konuşmak çok daha önemlidir. Bu nedenle öğretmen, özellikle fen etkinliklerinde çocukların hepsine çeşitli durumlarla ilgili, deneme-yanılma, gözlem yapma, araştırma ve inceleme fırsatları vermelidir.
Bu etkinlikler çocukların;

- Bilimsel düşünmelerini
- Yaparak yaşayarak öğrenmelerini
- Gözlem ve deney yeteneklerini geliştirmelerini
- Çevrelerine karşı duyarlı olmalarını
- Neden-Sonuç ilişkileri kurmalarını ve problem çözme becerilerini
- Günlük yaşamda kullandıkları araç-gereç ve malzemeleri tanımalarını
- Kavram gelişimlerini
- Akıl yürütme becerilerini ve dil gelişimlerini
- Yeni fikirler üretebilmelerini
- Yaratıcı düşünme becerilerini
- Kendilerine güven duymalarını
- Psikomotor becerilerini
- Nesnelerin benzerliklerini, farklılıkları
- Grup etkinliklerine daha istekli katılmalarını
- Grup içerisinde yardımlaşma, paylaşma, iş birliği gibi sosyal davranışları
- Kendi becerilerini tanımalarını
- Gelecekteki eğitim dönemi için gerekli olan temel fen bilgisi kavramlarını, geliştirmelerini sağlar.
B. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanabilecek Fen ve Matematik Etkinlerinin Çeşitleri

Fen ve matematik etkinlikleri sırasında yapılabilecek aktiviteler; Deney yapma, hayvan besleme, bitki yetiştirme, inceleme gezileri sınıfa konuk çağırma ve fen ve matematik köşesinde bulunan materyallerle yapılan diğer çalışmalardır.


Okul öncesi kurumlarda önemli köşelerinden biriside fen ve matematik köşesidir. Çocukların zihinsel gelişimleri için onlara uyarıcı bir çevre sağlamada bu köşenin rolü büyüktür. Fen ve matematik köşesinde bulundurulan araç ve gereçler, yapılan etkinlikler sadece çocukları zihinsel bakımdan uyarmakla kalmaz, onların çevrelerine daha uyarlı hale gelmelerine, Fen ve doğa araçlarını kullanma becerisi elde etmektedir.


_Fen ve matematik etkinliklerinin gülük planda yer verilmektedir. Tabi ki her günlük planda alınması zorunlu tutulmamıştır. Fakat gerektiği yerlerde önemi vurgulanmaktadır. Fen ve matematik etkinliği planda çocukların hazır bulunuşlulukları göz önüne alınarak istenildiği yerde yer verilmektedir.

—Fen ve matematik etkinliğinin kapsamında farklı çalışmalara yer verilmektedir. Bunlar; deney-gezi-gözlem yaparak öğrenme vs. Etkinlik esnasında farklı çalışmalar uygulanmaktadır. Uygulamalarda öğretmen her zaman esnek davranmalı ve çocukları ön planda tutmalıdır. Çalışmalarda önce çocukları bilgilendirmeli daha sonra çocuklarında etkinlikte yer almalarına olanak tanıyarak etkinliği sürdürmelidir. Gerekli kısımlarda çocukların yaşayarak öğrenmelerine olanak tanımalıdır. Önemli bir noktada deneyle de tehlikeli olabilecek durumları ortadan kaldırmalı ve çocukları uyarmalıdır.

— Fen ve matematik etkinliklerinde çocukların kavram kazanmalarında büyük etkisi vardır. Çünkü çocuklar bu etkinlikleri yaparak yaşayarak yaptıkları için bazı şeyleri algılamaları ve öğrenmeleri daha kolay olmaktadır. Örneğin öğretmen deney ile çocuklara sıcak-soğuk, katı-sıvı-gaz vs. gibi kavramları yaparak yaşayarak öğrettiği için çocukların bilinçlerine yerleşmesi daha kolay olacaktır. Bir başka örnekle açıklayacak olursak çevremizdeki canlılar konusunu işlerken bir ahıra, hayvanat bahçesine gezi düzenlendiği zaman çocuklar bunda zevk duyacak yaşadıklarını çevresindekilere aktaracak ve bilgilerin kalıcı olması sağlanacaktır.







 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
arkadaşlar okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının incelenmesi etkinliğine ihtiyacım var...ÇOOOKK ACİL......
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
GÜLSÜM Hocam buyrun=)=)

FEN VE MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ


Fen ve doğa etkinlikleri çocukların gelişimlerini, davranışlarını etkiler. İlgi alanlarını genişletir. Çocukların problem çözme ve düşünme yeteneklerini geliştirir.

A- Okul Öncesi Eğitimde Fen ve Matematik Etkinliklerinin Önemi
Fen ve matematik etkinlikleri, çocukları gözlem yapmaya, araştırma, inceleme ve keşfetmeye yönelten etkinlerdir. Bu etkinlikler çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını ortaya koymalarına ve kavram gelişimlerine yardımcı olmaktadır. Çocuklar çevrelerinde gördükleri obje ve olaylara karşı meraklıdırlar. Bu meraklarını canlı tutmak için onları harekete geçirecek, ilgilerini çekecek fen etkinlikleri planlanmalıdır.

Okul öncesi dönemde çocuklar iki yolla bilgi toplarlar. Birincisi kendi deneyimleri ile bilgi toplamak, ikincisi ise öğretmene soru sormaktır. Çocuklar sürekli soru sorarak, cevap bulmaya çalışırlar. Onların bu merakları gelecekteki fen ve matematik kavramlarının temelini oluşturacağı için, çocukların sorularına cevap verilerek desteklenmelidir. Çocukların bilgi toplama yollarından diğeri olan kendi deneyimlerini kullanma, en çok tercih ettikleri yöntemdir. Çocuklar için “ben bu konuyu biliyorum çünkü onu gördüm ya da yaptım” şeklinde konuşmak çok daha önemlidir. Bu nedenle öğretmen, özellikle fen etkinliklerinde çocukların hepsine çeşitli durumlarla ilgili, deneme-yanılma, gözlem yapma, araştırma ve inceleme fırsatları vermelidir.
Bu etkinlikler çocukların;
- Bilimsel düşünmelerini

- Yaparak yaşayarak öğrenmelerini
- Gözlem ve deney yeteneklerini geliştirmelerini
- Çevrelerine karşı duyarlı olmalarını
- Neden-Sonuç ilişkileri kurmalarını ve problem çözme becerilerini
- Günlük yaşamda kullandıkları araç-gereç ve malzemeleri tanımalarını
- Kavram gelişimlerini
- Akıl yürütme becerilerini ve dil gelişimlerini
- Yeni fikirler üretebilmelerini
- Yaratıcı düşünme becerilerini
- Kendilerine güven duymalarını
- Psikomotor becerilerini
- Nesnelerin benzerliklerini, farklılıkları
- Grup etkinliklerine daha istekli katılmalarını
- Grup içerisinde yardımlaşma, paylaşma, iş birliği gibi sosyal davranışları
- Kendi becerilerini tanımalarını
- Gelecekteki eğitim dönemi için gerekli olan temel fen bilgisi kavramlarını, geliştirmelerini sağlar.
B. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanabilecek Fen ve Matematik Etkinlerinin Çeşitleri
Fen ve matematik etkinlikleri sırasında yapılabilecek aktiviteler; Deney yapma, hayvan besleme, bitki yetiştirme, inceleme gezileri sınıfa konuk çağırma ve fen ve matematik köşesinde bulunan materyallerle yapılan diğer çalışmalardır.

Okul öncesi kurumlarda önemli köşelerinden biriside fen ve matematik köşesidir. Çocukların zihinsel gelişimleri için onlara uyarıcı bir çevre sağlamada bu köşenin rolü büyüktür. Fen ve matematik köşesinde bulundurulan araç ve gereçler, yapılan etkinlikler sadece çocukları zihinsel bakımdan uyarmakla kalmaz, onların çevrelerine daha uyarlı hale gelmelerine, Fen ve doğa araçlarını kullanma becerisi elde etmektedir.

_Fen ve matematik etkinliklerinin gülük planda yer verilmektedir. Tabi ki her günlük planda alınması zorunlu tutulmamıştır. Fakat gerektiği yerlerde önemi vurgulanmaktadır. Fen ve matematik etkinliği planda çocukların hazır bulunuşlulukları göz önüne alınarak istenildiği yerde yer verilmektedir.

—Fen ve matematik etkinliğinin kapsamında farklı çalışmalara yer verilmektedir. Bunlar; deney-gezi-gözlem yaparak öğrenme vs. Etkinlik esnasında farklı çalışmalar uygulanmaktadır. Uygulamalarda öğretmen her zaman esnek davranmalı ve çocukları ön planda tutmalıdır. Çalışmalarda önce çocukları bilgilendirmeli daha sonra çocuklarında etkinlikte yer almalarına olanak tanıyarak etkinliği sürdürmelidir. Gerekli kısımlarda çocukların yaşayarak öğrenmelerine olanak tanımalıdır. Önemli bir noktada deneyle de tehlikeli olabilecek durumları ortadan kaldırmalı ve çocukları uyarmalıdır.

— Fen ve matematik etkinliklerinde çocukların kavram kazanmalarında büyük etkisi vardır. Çünkü çocuklar bu etkinlikleri yaparak yaşayarak yaptıkları için bazı şeyleri algılamaları ve öğrenmeleri daha kolay olmaktadır. Örneğin öğretmen deney ile çocuklara sıcak-soğuk, katı-sıvı-gaz vs. gibi kavramları yaparak yaşayarak öğrettiği için çocukların bilinçlerine yerleşmesi daha kolay olacaktır. Bir başka örnekle açıklayacak olursak çevremizdeki canlılar konusunu işlerken bir ahıra, hayvanat bahçesine gezi düzenlendiği zaman çocuklar bunda zevk duyacak yaşadıklarını çevresindekilere aktaracak ve bilgilerin kalıcı olması sağlanacaktır.







 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
arkadasım onelıkle paylastıgın raporlar ıcın tsk ederım okuma yazmaya hazırlık calısmalarının ıncelenmesı raporuna ıhtıyaım war yardım edebıırsenız sewınırım:)
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst