- Katılım
- 8 Şub 2010
- Mesajlar
- 1
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
slm ben okulöncesi öğretmenlik 3.sınıf öğrencisiyim eportfolyoda belge kitapçılığı diye bir yer var oraya ne yüklenecek anlamadım yardımcı olursanız sevinirim
18.02.2009
OKUL ÖNCESİ ÇOCUĞUNUN OKULDAKİ BİR GÜNÜNÜN İNCELENMESİ RAPORU
GÖZLENEN ÇOCUĞUN;
ADI SOYADI: CEMİLE AYDEMİR
YAŞI: 6
Zaman Çizelgesi
Okula Geliş Hazırlık : (08:30 - 08:40)
Serbest Zaman Etkinliği : (08:40 - 09:20)
Toplanma - Temizlik – Kahvaltı : (09:20 - 10:30)
Sanat Etkinliği : (10:30 - 11:10)
Türkçe Dil Etkinliği : (11:10 - 11:40)
Müzik Etkinliği : (11:40 - 12:00)
Oyun Etkinliği : (12:00 - 12:20)
Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışması : (12:20 - 12:50)
Toplanma – Eve Dönüş : (12:50 - 13:00)
GÖZLEMLENEN DAVRANIŞLAR;
Cemile okula ablası ve abisiyle birlikte geldi. Abisi ve ablasıyla vedalaştıktan sonra herkese “günaydın” dedikten sonra üzerini çıkartıp askıya astı, terliklerini giydikten sonra sandalye alıp masaya oturdu. Biraz arkadaşlarıyla sohbet ettikten sonra öğretmeninin köşelerle oynayabilirsiniz yönergesini duyduktan sonra sandalyesinden hızla kalkarak önce sandalyesini düzeltti sonra büyük kız bebeği alarak evcilik köşesinde oyun kurdu. Oyunda anne rolünü üstlenerek oyuna toplanma zamanına kadar devam etti. Öğretmenin uyarısıyla birlikte sınıfı topladıktan sonra sıra olup hep birlikte tuvalete gittiler.
Sınıfa geldikten sonra masasına oturdu ve beslenme çantasını açtı. Arkadaşlarıyla birlikte dua ettikten sonra kahvaltısını yaptı. Kahvaltısını bitirdikten sonra beslenme örtüsünü çöpe boşaltıp güzelce katlayarak beslenme çantasına yerleştirdi ve beslenme çantasını kaldırdı. Daha sonra öğretmeninden su içmek için izin istedi. Suyunu içtikten sonra masasının üstüne ve altına dökülenleri toplayıp çöpe attıktan sonra sandalyesine oturup çiçek oldu ve kahvaltısını bitirmeyen arkadaşlarını bekledi. Kahvaltı bittikten sonra yine sırayla tuvalete gidip ellerini ağızlarını yıkadıktan sonra sınıfa geldiler.
Masalarına oturduktan sonra öğretmenin yönergesiyle sulu boya kullanarak el baskısıyla “kelebek” yaptı. Ardından kağıt kesme ve artık materyal çalışması olarak “tabaktan tavşan” yaptı. Çalışmaları yaparken her aşamada “öğretmenim oluyor mu?” diyerek çalışmasını öğretmenine gösterdi. Masasını toplayarak ellerini yıkayıp sınıfa geçti.
Öğretmenin yönergesiyle yarım ay şeklindeki oturma düzeninde yerini aldı. Öğretmen her bölgenin kendine ait kıyafeti olduğunu anlatırken Cemile parmak kaldırıp “öğretmenim benim annemde bazen şalvar giyiyor” dedi. Daha sonra öğretmenleri onlara hikaye kitabından “Bay Sivri ile Bayan Küt” isimli hikayeyi okurken Cemile hikayeyi değişik yüz ifadeleri ile dinledi. Öğretmen çocuklardan sandalyelerini kaldırmalarını istedi.
Türkçe dil etkinliğinin arkasından öğretmen müzik ve oyun etkinliğini birlikte alarak çocuklardan halka olmasını istedi. Cemile, Gülşan ve Nazar arkadaşının elinden tutarak halka oluşturdu. Cemile “öğretmenim bize ne oynatacaksınız?” diye sordu. Öğretmenleri de onlara cd’den çeşitli yörelerin müziklerini dinleyerek bu müziklere uygun yöresel oyunlar oynayacaklarını söyledi. Öğretmen müziği açtı. Cemile etkinlik boyunca sürekli Gülşan ile gülerek birlikte oynadı. Öğretmen müziği kapattıktan sonra yere oturmalarını istedi. Yorulduklarını söyleyerek “Dudaklarım Söylüyor” isimli dinlendirici oyunu oynadıktan sonra öğretmenin yönergesiyle masasına oturdu.
Öğretmen çocuklara boya kalemlerini dağıttıktan sonra öğrendikleri geometrik şekilleri gösterdi. Cemile’ye sorduğunda biraz duraksayarak cevap verdi. Öğretmen daha sonra hazırladığı test sayfalarını dağıttı. Çocuklara “resimdeki bu şeklin ismini biliyor musunuz?” diye sordu. Cemile bu soruya “kare” diye cevap verdi. Öğretmenleri bu şeklin ismi “dikdörtgen” dedikten sonra “Ayşe’nin elindeki dikdörtgen kutulardaki noktaları birleştirip istediğiniz renge boyar mısınız” yönergesini okuduktan sonra Cemile noktaları birleştirdi ve “ öğretmenim bak ben çizgilerin üstünden hiç taşırmadan çizdim” dedi. Sonra dikdörtgen kutuları rengarenk boyayarak “öğretmenim ben bitirdim” dedikten sonra çiçek olup arkadaşlarını bekledi.
Çalışma tamamlandıktan sonra Cemile sınıfı toplarken arkadaşlarına yardım etti. Cemile “öğretmenim eve mi gideceğiz” dedi. Öğretmen “evet çocuklar eve gitme zamanınız geldi” dedikten sonra Cemile üzerini giyip terliğini çıkartıp ayakkabılığa yerleştirdikten sonra beslenme çantasını ve suluğunu alıp öğretmenini öperek arkadaşı Gülşan’ a “ Gülşan arkadaşım seni bahçede bekliyorum” diyerek sınıftan eve gitmek üzere ayrıldı.
Cemile’ye okulda hangi etkinlikleri yapmaktan hoşlandığı sorulduğunda en çok sanat etkinliğinde faaliyet yapmayı sevdiğini söyledi. Bu gün öğretmeniniz “size güzel etkinlikler hazırlamış mı?” , “ okulda olmaktan mutlu oldun mu?” soruları yöneltildiğinde “öğretmenimiz bizi çok seviyor, bize çok güzel faaliyetler hazırlıyor, ben okulumu çok seviyorum” cevabını verdi.
Bu günkü gözlemlenen etkinlik sonucunda çocukların yaş ve gelişim seviyeleri, gelişim özellikleri göz önünde bulundurulup çocukların ilgisini çekebilecek etkinlikler planlandığı zaman çocukların büyük bir istek ve zevkle çalışmalara katıldığını gördüm.
çok teşekkürler büyük yardımınız olduArkadaslar ancak bu kadarını verebıldım dosya seklınde ekleyemedım umarım ısınıze yarar
paylasımın cok guzel arkadasım,elıne saglık.. bende bu hafta yenı basladım 3. sınıf stajıma raporumuda hazırladım ama e portfolyoya yukleyemıorum...Bol bol fotograf yukledım ben word dosyasına 32 sayfa fln tuttu raporum..acaba fotograflarmı cok geldı ??yoksa sıte zaman zaman bole yapıyormu ?? yanı uzerınde duzenleme yapmadan tekrar denıyımmı ?? Bu konuda acılen aydınlanırsam cok rahatlıycam
12.02.2009
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİNİN OKULDAKİ
BİR GÜNÜNÜN İNCELENMESİ ETKİNLİĞİ RAPORU
OKULA GELİŞ HAZIRLIK: (08:30 – 08:40)
Öğretmen öğrencilerden yarım saat önce okula geldi. Daha sonra sınıfı eğitim öğretime hazırladı.Öğrenciler sınıfa gelmeye başlayınca çocukları güler yüzle karşıladı ve çocuklarını getiren velilerle selamlaştı.Bütün öğrenciler sınıfa geldikten sonra öğrencilerle önceki gün eve gittiklerinde neler yaptıkları hakkında sohbet ettikten sonra serbest zaman etkinliğine geçti.
SERBEST ZAMAN: (08:40 – 09:20)
Öğretmen hazırlanan ilgi köşeleri ile istedikleri şekilde oynayabilecekleri yönergesini söyleyerek çocukları ilgi köşelerine yönlendirdi.Çocuklar etkinliğe geçtikten sonra çocukları etkinlik sırasında gözlemledi.Daha sonra şarkı söyleyerek sınıfı toplattıktan sonra nöbetçi öğrenci önde olmak üzere sıra oldular.Ellerini yıkadıktan sonra öğretmen gözetiminde çocuklar kahvaltılarını yaptılar.
TOPLANMA-TEMİZLİK- KAHVALTI: ( 09:20 – 10:30 )
Toplanma-temizlik-kahvaltı yaklaşık 40 dakika sürdü.Çocuklar kahvaltılarını bitirip ellerini yıkadıktan sonra öğretmen sanat etkinliğine geçti.
SANAT ETKİNLİĞİ: ( 10:30 – 11:10 )
Çocukları etkinlik masasına aldıktan sonra çocuklara oyun hamurları ve artık materyalleri dağıtarak "hamurlara istedikleri şekilleri verebileceklerini" söyleyerek yoğurma maddeler ile oynamalarını sağladı.Yoğurma maddeleri topladıktan sonra çocuklara kağıt ve sulu boyalarını dağıttı.Çocuklara "el baskısıyla tavuk" yapacaklarını söyledi.Çocuklardan sulu boya ile ellerini boyayıp kağıda basmalarını ve daha sonra gagası ve ayaklarını çizmelerini istedi.Çalışma bitiminde çocuklara "tavuk nasıl ses çıkartıyordu?" diyerek çocuklarla birlikte sesi taklit ettikten sonra etkinliği tamamladı.Arkasından kağıt işi çalışmalarına geçti.Önce çocuklara "evde ayaklarımıza ne giyeriz?" sorusunu yönelttikten sonra önceden fon kartonuna hazırlanan terlik kalıbı,şeritler,yıldız,pullar,yapıştırıcı ve makasları dağıtarak uygulamaya geçti.Hazırlanan kalıplar çocuklar tarafında kesildi.İstenen şekilde yapıştırıldı ve üzeri pullarla süslenerek faaliyet tamamlandı.Faaliyet tamamlandıktan sonra sınıf ve masaların üzerindeki çöpler toplanarak sınıf Türkçe etkinliklerine hazırlandı.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ: ( 11:10 – 11:30 )
Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde sandalyeye oturttu.Susturucu ile etkinliğe başladı.Çocuklarla arkadaşlığın önemi hakkında sohbet etti.Sonra çocuklara "Arkadaşlığın Değeri" isimli hikayeyi cd'den izletti. Sonra çocuklara "Ben Birşey Duydum" isimli tekerlemeyi öğretti.Çocuklara sözünde durmanın önemini vurguladı.Türkçe etkinliği bitiminde çocukların tuvalet ve su ihtiyaçlarını gidermesine fırsat verdi.Daha sonra müzik etkinliğine geçti.
MÜZİK ETKİNLİĞİ: ( 11:30 – 11:50 )
Müzik etkinliğinde birgün önce öğretilen şarkıyı çocuklara tekrar ettirdi.Öğretmen "Dostluk" isimli şarkının önce tamamını melodisiyle birlikte söyledi.Sonra mısra mısra çocuklarla birlikte tekrar etti.Öğretmen birkaç kez daha şarkının tamamını tekrar ettikten sonra şarkıyı sınıfça söyletti.
OYUN ETKİNLİĞİ: ( 11:50 – 12:10 )
Arkasından oyun etkinliğine geçti.Basit beden hareketleriyle oyun etkinliğini başlattı.hareketli oyun olarak sandalye kapmaca oyununu oynattı.Sonra gece-gündüz oyununu oynatarak etkinliği tamamladı.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİ: ( 12:10 – 12:40 )
Daha sonra öğretmen çocukları etkinlik masasına aldı.Çocuk sayısınca hazırlanmış test sayfalarını ve boya kalemlerini dağıtarak rakam çalışması yaptırdı.
ALAN GEZİLERİ: ( 12:40 – 12:50 )
Faaliyet bitiminde çocukları bahçeye çıkartarak çocukların hava olaylarını gözlemlemesini sağladı ve alan gezisi yaptırdı.
TOPLANMA EVE DÖNÜŞ: ( 12:50 – 13:00 )
Sınıfa geldikten sonra çocukları hazırlayarak eve gitme zamanlarının geldiğini söyledi.Çocuklar üzerlerini giydikten sonra hepsini tek tek yolcu etti.
DEĞERLENDİRME:
Öğretmen devam takip çizelgesini imzaladıktan sonra günlük planını okul müdürüne imzalattı.Daha sonra sınıfı son birkez gözden geçirip bir sonraki güne hazır bırakarak okuldan ayrıldı.
Öğretmene bugünün onun okulda geçirdiği günleri temsil eden iyi bir örnek olup olmadığı sorulduğunda;günün verimli birgün kanısında olduğunu ve çocuklarla hoş vakit geçirildiğini söyledi.Ayrıca öğretmene okuldaki görevi ile ilgili olarak akşamları yada hafta sonlarında yaptığı başka işler bulunup bulunmadığı sorulduğunda düzenli olarak günlük planını,faaliyetlerini hazırladığını etkinliklerini hazırlarken çeşitli internet sitelerinden yararlandığını ayrıca okuldaki matematik ve birinci sınıf öğretmeni ile sürekli olarak işbirliği içinde olduğunu söyledi.
Öğretmenin okulda birgünde gerçekleştirdiği çalışmalar çocukların yaş ve gelişim seviyelerine uygun ve onların dikkatlerini çekebilecek özellikteydi.