Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

2008-2009 3.sınıf staj dosyası

Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
4
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
3.sınıf staj dosyasını nasıl ekleyebilirim sizlerle paylaşmak istiyorum
yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
6
Tepki Skoru
0
Puanları
0
staj raporu örneklerini göremiyorrum acaba sorun bende mi?
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
ARKADASLAR SIZE 3 SINIF DOSYAMDAN BAZI ORNEKLER

ALAN GEZİSİ ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ RAPORU
Çocukların ilgisini çekecek yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan her mekân çocuk için doğal öğrenme alanıdır. Bu alanlar; içinde bulunulan yörenin tarihi bir binası, müzesi, bir ressamın sanat atölyesi, matbaa, fabrika ve benzeri olabilir. Alan gezileri yalnızca fen çalışmaları kapsamında düşünülmemelidir. Çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yoluyla doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacıylada çeşitli çevre gezileri yapılabilmektedir.
1. Alan gezisi planlama sürecinde ne gibi hazırlıklar yapılmaktadır?
Öğretmen alan gezisi planlama sürecinde gezi planı veli izin belgesi okul müdürü onaylı izin belgesi, gerekli durumlarda kaymakamlık onaylı izin belgesi düzenlenmektedir.
2. Çocuklara hangi amaçlarla ve nerelere gezi düzenlenmektedir?
Okulun bahçesine, köyün ormanlık alanına, köyün bakkalına ve köyün pınarına alan gezisi düzenlenmiştir.
3. Öğretmen, alan gezisine gitmeden önce öğrencilere etkinliğe nasıl hazırlamakta ve yönlendirmektedir.
Öğretmen çocukları alan gezisine gitmeden önce gidecekleri yer hakkında bilgilendirmekte ve orada neleri gözlemleyecekleri anlatmaktadır. Alan gezisi yapacakları yere gittiklerinde orada nasıl davranmaları gerektiğini, arkadaşlarından ve öğretmenlerinden ayrılmamaları gerektiğini ve gereken kuralları önceden anlatmaktadır.
4. Gezi sırasında öğretmenin tutumu nasıl olmaktadır? Gezinin amacının uygun bir biçimde gerçekleşmesi için çocukları nasıl yönlendirmekte ve bilgi vermektir.
Öğretmen gezi sırasında çocuklar gibi meraklı ve araştırmacı kimlikle gezi yapmakta onların ilgisini geziye yönlendirmektedir. Çocukları soru sormaya, meraklandırmaya yöneltmektedir. Çocukların çevresindeki varlıklara ve olaylara karşı ilgi duymasını sağlamaktadır.



5. Gezi sırasında çocukların güvenliğini sağlamada ne gibi önlemler almaktadır?
Sağlık tedbirlerini almakta gezide çocukların kontrol altında tutabilmek için yeterli sayıda yetişkine yer vermektedir. Sürekli çocukları gözlemlemekte bulundukları ortamdan fazla uzaklaşmamalarını sağlamaktadır.
6. Gezi sonunda değerlendirme çalışmaları nasıl yapılmaktadır?
Alan gezisi sonunda değerlendirme çocuklarla birlikte yapılmaktadır. Çocukları gezi ile ilgili izlenimleri sorulmaktadır. Çocukların gezideki gözlemlerini pekiştirmek amacıyla gezi ile ilgi resim ve dramatizasyon gibi çeşitli etkinlikler yapılmaktadır. Gözlem sonucunda elde edilen bilgiler objektif olarak değerlendirilmeli çıkan aksaklıklarda göz önünden bulundurularak diğer alan gezisi planına yansıtılmalıdır.
7. Alan gezilerinin okul öncesi eğitim programında belirlenen gelişimsel amaçlara ulaşmada nasıl bir rolü vardır? Çocukların gelişimlerinin olumlu yönde etkilenebilmesi için alan gezileri nasıl planlamalı uygulanmalı ve değerlendirilmelidir?
Alan gezileri yoluyla çocuklar çevrelerini tanırlar, çevrelerinde olup biten pek çok şey böylece anlam kazanır, itfaiye, polis, manav gibi kimseleri ve bazı kuruluşları tanırlar. Bu kişilerin ne yaptıklarını nasıl yaptıklarını bizim için ne kadar önemli olduklarını inceleme olanağı bulurlar. Çocuklar çevreleriyle ilgilenmeyi severler. İnceleme gezileri ve gözlemleri çocukların bilgi ve becerilerini artırarak içinde yaşadıkları çevreyi daha iyi tanımalarını, grupla birlikte hareket etmelerini ve iletişim kurmalarını, gözlem yapmalarını, soru sormalarını, deneyerek ve yaşayarak kavramalarını, önceki bilgileriyle karşılaştırmalar yapmalarını çevreye karşı duyarlı olmalarını, çevreyi korumalarını ve doğa sevgisi kazanmalarını sağlar.
Alan gezisini planlarken uygularken değerlendirirken dikkat edilecek noktalar şunlardır:
Ø Alan gezisini amacı ve kazanımları saptanır. Seçilen konuya uygun bir yere gezi planlanır.
Ø Alan gezisini hangi tarihte yapılacağı ve ne kadar zaman alacağı belirlenir.
Ø Alan gezisi yapılacak yerden izin alınır. Ziyaret tarihi, ziyaretin süresi, çocukların sayısı hakkında bilgi verilir.
Ø Geziden önce öğretmen mutlaka gezi yerine bir ön ziyaret yaparak durum ve gezi için önemli noktaları not eder.
Ø Alan gezisine nasıl gidileceği, taşıt durumları önceden tespit edilir. Yaya gidilecekse yürünecek yollar iyice öğrenilir ve bu durumlara göre önlemler alınır.
Ø Alan gezisinden önce çocuklara nereye gidileceği, nasıl gidileceği, nelerin gözleneceği ve nasıl davranacakları konularında açık ve kısa bilgiler verilir.
Ø Alan gezisi süresince çocuklara gözlenecek durumlar ara ara hatırlatılır ve gezi boyunca çocuklar için gerekli emniyet önlemleri alınır.
Ø Alan gezisi süresince her yetişkinin üç ya da dört çocuktan sorumlu olması sağlanır.
Ø Alan gezisinde yapılan gözlemler sınıfta çocuklarla birlikte değerlendirilir.


 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN YÖNETİMİ VE SINIFIN KONTROLÜNÜN İNCELENMESİ RAPORU


Gözlem Yapılan Okul:Aslanbeyli İ.Ö.O.Anasınıfı
İli :Kayseri
İlçesi :pınarbaşı
Gözlem Yapan :Ayşegül Gürsoy
Gözlem Tarihi :05.03.2009

OKULA GELİŞ
Öğretmen öğrenciler okula gelmeden en az onbeş dakika önce okulda bulunup sınıfı eğitim ve öğretime hazır hale getirdi. Çocukları kapıdan girişlerinde “Günaydın” diyerek güler yüzle karşılayıp üzerlerini çıkarmalarına,ayakkabılarını çıkartıp terlik ve patiklerini giymelerine yardımcı oldu.Havaların soğuk olmasından dolayı masaya oturmadan önce çocuklara “Üşüdüy-seniz kaloriferde ısınabilirsiniz!” diyerek onları kaloriferin önüne gönderdi.Çocuklar ısındıktan sonra masalarına alıp her bir ço-
cuğa tek tek “Dün eve gittiğinde neler yaptın?” sorusunu yönlen-dirdi.Çocukların verdiği cevapları geri bildirim olarak onlara iletti. Beğenilen davranışlarını pekiştiriyor.Çocuklar tek tek evde yaptıklarını anlatırken aralarda söze girerek “Akşamları erken yatıyorsunuz değil mi? Evde annenize yardım ediyorsunuz değil mi? Çok fazla televizyon izlemiyorsunuz değil mi?” gibi sorular yönlendirerek çocuklara onlara fark ettirmeden uyarılarda bulundu.Çocuklar yaptıklarını anlattıktan sonra “haydi bakalım istediğiniz köşelerle oynayabilirsiniz!” diyerek köşelere yönlendirdi.
SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ
Öğretmen çocukları köşelere yönlendirdikten sonra çocukların hangi köşelere dağıldıklarını gözlemledi.Yığılma olan köşelerde çocukları gruplara ayırdı.Daha sonra çocukların hepsini görebileceği yerden gözlemlemeye başladı.Gerektiği durumlarda çocukların oyununa müdahale ederek etkinliğin sorunsuz bir şekide geçmesini sağladı.Aralarda çocukların oyunlarını bölerek “Çocuklar oyuncakları paylaşarak oynuyoruz değil mi? Oyuncaklarımıza zarar vermeden oynuyoruz değil mi?” hatırlatmalarını yaparak çocukları gözlemleyerek etkinliğe devam ettiler.
TOPLANMA VE TEMİZLİK
Öğretmen serbest zaman etkinliği bitmeden çocuklara “Birazdan köşeleri toplamaya başlayacağız!” diye uyarıda bulundu.Etkinliğin sonunda “Haydi çocuklar sınıfımız toplanıyor.Bakalım kimler hızlı çalışıyor diyerek” çocukları sınıf toplamaya yönlendirdi.Çocuklar oyuncakları toplarken “Aferin çocuklar ne kadar da hızlı çalışıyorsunuz” diyerek onları motive etti.Öğretmenin bu sözünden sonra çocuklar daha da hızlı bir şekilde sınıfı toparladılar.Öğretmenin belirlediği çocuk sıranın önüne geçerek sınıfın kapısının önüne hızlı bir şekilde sıra oldular.Lavaboya giderek tuvalet ihtiyaçları karşıladılar.
KAHVALTI
Çocuklar lavabodan yine sırayla geldiler.Sınıfa giren çocuk hemen patiğini ya da terliğini giyip sandalyesine oturdu.Nöbetçi çocuk arkadaşlarının beslenmesini dağıttı.Öğretmen çocuklar beslenmelerini açarken onları gözlemleyerek yardıma ihtiyacı olan çocuklara yardım etti. “Çocuklar herkes beslenmesini açtı-
mı?” diye sordu.Çocuklar hep birlikte onay verdikten sonra “Haydi o zaman duamızı edelim” diyerek sınıfça kahvaltı duası edildi.Öğretmen çocuklara “afiyet olsun!” dedikten sonra çocuklar beslenmelerini yapmaya başladı.Öğretmen yine sınıfı gözlemleyerek kahvaltılarını sessiz bir şekilde yapmalarına rehberlik etti.Yemek sırasında çocuklara açık uçlu sorular yöneltti.”Çocuklar yemek yerken ağzımız nasıl olmalıydı? Ağzımızdakileri kimsenin görmemesi gerekiyordu değil mi? Ağzımıza yiyebileceğimiz büyüklükte lokmalar almamız gerekiyor değil mi? ” gibi sorular yönelterek görgü kurallarını hatırlattı.Arada yemek yerken nazlanan süt içmek istemeyenlere “sütümüzü içelim ki büyüyüp kocaman olalım değil mi?” çocuklar diyerek sütlerini içmeye teşvik etti.Kahvaltısını bitiren çocuk beslenme örtüsünü çöpe döküp dönem başına öğretildiği gibi katlayıp beslenme çantasını kaldırıp sandalyesine oturdu.Kahvaltılarını bitiren çocuklara öğretmen “Kahvaltısını bitirenler napıyordu?” sorusunu yöneltti.Çocuklar çiçek olup arkadaşlarının bitirmesini bekliyordu cevabını verdikten sonra “Haydi o zaman bitirenler çiçek olsun” diyerek bitirenlerin sessizce oturmalarını sağladı.Bütün çocuklar kahvaltısını bitirdikten sonra masaların üzerine ve altına dökülenleri toplayıp sıra oldular.Lavaboya gittikten sonra masalarına oturup öğretmenlerini beklediler.
SANAT ETKİNLİĞİ
Önceden hazırlanan artık malzeme çalışması kuzu resmi çocuklara dağıtıldı.Sonra pamuk,yapıştırıcı ve pastel boyaları verildi.Öğretmen önce çocuklardan çiçek olmalarını istedi.Sonra “Çocuklar bugün sizinle koyun yapacağız,önce koyunun kafasını ve ayaklarını,çimenleri ve bulutları boyayacaksınız sonra ben size pamuk vereceğim boş kalan yerlere de pamuk yapıştıracaksınız anlaştık mı?” dedikten sonra öğretmen çocukların faaliyeti yapmasına rehberlik etti.Arada çocuklara “Aferin çocuklar ne kadarda güzel koyunlarınız oldu öyle” diyerek onları etkinliğe teşvik etti.Yine çalışmasını bitiren çocuklara “Çocuklar faaliyetini bitirenler ne yapıyordu? Çiçek oluyordu değil mi?” diyerek çocukların bitirmeyen arkadaşlarını sessizce beklemelerini sağladı.Etkinlik bitiminde çocukların etkinliklerini toplarken “Ayyy! Çocuklar ne kadarda güzel koyunlar yaptınız” diyerek çocukların etkinliklerini övdü.Çocuklarla birlikte masayı toparladıktan sonra Türkçe etkinliğine geçti.
TÜRKÇE ETKİNLİĞİ
Öğretmen “Haydi bakalım çocuklar herkes sandalyesini alarak karşı tarafa yarım ay şeklinde otursun” yönergesiyle çocukları hikaye saatine toparladı.Herkes sandalyesine geçtikten sonra “Ellerim başımda” susturucusuyla etkinliğe giriş yaptı. Öğretmen çocuklara ses tonunu dikkat çekici hale getirerek “Çocuklar şimdi size bir hikaye anlatacağım.Hikayemizin adı ‘Kurbağa Hanımın Lokantası’ Hikayemizin kahramanı bir kurbağa ve bu kurbağanın bir lokantası var.Gelin bakalım neler oluyormuş!” diyerek çocukların ilgisini çektikten sonra hikayeyi okumaya başladı.Hikayeyi ses tonuna ve vurgulara dikkat ederek okudu.Hikaye okunduğu sırada dikkati dağılan çocukların ilgisini geri çekebilmek için ses tonunu biraz daha yükseltti.Hikaye bittikten sonra çocuklar “Hikayemizin kahramanı kimdi?” Çocuklar cevap verince geri bildirim yaparak “Evet kurbağaydı değil mi?” Peki “bu kurbağanın nesi vardı?” çocukların cevabını aldıktan sonra bir lokantası varmış değil mi?diye dönüt verdi. Hikayeyle ilgili sorularını yönelttikten sonra tekerlemeye geçti.Önce çocuklara “size ‘Alışveriş’ isimli tekerlemeyi öğreteceğim” dedi. “Önce ben tamamını söyleyeyim siz dinleyin sonra hep birlikte söyleyelim olur mu?” diyerek tekerlemenin tamamını birkaç kez söyledi.Sonra çocuklarla birlikte tekrar edildikten sonra oyun etkinliğine geçti.
OYUN ETKİNLİĞİ
Çocuklara “Haydi bakalım çocuklar herkes sandalyesini yerine koyup benim yanıma gelsin sizinle oyun oynayalım olur mu?” diyerek etkinliğe giriş yaptı.Çocuklarla birlikte halka olduktan sonra “Haydi çocuklar biraz ısınalım” diyerek basit beden hareketlerini yaptırdı.Sonra “Çocuklar sizinle ‘Meyve Sepeti’ isimli oyunu oynayacağız” diyerek çocuklara oyunun kurallarını anlattı.Çocuklara meyve isimlerini verdikten sonra oyunu başlattı.Oyun bitiminde çocukların isteği üzerine oyunu meyve isimlerini değiştirerek birkez daha oynattı.Sonra çocuklar “Yorulduk değil mi? Haydi biraz dinlenelim” diyerek dinlendirici oyuna geçti.Çocuklarla yere oturup halka oluşturdu. “Kulaktan kulağa” oyunu çocuklarla birlikte oynadı. Sonra tekrar sandalyelerine geçmelerini isteyerek müzik etkinliğine geçti.
MÜZİK ETKİNLİĞİ
Öğretmen çocukların sandalyelerine geçmelerini bekleyerek “Haydi mis kokulu bir çiçek olunda bende koklayayım sizleri” dedikten sonra ayağa kalkarak her çocuğun yanına tek tek gidip koklama hareketiyle birlikte çocuklara “Ohh! Ohhh! Bu çocuklar mis gibi çiçek olmuşlar ne kadar güzel kokuyorlar böyle” dedikten sonra sandalyesine oturdu. “Değirmenci Baba” isimli şarkıyı önce hareketleriyle tamamını melodisiyle birkaç kez söyledi.Sonra çocuklarla tekrar etti. “Çocuklar şimdi hepbirlikte söyleyelim mi?” dedikten sonra çocuklarla birlikte üçe kadar saydıktan sonra şarkıyı sınıfça söyletti.Birkaç kez tekrar ettikten sonra çocuklar şarkıyı bitirir bitirmez “Öğretmenim birkez daha söyleyelim mi?” sorusuna “Birkez daha söyleyelim sonra öğrendiğimiz şarkıları tekrar edelim olur mu?” diyerek şarkı birkez daha tekrar edildi.Sonra önceden öğrenilen şarkılar çocukların istedikleri sırada olmasına özen göstererek tekrar ettirdi.Sonra çocuklardan sırayla masalarına geçmelerini istedi.

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
Çocuklar masalarına geçtikten sonra “Çocuklar sizinle çizgi çalışması yapacağız.Ama etkinliğe geçmeden önce sizinle bir anlaşma yapalım.Çalışmamızı yaparken sadece ellerimiz çalışarak diğer arkadaşlarımızı rahatsız etmeden sessiz bir şekilde yapıyoruz.Çalışmasını bitiren çiçek olup sessizce diğer arkadaşlarını bekliyor anlaştık mı ? Söz mü?” diye etkinliğe başlamadan hatırlatmada bulundu.Sonra çocuklara çizgi çalışmalarını ve kalemlerini dağıtarak nasıl yapacaklarını anlattı.Anlatırken konuşanların dikkatini çekmek için hızlıca alkışladı.Çocuklar çalışmayı yapmaya başlayınca sandalyesini iki masanın ortasına koyup onları izledi.Aradan beş dakika geçtikten sonra sanat etkinliğinde yaptığı gibi masaların etrafında gezinerek çocukların çalışmalarını tek tek inceleyerek “Aferin güzel olmuş ama biraz daha özenirsen o zaman daha da güzel olur bence” diyerek ses tonuna dikkat ederek çocukları teşvik etti.Yapamayanlara nasıl yapacağını tekrar gösterdikten sonra masanın etrafında gezmeye devam edip yapamayan çocuğun yanına tekrardan geldiğinde “Aferin bak ne kadar güzel olmuş böyle devam et olur mu?” diyerek teşvik etti.Çocuklar gürültü etmeye başladında topuğunu hızlıca çocukların duyabileceği şekilde yere vurduktan sonra yumuşak bir ses tonuyla “ama çocuklar etkinliğine başlamadan sizinle anlaşmamışmıydık? Lütfen sözümüzü tutalım” diye uyardıktan sonra bitiren çocukların çalışmalarını “Aferin” diyerek aldı ve onlardan çiçek olmalarını istedi.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN YÖNETİMİ VE SINIFIN KONTROLÜNÜN İNCELENMESİ RAPORU


Gözlem Yapılan Okul:Aslanbeyli İ.Ö.O.Anasınıfı
İli :Kayseri
İlçesi :pınarbaşı
Gözlem Yapan :Ayşegül Gürsoy
Gözlem Tarihi :05.03.2009

OKULA GELİŞ
Öğretmen öğrenciler okula gelmeden en az onbeş dakika önce okulda bulunup sınıfı eğitim ve öğretime hazır hale getirdi. Çocukları kapıdan girişlerinde “Günaydın” diyerek güler yüzle karşılayıp üzerlerini çıkarmalarına,ayakkabılarını çıkartıp terlik ve patiklerini giymelerine yardımcı oldu.Havaların soğuk olmasından dolayı masaya oturmadan önce çocuklara “Üşüdüy-seniz kaloriferde ısınabilirsiniz!” diyerek onları kaloriferin önüne gönderdi.Çocuklar ısındıktan sonra masalarına alıp her bir ço-
cuğa tek tek “Dün eve gittiğinde neler yaptın?” sorusunu yönlen-dirdi.Çocukların verdiği cevapları geri bildirim olarak onlara iletti. Beğenilen davranışlarını pekiştiriyor.Çocuklar tek tek evde yaptıklarını anlatırken aralarda söze girerek “Akşamları erken yatıyorsunuz değil mi? Evde annenize yardım ediyorsunuz değil mi? Çok fazla televizyon izlemiyorsunuz değil mi?” gibi sorular yönlendirerek çocuklara onlara fark ettirmeden uyarılarda bulundu.Çocuklar yaptıklarını anlattıktan sonra “haydi bakalım istediğiniz köşelerle oynayabilirsiniz!” diyerek köşelere yönlendirdi.
SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ
Öğretmen çocukları köşelere yönlendirdikten sonra çocukların hangi köşelere dağıldıklarını gözlemledi.Yığılma olan köşelerde çocukları gruplara ayırdı.Daha sonra çocukların hepsini görebileceği yerden gözlemlemeye başladı.Gerektiği durumlarda çocukların oyununa müdahale ederek etkinliğin sorunsuz bir şekide geçmesini sağladı.Aralarda çocukların oyunlarını bölerek “Çocuklar oyuncakları paylaşarak oynuyoruz değil mi? Oyuncaklarımıza zarar vermeden oynuyoruz değil mi?” hatırlatmalarını yaparak çocukları gözlemleyerek etkinliğe devam ettiler.
TOPLANMA VE TEMİZLİK
Öğretmen serbest zaman etkinliği bitmeden çocuklara “Birazdan köşeleri toplamaya başlayacağız!” diye uyarıda bulundu.Etkinliğin sonunda “Haydi çocuklar sınıfımız toplanıyor.Bakalım kimler hızlı çalışıyor diyerek” çocukları sınıf toplamaya yönlendirdi.Çocuklar oyuncakları toplarken “Aferin çocuklar ne kadar da hızlı çalışıyorsunuz” diyerek onları motive etti.Öğretmenin bu sözünden sonra çocuklar daha da hızlı bir şekilde sınıfı toparladılar.Öğretmenin belirlediği çocuk sıranın önüne geçerek sınıfın kapısının önüne hızlı bir şekilde sıra oldular.Lavaboya giderek tuvalet ihtiyaçları karşıladılar.
KAHVALTI
Çocuklar lavabodan yine sırayla geldiler.Sınıfa giren çocuk hemen patiğini ya da terliğini giyip sandalyesine oturdu.Nöbetçi çocuk arkadaşlarının beslenmesini dağıttı.Öğretmen çocuklar beslenmelerini açarken onları gözlemleyerek yardıma ihtiyacı olan çocuklara yardım etti. “Çocuklar herkes beslenmesini açtı-
mı?” diye sordu.Çocuklar hep birlikte onay verdikten sonra “Haydi o zaman duamızı edelim” diyerek sınıfça kahvaltı duası edildi.Öğretmen çocuklara “afiyet olsun!” dedikten sonra çocuklar beslenmelerini yapmaya başladı.Öğretmen yine sınıfı gözlemleyerek kahvaltılarını sessiz bir şekilde yapmalarına rehberlik etti.Yemek sırasında çocuklara açık uçlu sorular yöneltti.”Çocuklar yemek yerken ağzımız nasıl olmalıydı? Ağzımızdakileri kimsenin görmemesi gerekiyordu değil mi? Ağzımıza yiyebileceğimiz büyüklükte lokmalar almamız gerekiyor değil mi? ” gibi sorular yönelterek görgü kurallarını hatırlattı.Arada yemek yerken nazlanan süt içmek istemeyenlere “sütümüzü içelim ki büyüyüp kocaman olalım değil mi?” çocuklar diyerek sütlerini içmeye teşvik etti.Kahvaltısını bitiren çocuk beslenme örtüsünü çöpe döküp dönem başına öğretildiği gibi katlayıp beslenme çantasını kaldırıp sandalyesine oturdu.Kahvaltılarını bitiren çocuklara öğretmen “Kahvaltısını bitirenler napıyordu?” sorusunu yöneltti.Çocuklar çiçek olup arkadaşlarının bitirmesini bekliyordu cevabını verdikten sonra “Haydi o zaman bitirenler çiçek olsun” diyerek bitirenlerin sessizce oturmalarını sağladı.Bütün çocuklar kahvaltısını bitirdikten sonra masaların üzerine ve altına dökülenleri toplayıp sıra oldular.Lavaboya gittikten sonra masalarına oturup öğretmenlerini beklediler.
SANAT ETKİNLİĞİ
Önceden hazırlanan artık malzeme çalışması kuzu resmi çocuklara dağıtıldı.Sonra pamuk,yapıştırıcı ve pastel boyaları verildi.Öğretmen önce çocuklardan çiçek olmalarını istedi.Sonra “Çocuklar bugün sizinle koyun yapacağız,önce koyunun kafasını ve ayaklarını,çimenleri ve bulutları boyayacaksınız sonra ben size pamuk vereceğim boş kalan yerlere de pamuk yapıştıracaksınız anlaştık mı?” dedikten sonra öğretmen çocukların faaliyeti yapmasına rehberlik etti.Arada çocuklara “Aferin çocuklar ne kadarda güzel koyunlarınız oldu öyle” diyerek onları etkinliğe teşvik etti.Yine çalışmasını bitiren çocuklara “Çocuklar faaliyetini bitirenler ne yapıyordu? Çiçek oluyordu değil mi?” diyerek çocukların bitirmeyen arkadaşlarını sessizce beklemelerini sağladı.Etkinlik bitiminde çocukların etkinliklerini toplarken “Ayyy! Çocuklar ne kadarda güzel koyunlar yaptınız” diyerek çocukların etkinliklerini övdü.Çocuklarla birlikte masayı toparladıktan sonra Türkçe etkinliğine geçti.
TÜRKÇE ETKİNLİĞİ
Öğretmen “Haydi bakalım çocuklar herkes sandalyesini alarak karşı tarafa yarım ay şeklinde otursun” yönergesiyle çocukları hikaye saatine toparladı.Herkes sandalyesine geçtikten sonra “Ellerim başımda” susturucusuyla etkinliğe giriş yaptı. Öğretmen çocuklara ses tonunu dikkat çekici hale getirerek “Çocuklar şimdi size bir hikaye anlatacağım.Hikayemizin adı ‘Kurbağa Hanımın Lokantası’ Hikayemizin kahramanı bir kurbağa ve bu kurbağanın bir lokantası var.Gelin bakalım neler oluyormuş!” diyerek çocukların ilgisini çektikten sonra hikayeyi okumaya başladı.Hikayeyi ses tonuna ve vurgulara dikkat ederek okudu.Hikaye okunduğu sırada dikkati dağılan çocukların ilgisini geri çekebilmek için ses tonunu biraz daha yükseltti.Hikaye bittikten sonra çocuklar “Hikayemizin kahramanı kimdi?” Çocuklar cevap verince geri bildirim yaparak “Evet kurbağaydı değil mi?” Peki “bu kurbağanın nesi vardı?” çocukların cevabını aldıktan sonra bir lokantası varmış değil mi?diye dönüt verdi. Hikayeyle ilgili sorularını yönelttikten sonra tekerlemeye geçti.Önce çocuklara “size ‘Alışveriş’ isimli tekerlemeyi öğreteceğim” dedi. “Önce ben tamamını söyleyeyim siz dinleyin sonra hep birlikte söyleyelim olur mu?” diyerek tekerlemenin tamamını birkaç kez söyledi.Sonra çocuklarla birlikte tekrar edildikten sonra oyun etkinliğine geçti.
OYUN ETKİNLİĞİ
Çocuklara “Haydi bakalım çocuklar herkes sandalyesini yerine koyup benim yanıma gelsin sizinle oyun oynayalım olur mu?” diyerek etkinliğe giriş yaptı.Çocuklarla birlikte halka olduktan sonra “Haydi çocuklar biraz ısınalım” diyerek basit beden hareketlerini yaptırdı.Sonra “Çocuklar sizinle ‘Meyve Sepeti’ isimli oyunu oynayacağız” diyerek çocuklara oyunun kurallarını anlattı.Çocuklara meyve isimlerini verdikten sonra oyunu başlattı.Oyun bitiminde çocukların isteği üzerine oyunu meyve isimlerini değiştirerek birkez daha oynattı.Sonra çocuklar “Yorulduk değil mi? Haydi biraz dinlenelim” diyerek dinlendirici oyuna geçti.Çocuklarla yere oturup halka oluşturdu. “Kulaktan kulağa” oyunu çocuklarla birlikte oynadı. Sonra tekrar sandalyelerine geçmelerini isteyerek müzik etkinliğine geçti.
MÜZİK ETKİNLİĞİ
Öğretmen çocukların sandalyelerine geçmelerini bekleyerek “Haydi mis kokulu bir çiçek olunda bende koklayayım sizleri” dedikten sonra ayağa kalkarak her çocuğun yanına tek tek gidip koklama hareketiyle birlikte çocuklara “Ohh! Ohhh! Bu çocuklar mis gibi çiçek olmuşlar ne kadar güzel kokuyorlar böyle” dedikten sonra sandalyesine oturdu. “Değirmenci Baba” isimli şarkıyı önce hareketleriyle tamamını melodisiyle birkaç kez söyledi.Sonra çocuklarla tekrar etti. “Çocuklar şimdi hepbirlikte söyleyelim mi?” dedikten sonra çocuklarla birlikte üçe kadar saydıktan sonra şarkıyı sınıfça söyletti.Birkaç kez tekrar ettikten sonra çocuklar şarkıyı bitirir bitirmez “Öğretmenim birkez daha söyleyelim mi?” sorusuna “Birkez daha söyleyelim sonra öğrendiğimiz şarkıları tekrar edelim olur mu?” diyerek şarkı birkez daha tekrar edildi.Sonra önceden öğrenilen şarkılar çocukların istedikleri sırada olmasına özen göstererek tekrar ettirdi.Sonra çocuklardan sırayla masalarına geçmelerini istedi.

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
Çocuklar masalarına geçtikten sonra “Çocuklar sizinle çizgi çalışması yapacağız.Ama etkinliğe geçmeden önce sizinle bir anlaşma yapalım.Çalışmamızı yaparken sadece ellerimiz çalışarak diğer arkadaşlarımızı rahatsız etmeden sessiz bir şekilde yapıyoruz.Çalışmasını bitiren çiçek olup sessizce diğer arkadaşlarını bekliyor anlaştık mı ? Söz mü?” diye etkinliğe başlamadan hatırlatmada bulundu.Sonra çocuklara çizgi çalışmalarını ve kalemlerini dağıtarak nasıl yapacaklarını anlattı.Anlatırken konuşanların dikkatini çekmek için hızlıca alkışladı.Çocuklar çalışmayı yapmaya başlayınca sandalyesini iki masanın ortasına koyup onları izledi.Aradan beş dakika geçtikten sonra sanat etkinliğinde yaptığı gibi masaların etrafında gezinerek çocukların çalışmalarını tek tek inceleyerek “Aferin güzel olmuş ama biraz daha özenirsen o zaman daha da güzel olur bence” diyerek ses tonuna dikkat ederek çocukları teşvik etti.Yapamayanlara nasıl yapacağını tekrar gösterdikten sonra masanın etrafında gezmeye devam edip yapamayan çocuğun yanına tekrardan geldiğinde “Aferin bak ne kadar güzel olmuş böyle devam et olur mu?” diyerek teşvik etti.Çocuklar gürültü etmeye başladında topuğunu hızlıca çocukların duyabileceği şekilde yere vurduktan sonra yumuşak bir ses tonuyla “ama çocuklar etkinliğine başlamadan sizinle anlaşmamışmıydık? Lütfen sözümüzü tutalım” diye uyardıktan sonra bitiren çocukların çalışmalarını “Aferin” diyerek aldı ve onlardan çiçek olmalarını istedi.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
EĞİTİM ORTAMLARININ İNCELENMESİ RAPORU

Gözlem Yapılan Okul: Aslanbeyli i.Ö.O.Anasınıfı
İli : Kayseri
İlçesi : Pınarbaşı
Gözlem Yapan : Ayşegül GÜRSOY
Gözlem Tarihi : 26.02.2009


OKULUN GENEL OLARAK İNCELENMESİ
Aslanbeyli İlköğretim Okulu Kayseri’nin Pınarbaşı ilçesine bağlı olan Aslanbeyli köyünde bulunmakta olup taşımalı eğitim yapılmaktadır. Okulumuz geniş bir alana sahip olup;bu alanda iki eğitim binası,
yemekhane,kalorifer dairesi ve öğretmen lojmanları bulunmaktadır.
Okulun birinci kademesinde beş sınıf,öğretmenler odası,kütüphane
bulunmaktadır.İkinci kademede ise üç sınıf,laboratuvar,bilgi teknoloji sınıfı,malzeme odası,müdür odası,ders araç-gereç odası,tuvalet ve anasınıfı bulunmaktadır.Okulun bahçesi oldukça geniş olup eğitim binalarının önü beton diğer kısımlar ise toprak alanlardan oluşmaktadır.Bahçede ağaçlandırılmış bir alan ve bu alanda bir kamelya bulunmaktadır.Okulun ısınması kalorifer ile yapılmaktadır.

ANASINIFIN İNCELENMESİ
Anasınıfı okulun ikinci kademe binasında bulunmakta olup,binaya girilince sağdaki ilk sınıftır.Sınıf otuzaltı metrekare olup çocuk sayısına göre oldukça geniş bir sınıftır.Yerler boydan boya halıfleks kaplıdır ve kapıdan girişte sağ tarafta çocukların ayakkabılarını ve sınıf içinde giydikleri terlik ile pandifleri koymak üzere bir ayakkabılık bulunmaktadır. Sol tarafta ise çocukların kaban ve ceketlerini asmak için sabit duvar askılığı vardır.Sınıfta üç tane bölmeli dolap bulunmaktadır.Bu dolaplar; evcilik köşesi,blok köşesi ve kitap köşesi olarak kullanılmaktadır. Sınıfta bir öğretmen dolabı vardır.Bu dolapta çocukların faaliyet dosyaları ve kullandıkları malzemeleri yer almaktadır.Atatürk köşesi,kukla köşesi, eğitici oyuncak köşesi,müzik köşesi,fen ve matematik köşelerini oluşturmak üzere kullanılan beş tane öğrenci sırası vardır.Ayrıca trafik köşesini oluşturmakta kullanılan bir sandık bulunmaktadır.İki öğrenci masası,ondört adet çocuk sandalyesi,bir öğretmen sandalyesi ve ayrıca sınıf tahtası vardır.

ANASINIFINDA YER ALAN İLGİ KÖŞELERİ
ATATÜRK KÖŞESİ:Köşede Atatürk’ün hayatını anlatan resimler duvarda asılıdır.Köşeyi oluşturan sırada ise çocuklarla hazırlanan anıtkabir maketi vardır.
EVCİLİK KÖŞESİ:Üç tane bebek arabası,iki büyük bebek iki tanede küçük bebek,ütü ve ütü masası,iki set halinde mutfak araç ve gereçleri,iki tane ev telefonu,oyuncak saat,tamir seti,bahçe araç ve gereçleri,iki tane peluş ayıcık,iki tane yer minderi bulunmaktadır.
KUKLA KÖŞESİ:Öğrenci sırasının üzerinde bir adet kukla sahnesi,bir tane nine kuklası,bir tane dede kuklası,iki adet de çocuk kuklası yer almaktadır.
EĞİTİCİ OYUNCAK KÖŞESİ:İki adet büyük resimli yapboz,meyveler ve hayvanlar eşleştirme kartları,bir adet sayı tombalası,bir adet renk tombalası bulunmaktadır.
MÜZİK KÖŞESİ:İki adet oyuncak saz,iki adet def ve bir adet metalofon bulunmaktadır.
KİTAP KÖŞESİ:Çocukların yaş ve gelişim seviyelerine uygun çeşitli boylarda hikaye kitapları ve boyamalı hikaye kitapları yer almaktadır.
BLOK KÖŞESİ:Bölmeli dolabın üst katında büyük boy bloklar,orta katta küçük legolar ve en alt katta ise normal boyuttaki plastik bloklar vardır.Yanındaki sırada ise büyük parça legolardan bir şato ve küçük tahta bloklar vardır.
FEN VE MATEMATİK KÖŞESİ:Yer küre dünya modeli,insan maketi,
terazi, abaküs,mıknatıslı sayı kartları bulunmaktadır.
TRAFİK KÖŞESİ:Bu köşede sandığın üzerine serilmiş trafik halısı ve halının üzerinde trafik eğitim seti bulunmaktadır.

ANASINIFINDA BULUNAN RESİM GRAFİK VE PANOLAR
FAALİYET PANOSU:Faaliyet panosu sınıfın dışında kapının sol tarafında bulunmaktadır.
ATATÜRK’ÜN RESMİ İSTİKLAL MARŞI GENÇLİĞE HİTABE VE TÜRK BAYRAĞI :Sınıfa girdikten sonra sağ tarafta sınıf tahtasının üstünde bulunmaktadır.
SINIF KURALLARI PANOSU:Sınıf kurallarını çocukların resimleriyle anlatan onbir adet resim bulunmaktadır.
HAVA GRAFİĞİ:Büyük saplı beş yapraklı çiçekten oluşmaktadır.Hava olayını gösteren çiçek yaprağı açık diğerleri yine üzerinden ayaklı raptiye ile tutrulmuş çiçek yapraklarıyla kapanmaktadır.
MEVSİM GRAFİĞİ:Dört mevsim ayrı ayrı boyama ve artık malzemelerden hazırlanmıştır.
ŞEKİL KAVRAM GRAFİĞİ:Kare,üçgen,dikdörtgen ve daire şekilleri renkli fon kartonuna el,ayak ve surat eklenerek kenarlarına pul dizilerek hazırlanmıştır.
SAYI GRAFİĞİ:Bir kalem resmi ve bu kalem resminin elinde ip bulunmaktadır.İpin ucunda ise uçurtma vardır.Rakamlar uçurtmanın ipine dizilmiştir.
RENK KAVRAM GRAFİĞİ:İki dairenin birleşimine ara renkler yerleştirilerek bütün ara ve ana renkler verilmiştir.

GÖZLEM SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Gözlemlediğim okulun fiziki şartları elverişlidir.Fakat okulda kullanılan tuvaletler anasınıfı çocukları için uygun değildir.Birinci ve ikinci kademenin öğrencileri ile birlikte kullanılmaktadır.Sınıfta yer alan eşyaların yerleşimi çocuklara rahat bir eğitim alanı yaratmaktadır.İlgi köşelerinde çocuk sayısına yetecek kadar oyuncak ve materyal bulunmaktadır.Sınıfta kullanılan pano,grafik ve resimler hem ilgi çekici hem göze hoş görünen hem de sınıfa renk katan eğitsel değeri yüksek materyallerdir.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
OKUL-AİLE VE TOPLUM İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ RAPORU
Okul öncesi eğitimde okul- aile işbirliği önemli bir yere sahiptir. Okul – aile ile işbirliğinin ve iletişimin nasıl sağlandığı incelenildiğinde okulla ailenin iletişimi genellikle çocukları okula getirme ve alınış saatlerinde ve veli toplantılarında yoğunlukla gerçekleştirilmektedir.
1. Okul öncesi eğitimde okul-aile işbirliği neden önemlidir?
Okul öncesi eğitim alanında aile katılımını sağlayan programda yetişen çocukların gelişimindeki olumlu etkinin kalıcı olduğu görülmektedir. Bu yüzden okul öncesi eğitimde en iyi yaklaşım tek başına birey olarak değil ailesi ile birlikte ele yaklaşımdır. Böylece çocuğun kazandığı becerilerin kalıcılığı sağlanmakta ve bu becerilerin günlük yaşama aktarılması sağlanmaktadır.
2. Okul-Aile işbirliği çerçevesinde işbirliği nasıl gerçekleştiriliyor. Bu konuda hangi yöntem ve tekniklerden yararlanılıyor?
Yapılan etkinliklere içinde bulunulan çevre olanakları imkânınca ailelerinde eğitim ortamına katılımı sağlanmaktadır. Düzenli olarak veli toplantısı yapılmakta ve yapılan toplantılara bütün velilerin katılımının sağlanmasına özen gösterilmektedir. Öğretmen rehberliğinde velileri bilgilendirme amaçlı görüşmeler yapılmakta sınıf ve okul için alınan kararlar ailelere kısa bilgi notları şeklinde gönderilmektedir.
Okul, aile, çocuk ile etkileşimin kopmamasına özen gösterilmektedir. Veli toplantısı yapılacağı zaman velilerin bundan haberdar olması için çocuklar aracılığı ile haber mektupları gönderilmektedir. Toplantılara katılım en az yüzde seksen ile doksan arasında sağlanmaktadır. Aile desteğinin önemi her toplantıda vurgulanmaktadır. Köy yeri olduğu ve okul köye yakın olduğu için veliler okula çocuklarını okula bırakmaya geldikleri zaman ve bunun dışında okula ziyarete geldiklerinde de sınıfa uğrayarak çocuklarının genel durumları hakkında bilgi almaktadırlar.

3. Okul –Aile ilişkileri en çok hangi konularda ve hangi zamanlarda yoğunlaşıyor?
Okul ziyaretlerinde, veli toplantılarında ve özellikle sosyal etkinliklerden 23 Nisan kutlamaları, sergi ve yılsonu etkinliklerinin olduğu zamanlarda okul-aile ilişkileri yoğunlaşmaktadır.
4. Ailelerin, eğitim etkinlikleri ve diğer sosyal etkinliklere katılımları nasıl sağlanıyor?
Okul bir köy okulu olduğu için ailelerin çoğu halı dokuma, tarım ve hayvancılık uğraştıkları için okulda birebir etkiliğin içerisinde yer alamamaktadırlar. Çoğunlukla çocuklarla birlikte evlere aile katılım çalışmaları gönderilerek eğitim etkinliklerinde yer almaları sağlanmaktadır. Ailelerin sosyal etkinliklere katılımında ise yapılan gösteriler için alınan kıyafetlerin giydirilmesi, sosyal etkinliklerde kullanılacak araç gereçlerin temin edilmesinde, hazırlanmasında görev verilmektedir.
5. Yapılan aile katılım çalışmalarını öğretmen, veliler yeterli buluyorlar mı?
Yapılan çalışmalar öğretmen açısından değerlendirildiğinde yeterli bulunmamaktadır. Bunun sebebi olarak da köyün imkân ve şartları gösterilebilir. Veli açısından da değerlendirilmeye alındığında eğitim ve kültür düzeylerinin düşük olmasından dolayı aşırıda önem vermemektedirler.
6. Okul öncesi eğitimde okul- aile işbirliği en iyi biçimde nasıl gerçekleştirilebilir. Bu konuda öğretmen ve veliler ne düşünüyorlar?
Öncelikle ailelere çocuklarının eğitimindeki yeri ve önemi hakkında bilinçlendirilmeli, aile katılımının yararlarının neler olduğundan bahsedilerek bu etkinlikler artırılabilir ve kalıcı hale getirilebilir.

Gözlemlerimin sonucunda aile ile ne kadar çok etkileşime girilirse çocuğun başarısı istenilen düzeyde artırılabilir. Öncelikle aileye aile katılımın niçin gerekli olduğu, ne amaçla yapıldığı tam anlamıyla ifade edilip onlara önemi vurgulanarak onlardan gerektiğinde yardım ve fikir alınarak bu çalışmalar istenilen verimi sağlayabilir ve istenilen düzeyde artırılabilir.

Okul – Toplum İlişkileri
Okul sadece öğrenci ve velilerini değil bulunduğu toplumu da yakından ilgilendirir. Çünkü yetiştirilen öğrenciler o toplumu oluşturmakta ve yaşamaktadır.
1.Okulun içinde bulunduğu ve hizmet sunduğu semti fiziksel, sosyal ve kültürel yönleriyle nasıl tanımlarsınız?
Okulumuz ilçeye yaklaşık 40 km uzaklıkta bir köy olup yaklaşık beş yüz haneden oluşmaktadır. Çevre ve imkân olanakları açısından gelişmemiş bir köydür.
2. Okulu veliler dışında başka ziyaret edenler var mı?
Genellikle okulu veliler dışında ziyaret eden bulunmamaktadır.
3. Yakın çevrede doktor, polis ya da özel becerileri olan kişiler vb. arasında öğrencilere konuşma yapmak üzere davet edilenler var mı?
Köyde davet edilebilecek kimse olmadığı gibi yakın çevreden de kolaylıkla çağrılabilecek kimse bulunmamaktadır.
4. Çevrede sınıfın düzenli olarak gezi yapabileceği müze, sergi, süper marketler vb. yerler var mı?
Yakın çevrede düzenli olarak gezi yapılabilecek müze, sergi, süper marketler vb. bulunmamaktadır. İlçeye de uzak bir köy olduğu için imkânlar dâhilinde gezi yapabilmek mümkün olmamaktadır.
5. Fen ve doğa etkinlikleri kapsamında çevrede inceleme gezileri yapılabilecek yerler var mı?
Köyün çevresi geniş bir doğal ortama sahip olduğu için doğal olayları gözlemleme imkânı sağlanabilir.
7. Okulun topluma katkıları hakkında ne düşünüyor-
sunuz?
Okul sosyal ve kültürel açıdan elverişsiz bir alanda olduğu için çocukların sosyalleşebileceği tek alandır. Bu açıdan eğitim-öğretimin yanında tüm etkinliklerin gerçekleştirildiği tek sosyal alandır.
8. Toplumun okula katkıları konusunda ne düşünüyor-
sunuz?
Okulun bulunduğu çevrede halk eğitim-öğretime beklenen önemi vermediği için toplumun okula pek de katkısı bulunmamaktadır.
Çocuklara sağlanan eğitimin kalitesini ve verimini yükseltmek için ailenin ve toplumun desteğine ihtiyaç vardır. Eğitilen bireyler aileyi, aile de toplumu oluşturduğu için okul-aile ve toplum arasında sistemli bir döngü vardır. Sistemin sağlıklı olması ve ayakta kalabilmesi için okul-aile ve toplum organize bir şekilde işbirliği içersine girmelidir. İstenilen başarı ancak bu şekilde sağlanabilir.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
18.02.2009

OKUL ÖNCESİ ÇOCUĞUNUN OKULDAKİ BİR GÜNÜNÜN İNCELENMESİ RAPORU​

GÖZLENEN ÇOCUĞUN;
ADI SOYADI: CEMİLE AYDEMİR
YAŞI: 6

Zaman Çizelgesi
Okula Geliş Hazırlık : (08:30 - 08:40)
Serbest Zaman Etkinliği : (08:40 - 09:20)
Toplanma - Temizlik – Kahvaltı : (09:20 - 10:30)
Sanat Etkinliği : (10:30 - 11:10)
Türkçe Dil Etkinliği : (11:10 - 11:40)
Müzik Etkinliği : (11:40 - 12:00)
Oyun Etkinliği : (12:00 - 12:20)
Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışması : (12:20 - 12:50)
Toplanma – Eve Dönüş : (12:50 - 13:00)


GÖZLEMLENEN DAVRANIŞLAR;
Cemile okula ablası ve abisiyle birlikte geldi. Abisi ve ablasıyla vedalaştıktan sonra herkese “günaydın” dedikten sonra üzerini çıkartıp askıya astı, terliklerini giydikten sonra sandalye alıp masaya oturdu. Biraz arkadaşlarıyla sohbet ettikten sonra öğretmeninin köşelerle oynayabilirsiniz yönergesini duyduktan sonra sandalyesinden hızla kalkarak önce sandalyesini düzeltti sonra büyük kız bebeği alarak evcilik köşesinde oyun kurdu. Oyunda anne rolünü üstlenerek oyuna toplanma zamanına kadar devam etti. Öğretmenin uyarısıyla birlikte sınıfı topladıktan sonra sıra olup hep birlikte tuvalete gittiler.
Sınıfa geldikten sonra masasına oturdu ve beslenme çantasını açtı. Arkadaşlarıyla birlikte dua ettikten sonra kahvaltısını yaptı. Kahvaltısını bitirdikten sonra beslenme örtüsünü çöpe boşaltıp güzelce katlayarak beslenme çantasına yerleştirdi ve beslenme çantasını kaldırdı. Daha sonra öğretmeninden su içmek için izin istedi. Suyunu içtikten sonra masasının üstüne ve altına dökülenleri toplayıp çöpe attıktan sonra sandalyesine oturup çiçek oldu ve kahvaltısını bitirmeyen arkadaşlarını bekledi. Kahvaltı bittikten sonra yine sırayla tuvalete gidip ellerini ağızlarını yıkadıktan sonra sınıfa geldiler.
Masalarına oturduktan sonra öğretmenin yönergesiyle sulu boya kullanarak el baskısıyla “kelebek” yaptı. Ardından kağıt kesme ve artık materyal çalışması olarak “tabaktan tavşan” yaptı. Çalışmaları yaparken her aşamada “öğretmenim oluyor mu?” diyerek çalışmasını öğretmenine gösterdi. Masasını toplayarak ellerini yıkayıp sınıfa geçti.
Öğretmenin yönergesiyle yarım ay şeklindeki oturma düzeninde yerini aldı. Öğretmen her bölgenin kendine ait kıyafeti olduğunu anlatırken Cemile parmak kaldırıp “öğretmenim benim annemde bazen şalvar giyiyor” dedi. Daha sonra öğretmenleri onlara hikaye kitabından “Bay Sivri ile Bayan Küt” isimli hikayeyi okurken Cemile hikayeyi değişik yüz ifadeleri ile dinledi. Öğretmen çocuklardan sandalyelerini kaldırmalarını istedi.
Türkçe dil etkinliğinin arkasından öğretmen müzik ve oyun etkinliğini birlikte alarak çocuklardan halka olmasını istedi. Cemile, Gülşan ve Nazar arkadaşının elinden tutarak halka oluşturdu. Cemile “öğretmenim bize ne oynatacaksınız?” diye sordu. Öğretmenleri de onlara cd’den çeşitli yörelerin müziklerini dinleyerek bu müziklere uygun yöresel oyunlar oynayacaklarını söyledi. Öğretmen müziği açtı. Cemile etkinlik boyunca sürekli Gülşan ile gülerek birlikte oynadı. Öğretmen müziği kapattıktan sonra yere oturmalarını istedi. Yorulduklarını söyleyerek “Dudaklarım Söylüyor” isimli dinlendirici oyunu oynadıktan sonra öğretmenin yönergesiyle masasına oturdu.
Öğretmen çocuklara boya kalemlerini dağıttıktan sonra öğrendikleri geometrik şekilleri gösterdi. Cemile’ye sorduğunda biraz duraksayarak cevap verdi. Öğretmen daha sonra hazırladığı test sayfalarını dağıttı. Çocuklara “resimdeki bu şeklin ismini biliyor musunuz?” diye sordu. Cemile bu soruya “kare” diye cevap verdi. Öğretmenleri bu şeklin ismi “dikdörtgen” dedikten sonra “Ayşe’nin elindeki dikdörtgen kutulardaki noktaları birleştirip istediğiniz renge boyar mısınız” yönergesini okuduktan sonra Cemile noktaları birleştirdi ve “ öğretmenim bak ben çizgilerin üstünden hiç taşırmadan çizdim” dedi. Sonra dikdörtgen kutuları rengarenk boyayarak “öğretmenim ben bitirdim” dedikten sonra çiçek olup arkadaşlarını bekledi.
Çalışma tamamlandıktan sonra Cemile sınıfı toplarken arkadaşlarına yardım etti. Cemile “öğretmenim eve mi gideceğiz” dedi. Öğretmen “evet çocuklar eve gitme zamanınız geldi” dedikten sonra Cemile üzerini giyip terliğini çıkartıp ayakkabılığa yerleştirdikten sonra beslenme çantasını ve suluğunu alıp öğretmenini öperek arkadaşı Gülşan’ a “ Gülşan arkadaşım seni bahçede bekliyorum” diyerek sınıftan eve gitmek üzere ayrıldı.
Cemile’ye okulda hangi etkinlikleri yapmaktan hoşlandığı sorulduğunda en çok sanat etkinliğinde faaliyet yapmayı sevdiğini söyledi. Bu gün öğretmeniniz “size güzel etkinlikler hazırlamış mı?” , “ okulda olmaktan mutlu oldun mu?” soruları yöneltildiğinde “öğretmenimiz bizi çok seviyor, bize çok güzel faaliyetler hazırlıyor, ben okulumu çok seviyorum” cevabını verdi.
Bu günkü gözlemlenen etkinlik sonucunda çocukların yaş ve gelişim seviyeleri, gelişim özellikleri göz önünde bulundurulup çocukların ilgisini çekebilecek etkinlikler planlandığı zaman çocukların büyük bir istek ve zevkle çalışmalara katıldığını gördüm.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
12.02.2009
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİNİN OKULDAKİ
BİR GÜNÜNÜN İNCELENMESİ ETKİNLİĞİ RAPORU
OKULA GELİŞ HAZIRLIK: (08:30 – 08:40)
Öğretmen öğrencilerden yarım saat önce okula geldi. Daha sonra sınıfı eğitim öğretime hazırladı.Öğrenciler sınıfa gelmeye başlayınca çocukları güler yüzle karşıladı ve çocuklarını getiren velilerle selamlaştı.Bütün öğrenciler sınıfa geldikten sonra öğrencilerle önceki gün eve gittiklerinde neler yaptıkları hakkında sohbet ettikten sonra serbest zaman etkinliğine geçti.
SERBEST ZAMAN: (08:40 – 09:20)
Öğretmen hazırlanan ilgi köşeleri ile istedikleri şekilde oynayabilecekleri yönergesini söyleyerek çocukları ilgi köşelerine yönlendirdi.Çocuklar etkinliğe geçtikten sonra çocukları etkinlik sırasında gözlemledi.Daha sonra şarkı söyleyerek sınıfı toplattıktan sonra nöbetçi öğrenci önde olmak üzere sıra oldular.Ellerini yıkadıktan sonra öğretmen gözetiminde çocuklar kahvaltılarını yaptılar.
TOPLANMA-TEMİZLİK- KAHVALTI: ( 09:20 – 10:30 )
Toplanma-temizlik-kahvaltı yaklaşık 40 dakika sürdü.Çocuklar kahvaltılarını bitirip ellerini yıkadıktan sonra öğretmen sanat etkinliğine geçti.
SANAT ETKİNLİĞİ: ( 10:30 – 11:10 )
Çocukları etkinlik masasına aldıktan sonra çocuklara oyun hamurları ve artık materyalleri dağıtarak "hamurlara istedikleri şekilleri verebileceklerini" söyleyerek yoğurma maddeler ile oynamalarını sağladı.Yoğurma maddeleri topladıktan sonra çocuklara kağıt ve sulu boyalarını dağıttı.Çocuklara "el baskısıyla tavuk" yapacaklarını söyledi.Çocuklardan sulu boya ile ellerini boyayıp kağıda basmalarını ve daha sonra gagası ve ayaklarını çizmelerini istedi.Çalışma bitiminde çocuklara "tavuk nasıl ses çıkartıyordu?" diyerek çocuklarla birlikte sesi taklit ettikten sonra etkinliği tamamladı.Arkasından kağıt işi çalışmalarına geçti.Önce çocuklara "evde ayaklarımıza ne giyeriz?" sorusunu yönelttikten sonra önceden fon kartonuna hazırlanan terlik kalıbı,şeritler,yıldız,pullar,yapıştırıcı ve makasları dağıtarak uygulamaya geçti.Hazırlanan kalıplar çocuklar tarafında kesildi.İstenen şekilde yapıştırıldı ve üzeri pullarla süslenerek faaliyet tamamlandı.Faaliyet tamamlandıktan sonra sınıf ve masaların üzerindeki çöpler toplanarak sınıf Türkçe etkinliklerine hazırlandı.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ: ( 11:10 – 11:30 )
Öğretmen çocukları yarım ay şeklinde sandalyeye oturttu.Susturucu ile etkinliğe başladı.Çocuklarla arkadaşlığın önemi hakkında sohbet etti.Sonra çocuklara "Arkadaşlığın Değeri" isimli hikayeyi cd'den izletti. Sonra çocuklara "Ben Birşey Duydum" isimli tekerlemeyi öğretti.Çocuklara sözünde durmanın önemini vurguladı.Türkçe etkinliği bitiminde çocukların tuvalet ve su ihtiyaçlarını gidermesine fırsat verdi.Daha sonra müzik etkinliğine geçti.
MÜZİK ETKİNLİĞİ: ( 11:30 – 11:50 )
Müzik etkinliğinde birgün önce öğretilen şarkıyı çocuklara tekrar ettirdi.Öğretmen "Dostluk" isimli şarkının önce tamamını melodisiyle birlikte söyledi.Sonra mısra mısra çocuklarla birlikte tekrar etti.Öğretmen birkaç kez daha şarkının tamamını tekrar ettikten sonra şarkıyı sınıfça söyletti.
OYUN ETKİNLİĞİ: ( 11:50 – 12:10 )
Arkasından oyun etkinliğine geçti.Basit beden hareketleriyle oyun etkinliğini başlattı.hareketli oyun olarak sandalye kapmaca oyununu oynattı.Sonra gece-gündüz oyununu oynatarak etkinliği tamamladı.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİ: ( 12:10 – 12:40 )
Daha sonra öğretmen çocukları etkinlik masasına aldı.Çocuk sayısınca hazırlanmış test sayfalarını ve boya kalemlerini dağıtarak rakam çalışması yaptırdı.
ALAN GEZİLERİ: ( 12:40 – 12:50 )
Faaliyet bitiminde çocukları bahçeye çıkartarak çocukların hava olaylarını gözlemlemesini sağladı ve alan gezisi yaptırdı.
TOPLANMA EVE DÖNÜŞ: ( 12:50 – 13:00 )
Sınıfa geldikten sonra çocukları hazırlayarak eve gitme zamanlarının geldiğini söyledi.Çocuklar üzerlerini giydikten sonra hepsini tek tek yolcu etti.
DEĞERLENDİRME:
Öğretmen devam takip çizelgesini imzaladıktan sonra günlük planını okul müdürüne imzalattı.Daha sonra sınıfı son birkez gözden geçirip bir sonraki güne hazır bırakarak okuldan ayrıldı.
Öğretmene bugünün onun okulda geçirdiği günleri temsil eden iyi bir örnek olup olmadığı sorulduğunda;günün verimli birgün kanısında olduğunu ve çocuklarla hoş vakit geçirildiğini söyledi.Ayrıca öğretmene okuldaki görevi ile ilgili olarak akşamları yada hafta sonlarında yaptığı başka işler bulunup bulunmadığı sorulduğunda düzenli olarak günlük planını,faaliyetlerini hazırladığını etkinliklerini hazırlarken çeşitli internet sitelerinden yararlandığını ayrıca okuldaki matematik ve birinci sınıf öğretmeni ile sürekli olarak işbirliği içinde olduğunu söyledi.
Öğretmenin okulda birgünde gerçekleştirdiği çalışmalar çocukların yaş ve gelişim seviyelerine uygun ve onların dikkatlerini çekebilecek özellikteydi.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
RUTİN ETKİNLİKLERİN İNCELENMESİ RAPORU

Yarım Gün Eğitim Yapılan Bir Anasınıfında Gün Boyunca Gerçekleştirilen Rutin Etkinlikler
Rutin etkinlikler çocukların olayların zaman içinde yer alışlarını daha iyi kavrayabilmeleri için okula geliş, kahvaltı, toplanma gibi günlük işlerin belli zamanlarda aksatılmadan yapılması öğretmenin önem vermesi gereken bir konudur.
· Okula Geliş
· Toplanma ve Temizlik
· Tuvalet Eğitimi
· Beslenme
· Eve Dönüş Hazırlık
Öğretmen rutin etkinlikler uygulanırken sürekli çocukların başında bulunmaktadır. Gerektiğinde rehberlik edip yardımcı olmakta, gerektiğinde iyi bir model olmaktadır. Yeri geldiğinde etkinliği monotonluktan çıkartıp oyun haline getirmektedir.
Okula Geliş
Çocukların okula her gün aynı saatte, düzenli bir şekilde gelmeleri, okulun belli kuralları olduğunu kavramaları, onların düzenli iş yapmaya alışmaları sağlanmaktadır. Rutin etkinliklerin tamamı çocukların okula gelişleriyle başlamaktadır. Öğretmen çocukları kapıda güler yüzle, sevecen, onların geldiğinden mutlu olduğunu ifade eden bir yüzle karşılar. Kıyafetlerini çıkartmalarında, pandif ya da terliklerini giymekte zorlananlara yardımcı olmaktadır. Bütün çocuklar “Günaydın” demeye alıştırılmıştır. Her çocuk kapıdan içeri girmeden öğretmenine ve bütün arkadaşlarına günaydın demektedir.
Toplanma-Temizlik
Serbest zaman etkinliği bitiminde, beslenme öncesi ve sonrasında, sanat etkinliği bitiminde sınıf düzenlemesi ve temizlenmesi yapılmaktadır. Toplanma-temizlik saatinde çocukların düzenli olmaları, kirlettikleri yerleri temizlemeleri, oynadıkları oyuncakları işleri bittikten sonra yerine kaldırmaları onlarda düzen ve temizlik alışkanlığı kazandırmaktadır. Öğretmen genellikle toplanma- temizlik etkinliğini gerçekleştirirken monotonluktan çok oyunlaştırma şeklinde istenilenleri yaptırmayı amaçlamaktadır.
Tuvalet Eğitimi
Bütün çocuklar okula tuvalet eğitimini kazanmış bir şekilde gelmiştir. Çocuklar kahvaltı ve kahvaltıdan sonra toplu bir şekilde tren olarak tuvalete götürülmektedir. Tuvalet gereksinimlerini kendi başlarına karşılayabilmektedirler. Fakat öğretmen bireysel gittikleri zamanlarda bile yanlarında bulunmakta, gerektiğinde düğmesini, kemerini açamayan çocuklara yardımcı olmaktadır. Tuvalet ve yemeklerden sonra mutlaka ellerini yıkamaları sağlanmaktadır. Çocukların toplu kullanım alanlarını temiz bırakmalarına özen gösterilmekte, suyu olan musluklar kapatılmaktadır. Çocuklara böylelikle tasarruflu olmakta öğretilmektedir.
Beslenme ( Kahvaltı )
Okulda çocuklar bireysel kahvaltı yapmaktadırlar. Çocuklar aynı saatte kahvaltıya oturarak yemek yeme kurallarını ve yemekte görgü kurallarını öğrenmektedir. Yemeklerden önce ve sonra ellerini yıkaması, dişlerini fırçalaması, toplumda yemek adabını, dengeli ve düzenli beslenmeyi öğrenmektedir. Çocuklara kahvaltıya başlamadan önce “yemek duası” yaptırılır. Sonra sessiz bir şekilde kahvaltıyı yapmaları sağlanır. Getirdikleri beslenmeyi yemeleri gerektiği, sağlık açısından gerekli olduğu onların anlayacağı dilde anlatılır. Çocukların sevmediği yiyecekleri, içecekleri yemeleri, içmeleri konusunda çok baskıcı olunmaz. Çocuklar beslenmelerini yapmak istemedikleri zaman onları görmezden gelerek ilgilenmez, yediği zaman ise takdir eder. Yemek sırasında yere ya da üzerlerine bir şey döküldüğü zaman çocuklara kızamaz, birkaç kez tekrarlandığında daha dikkatli olmalarını söyler. Çocuklar yemeklerini yerken gerekli durumlarda tenkitte bulunmadan açıklama yapar.
Eve Dönüş Hazırlık
Okul köy okulu olduğu için çocuklar eve giderken çoğunlukla tek başlarına gitmektedir. Çıkış saatinden yaklaşık on dakika önce çocuklar hazırlanmaya başlar. Öğretmen çocukların kendi başlarına hazırlanmaları için çocukları teşvik eder. Hazırlanamayan çocuklara yardımcı olur. Çocuklara evlerine gitmeden hatırlatmalarda bulunur. Hızlı bir şekilde ve dikkatlice evlerine gitmelerini, arkadaşlarına gitmek istiyorlarsa önce eve gidip eve gidip annelerinden izin almaları gerektiğini hatırlatır. Çocukların birbirlerine ve öğretmenlerine “iyi günler” demesi sağlanarak evlerine gönderilir.
Rutin etkinlikler; okula geliş sabah saat 10:00 dır. Bütün çocukların okula gelmesi saat 10:10 da gerçekleşmektedir. Yaklaşık 40 dakika serbest zaman etkinliğinden sonra toplanma ve temizlik etkinliği gerçekleştirilir. Tuvalet ihtiyacından sonra çocuklar kahvaltıya alınır. Kahvaltı yaklaşık saat 12’ye doğru bitmektedir. Kahvaltı bitiminden sonra yine toplanma-temizlik ve tuvalet ihtiyacı giderilerek diğer etkinliklere geçilir. Saat 14:20’de de eve dönüş için hazırlanılarak 14:30’da çocuklar okuldan ayrılmaktadır.
Rutin etkinlikler öğrenilmesi zorunlu etkinlik olarak değil de çocukları sıkmadan yeri geldiğinde oyunlaştırılarak yapıldığı zaman çocuklar hem eğlenir hem de evde, okulda ve toplumda uyulması gerekli sosyal yaşam kurallarını öğrenerek yaşam alışkanlığı kazanır.
Yapılan gözlem sonucunda çocuklara hayatlarının her evresinde temel sosyal becerilerin kazandırılmasında rutin etkinlerden çok iyi yararlanılmalıdır. Temel alışkanlıklar kazandırılırken çocukları sıkmadan, baskı uygulamadan öğretilmek istenilenler yeri geldiğinde oyunlaştırılarak ve sık sık tekrarlanılarak öğretilmesi amaçlanılmalıdır.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ RAPORU

Serbest zaman etkinlikleri günün ilk etkinlikleridir. Serbest zaman etkinliklerinin çocukları diğer etkinliklere ve güne hazırlama özelliği vardır. Serbest zamanda yer alan ilgi köşeleri; evcilik, fen ve matematik, sanat, resimli kitap, blok, müzik, kukla, eğitici oyuncak köşeleri ile amaçlar ve kazanımlar doğrultusunda düzenlenen geçici ilgi köşelerini içermektedir.
1) Serbest zaman etkinliklerine daha çok günün hangi saatinde yer verilmekte ve ne kadar zaman ayrılmaktadır?
Serbest zaman etkinliklerine daha çok okula geldikleri zaman alınan etkinliktir. Yaklaşık olarak çocuklar geldikten sonra etkinlik başlamakta ve 40 dakika sürmektedir. Bu süre çocukların ilgi ve isteklerine göre değişebilmektedir.
2) Bu etkinliklerin uygulanmasında öğretmen nasıl bir yol izlemektedir? Öğrencileri bu etkinliğe nasıl hazırlamakta ve yönlendirmektedir?
Öğretmen okula çocuklardan önce geldiği için vermek istediği amaç ve kazanımlara göre köşeleri hazırlar. Çocuklarla sohbet edildikten sonra özellikle hazırladığı köşelere çocukların ilgisini çekerek “bakın çocuklar dikkat ettiniz mi bu köşede değişik materyaller var” diyerek çocukları köşelere yönlendirmektedir.
3) Etkinliğin uygulanması sırasında öğretmenin tutumu nasıldır?
Öğretmen etkinlik sırasında çoğu zaman çocukları dışarıdan gözlemlemekte, çoğu zaman da birebir oyunlarına katılmaktadır. Yeni hazırlanan köşeler içinde çocuklara rehberlik etmektedir. Çocukları gözlemlerken beklenilmeyen davranışlar için temkinli davranmaktadır. Çocukları paylaşarak, onlarda hatırlatmalarda bulunarak huzurlu bir eğitim ortamı sağlamaktadır.
4) Etkinliğin sonunda değerlendirme çalışmaları nasıl yapılmaktadır?
Değerlendirme günün sonunda yapılmaktadır. Çocukların ilgi ve istekleri, alakaları göz önünde bulundurularak diğer günlerde ona göre bir hazırlık yapılmaktadır.
5) Etkinliğin sonunda sınıfın toplanması ve diğer etkinliğe geçiş sırasında öğretmen nasıl bir tutum istemektedir?
“Çocuklar hadi bakalım sınıfımızı toparlayalım. Bakalım ne kadar hızlısınız?” diyerek çocukları sınıfı toplamaya teşvik ederek sınıfın toplanmasını sağlar. Serbest zaman diğer etkinliklere hazırlık olduğu için geçiş kolaylıkla sağlanmaktadır.
Serbest zaman diliminde çocuklar yetişkin yönlendirmesi olmadan kendi ilgileri doğrultusunda oynayacakları köşeleri ve oyun arkadaşlarını seçerler. Serbest zamanda hazırlanan köşeler okulöncesi eğitim programında belirtilen gelişimsel amaçlara ulaşmada öncülük etmektedir. Serbest zamanda kendi ilgileri doğrultusunda kendi yaratıcılıklarını geliştirerek oynadıkları oyunları içermektedir. Bu nedenle çocukların sosyal yaşamın gereklerini, paylaşmayı, birlikte vakit geçirmeyi ve bilişsel yönden kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayacak oyunlar kurmaktadırlar. Çocukların yaratıcılıklarının ve gelişimlerinin olumlu yönde etkilenebilmesi için serbest zaman etkinlikleri çocukların ilgi, istek, ihtiyaç ve bireysel isteklerini de karşılayacak nitelikte olmalıdır. Uygulama esnasında çocukların oyunlarına gerek duyulmadıkça karışılmamalıdır. Serbest zamanı değerlendirirken öğretmen etkinlikten beklediği verime ne kadar ulaşabildiğini, etkinlik sırasında nelerin dikkatini çektiğini, eksiklerin neler olduğunu değerlendirme kısmına yazarak diğer günlerde bu değerlendirme sonuçlarını göz önünde bulundurarak etkinlikteki eksiklikleri en aza indirmeli, çocukların ilgisini çekebilmek için elinden geleni yapmalıdır.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
SANAT ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ RAPORU
Sanat etkinlikleri, yaratıcılığı ve estetik duyarlılığı geliştirmeyi amaçlayan etkinliklerdir. Sanat etkinliklerinde alınan çalışmalar, serbest zamanda yapılan etkinliklerin yanı sıra gün içinde, çeşitli biçimlerde, çocuklar için etkili bir öğrenme fırsatı olarak da kullanılmaktadır. Öğretmen tek başına bir sanat etkinliği planlayabildiği gibi diğer etkinliklerin tamamlayıcısı olarak da bu etkinliklerden yararlanabilmektedir.
Sanat etkinliklerine daha çok günün hangi saatinde ya da hangi etkinlikler içerisinde yer verilmektedir?
Sanat etkinliklerine genelde kahvaltı saatinden önce ya da sonra yer verilmektedir. Ancak planın esneklik ilkesinden yararlanılarak istenilen saatte de uygulanabilir. Sanat etkinlikleri serbest zamanın içinde yer aldığı gibi bağımsız da planlanabilmekte, çoğu zaman de fen ve matematik etkinliklerinde alan gezilerinden sonra yapılan geziye bağlı olarak sanat etkinliği yapılmaktadır.
2. Sanat etkinliklerinde ne gibi çalışmalara yer verilmektedir?
Boya Çalışmaları: Boya çalışmaları okul öncesi eğitim kurumlarında bütün öğretmenlerin hemen hemen her zaman yer verdikleri bir sanat etkinliğidir. Boya çalışmaları çocuğu rahatlatır ve kendini ifade etmesini sağlar. Çocuklar boyaları; resim yapmak, bazı resimleri renklendirmek amacıyla kullanırlar.
Pastel Boya: Çocuklar pastel boya ile çalışmaktan zevk alırlar. Küçük yaş grubu çocuklarında küçük yaşlar tam gelişemediğinden kuru boya çalışmalarından önceki aşamada pastel boya kullanılır.
b- Sulu Boya: Çocukların en çok ilgisini çeken boya çalışmalarından bir tanesi sulu boyadır. Çocukların hem oynamasına hem de beceri kazanmasına yardım eder. Hazır sulu boya almak yerine hazırlayacağımız sulu boyayı kullanmak daha ekonomik olacaktır.
c- Parmak Boyası: Çocukların severek çalıştıkları boya tekniklerinden biri de parmak boyasıdır. Parmak boyası ile çalışmak için masaya tek taraflı parlak kâğıtlar konulmalı veya muşamba hafif ıslatılmalıdır. Parmak boyası genelde renklendirilerek verilir. Çocuklara parmak boyası ile serbest olarak çalışabilirler. Çalışmalardan özel günler için kartlar hazırlanabilir.
Kâğıt Çalışmaları: Kâğıt çalışmalarında çeşitli cins; boy ve renkteki kâğıtlar kullanılabilir. Bunlar arasında el işi kâğıtları, teksir kâğıtları, kalın paket kâğıtları, grafon, karton, renkli fon kartonları, eski gazete ve dergi sayfaları, tuvalet kâğıtları, kese kâğıtları, kraft kâğıtları, takvim ve afişlerin renkli yüzeyleri ve resim kâğıtları kullanılabilir.
Yoğurma Maddeleri: Yaratıcılık, duygusal doyum el ve parmak kaslarının gelişmesini sağlayan hayal gücünü geliştiren çocuğun eline alıp şekillendirdiği maddelere yoğurma maddeleri denir. Kullanılan yoğurma maddeleri çeşitleri şunlardır:
Ø Tuz seramiği
Ø Kâğıt hamuru
Ø Talaş hamuru
Ø Macun
Ø Kil hamuru
Ø Mum
Ø Plastrin
Kolâj Çalışmaları: Çeşitli artık kâğıt, karton, mukavva, fon kâğıdı vb. malzemelerin karton, plastik kutu vb. malzemeler üzerine yapıştırılarak yapılan çalışmalardır. Kullanılabilecek artık materyaller şunlardır: Çeşitli karton kutular, dergiler, çam kozalakları ve ağaç kabukları, deniz kabukları, çakıl taşları, değişik tahıl ve tohumlar, yumurta kabukları, pet şişeler, bitmiş makaralar, şampuan ve deterjan kutuları, kumaş parçaları, ambalaj kutuları, düğmeler, rulolar, tüyler, deri parçaları, yumurta kolileri, plastik kaplar, kavanozlar, kuru yemiş kabukları, köpükler, köpük tabaklar, ağaç dalları, boncuklar, ip, yün, kumaş parçaları, şişe kapakları ve mantarlar, tahta parçaları, kullanılmış kartlar, kuru çiçekler ve yapraklar olabilir.
3. Etkinliğin uygulanması sırasında öğretmenin tutumu nasıl olmaktadır? Öğrencileri etkinliğe nasıl hazırlamakta ve yönlendirmektedir?
Öğretmen çocukların soru sormasına teşvik eden, sorularını yanıtsız bırakmayan, yapılacak olan çalışma ile ilgili bilgi vererek onları etkinliğe hazırlamakta ve yönlendirmektedir.
4. Çocukların yaratıcılıkları ile estetik duyarlılıklarının gelişebilmesi amacıyla etkinlikler sırasında nelere dikkat edilmelidir?
Etkinlik sırasında dikkat edilecek noktalar şunlardır:
Ø Çocuğun hayal gücü etkileneceğinden dolayı çocuklar resim yaparken fazla soru sorulmamalıdır.
Ø Öğretmen resmini tamamlayan çocuğa – Bana ne yaptın anlatmak ister misin? diyebilir. Çocuk resmini anlatırken resimde eksik bıraktığı kısımları sorular yöneltilerek kendisine buldurulup tamamlatılmalıdır.
Ø Öğretmen çocuğu yaratıcı düşünmeye yönelterek, geliştirmeye çalışmalıdır.
Ø Çocuğun kullanacağı malzemeyi tam ve eksiksiz olarak önünde bulası sağlanmalıdır.
Ø Her güne değişik bir sanat etkinliğine yer verilmesine özen gösterilmelidir.
Ø Öğretmen model değil rehber olmalıdır.
Ø Çocukların başarısı desteklenmelidir.
Ø Çocuklara arasında öğretmen kıyaslama yapmamalıdır.
5. Etkinliğin sonunda değerlendirme çalışmaları nasıl yapılmaktadır?
Etkinlik uygulanırken yapılan gözlem sonucunda elde edilen bilgiler objektif olarak değerlendirilip planın değerlendirme kısmına yazılır. Diğer günün etkinliği planlanırken bu değerlendirme sonuçlarına göre plan hazırlanır.
6. Etkinliğin sonunda diğer etkinliğe geçiş sırasında öğretmen nasıl bir tutum izlemektedir?
Etkinlikler arasında bütünlük oluşturarak bir etkinliği diğer bir etkinliğe kaynaştırmaktadır. Örneğin, kâğıt işi çalışmasında ‘arı kesme katlaması’ yaptırıyorsa, Türkçe etkinliğinde ‘arı parmak oyunu’ almışsa ya da müzik etkinliğinde ‘arı’ isimli bir şarkı almışsa bunu sanat etkinliği sırasında bütünleştirerek uygulamaktadır.
7. Sanat etkinliklerinin, okul öncesi eğitim programında belirlenen gelişimsel amaçlara ulaşmada nasıl bir rolü vardır? Çocukların yaratıcılıklarının ve gelişimlerinin olumlu yönde etkilenebilmesi için çalışmalar nasıl planlanmalı, uygulanmalı ve değerlendirilmelidir?
Sanat etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan katkıları şunlardır:
Ø Kendini ifade etme, seçim yapma, karar verme yeteneklerini geliştirir.
Ø Araç gereçleri kullanırken yeni fikirler edinir, yeni kavramlar öğrenir ve duygusal yetilerini geliştirir.
Ø Kendini sözlü olarak ifade etmeyi öğrenir, dil becerilerini geliştirir.
Ø Yardımlaşma, paylaşma, grupla çalışmayı öğrenir, toplumsal kavramlar edinir.
Ø Kendi işini planlamayı, uygulamayı ve sonuçlandırmayı başarır. Özgür davranmayı öğrenir.
Ø Göz-el eşgüdümü sağlar.
Ø Küçük ve büyük kas gelişimine yardımcı olur.
Ø Çevresindeki güzellikleri, biçim, renk, doku gibi kavramları ayırt etmeyi ve değerlendirmeyi öğrenir.
Ø Çevresine ve doğaya olan duyarlılığı gelişir.
Ø Duygusal rahatlama sağlar.
Ø Zamanını yapıcı şekilde değerlendirir, zevkli uğraşlar edinir.
Sanat etkinliklerini planlarken, hazırken ve uygularken dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:
Ø Çocukların duygu ve düşüncelerini açıklamalarına olanak veren bir ortam yaratılmalıdır.
Ø Çocukların estetik gelişimine yardım edecek malzeme ve yöntem seçilmelidir.
Ø Çocukların bağımsız bir kişilik kazanmalarını sağlayacak çalışmalara yer verilmelidir.
Ø Çocukların gelişim düzeyleri ilgi ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalıdır.
Ø Çocukların sanat malzemelerini keşfetmede onlarla denemeler yapmada kendilerini rahat hissedecek olanaklar sağlanmalıdır.
Ø Sanat çalışmaları önceden planlanıp araç gereç, yer, temizlik ve zamanı ayrıntılı bir biçimde ortaya koymalıdır.
Ø Örnekler yapıp önerilerde bulunmak yerine sadece malzemelerin kullanılması açıklanmalıdır.
Ø Çocukların çalışmaları üzerine tarih, isim yazarak titizlikle saklanarak sergilenmelidir.
Ø İmkânlar ölçüsünde etkinliğin hazırlanmasında, temizlikte, planlamalarda çocuklardan yardım almalıdır.
Ø Her çocuğun aynı ilgi ve beceriyi gösteremeyeceği düşünülerek her gün en az iki etkinlik planlanmalıdır.
Ø Uygun yer ve zamanda çocuğun başarısına destek ve imkân sağlayarak gerçeğe dayalı övgülerde bulunarak çocuğu desteklemelidir.
Ø Çevre ve doğadaki güzelliklere çocuğun ilgisi çekilmelidir.
Ø Çocukların sanat etkinliklerinde rahat çalışabilecekleri bir ortam hazırlanmalıdır.
Ø Öğretmen sanat etkinlikleri sırasında çocukların çalışmalarına müdahale etmemelidir.
Ø Gerektiğinde eğitimci araç gereçlerin kullanımı hakkında bilgi vermelidir.
Ø Çocuklara sanat etkinliklerinde yeterli sayıda, farklı özelliklerde, çok çeşitli materyaller sunulmalıdır.
Ø Materyaller, çocuklara karışık bir şekilde değil de belli bir düzen içerisinde verilmelidir.
Ø Çocukların çalışmaları sergilendikten sonra, kendilerine ait dosyalarda veya uygun bir yerde saklanmalıdır.
Ø Öğretmen, çocukların çalışmalarını değerlendirirken kıyaslamamlar yapmamalı ve çocukları etiketlememelidir.
Ø Öğretmen, çocukların çalışmalarını kendi güzellik anlayışına göre değil, çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak değerlendirilmelidir.
 
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
49
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaslar ancak bu kadarını verebıldım dosya seklınde ekleyemedım umarım ısınıze yarar
 
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
Ben de bu sene başlıyorum staja 3. sınıf öğrencisiyim..Destekleriniz için teşekkür ederim..takip ediyorum..
 
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
18
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
arkaedaşlar ben hiç anlamadım....e protf folyo ile yapacağız nasıl acaba?
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst