Türkçe dil etkinliğinde sohbet

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan su2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:38

su2

Puanları 0
Solutions 0
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
240
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
45
@su2
Çocuklar birbirlerini görecekleri şekilde otururlar.Çocuklara sıra ile fiziksel özelliklerini anlatmaları istenir.Saç ,göz renklerindeki farklılıklardan bahsetmeleri istenir.Daha sonra herkesin doğuştan farklı bir fiziksel yapısı olduğu söylenir.Öğretmen cebine koyduğu farklı renkteki şekerleri çocuklara verir ve şekerlerdeki bu çeşitli tatların ne kadar güzel olduğundan bahsedilir.İnsanlarından birbirinden farklı olduğu anlatılır konuşulur.

BAŞ HARFİ OYUNU

Türkçe dil gelişimi ile ilgili..Çocuklardan bir harf (örneğin A harfi )ile ilgili nesnelerin isimlerini bulmaları istenir.Her söyleyen çocuğun nesnesi yazılır ya da resmi tahtaya çizilir.Daha sonra tüm sınıfca tekrarlanır.Ağaç ayı,ayak,aslan,at gibi
 
Arkadaşlar okul öncesinde öğrencilere ses veremezsiniz, bu sakıncalı harfleri sadece değişik şekillere benzeterek yazılış şeklini gösterebilirsiniz
 
arkadaşlar aslında harf öğretmiyoruz :) özelliklede değişik şekillere benzeterek öğretmemiz sakıncalı A harfini çatıya benzetmek gibi kastediyorsan bunun yanlış olduğunu biliyorum. ses öğretebiliriz örneğin kendi adlarının hangi sesle başladığını sorabiliriz çocuklara yada hayvan seslerini taklit ettirebiliriz.
 
Benim de bildiğim harflerin yazılışlarını değil,sesleri öğretmek.Bu;bizim amaç ve kazanımlarımız arasında bulunuyor zaten.
 
sesleri verebiliriz. zaten çocuğa tahtaya bakın bu A harfi bunu öğreneceğiz şimdi denmiyor ki.Bu kelimeleri zaten kullanıyorlar ama daha dikkat etmeleri gerikiyor.İsim şehir oyunu gibi...Bence zihinlerini açıcı bir etkinlik Ben uyguladım ve 20 kişilik sınıfımda 13 e yakın çocuk yardımsız buldu.Seslerin farkındalar bunu algılamıyacak kadar küçük değiller ki
 
Bu bir oyun tüm oyunlar da olduğu gibi bazen amaca ulaşılamıyabilir.Ben bazen öyle etkinlikler planlıyorum ama çocuklar isteksiz oluyo tahmin ettiğim başarıyı alamıyorum. o gün.hafta da bir ya da iki kez oynanan bir oyun değil a dan z ye kadar yapılamaz zaten NE KADAR SIKICI olur. yıl boyunca sınıfın durumuna göre oynanabilir 1 ya da iki kez

amaçlarımız arasında var sesleri ayırt edebilme. ben de oturup ses öğretme taraftarı değilim çocuklara güzel, düşünmeye yönelik bir oyun bence.Bir kez oynadık bu oyunu hoşlarına gitti .Zorlanan çocuklarda olabiliyo özellikle yaşı küçük olan ya da çok dikkat etmeyen
 
paylaşımın için teşekkürler
ya taşıtlarla ilgili grup sohbeti bilen var mı?
 
ya bencede sonucta bız 1. sınıf ögrencısı egıtmıyoruz bunu ıcın daha erken
 
Güzel bir oyun teşekkürler.
 
çok teşekkürler bence bu tür etkinlikler için hiç de erken deil...gayet yerinde çocukları düşünmeye yöneltecek bi etkinlik...zaten illa da bişeyi başarmamız gerekmio ufak da olsa bi gelişme görüyosam bişeyler katmışsam mutlu olurum tabi herşeyin bi kuralı war kuralların dışına çıkmadan belli çerçevede yapılabilir güzel bi etkinlik...bu benimn fikrim...herkesin düşüncesine de saygı duyuyorum ...herkesin bi bildiği vardır muhakkak...neyse çenem düştü:D
 
arkadaşlar 1.sınıf öğretmenleriyle bu konuda konuştum.. Eğer ses eğitimi verecekseniz sadece harfi verin; "ta", "te" şeklinde değil de; "t" harfini ağızdan çıktığu gibi söyletin dediler. İlkokulda bunu değiştirmek zor oluyor dediler.. Eğer bunu yapamıyorsanız, sadece sesli harfleri verin, dediler.. Ama ben çocuklara harf ile ilgili eğitim vermekten yana değilim..
 
paylaşım için tesekkürler...
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst