İstiklal Marşımızı Öğretiyormusunuz?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sule54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:17
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
143
Tepki Skoru
0
Puanları
0
@sule54
arkadaşlar ben öğrencilerime istiklal marşıımızı öğretiyorum.bir kıta için iki hafta zaman dilimi ayırdım.şu an 5. kıtadayız. o kadar güzel okuyorlar ki anlatamam.bence şimdiden on kıtayıda öğrenmeleri gerekir.size tavsiyem sizde öğretin.ayrıca bu onların çok hoşuna gidiyor.benden önce kendileri istiyor okumayı.
 
ÇOK GÜZEL BİR ÇALIŞMA, TEBRİK EDERİM. BENDE BAŞLADIM
 
bencede güzel eğer öğrenebiliyorlarsa süper bişey......:)sence 10 kıta çok değil mi ama?
 
hayır çok değil..çok kolay öğreniyorlar.şu an 6. kıtadayız ve hatta bazıları evde annelerine 7. kıtayı bile ezberletmesi baskı yapıyormuş..çok seviyorlar..türkçe dil etkinliklerimizin başında istiklal marşımız geliyor..
 
ya gerek yok bence şimdiden.ilerde zaten fazlasıyla okuyacaklar
 
ben bu çalışmaya başlamadan önce cuma günleri okul çıkışlarında okunan istiklal marşımızı benim çocuklarımında söylediklerini gördüm.pazartesi okula geldiğimizde türkçe saatinde istiklal marşımızı kimin yazdığından,kaç kıta olduğundan bahsettim ve çocuklarda okumamı istediler.bende çok duygulu ve çoşkulu okuyunca bir daha bir daha diye tezahurat yaptılar bende o günden sonra onlara da ezberletmeye karar verdim ve şimdiden öğrenilmesi gerektiğini düşünüyorum.ne verirsen onu alıyor çocuklar o kadar dikkatli ve hassaslar ki.milli ve manevi duygularımızı şimdiden aşılamak gerekir.ertelemenin bir anlamı yok bence..
 
bence şimdilik 2 kıta yeter :D
 
eğer çocukların gelişim düzeylerinin altında bulsaydım ya da onlardan böyle bir ilgi ve talep görmeseydim elbette başlamazdım bu çalışmaya.o kadar istekliler ki benden önce okumak istiyorlar.seneye ilköğretime başlayacakcaklar ve benim amacım dörtdörtlük olmaları.bu her anlamda her alanda.bu çalışmanın yanısıra ressamları şairleri türk büyüklerini de öğreniyoruz.oyunlarda oynuyoruz.ayrıca bende bir çocuk gelişimciyim ve ne olduğunu ne yapmam gerektiğini çok iyi biliyorum.en azından çocuklarımı tanıyorum ve onların gelişim düzeylerine göre hareket ediyorum.
 
anlatamıyorum galiba çocukların gelişim düzeylerinin üstünde bulsaydım bu çalışmaya başlamazdım.bundan önceki okulumda böyle bir çalışma yapmadım çünki çocukların düzeylerinin üstünde kalıyordu.bu çalışmaya tesadüfen başladım.lütfen yukarda yazdıklarımı dikkatlice okuyun..
 
Şule hocamın zorla ezberlettiğini sanmıyorum.Zaten mesajlarında bunu da yazmış.
Bu iş ilköğretimin işi lisenin için üniversitenin işi diye ayırırsak olmaz.Bizim okuma yazmaya hazırlık çalışmaları v.s. bizim işimiz değil sınıf öğretmeninin işidir diye kestirip atıyor muyuz?Bu konuda zaten sınıf öğretmenleri bize kızıyor.
Bizim amacımız çocukları okula hazırlarken aynı zamanda hayata ve topluma hazırlamaktır.100 kıta da olsa öğretmeyin diye bir kural yok.Bu her eğitimcinin kendi insiyatifine kalmış.Kimi 2 kıta öğretir kimi hiç öğretmez kimi 5 kıta öğretir.
Buna "çocukların isteklerine ve düzeylerine bakıp karar verecek o sınıfın öğretmenidir"
Bunda direk kesin bir yargıya varamayız.O yüzden kesin olarak şu yol yanlıştır diye yazmanızda bana göre doğru değil.Her ay 1 kıta öğretilebilir.
Zorla öğretilmesine karşıyım.Zevkle olsa en az 2 kıtayı öğretmek güzel olur kanısındayım.
 
Seninde dediklerine katılıyorum.
Her ay 1 kıta öğretilebilir bir sakınca görmüyorum.
 
sevgili selda hocam burası eğitim sitesi burda elbetteki herşeyi konuşup eleştireceğiz fakat eğitim anlayışınız yanlış şeklinde bir yorum yapamazsınız eğer bu şekilde bir yorum yapıyorsanız ben sizin eğitim anlayışınızdan şüphe ederim.elbetteki eleştireceksiniz.herkesin kendine ait bir düşüncesi vardır.marşımızı öğrenmeleri size uygun değilse siz öğretmeyebilirsiniz.bende biliyorum ne yıllık planda ne amaç ve kazanımlarda böyle bir çalışma var ama fırsat eğitimi diye bişey duyduysanız bende böyle fırsatı yakalım ve değerlendirdim.yukarda yazdıklarımı lütfen dikkalice bir daha okuyun.her sene aynı çalışmayı yapacağım diye birşey yok ama çocukların düzeyleri ve seviyeleri buna uygunsa yaparım.kaldı ki burda çok kötü bişeyden bahsediyormuşuz gibi bir tepki vermişsiniz.bağımsızlığımızın sembolü biz biz yapan marşımızdan bahsediyoruz.lütfen eleştiri yaparken hakaret niyetinde sözler sarfetmeyin size uymuyorsa kısaca neden uymadığından bahsedin yeterli.
 
teşekkür ederim tubacım..
 
selda ben hepinizin dediklerinide anladım.Ama istiklal marşımızı topu topu 41 cümleden olusuyor.Ben hergün 1 cümlesini öğretmişim neden olmasın?Yada haftada 1 cümle ayda 1 kıta?Şarkı şiir tekerleme öğretmiyor muyuz?Benim şahsi fikrim bu öğretilmesine karşı değilim.Ama çocuk zevk alıyorsa ve gelişim düzeyine uygunsa.Hiç bir çocuğu kapasitesinin üstüne çıkartmayı ne kendimizden nede başkalarından bekleyemeyiz.
Bizim amacımız sadece kuru kuruya önümüze konulanlarla eğitim yapma olmamalı.Çocuklara güzel ahlak,saygı sevgi,paylaşım ruhunu sadece önümüze konanlarla veremeyiz.Muhakkak kendimizde birşeyler katmalıyız.
Siz ezber olmasın zorlama olmasın çocukların gelişim düzeyine uygun degil diyorsunuz.Şule hocamda zorla yapmadıgını çocukların bundan zevk algını hatta ailelerin bile destek oldugunu aşama aşama gittiğini ve sınıfındaki çocukların gelişim seviyesine uygun olduğunu söylüyor.
O zaman sorun nerede?
 
sule54' Alıntı:
anlatamıyorum galiba çocukların gelişim düzeylerinin üstünde bulsaydım bu çalışmaya başlamazdım.bundan önceki okulumda böyle bir çalışma yapmadım çünki çocukların düzeylerinin üstünde kalıyordu.bu çalışmaya tesadüfen başladım.lütfen yukarda yazdıklarımı dikkatlice okuyun..

şulecim sana kesinlikle katılıyorum.. bu yaşlarda zaten çocuklara vatan-millet sevgisini aşılamak gerekiyor ve gördüğüm kadarıyla sen de bu bilinci taşıyorsun.. inan ki gurur duydum senle bir öğretmen adayı olarak.. çocukların da zaten bu yaşları ezberlemeye müsait,her şeyi çok çabuk kavrıyorlar ve ezberleyebiliyorlar.. küçük yaşta edinilmeyen bilgiler ileriki yıllarda öğrenilemiyor.. bunlar gerek çevreden gerekse çocuğun kendi psikolojik özelliklerinden kaynaklanıyor(çocukta yapamam,edemem,korkuyorum.. gibi düşünceler oluşuyor..)
seni tebrik ediyorum canım ve başarılarının devamını diliyorum.. bu çiçeği hakettin benim gözümde hocam :36_3_12:
 
denizliliserpil' Alıntı:
sule54' Alıntı:
anlatamıyorum galiba çocukların gelişim düzeylerinin üstünde bulsaydım bu çalışmaya başlamazdım.bundan önceki okulumda böyle bir çalışma yapmadım çünki çocukların düzeylerinin üstünde kalıyordu.bu çalışmaya tesadüfen başladım.lütfen yukarda yazdıklarımı dikkatlice okuyun..

şulecim sana kesinlikle katılıyorum.. bu yaşlarda zaten çocuklara vatan-millet sevgisini aşılamak gerekiyor ve gördüğüm kadarıyla sen de bu bilinci taşıyorsun.. inan ki gurur duydum senle bir öğretmen adayı olarak.. çocukların da zaten bu yaşları ezberlemeye müsait,her şeyi çok çabuk kavrıyorlar ve ezberleyebiliyorlar.. küçük yaşta edinilmeyen bilgiler ileriki yıllarda öğrenilemiyor.. bunlar gerek çevreden gerekse çocuğun kendi psikolojik özelliklerinden kaynaklanıyor(çocukta yapamam,edemem,korkuyorum.. gibi düşünceler oluşuyor..)
seni tebrik ediyorum canım ve başarılarının devamını diliyorum.. bu çiçeği hakettin benim gözümde hocam :36_3_12:

çok teşekkür ederim arkadaşım..çiçeğinide memnuniyetle kabul ediyorum..
 
denisse' Alıntı:
Ben burada şöyle bir nokta vurgulamak isterim. Burada bir öğretim söz konusu,milli duyguları aşılama güçlendirme fakat neden kimsenin düşüncesi buna kaymıyor? Ben bu marşı öğretiyorum çok güzel ama çocuk marş ın ne olduğunu biliyor mu? Neden ve hangi amaçla okunduğunu kavrayabilecek kadar bilişsel anlamda işlek mi ya da bu milliyetçi tavra bürünebilmek için yeterli düzeye erişmiş mi? ya da istiklal marşının içinde geçen bazı osmanlıca kelimeleri türkçe telaffuz edemeden telaffuza itilmesi doğru mu? Çocukların ezberi kuvettli diye birşeylerin temelini vermeden başka birşeyin onunla bağdaşık olan eğitimine geçemeyiz. İlköğretim zümresi bile bunu önce hayat bilgisi dersiyle daha sonra diğer derslerle pekiştirerek ilk iki kıtayı öğretir! Dün bu konuyu sınıf öğretmeni arkadaşımla tartıştım ve söylediği şey okul öncesinde bu yapılmaz biz birşeyleri çocuğa kazandırdıktan sonra öğretmeye başlıyoruz diyor. O yaştaki çocuk milli duygulardan ne kadar anlayabilir ya da manasını çözebilir dedi. Ben kendimden hatırlıyorum 5. sınıfa kafar ilk iki kıta daha sonra 6. sınıfta diğer tüm kıtalar öğretildi. Benim dönemimin eğitim sistemi böyleydi,-ki ben yaşlı biride değilim. Faka dediğim gibi bazı şeyleri vermeden diğer şeyleri verelim derseniz ortaya ezberden başka birşey çıkmaz ki ben eğitimde ezbere karşıyım tamamen rehber olmalı gerektiğinde söylemeli ve çocuğun ilgisi çekilmeli!

Saygılar

deniz hocam sizde bundan önceki mesajlarınızda marşımızı çocuklara okuduğunuzdan nasıl durulması ve davranılması gerektiğinden bahsettiğinizi yazmışsınız.elbetteki bende bunlardan bahsettim.ister inanın ister inanmayın ama benim çocuklarım kurtuluş savaşından bile bahsetmişlerdi Atatürk haftasında.zaten aileleri tarafından bişeyler verilmiş çocuğa bende bu fırsatı yakaladım ve değerlendirdim.ama bu değildir ki konuya dayalı bir eğitim öğretim yapıyoruz asla..konuya dayalı eğitime bende karşıyım.ama şimdiden milli ve manevi duyguların verilmesi gerektiğine inanıyorum..
 
selcukaydin' Alıntı:
selda ben hepinizin dediklerinide anladım.Ama istiklal marşımızı topu topu 41 cümleden olusuyor.Ben hergün 1 cümlesini öğretmişim neden olmasın?Yada haftada 1 cümle ayda 1 kıta?Şarkı şiir tekerleme öğretmiyor muyuz?Benim şahsi fikrim bu öğretilmesine karşı değilim.Ama çocuk zevk alıyorsa ve gelişim düzeyine uygunsa.Hiç bir çocuğu kapasitesinin üstüne çıkartmayı ne kendimizden nede başkalarından bekleyemeyiz.
Bizim amacımız sadece kuru kuruya önümüze konulanlarla eğitim yapma olmamalı.Çocuklara güzel ahlak,saygı sevgi,paylaşım ruhunu sadece önümüze konanlarla veremeyiz.Muhakkak kendimizde birşeyler katmalıyız.
Siz ezber olmasın zorlama olmasın çocukların gelişim düzeyine uygun degil diyorsunuz.Şule hocamda zorla yapmadıgını çocukların bundan zevk algını hatta ailelerin bile destek oldugunu aşama aşama gittiğini ve sınıfındaki çocukların gelişim seviyesine uygun olduğunu söylüyor.
O zaman sorun nerede?

teşekkür ederim
 
valla cocuklar 10 kıtayı ezberleyebılıyorlar bende gecen sene torenlere katılıyoduk sonra baktım bazı cocuklar eslık edıyo sonra sınıfta okuduk ıkı kıtayı ogrendıklerınde devamını da merak ettıler bende soluyodum zaten cogu bu arada ezberledı bence bılmelerı ıyı dıye dusunuyorum
 
arkadaşım sana katılmıyor değilim elbetteki söylediklerinde haklısın fakat ben bunda bir sakınca görseydim bu çalışmaya başlamazdım ya da olumsuz bişey görseydim 2. kıtadan sonra devam etmezdim. okuldan arkadaşlarla hatta branş öğretmenleriyle kritik yaptım burda tartışması olduktan sonra üniversiteden hocalarımla konuştum onlarda bana hak verdiler.eğer çocuklar bunu alabilme kapasitesine sahipse hiçbir zorlama ve onlardan olumsuz bir tutum yoksa devam etmem kanısındalar.iyi niyetin için teşekkür ederim.ama ben doğru bildiğim yolda ilerlemeye devam edeceğim.başarılar..
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst