- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Zorlu Parkur (Parkur, Spor)
Etkinliğin Çeşidi: Hareket (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yükseklikten atlar.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar. )
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Koşarak bir engel üzerinden atlar.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.)
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. )
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Atlama, konma, başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. )
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Denge tahtası üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.)
M G : K : Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Duran topa koşarak gelip ayakla vurur.)
MATERYALLER : Masa, ahşap bloklar, top
SÖZCÜKLER : Parkur, denge, zıplamak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Engelli parkur çocuklarla birlikte düzenlenir.
• Sınıfa iki, üç masa tünel oluşturulacak şekilde peş peşe dizilir.
• Tünelin devamına ahşap bloklar uç uca eklenerek denge tahtası oluşturulur.
• Denge tahtası düzeneğinin ilerisine üzerine çift ayakla zıplanabilecek bir blok konulur.
• Bloğun karşısına üzerinden atlanabilecek boyutta bir oyuncak konulur.
• Oyuncağın biraz ilerisine bir top koyulur.
Çocuklar sırayla;
- Tünelden sürünerek geçme,
- Blokların üzerinde dengede kalarak yürüme,
- Tahta bloğun üzerine çift ayakla zıplayıp tekrar aşağıya atlama,
- Koşarak yerde bulunan oyuncağın üzerinden atlama,
- İleride duran topa koşarak ayak ile vurmaları istenir.
• Çocukların isteğine göre parkurda düzenlemeler yapılarak etkinlik çocukların ilgileri doğrultusunda sürdürülür.
DEĞERLENDİRME
• Daha önce bir parkurda oyun oynamış mıydınız?
• Parkurun hangi bölümünde çift ayakla zıpladın?
• Parkuru tamamladığında yoruldun mu? Dinlenmek için neler yaptın?
• Bu parkurda neler yaptık?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden hafta sonu çocuklarını tırmanma parkuru olan bir parka götürerek deneyimlemeleri için cesaretlendirmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; parkurda çeşitli düzenlemeler yapılarak yetersizlik alanının parkurda etkinlik yapma zorlayıcılığının minimuma indirilmesi sağlanabilir. Aynı zamanda fiziksel destek verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
Sabır : Oyunda çocukların sırasını beklerken gösterdikleri sabır takdir edilerek bu değer pekiştirilmelidir.
ÖNERİLER
• Parkur hazırlanırken sınıftaki masa, sandalye boyutları dikkate alınarak düzenlemeler yapılabilir.
• 3 yaş grubu için parkurdaki aşamalar azaltılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Hareket (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yükseklikten atlar.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar. )
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Koşarak bir engel üzerinden atlar.)
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.)
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. )
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Atlama, konma, başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. )
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Denge tahtası üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür.)
M G : K : Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Duran topa koşarak gelip ayakla vurur.)
MATERYALLER : Masa, ahşap bloklar, top
SÖZCÜKLER : Parkur, denge, zıplamak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Engelli parkur çocuklarla birlikte düzenlenir.
• Sınıfa iki, üç masa tünel oluşturulacak şekilde peş peşe dizilir.
• Tünelin devamına ahşap bloklar uç uca eklenerek denge tahtası oluşturulur.
• Denge tahtası düzeneğinin ilerisine üzerine çift ayakla zıplanabilecek bir blok konulur.
• Bloğun karşısına üzerinden atlanabilecek boyutta bir oyuncak konulur.
• Oyuncağın biraz ilerisine bir top koyulur.
Çocuklar sırayla;
- Tünelden sürünerek geçme,
- Blokların üzerinde dengede kalarak yürüme,
- Tahta bloğun üzerine çift ayakla zıplayıp tekrar aşağıya atlama,
- Koşarak yerde bulunan oyuncağın üzerinden atlama,
- İleride duran topa koşarak ayak ile vurmaları istenir.
• Çocukların isteğine göre parkurda düzenlemeler yapılarak etkinlik çocukların ilgileri doğrultusunda sürdürülür.
DEĞERLENDİRME
• Daha önce bir parkurda oyun oynamış mıydınız?
• Parkurun hangi bölümünde çift ayakla zıpladın?
• Parkuru tamamladığında yoruldun mu? Dinlenmek için neler yaptın?
• Bu parkurda neler yaptık?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden hafta sonu çocuklarını tırmanma parkuru olan bir parka götürerek deneyimlemeleri için cesaretlendirmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; parkurda çeşitli düzenlemeler yapılarak yetersizlik alanının parkurda etkinlik yapma zorlayıcılığının minimuma indirilmesi sağlanabilir. Aynı zamanda fiziksel destek verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
Sabır : Oyunda çocukların sırasını beklerken gösterdikleri sabır takdir edilerek bu değer pekiştirilmelidir.
ÖNERİLER
• Parkur hazırlanırken sınıftaki masa, sandalye boyutları dikkate alınarak düzenlemeler yapılabilir.
• 3 yaş grubu için parkurdaki aşamalar azaltılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."