Ders Adı: Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi
Etkinlik Adı: Fen ve Doğa Etkinliği Suyun Kaldırma Kuvveti
Yaş : 5-6 yaş
Süre: 30 dakika
Gelişim Alanı: Bilişsel , Sosyal -Duygusal ve Psikomotor Alan
Bilişsel Alan
Amaç 7: Nesne durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.
Kazanımlar 2: Sıralanmış nesne grubu içinde nesnelerin yerini gösterir.
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar 1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi olayı fark eder.
2: Dikkat edilmesi gereken nesneyi olayı söyler.
Amaç 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar 1: Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
Sosyal- Duygusal Alan
Amaç 9: Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilmek
Kazanımlar 1: Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır.
Psikomotor Alan
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 2: Nesneleri kaptan kapa boşaltır.
Yöntem ve Teknikler: Gözlem Yapma , Deneyle Uygulama
Materyaller: üç adet aynı büyüklükte plastik şişe ve kapakları, bir adet çay bardağı , 12 adet boncuk , oldukça derin bir kap ve su.
Uygulama : Deneye geçmeden önce öğretmen çocuklarla beraber su hakkında sohbet eder. Öğretmen çocuklara insanlar için su hayatın vazgeçilmez bir parçasıdır der. Suyu içeriz , ellerimizi yıkarız, dişlerimizi ,yüzümüzü , vücudumuzu temizlemekte kullanırız. Meyve sebzeleri yıkarız . Ayrıca hayvanlar içinde önemlidir. Ayrıca çocuklara suyu başka nerelerde kullanabileceklerini sorar onların görüşlerini alır ve suda yaşayan hayvanlarıda söyler. Daha sonra öğretmen çay bardağını içine bir tane bocuk atar ve sonra bardağı suyla doldurur. Çay bardağının içindeki suyu şişeye koyar. Daha sonra bu olayı tekrarlayarak şişenin bir tanesini tamamen doldurur diğerini yarısına kadar doldurur diğerini ise boş bırakır. Bu şişeleri daha sonra su dolu bir kaba boşaltır. Şişelerin hangisinin battığı hangilerinin yüzdüğü öğrenilir. Su dolu kabın içindeki şişelerin konumları konuşulur. Tamamen su dolu olan şişenin battığı yarısı dolu olanın ve boş şişenin yüzdüğü gözlenir. Son olarak çocuklardan şişelerin su içindeki sıralaması yapılır hangisini yukarda hangisinin aşağıda olduğu sorulur ve şişeler çıkarılır.
Değerlendirme: Bu etkinlikte çocuklara suyun kaldırma kuvvetinin yanı sıra aşağı yukarı kavramları bir deneyle anlatılmıştır. Aynı zamanda ilk verilen gündelik bilgilerle suyun önemi anlatılmıştır. Hayatımızın vazgeçilmezi olan su ile yapğılan bu deney etkili bir öğretme öğrenme sürecini oluşturmuştur.
Etkinlik Adı: Fen ve Doğa Etkinliği Suyun Kaldırma Kuvveti
Yaş : 5-6 yaş
Süre: 30 dakika
Gelişim Alanı: Bilişsel , Sosyal -Duygusal ve Psikomotor Alan
Bilişsel Alan
Amaç 7: Nesne durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.
Kazanımlar 2: Sıralanmış nesne grubu içinde nesnelerin yerini gösterir.
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar 1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi olayı fark eder.
2: Dikkat edilmesi gereken nesneyi olayı söyler.
Amaç 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar 1: Nesnenin mekandaki konumunu söyler.
Sosyal- Duygusal Alan
Amaç 9: Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilmek
Kazanımlar 1: Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır.
Psikomotor Alan
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 2: Nesneleri kaptan kapa boşaltır.
Yöntem ve Teknikler: Gözlem Yapma , Deneyle Uygulama
Materyaller: üç adet aynı büyüklükte plastik şişe ve kapakları, bir adet çay bardağı , 12 adet boncuk , oldukça derin bir kap ve su.
Uygulama : Deneye geçmeden önce öğretmen çocuklarla beraber su hakkında sohbet eder. Öğretmen çocuklara insanlar için su hayatın vazgeçilmez bir parçasıdır der. Suyu içeriz , ellerimizi yıkarız, dişlerimizi ,yüzümüzü , vücudumuzu temizlemekte kullanırız. Meyve sebzeleri yıkarız . Ayrıca hayvanlar içinde önemlidir. Ayrıca çocuklara suyu başka nerelerde kullanabileceklerini sorar onların görüşlerini alır ve suda yaşayan hayvanlarıda söyler. Daha sonra öğretmen çay bardağını içine bir tane bocuk atar ve sonra bardağı suyla doldurur. Çay bardağının içindeki suyu şişeye koyar. Daha sonra bu olayı tekrarlayarak şişenin bir tanesini tamamen doldurur diğerini yarısına kadar doldurur diğerini ise boş bırakır. Bu şişeleri daha sonra su dolu bir kaba boşaltır. Şişelerin hangisinin battığı hangilerinin yüzdüğü öğrenilir. Su dolu kabın içindeki şişelerin konumları konuşulur. Tamamen su dolu olan şişenin battığı yarısı dolu olanın ve boş şişenin yüzdüğü gözlenir. Son olarak çocuklardan şişelerin su içindeki sıralaması yapılır hangisini yukarda hangisinin aşağıda olduğu sorulur ve şişeler çıkarılır.
Değerlendirme: Bu etkinlikte çocuklara suyun kaldırma kuvvetinin yanı sıra aşağı yukarı kavramları bir deneyle anlatılmıştır. Aynı zamanda ilk verilen gündelik bilgilerle suyun önemi anlatılmıştır. Hayatımızın vazgeçilmezi olan su ile yapğılan bu deney etkili bir öğretme öğrenme sürecini oluşturmuştur.