Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi A.B.D.
Beşevler / ANKARA
I. EĞİTİM DURUMU
1992 – 1997 : Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Doktorası
Hacettepe Üniversitesi
Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü.
ANKARA
Doktora Tezi : İşitme ve Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Annelerin
Kaygı Düzeyleri ve Çocuklarını Kabullenme Durumlarına
“Destekleyici Eğitim Programlarının” Etkisi.
1990 – 1992 : Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi
Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü.
ANKARA
Yüksek Lisans Tezi : Özel ve Kurum Anaokuluna Devam
Eden Beş ve Altı Yaş Grubu Çocukların Cinsel Kimlik
Kazanmalarının İncelenmesi
1985 – 1989 : Lisans
Hacettepe Üniversitesi
Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü.
ANKARA
II. AKADEMİK VE İŞ DENEYİMİ
2000 - : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Öğretim Üyesi (Yard. Doç. Dr.)
1994 – 1999 : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Öğretim Görevlisi
1993 – 1994 : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Araştırma Görevlisi
1992 – 1993 : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Okutman
1992 Eylül : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulama Anaokulu Öğretmenliği
III. BURSLAR
1. YÖK, Dünya Bankası Endüstriyel Eğitim Projesi (Üç Aylık Program). Arizona State University, International Programs 24 Eylül - 24 Aralık 1994, USA
IV. MESLEK İLE İLGİLİ KURULUŞLARDA ÜYELİKLER
1. Okulöncesi Eğitimini Geliştirme Derneği , Ankara
2. Çağdaş Drama Derneği, Ankara
V. MAKALELER
Hakemli Bilimsel Dergilerde Tam Metni Basılmış Makaleler
1. Ersoy, Ö. (1999) . “ 6 Yaş Grubunda Kız ve Erkek Çocuğu Olan Anne Babaların “Cinsel Eğitim” Hakkındaki Görüş ve Tutumları “. Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 1, s.19-29.
2. Ersoy, Ö. , Şahin, F.T. (1999) . “0-6 Yaş Döneminde Anne-Baba Eğitiminin Önemi”. Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 1, s. 58-62.
3. Ersoy, Ö. (1999) . “0-6 Yaş Çocukları İçin Oyuncak Seçimi”. Yaşadıkça Eğitim. Sayı:64, Ekim-Aralık, s. 5-9.
4. Temel, F. ,Turla, A. , Ersoy, Ö. , Avcı,N. (1999) . “Kırsal Kesimde Yaşayan 0-72 Ay Çocuklarının Boy ve Ağırlık Gelişimi Açısından İncelenmesi”. Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 2, s. 11-16.
5. Şahin, F.T. , Ersoy, Ö. (1999). “ Erken Çocukluk Döneminde Türkiye’de Yapılan Anne Baba Eğitim Çalışmaları “ . Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 2, s. 103-108.
6. Temel, Z.F., Avcı, N., Ersoy, Ö. , Turla, A. (1999) . “ Farklı Sosyo- Ekonomik Düzeylerdeki 0-6 Yaş Çocuklarının Fiziksel Gelişimlerinin İncelenmesi”. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt: IV , Sayı: 3 , s. 43-50.
7. Avcı, N. , Ersoy, Ö. (1999) . “Okulöncesi Dönemde Entegrasyonun Önemi ve Uygulamalarda Dikkat Edilecek Noktalar”. Milli Eğitim. Ekim-Kasım-Aralık, Sayı: 144, s.68-70.
8. Temel,F., Ersoy, Ö. ,Avcı,N. , Turla,A. (2000). “ Kırsal Kesimde Yaşayan Çocukların Gelişim Durumlarının İncelenmesi “. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi. Aralık, Sayı: 3, Cilt: 1, s. 44-51.
9. Ersoy, Ö. (2001). “ Televizyondaki Şiddetin Çocukların Saldırgan Davranışları Üzerindeki Etkisi “. Çağdaş Eğitim. Nisan, Sayı: 275, s. 31-34.
10. Ersoy, Ö. (2002) “ Okul Öncesi Dönemde Cinsel Kimlik Gelişimi “. Çağdaş Eğitim. Sayı: 292, Kasım. s. 19-21.
VI. TÜRKÇE BİLİMSEL KİTAPLAR ve KİTAPTA BÖLÜMLER
1. Baykan, S.,Temel, Z.F., Ömeroğlu, E., Bulduk, S., Ersoy, Ö., Avcı, N. Turla, A. (1995). Ankara’da Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki Çocukların Gelişim Durumlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Ankara : Milli Eğitim Basımevi.
2. Güneysu, S. , Ersoy, Ö. (1998) Destekleyici Eğitim Programlarının Engelli Çocuğu Olan Anneler Üzerindeki Etkisi. Ankara : Konak Kırtasiye Basımevi.
3. Temel, Z.F., Ersoy, Ö., Turla, A., Avcı, N. (1999). Ankara’nın Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeylerinde 0-6 Yaş Çocuklarının Beslenme Durumları ve Köylerinde 0-6 Yaş Çocuklarının Gelişim Durumlarının İncelenmesi. Editör: Suna Baykan. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
4. Ersoy, Ö. (1999 ). “ Okulöncesi Dönemde Cinsel Eğitim “. Gazi Üniversitesi, Anaokulu/ Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. S:117-122.
5. Ersoy, Ö., Avcı,N. (2000). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Eğitim. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
6.Ersoy, Ö. (2003) . “ Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma “. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul : Morpa Kültür Yayınları.S: 433-438.
VII. KONGRE TEBLİĞLERİ
ULUSLARARASI KONGRE TEBLİĞLERİ
Özeti Basılan Tebliğler
1. Temel, Z.F., Ersoy, Ö., Avcı, N., Turla, A. (1999). “ Validity and Reliability of Gazi Early Childhood Development Scale “. International School Psychology Association XXII. Annual Colloquium, Kreuzlingen/ Switzerland. P.93.
ULUSAL KONGRE TEBLİĞLERİ
Özeti Basılan Tebliğler
1. Ersoy, Ö., Turla, A. (1994). “Beş ve Altı Yaş Grubu Çocukların Saldırgan Davranışlarının İncelenmesi.” 4.Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Kongresi. 14-17 Nisan. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
2. Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, F. (1995). “15-18 Yaşlar Arasındaki Görme ve Bedensel Engelli Gençlerin Topluma Uyum Sorunlarının İncelenmesi” .II. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. 11-13 Ekim, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
3. Turan, E., Ersoy, Ö., Şahin, F., Turla, A. (1996). “ Okulöncesi Eğitimin Yaygınlaştırılmasında Bir Model Önerisi : 0-4 Yaş Çocuk Gelişiminde Anne Eğitim Projesi.” III. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 5-7 Eylül, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
Tam Metni Basılan Tebliğler
1. Ersoy, Ö. (1993). “Kurum Anaokuluna Devam Etmekte Olan Çocukların Cinsel Kimlik Kazanmalarının İncelenmesi” 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. s.125-133.
2. Güngör, A., Ersoy, Ö. (1994). “ Televizyonun Okulöncesi Dönem Çocuklarına Etkisine İlişkin Anne-Baba Görüşleri.” 10.YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. 22-25 Mayıs.Ankara. s. 57-70.
3. Baykan, S., Ersoy, Ö., Avcı, N., Dereobalı, N., Şahin , F. , Turla, A..( 1995 ).
“Çocuk Gözüyle Polis” . I. Polis Halk İşbirliği Sempozyumu. 27-29 Mart. Polis Akademisi, Ankara: Emniyet Genel Müdürlüğü Basımevi. S: 69-76.
4. Ersoy, Ö. , Kandır, A., ( 1997 ) . “ Ankara Sokaklarında Çalışan ve Çalışmayan 13-15 Yaş Grubu Çocuklarda ‘Öz Kavramının’ İncelenmesi.” I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. s.262-274
5. Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, Tezel, F., Avcı, N., Turla, A. (1997) “Anaokulu Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi.” IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Anadolu Üniversitesi.10-12 Eylül. Eskişehir. s. 151-164.
6. Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, F. (1998). “15-18 Yaşlar Arasındaki İşitme Engelli Gençlerin Karşılaştıkları Problemlerin İncelenmesi.” VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 9-11 Eylül. Selçuk Üniversitesi, Konya. s. 331- 339
7. Ersoy, Ö. (1999). “ Zihinsel Engelli Bireylerin Gelişim Özellikleri Gereksinimleri ve Eğitimleri “. 1. Etkileşimli Aile Eğitimi Seminerleri. 2. Oturum. Artı Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi . Ankara.
8. Ersoy.Ö., Tezel. Ş, F. (2001). “0-4 Yaş Erken Çocukluk Gelişimi Anne Eğitimi Programı “. VIII. Ulusal Sosyal Psikiyatri Kongresi.Cumhuriyet Üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Türkiye Sosyal Psikiyatri Derneği. 28-31 Mayıs. Lefkoşa-Girne.S:135-139.
9. Ersoy, Ö. (2001). “İşitme ve Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Annelerin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi “. VIII. Ulusal Sosyal Psikiyatri Kongresi. Cumhuriyet Üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Türkiye Sosyal Psikiyatri Derneği. 28-31 Mayıs. Lefkoşa- Girne. S: 140-149.
10. Ersoy, Ö. (2002). “ Erken Çocukluk Eğitimi Programlarında Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Çevre Düzenlemesi “. 21. Yüzyılda Erken Çocukluk Eğitimi Sempozyumu. 6-7 Haziran. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
11. Baykan, S., Temel, Z.F., Ersoy, Ö., Avcı,N., Turla, A.. (2002). “ Gazi Erken Çocukluk Eğitimi Değerlendirme Aracının (GEÇDA) Geliştirilme Süreci “. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu “ Geleceğe Bakış “. 17-18 Ekim. Ankara : KÖK Yayıncılık . S: 70-73.
VIII. PROJE SONUÇ RAPORLARI
1. Baykan, S. , Temel, F. , Turan, E. , Ersoy, Ö., Avcı, N., Turla, A. (1997) “Gazi Üniversitesi 0-72 Ay Erken Çocukluk Gelişimi Ölçeği Türkiye Standardizasyonu” Gazi Üniversitesi Araştırma Fonu tarafından desteklenmiştir.
2. Baykan, S., Turan, E., Temel, F., Aksoy, A., Ersoy, Ö., Şahin, T.F., Avcı, N., Turla, A., Erdemir, N., Yaşar, M.C., Dere, H., Öğretir, A.D., Yazıcı, Z. (1997). “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Projesi” Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, UNICEF ve Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi Eğitimi A.B.D. İşbirliği ile yürütülmüştür..
2. Temel, F., Ersoy, Ö. , Turla, A. , Avcı, N. (1999) . “ Ankara Köylerindeki 0-6 Yaş Çocuklarının Gelişim Durumlarının İncelenmesi ” . Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü ve Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Bölümü İşbirliği ile 1993 yılında başlamış 1999 yılında sona ermiştir.
IX. RESMİ KURUM VE KURULUŞLARA DAVETLİ OLARAK VERİLEN SEMİNERLER
1. 95 No’lu Okul Öncesi Eğitimi Programlarının Uygulanması Kursu.7-18 Haziran 1993. Aksaray.
2. 217 No’lu Anasınıfı Öğretmenleri İçin Okul Öncesi Eğitim Programının Uygulanması Kursu. 26-Temmuz – 6 Ağustos 1993.Nevşehir.
3. Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Anaokulu Öğretmenlerinin Eğitimi Çalışması. Tandoğan MKE Anaokulu, 1994.Ankara.
4. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1993.Ankara.
5. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1994.Ankara.
6. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1995.Ankara.
7. 502 No’lu Okul Öncesi Eğitim Programını Tanıtma Semineri. 31 Temmuz- 11 Ağustos 1995. Gazi Üniversitesi, Ankara.
8. Emniyet Genel Müdürlüğü Küçükleri Koruma Şubesi Elemanlarına “Çocuk Suçluluğu ve Çocuk Psikolojisi Kursu “. 13-17 Mayıs1996. Ankara.
9. Köy Hizmetleri Anaokulu Öğretmenlerine Hizmetiçi Eğitim Kursu.1997. Ankara.
10. 83 No’lu METGE Özel Eğitim Kursu. 31 Mart-11 Nisan 1997. Ankara.
11. 238 No’lu Zihinsel Engelli Çocukların Eğitim Kursu. 7-11 Temmuz 1997. Ankara.
12. 251 No’lu Okul Öncesi Eğitim Programlarını Değerlendirme Semineri. 14-18 Temmuz 1997. Ordu.
13. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1999. Ankara.
14. Milli Eğitim Bakanlığı 170 Numaralı Annelerin Eğitim Semineri . Ankara/Ostim
Mesleki Eğitim ve Teknoloji Merkezi. 19-30 Haziran 2000.
15. Milli Eğitim Bakanlığı 190 numaralı Anne Çocuk Eğitimi Programı Formatörlük Kursu.Ankara/ Ostim Mesleki Eğitim ve Teknoloji Merkezi. 25 Haziran - 6 Temmuz 2001.Ankara.
16. Milli Eğitim Bakanlığı 232 numaralı Anne Çocuk Eğitimi Semineri
(II.Kademe). Ankara /Ostim Mesleki Eğitim ve Teknoloji Merkezi. 9-13
Temmuz 2001.
17. Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Anne Çocuk Eğitimi Programı Eğitici Eğitimi Semineri. 3-14 Haziran 2002.Ankara
18. Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü ile gerçekleştirilen Yeni Okulöncesi Eğitim Programının Tanıtım Toplantıları.16 Kasım 2002. Zonguldak.
19. Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü ile gerçekleştirilen Yeni Okulöncesi Eğitim Programı Semineri. 14-15 Aralık 2002. İstanbul.
20. TRT Kurumu Genel Müdürlüğü Kreş ve Gündüz Bakımevi Uzmanları Eğitim Semineri. 3-7 Şubat 2003. Ankara.
Sertifika Programı Düzeyinde :
Oyun ve Drama
Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Vermiş Olduğu Dersler :
Yüksek Lisans Programında:
Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimi
Doktora Programında
Okul Öncesinde Sanat Eğitimi
XI. YÖNETTİĞİ TEZLER
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezleri:
Esin Barutçu : Özel Anaokullarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının
Cinsiyet Özelliklerine İlişkin Kalıp Yargıları İle Annelerin
Sosyal Uyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
İlkay Işık : Sanayi Bölgesinde Çalışan , Sokakta Çalışan ve
Çalışmayan 9- 15 Yaş Grubundaki Çocuklarda Öz
Kavramının İncelenmesi.
Mukaddes Girgin : Anne ve Babaların Cinsiyet Rollerine İlişkin Özellikleri İle
4-6 Yaş Grubundaki Çocuklarının Cinsel Kimlik Gelişimleri
Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
XII. GÖREV ALDIĞI FAALİYETLER
1. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğü Program
a. Çalışmaları ( 1994 ve 2002 Programları ).
2. Özürlüler Şurası . “ Özürlülerin Toplumsal Yaşama Tam Katılımı “ Komisyon Üyeliği (1999).
3. TC. HÜKÜMETİ- UNICEF 2001-2005 İşbirliği Programı Hazırlık Çalışmaları Kapsamında “ Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Projesi “ Çalışma Grubu Üyeliği (1999).
Mesleki Eğitim Fakültesi
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi A.B.D.
Beşevler / ANKARA
I. EĞİTİM DURUMU
1992 – 1997 : Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Doktorası
Hacettepe Üniversitesi
Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü.
ANKARA
Doktora Tezi : İşitme ve Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Annelerin
Kaygı Düzeyleri ve Çocuklarını Kabullenme Durumlarına
“Destekleyici Eğitim Programlarının” Etkisi.
1990 – 1992 : Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi
Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü.
ANKARA
Yüksek Lisans Tezi : Özel ve Kurum Anaokuluna Devam
Eden Beş ve Altı Yaş Grubu Çocukların Cinsel Kimlik
Kazanmalarının İncelenmesi
1985 – 1989 : Lisans
Hacettepe Üniversitesi
Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü.
ANKARA
II. AKADEMİK VE İŞ DENEYİMİ
2000 - : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Öğretim Üyesi (Yard. Doç. Dr.)
1994 – 1999 : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Öğretim Görevlisi
1993 – 1994 : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Araştırma Görevlisi
1992 – 1993 : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi
Eğitimi A.B.D. Okutman
1992 Eylül : Gazi Üniversitesi
Mesleki Eğitim Fakültesi Uygulama Anaokulu Öğretmenliği
III. BURSLAR
1. YÖK, Dünya Bankası Endüstriyel Eğitim Projesi (Üç Aylık Program). Arizona State University, International Programs 24 Eylül - 24 Aralık 1994, USA
IV. MESLEK İLE İLGİLİ KURULUŞLARDA ÜYELİKLER
1. Okulöncesi Eğitimini Geliştirme Derneği , Ankara
2. Çağdaş Drama Derneği, Ankara
V. MAKALELER
Hakemli Bilimsel Dergilerde Tam Metni Basılmış Makaleler
1. Ersoy, Ö. (1999) . “ 6 Yaş Grubunda Kız ve Erkek Çocuğu Olan Anne Babaların “Cinsel Eğitim” Hakkındaki Görüş ve Tutumları “. Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 1, s.19-29.
2. Ersoy, Ö. , Şahin, F.T. (1999) . “0-6 Yaş Döneminde Anne-Baba Eğitiminin Önemi”. Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 1, s. 58-62.
3. Ersoy, Ö. (1999) . “0-6 Yaş Çocukları İçin Oyuncak Seçimi”. Yaşadıkça Eğitim. Sayı:64, Ekim-Aralık, s. 5-9.
4. Temel, F. ,Turla, A. , Ersoy, Ö. , Avcı,N. (1999) . “Kırsal Kesimde Yaşayan 0-72 Ay Çocuklarının Boy ve Ağırlık Gelişimi Açısından İncelenmesi”. Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 2, s. 11-16.
5. Şahin, F.T. , Ersoy, Ö. (1999). “ Erken Çocukluk Döneminde Türkiye’de Yapılan Anne Baba Eğitim Çalışmaları “ . Mesleki Eğitim Dergisi. Cilt: 1, Sayı: 2, s. 103-108.
6. Temel, Z.F., Avcı, N., Ersoy, Ö. , Turla, A. (1999) . “ Farklı Sosyo- Ekonomik Düzeylerdeki 0-6 Yaş Çocuklarının Fiziksel Gelişimlerinin İncelenmesi”. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt: IV , Sayı: 3 , s. 43-50.
7. Avcı, N. , Ersoy, Ö. (1999) . “Okulöncesi Dönemde Entegrasyonun Önemi ve Uygulamalarda Dikkat Edilecek Noktalar”. Milli Eğitim. Ekim-Kasım-Aralık, Sayı: 144, s.68-70.
8. Temel,F., Ersoy, Ö. ,Avcı,N. , Turla,A. (2000). “ Kırsal Kesimde Yaşayan Çocukların Gelişim Durumlarının İncelenmesi “. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi. Aralık, Sayı: 3, Cilt: 1, s. 44-51.
9. Ersoy, Ö. (2001). “ Televizyondaki Şiddetin Çocukların Saldırgan Davranışları Üzerindeki Etkisi “. Çağdaş Eğitim. Nisan, Sayı: 275, s. 31-34.
10. Ersoy, Ö. (2002) “ Okul Öncesi Dönemde Cinsel Kimlik Gelişimi “. Çağdaş Eğitim. Sayı: 292, Kasım. s. 19-21.
VI. TÜRKÇE BİLİMSEL KİTAPLAR ve KİTAPTA BÖLÜMLER
1. Baykan, S.,Temel, Z.F., Ömeroğlu, E., Bulduk, S., Ersoy, Ö., Avcı, N. Turla, A. (1995). Ankara’da Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki Çocukların Gelişim Durumlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Ankara : Milli Eğitim Basımevi.
2. Güneysu, S. , Ersoy, Ö. (1998) Destekleyici Eğitim Programlarının Engelli Çocuğu Olan Anneler Üzerindeki Etkisi. Ankara : Konak Kırtasiye Basımevi.
3. Temel, Z.F., Ersoy, Ö., Turla, A., Avcı, N. (1999). Ankara’nın Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeylerinde 0-6 Yaş Çocuklarının Beslenme Durumları ve Köylerinde 0-6 Yaş Çocuklarının Gelişim Durumlarının İncelenmesi. Editör: Suna Baykan. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
4. Ersoy, Ö. (1999 ). “ Okulöncesi Dönemde Cinsel Eğitim “. Gazi Üniversitesi, Anaokulu/ Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. S:117-122.
5. Ersoy, Ö., Avcı,N. (2000). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Eğitim. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
6.Ersoy, Ö. (2003) . “ Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma “. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul : Morpa Kültür Yayınları.S: 433-438.
VII. KONGRE TEBLİĞLERİ
ULUSLARARASI KONGRE TEBLİĞLERİ
Özeti Basılan Tebliğler
1. Temel, Z.F., Ersoy, Ö., Avcı, N., Turla, A. (1999). “ Validity and Reliability of Gazi Early Childhood Development Scale “. International School Psychology Association XXII. Annual Colloquium, Kreuzlingen/ Switzerland. P.93.
ULUSAL KONGRE TEBLİĞLERİ
Özeti Basılan Tebliğler
1. Ersoy, Ö., Turla, A. (1994). “Beş ve Altı Yaş Grubu Çocukların Saldırgan Davranışlarının İncelenmesi.” 4.Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Kongresi. 14-17 Nisan. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
2. Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, F. (1995). “15-18 Yaşlar Arasındaki Görme ve Bedensel Engelli Gençlerin Topluma Uyum Sorunlarının İncelenmesi” .II. Ulusal Özel Eğitim Kongresi. 11-13 Ekim, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
3. Turan, E., Ersoy, Ö., Şahin, F., Turla, A. (1996). “ Okulöncesi Eğitimin Yaygınlaştırılmasında Bir Model Önerisi : 0-4 Yaş Çocuk Gelişiminde Anne Eğitim Projesi.” III. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 5-7 Eylül, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
Tam Metni Basılan Tebliğler
1. Ersoy, Ö. (1993). “Kurum Anaokuluna Devam Etmekte Olan Çocukların Cinsel Kimlik Kazanmalarının İncelenmesi” 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. s.125-133.
2. Güngör, A., Ersoy, Ö. (1994). “ Televizyonun Okulöncesi Dönem Çocuklarına Etkisine İlişkin Anne-Baba Görüşleri.” 10.YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. 22-25 Mayıs.Ankara. s. 57-70.
3. Baykan, S., Ersoy, Ö., Avcı, N., Dereobalı, N., Şahin , F. , Turla, A..( 1995 ).
“Çocuk Gözüyle Polis” . I. Polis Halk İşbirliği Sempozyumu. 27-29 Mart. Polis Akademisi, Ankara: Emniyet Genel Müdürlüğü Basımevi. S: 69-76.
4. Ersoy, Ö. , Kandır, A., ( 1997 ) . “ Ankara Sokaklarında Çalışan ve Çalışmayan 13-15 Yaş Grubu Çocuklarda ‘Öz Kavramının’ İncelenmesi.” I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. s.262-274
5. Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, Tezel, F., Avcı, N., Turla, A. (1997) “Anaokulu Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi.” IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Anadolu Üniversitesi.10-12 Eylül. Eskişehir. s. 151-164.
6. Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, F. (1998). “15-18 Yaşlar Arasındaki İşitme Engelli Gençlerin Karşılaştıkları Problemlerin İncelenmesi.” VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 9-11 Eylül. Selçuk Üniversitesi, Konya. s. 331- 339
7. Ersoy, Ö. (1999). “ Zihinsel Engelli Bireylerin Gelişim Özellikleri Gereksinimleri ve Eğitimleri “. 1. Etkileşimli Aile Eğitimi Seminerleri. 2. Oturum. Artı Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi . Ankara.
8. Ersoy.Ö., Tezel. Ş, F. (2001). “0-4 Yaş Erken Çocukluk Gelişimi Anne Eğitimi Programı “. VIII. Ulusal Sosyal Psikiyatri Kongresi.Cumhuriyet Üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Türkiye Sosyal Psikiyatri Derneği. 28-31 Mayıs. Lefkoşa-Girne.S:135-139.
9. Ersoy, Ö. (2001). “İşitme ve Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Annelerin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi “. VIII. Ulusal Sosyal Psikiyatri Kongresi. Cumhuriyet Üniversitesi, Yakın Doğu Üniversitesi, Türkiye Sosyal Psikiyatri Derneği. 28-31 Mayıs. Lefkoşa- Girne. S: 140-149.
10. Ersoy, Ö. (2002). “ Erken Çocukluk Eğitimi Programlarında Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Çevre Düzenlemesi “. 21. Yüzyılda Erken Çocukluk Eğitimi Sempozyumu. 6-7 Haziran. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
11. Baykan, S., Temel, Z.F., Ersoy, Ö., Avcı,N., Turla, A.. (2002). “ Gazi Erken Çocukluk Eğitimi Değerlendirme Aracının (GEÇDA) Geliştirilme Süreci “. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu “ Geleceğe Bakış “. 17-18 Ekim. Ankara : KÖK Yayıncılık . S: 70-73.
VIII. PROJE SONUÇ RAPORLARI
1. Baykan, S. , Temel, F. , Turan, E. , Ersoy, Ö., Avcı, N., Turla, A. (1997) “Gazi Üniversitesi 0-72 Ay Erken Çocukluk Gelişimi Ölçeği Türkiye Standardizasyonu” Gazi Üniversitesi Araştırma Fonu tarafından desteklenmiştir.
2. Baykan, S., Turan, E., Temel, F., Aksoy, A., Ersoy, Ö., Şahin, T.F., Avcı, N., Turla, A., Erdemir, N., Yaşar, M.C., Dere, H., Öğretir, A.D., Yazıcı, Z. (1997). “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Projesi” Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü, UNICEF ve Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi Eğitimi A.B.D. İşbirliği ile yürütülmüştür..
2. Temel, F., Ersoy, Ö. , Turla, A. , Avcı, N. (1999) . “ Ankara Köylerindeki 0-6 Yaş Çocuklarının Gelişim Durumlarının İncelenmesi ” . Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü ve Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Bölümü İşbirliği ile 1993 yılında başlamış 1999 yılında sona ermiştir.
IX. RESMİ KURUM VE KURULUŞLARA DAVETLİ OLARAK VERİLEN SEMİNERLER
1. 95 No’lu Okul Öncesi Eğitimi Programlarının Uygulanması Kursu.7-18 Haziran 1993. Aksaray.
2. 217 No’lu Anasınıfı Öğretmenleri İçin Okul Öncesi Eğitim Programının Uygulanması Kursu. 26-Temmuz – 6 Ağustos 1993.Nevşehir.
3. Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu Anaokulu Öğretmenlerinin Eğitimi Çalışması. Tandoğan MKE Anaokulu, 1994.Ankara.
4. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1993.Ankara.
5. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1994.Ankara.
6. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1995.Ankara.
7. 502 No’lu Okul Öncesi Eğitim Programını Tanıtma Semineri. 31 Temmuz- 11 Ağustos 1995. Gazi Üniversitesi, Ankara.
8. Emniyet Genel Müdürlüğü Küçükleri Koruma Şubesi Elemanlarına “Çocuk Suçluluğu ve Çocuk Psikolojisi Kursu “. 13-17 Mayıs1996. Ankara.
9. Köy Hizmetleri Anaokulu Öğretmenlerine Hizmetiçi Eğitim Kursu.1997. Ankara.
10. 83 No’lu METGE Özel Eğitim Kursu. 31 Mart-11 Nisan 1997. Ankara.
11. 238 No’lu Zihinsel Engelli Çocukların Eğitim Kursu. 7-11 Temmuz 1997. Ankara.
12. 251 No’lu Okul Öncesi Eğitim Programlarını Değerlendirme Semineri. 14-18 Temmuz 1997. Ordu.
13. Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü “ Anne Eğitim Programı” Semineri. 1999. Ankara.
14. Milli Eğitim Bakanlığı 170 Numaralı Annelerin Eğitim Semineri . Ankara/Ostim
Mesleki Eğitim ve Teknoloji Merkezi. 19-30 Haziran 2000.
15. Milli Eğitim Bakanlığı 190 numaralı Anne Çocuk Eğitimi Programı Formatörlük Kursu.Ankara/ Ostim Mesleki Eğitim ve Teknoloji Merkezi. 25 Haziran - 6 Temmuz 2001.Ankara.
16. Milli Eğitim Bakanlığı 232 numaralı Anne Çocuk Eğitimi Semineri
(II.Kademe). Ankara /Ostim Mesleki Eğitim ve Teknoloji Merkezi. 9-13
Temmuz 2001.
17. Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Anne Çocuk Eğitimi Programı Eğitici Eğitimi Semineri. 3-14 Haziran 2002.Ankara
18. Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü ile gerçekleştirilen Yeni Okulöncesi Eğitim Programının Tanıtım Toplantıları.16 Kasım 2002. Zonguldak.
19. Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü ile gerçekleştirilen Yeni Okulöncesi Eğitim Programı Semineri. 14-15 Aralık 2002. İstanbul.
20. TRT Kurumu Genel Müdürlüğü Kreş ve Gündüz Bakımevi Uzmanları Eğitim Semineri. 3-7 Şubat 2003. Ankara.
Sertifika Programı Düzeyinde :
Oyun ve Drama
Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Vermiş Olduğu Dersler :
Yüksek Lisans Programında:
Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimi
Doktora Programında
Okul Öncesinde Sanat Eğitimi
XI. YÖNETTİĞİ TEZLER
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezleri:
Esin Barutçu : Özel Anaokullarına Devam Eden 6 Yaş Çocuklarının
Cinsiyet Özelliklerine İlişkin Kalıp Yargıları İle Annelerin
Sosyal Uyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
İlkay Işık : Sanayi Bölgesinde Çalışan , Sokakta Çalışan ve
Çalışmayan 9- 15 Yaş Grubundaki Çocuklarda Öz
Kavramının İncelenmesi.
Mukaddes Girgin : Anne ve Babaların Cinsiyet Rollerine İlişkin Özellikleri İle
4-6 Yaş Grubundaki Çocuklarının Cinsel Kimlik Gelişimleri
Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
XII. GÖREV ALDIĞI FAALİYETLER
1. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğü Program
a. Çalışmaları ( 1994 ve 2002 Programları ).
2. Özürlüler Şurası . “ Özürlülerin Toplumsal Yaşama Tam Katılımı “ Komisyon Üyeliği (1999).
3. TC. HÜKÜMETİ- UNICEF 2001-2005 İşbirliği Programı Hazırlık Çalışmaları Kapsamında “ Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Projesi “ Çalışma Grubu Üyeliği (1999).