- Katılım
- 7 Haz 2006
- Mesajlar
- 1,290
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 15
2 YAŞINDA
İleri geri karalamalar farklı boyutlar da yuvarlamalar irili ufaklı noktalar ortaya çıkar.Konuşabilen çocuklar bu çizgileri anlamlandırabilir;bildikleri sevdikleri hayvan veya nesnelere benzetebilirler.
3YAŞINDA:
Çocuğun çizgilerinde amaç belirginleşir ve kontrollü hareketler görülür. İnsan resmi olarak sadece yuvarlak baş çizilir ve başın içine iki göz ve ağız konulur.
4YAŞINDA:
İnsan figürü olarak genellikle çöp adamlar çizer.Baş kısmına kol ve bacaklar ekleyerek resmi tamamlamaya çalışır.Çok nadir olarak gövdeyi yapar.Bununla beraber evler ağaçlar ve rengarenk çiçekler yapabilir.
5YAŞINDA:
İnsan figürü yapmaya devam eder.İnsan figüründe artık bütün organlar eksiksiz görülebilir.Çocuk yapacağı resmin konusunu önceden tasarlar. Resim yapma konusundaki sınırlarını bilir ve yapamadığı şeyleri itiraf edr.
6YAŞINDA:
Kağıt kullanımında ustalık görülür ve mekana yerleştirilen nesneler gerçek oranlara oldukça yakındır.Birbirinden farklı insan resimleri ve nesnelr yapılır.Resimler ayrıntılı ve özen gösterilerek çizilir. Örneğin ata binmiş bir insanın atın diğer tarafındaki ayağı görünüyormuş gibi çizer
(Alıntıdır)
İleri geri karalamalar farklı boyutlar da yuvarlamalar irili ufaklı noktalar ortaya çıkar.Konuşabilen çocuklar bu çizgileri anlamlandırabilir;bildikleri sevdikleri hayvan veya nesnelere benzetebilirler.
3YAŞINDA:
Çocuğun çizgilerinde amaç belirginleşir ve kontrollü hareketler görülür. İnsan resmi olarak sadece yuvarlak baş çizilir ve başın içine iki göz ve ağız konulur.
4YAŞINDA:
İnsan figürü olarak genellikle çöp adamlar çizer.Baş kısmına kol ve bacaklar ekleyerek resmi tamamlamaya çalışır.Çok nadir olarak gövdeyi yapar.Bununla beraber evler ağaçlar ve rengarenk çiçekler yapabilir.
5YAŞINDA:
İnsan figürü yapmaya devam eder.İnsan figüründe artık bütün organlar eksiksiz görülebilir.Çocuk yapacağı resmin konusunu önceden tasarlar. Resim yapma konusundaki sınırlarını bilir ve yapamadığı şeyleri itiraf edr.
6YAŞINDA:
Kağıt kullanımında ustalık görülür ve mekana yerleştirilen nesneler gerçek oranlara oldukça yakındır.Birbirinden farklı insan resimleri ve nesnelr yapılır.Resimler ayrıntılı ve özen gösterilerek çizilir. Örneğin ata binmiş bir insanın atın diğer tarafındaki ayağı görünüyormuş gibi çizer
(Alıntıdır)