Programdaki etkinliğin adı: Müzik etkinliği
Matematik etkinliğinin adı: Ağaçlar
Kavram: Yanında-arkasında
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Marakas ve çeşitli ritim aletleri
Uygulanan yöntem ve teknikler:
Gelişim alanı: Sosyal-duyuşsal alan
Amaç 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1.çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur.
2.Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
Gelişim alanı: Dil
Amaç1: Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1.Sesin kaynağını söyler.
2.Sesin özelliğini söyler.
Amaç5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini resim,müzik,drama,şiir,öykü vb. yollarla sergiler.
Öğrenme süreci: Öğretmen seçtiği şarkıyı sınıf ortamında söyler. Öğrencilere marakas ve çeşitli ritim aletleri dağıtır. Öğrenciler öğretmenin şarkısına ritim tutarlar. Aynı zamanda şarkının içinde geçen soruları yanıtlayarak şarkıya eşlik ederler. Böylece ritim tutmayı ve yanında-arkasında yönlerini kavramış olurlar.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğinin adı: Ağaçlar
Kavram: Yanında-arkasında
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Marakas ve çeşitli ritim aletleri
Uygulanan yöntem ve teknikler:
Gelişim alanı: Sosyal-duyuşsal alan
Amaç 11:Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1.çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur.
2.Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
Gelişim alanı: Dil
Amaç1: Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1.Sesin kaynağını söyler.
2.Sesin özelliğini söyler.
Amaç5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlediklerini resim,müzik,drama,şiir,öykü vb. yollarla sergiler.
Öğrenme süreci: Öğretmen seçtiği şarkıyı sınıf ortamında söyler. Öğrencilere marakas ve çeşitli ritim aletleri dağıtır. Öğrenciler öğretmenin şarkısına ritim tutarlar. Aynı zamanda şarkının içinde geçen soruları yanıtlayarak şarkıya eşlik ederler. Böylece ritim tutmayı ve yanında-arkasında yönlerini kavramış olurlar.
Değerlendirme: