- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Vücudumu Tanıyorum (Vücudumuz, Vücudumuzun Bölümleri)
Etkinlik Çeşidi: Fen, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bir bütünün parçalarını söyler.)
DG: K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili
olduğunu tahminen söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)
K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER: İnsan vücudu şablonu, vücudun bölümlerinin
yazılı olduğu kâğıtlar, yapıştırıcı, büyük boy kâğıtlar, siyah keçe
uçlu kalemler, küçük toplar
SÖZCÜKLER: Vücut bölümleri, baş, gövde, el, kol, bacak, ayak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfın uygun bir bölümüne insan vücudu şablonu asılarak çocukların dikkati çekilir.
• Baş, gövde, bacak, ayak, kol, el yazılı kâğıtlar vücudun uygun
bölümlerine yapıştırılarak çocuklara kâğıtlarda ne yazıyor olabileceği sorulur. Çocukların; vücut bölümlerine bakarak kâğıtta ne
yazdığını söylemeleri sağlanır.
• Vücudumuzun bölümleri hakkında sohbet edilir. Vücudumuz
ile ilgili bir şarkı hareketleri ile birlikte söylenir.
• Ardından çocuklara vücudumuz ile ilgili bir oyun oynanacağı
söylenir.
• Ardından çocuklar ikişerli gruplara ayrılır ve yere bir çizgi çizilir. Eşlerden, çizgi aralarında kalacak şekilde karşılıklı oturmaları
istenir.
• Eşlerin ortasına, çizgi hizasına gelecek şekilde küçük boy top
koyulur.
• Öğretmen vücut bölümlerini söylemeye başlar ve çocuklardan
söylenen vücut bölümüne dokunması istenir. (Başım, gövdem,
bacağım, kulağım vb.)
• Öğretmen arada bir “top” dediğinde eşler topu almaya çalışır.
Topu önce alan çocuk kazanır. Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda sürdürülür.
• Büyük boy kâğıtlar birleştirilerek yere serilir. Çocuklardan eşleriyle birlikte kâğıdın etrafına oturmaları istenir.
• Eşlerden biri kâğıdın üzerine yatarak vücudunu bir şekle sokar, diğeri siyah boya kalemiyle vücudunun etrafından çizgi çizer. Tüm çocukların katılımı sağlandıktan sonra çıkan desenler
hep birlikte boyanır
DEĞERLENDİRME
• Vücudumuzun bölümleri ve bu bölümlere hangi giysilerin uygun olduğunu içeren çalışma sayfası yaptırılabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte vücudumuzun bölümlerini anlatan çocuğun gelişimine uygun kısa videolar izleyerek sohbet
etmeleri istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa, oyun sırasında yönergeleri daha rahat duyabilmesi için öğretmene yakın
bir konumda oturtulmalıdır.
ÖNERİLER
• Topu sabitlemek için boş oyun hamuru kutusu kullanılabilir.
• Yere oluşturulacak çizgi için renkli bant, ip, tebeşir, tahta kalemi vb. kullanılabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bir bütünün parçalarını söyler.)
DG: K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili
olduğunu tahminen söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)
K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER: İnsan vücudu şablonu, vücudun bölümlerinin
yazılı olduğu kâğıtlar, yapıştırıcı, büyük boy kâğıtlar, siyah keçe
uçlu kalemler, küçük toplar
SÖZCÜKLER: Vücut bölümleri, baş, gövde, el, kol, bacak, ayak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfın uygun bir bölümüne insan vücudu şablonu asılarak çocukların dikkati çekilir.
• Baş, gövde, bacak, ayak, kol, el yazılı kâğıtlar vücudun uygun
bölümlerine yapıştırılarak çocuklara kâğıtlarda ne yazıyor olabileceği sorulur. Çocukların; vücut bölümlerine bakarak kâğıtta ne
yazdığını söylemeleri sağlanır.
• Vücudumuzun bölümleri hakkında sohbet edilir. Vücudumuz
ile ilgili bir şarkı hareketleri ile birlikte söylenir.
• Ardından çocuklara vücudumuz ile ilgili bir oyun oynanacağı
söylenir.
• Ardından çocuklar ikişerli gruplara ayrılır ve yere bir çizgi çizilir. Eşlerden, çizgi aralarında kalacak şekilde karşılıklı oturmaları
istenir.
• Eşlerin ortasına, çizgi hizasına gelecek şekilde küçük boy top
koyulur.
• Öğretmen vücut bölümlerini söylemeye başlar ve çocuklardan
söylenen vücut bölümüne dokunması istenir. (Başım, gövdem,
bacağım, kulağım vb.)
• Öğretmen arada bir “top” dediğinde eşler topu almaya çalışır.
Topu önce alan çocuk kazanır. Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda sürdürülür.
• Büyük boy kâğıtlar birleştirilerek yere serilir. Çocuklardan eşleriyle birlikte kâğıdın etrafına oturmaları istenir.
• Eşlerden biri kâğıdın üzerine yatarak vücudunu bir şekle sokar, diğeri siyah boya kalemiyle vücudunun etrafından çizgi çizer. Tüm çocukların katılımı sağlandıktan sonra çıkan desenler
hep birlikte boyanır
DEĞERLENDİRME
• Vücudumuzun bölümleri ve bu bölümlere hangi giysilerin uygun olduğunu içeren çalışma sayfası yaptırılabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte vücudumuzun bölümlerini anlatan çocuğun gelişimine uygun kısa videolar izleyerek sohbet
etmeleri istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa, oyun sırasında yönergeleri daha rahat duyabilmesi için öğretmene yakın
bir konumda oturtulmalıdır.
ÖNERİLER
• Topu sabitlemek için boş oyun hamuru kutusu kullanılabilir.
• Yere oluşturulacak çizgi için renkli bant, ip, tebeşir, tahta kalemi vb. kullanılabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."