- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Termometre Mi? (Ölçme, Sıcak-Soğuk, Deney)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/
durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın kullanım
amaçlarını söyler.)
K11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla
karşılaştırır.)
DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Zıt anlamlı, sözcükleri
kullanır.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda koşar.)
MATERYALLER: 2 tane termometre, iki su kabı, iki tane afiş
büyüklüğünde kartondan hazırlanmış termometre.
SÖZCÜKLER: Termometre, ısı,civa, yüksek, düşük
KAVRAMLAR:Duyu, Sıcak- soğuk-ılık
ÖĞRENME SÜRECİ
• Termometrelerle sınıfa girilir. Termometrenin ne işe yaradığı
ve nerelerde kullanıldığı konuşulur.
• Daha sonra birinde sıcak su, diğerinde soğuk su bulunan kaplar sınıfa getirilir. Sıcaklıklarının ölçüleceği söylenir.
• Termometreler suyun içine aynı anda yerleştirilir. İçindeki civanın hareketi gözlemlenir.
• Belli bir süre sonra termometreler çıkarılır. Hangi suyun sıcaklığının yüksek ya da düşük olduğu tartışılır.
• Çocuklar tahminlerini söyledikten sonra ellerini suya sokarak
sonucu kontrol etmelerine fırsat verilir.
• Öğretmen kartonlardan daha önce hazırlamış olduğu biri yüksek diğeri düşük ısıyı gösteren büyük termometre görsellerini
sınıfın karşılıklı iki duvarına asar.
• Çocuklardan “sıcak” dendiğinde yüksek ısıyı gösteren termometreye, “soğuk” dendiğinde düşük ısıyı gösteren termometreye koşmaları istenir. Öğretmen bazen çocukları yanıltmaya çalışır. Yanılan oyundan çıkar.
DEĞERLENDİRME
• Sınıfa girdiğimde elimde ne vardı?
• İki kova su arasında ne gibi farklılıklar vardı?
• Soğuk suyun içine elini soktuğunda ne hissettin?
• Sıcak suya elini soktuğunda ne hissettin?
• Termometre ne işe yarar?
• Bir şeyin sıcaklığını ya da soğukluğunu nasıl anlarsın?
• Çevrende başka hangi ölçme araçları var?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarının odalarına bir termometre yerleştirmeleri ve ölçüm sonuçları hakkında konuşmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan çocuk varsa, çocuk öğretmene yakın bir yerde bulunmalıdır.
ÖNERİLER
• Kaba doldurulacak suyun sıcaklığı tehlike oluşturacak düzeyde olmamalıdır.
• Sınıf içerisine termometre yerleştirilerek çocuklarla birlikte
günlük sınıf sıcaklıkları hakkında konuşulabilir.
• Oyundan çıkarılan çocuklara başka bir sorumluluk verilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır"
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/
durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın kullanım
amaçlarını söyler.)
K11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla
karşılaştırır.)
DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Zıt anlamlı, sözcükleri
kullanır.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda koşar.)
MATERYALLER: 2 tane termometre, iki su kabı, iki tane afiş
büyüklüğünde kartondan hazırlanmış termometre.
SÖZCÜKLER: Termometre, ısı,civa, yüksek, düşük
KAVRAMLAR:Duyu, Sıcak- soğuk-ılık
ÖĞRENME SÜRECİ
• Termometrelerle sınıfa girilir. Termometrenin ne işe yaradığı
ve nerelerde kullanıldığı konuşulur.
• Daha sonra birinde sıcak su, diğerinde soğuk su bulunan kaplar sınıfa getirilir. Sıcaklıklarının ölçüleceği söylenir.
• Termometreler suyun içine aynı anda yerleştirilir. İçindeki civanın hareketi gözlemlenir.
• Belli bir süre sonra termometreler çıkarılır. Hangi suyun sıcaklığının yüksek ya da düşük olduğu tartışılır.
• Çocuklar tahminlerini söyledikten sonra ellerini suya sokarak
sonucu kontrol etmelerine fırsat verilir.
• Öğretmen kartonlardan daha önce hazırlamış olduğu biri yüksek diğeri düşük ısıyı gösteren büyük termometre görsellerini
sınıfın karşılıklı iki duvarına asar.
• Çocuklardan “sıcak” dendiğinde yüksek ısıyı gösteren termometreye, “soğuk” dendiğinde düşük ısıyı gösteren termometreye koşmaları istenir. Öğretmen bazen çocukları yanıltmaya çalışır. Yanılan oyundan çıkar.
DEĞERLENDİRME
• Sınıfa girdiğimde elimde ne vardı?
• İki kova su arasında ne gibi farklılıklar vardı?
• Soğuk suyun içine elini soktuğunda ne hissettin?
• Sıcak suya elini soktuğunda ne hissettin?
• Termometre ne işe yarar?
• Bir şeyin sıcaklığını ya da soğukluğunu nasıl anlarsın?
• Çevrende başka hangi ölçme araçları var?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarının odalarına bir termometre yerleştirmeleri ve ölçüm sonuçları hakkında konuşmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan çocuk varsa, çocuk öğretmene yakın bir yerde bulunmalıdır.
ÖNERİLER
• Kaba doldurulacak suyun sıcaklığı tehlike oluşturacak düzeyde olmamalıdır.
• Sınıf içerisine termometre yerleştirilerek çocuklarla birlikte
günlük sınıf sıcaklıkları hakkında konuşulabilir.
• Oyundan çıkarılan çocuklara başka bir sorumluluk verilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır"
Son düzenleme: