PROĞRAMDAKİ ETKİNLİĞİNİN ADI:Müzik Etkinliği 15.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Vücudumuz
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30 DK
MATERYALLER:Ritim çubukları
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Gösterip-Yaptırma
GELİŞİM ALANI:Dil Alanı
DİL ALANI
AMAÇ 3.Türkçeyi doğru kullanabilme.
KAZANIM
1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanabilme.
2.Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
AMAÇ 6.Sözcük dağarcığını geliştirme.
KAZANIM
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcüğü fark eder.
2.Yeni sözcüklerin anlamını sorar.
3.Verilen sözcüğün anlamını açıklar.
4.Yeni öğrendiği sözcüğü anlamlarına uygun kullanır.
ÖĞRENİM SÜRECİ
*Eğitimci çocukların yarı ay şeklinde oturmasını ister.
NEFES AÇMA ÇALIŞMASI
*Eğitimci çocuklar şarkı öğretimi öncesi nefes açma çalışması yaptırır.Eğitimci”çocuklar hadi hep birlikte sıcak çorbalarımızı üfleyelim”der.
*Eğitimci daha sonra çocuklara “VÜCUDUMUZ” şarkısını öğretir.
VÜCUDUMUZ
Çift elim çift kolum
Bacaklarım var
Her insanda tek burun
Tek de ağız var
Sen hiç gördün mü?
Tek kulaklı bir adam .Ha ha ha
Olur mu hiç tek kulak
Dönde aynaya bak
Çift gözüm çift kaşım
Kirpiklerim var
İnci gibi dişlerim
Tek de çenem var
Sen hiç gördün mü ?
Çift dudaklı bir adam .Hahaha
Olur mu hiç çift dudak
Dönde aynaya bak
*Eğitimci şarkı öğretiminden sonra şu şekilde ritim çalışması yaptırır.
*Eğitimci çocuklara”şarkıda geçen “çift” kelimesinde ritim çubuklarını iki kez,”tek” kelimesinde ise bir kez vurbalarını söyler.
DEĞERLENDİRME:
KAYNAK:Aziz Sivaslıoğlunun “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜNİTELER,ÖZEL HAFTA VE GÜNLER”
YA-PA Yayınları Baskı Yeri veTarihi:İstanbul-EYLÜL 2000
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Vücudumuz
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30 DK
MATERYALLER:Ritim çubukları
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Gösterip-Yaptırma
GELİŞİM ALANI:Dil Alanı
DİL ALANI
AMAÇ 3.Türkçeyi doğru kullanabilme.
KAZANIM
1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanabilme.
2.Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
AMAÇ 6.Sözcük dağarcığını geliştirme.
KAZANIM
1.Dinlediklerinde yeni olan sözcüğü fark eder.
2.Yeni sözcüklerin anlamını sorar.
3.Verilen sözcüğün anlamını açıklar.
4.Yeni öğrendiği sözcüğü anlamlarına uygun kullanır.
ÖĞRENİM SÜRECİ
*Eğitimci çocukların yarı ay şeklinde oturmasını ister.
NEFES AÇMA ÇALIŞMASI
*Eğitimci çocuklar şarkı öğretimi öncesi nefes açma çalışması yaptırır.Eğitimci”çocuklar hadi hep birlikte sıcak çorbalarımızı üfleyelim”der.
*Eğitimci daha sonra çocuklara “VÜCUDUMUZ” şarkısını öğretir.
VÜCUDUMUZ
Çift elim çift kolum
Bacaklarım var
Her insanda tek burun
Tek de ağız var
Sen hiç gördün mü?
Tek kulaklı bir adam .Ha ha ha
Olur mu hiç tek kulak
Dönde aynaya bak
Çift gözüm çift kaşım
Kirpiklerim var
İnci gibi dişlerim
Tek de çenem var
Sen hiç gördün mü ?
Çift dudaklı bir adam .Hahaha
Olur mu hiç çift dudak
Dönde aynaya bak
*Eğitimci şarkı öğretiminden sonra şu şekilde ritim çalışması yaptırır.
*Eğitimci çocuklara”şarkıda geçen “çift” kelimesinde ritim çubuklarını iki kez,”tek” kelimesinde ise bir kez vurbalarını söyler.
DEĞERLENDİRME:
KAYNAK:Aziz Sivaslıoğlunun “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜNİTELER,ÖZEL HAFTA VE GÜNLER”
YA-PA Yayınları Baskı Yeri veTarihi:İstanbul-EYLÜL 2000