- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Tatlı mı Tatlı! (Reçel, Turuncu, Yarım-Tam, Birliktelik, Parça, Bütün)
Etkinliğin Çeşidi: Fen (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Gerçek durumu inceler.)
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın kokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın tadını söyler. )
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularını söyler. )
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. )
MATERYALLER : Portakal, tabak, şeker, su, kavanoz, tencere, kepçe, turuncu krepon kağıdı, ip, sarı ve kırmızı oyun hamuru
SÖZCÜKLER : Emek, reçel
KAVRAMLAR : Yarım-Tam , Turuncu , Parça-Bütün
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara birer bütün portakal verilerek incelemeleri istenir.
• Portakalın rengi, şekli, dokusu, kokusu, tadı ve portakalla neler yapıldığı hakkında soru cevap şeklinde sohbet edilir.
• Daha sonra portakallar ortadan ikiye kesilir. “Yarım-tam” kavramları vurgulanır.
• İki yarımı birleştirerek bir bütün elde etmeleri sağlanır.
• Çocuklardan portakalların tadına bakmaları istenir.
• “Portakal kabukları ile reçel yapacağız. Sizce reçel yapmak için başka hangi malzemeleri kullanmamız gerekir?” sorusu sorularak çocukların düşünce ve tahminleri alınır.
• Çocukların tahminleri ile gerçekte kullanılan malzemeler karşılaştırılır.
• Portakallar soyularak kabukları uygun ebattaki tencereye konulur. Yeterli ölçüde şeker ve su eklenerek öğretmen tarafından pişirilir.
• Reçelin pişme ve soğuma aşaması beklenirken çocuklara “Haydi çocuklar hep birlikte turuncu rengin nasıl oluştuğunu bulalım. Size bir ipucu vereyim. Turuncu, iki rengin karışmasından oluşur. Sizce bu renkler hangileri olabilir?” şeklindeki sorularla turuncu rengin oluşumuna dikkat çekilir.
• Sarı ve kırmızı oyun hamurları verilerek hamurları karıştırmaları istenir.
• Turuncu renk elde edilirken renklerin dönüşüm süreci çocuklarla birlikte takip edilir.
• Hazırlanan reçel soğuduktan sonra çocuklarla birlikte tadına bakılır ve “Nefis olmuş, çok emek harcadınız ellerinize sağlık. Bu nefis reçelleri sevdiklerimize hediye edelim.
Kime hediye etmek istersiniz? Hediye ettiğiniz kişi sizce neler hisseder? Neden?” soruları sorulur ve cevapları alınır.
• Çocuklar kepçe yardımıyla reçeli kavanozlarına sırayla doldurur ve sevdikleri birisine hediye etmek üzere turuncu krepon kâğıtları ile sararak paketlerler.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Portakal ne renktir?
• Reçelin tadı nasıldı?
• Yarım ve tam ne demektir? Örnek verir misin?
• Yaptığımız reçeli hediye edecek olmak sana ne hissettirdi?
• Reçel yapmak için başka hangi meyvelerden yararlanabilirsin?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan turuncu rengi ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte çevrelerindeki turuncu renkteki nesneleri toplamaları ve incelemeleri istenebilir.
• Ailelere çocuklarıyla birlikte çeşitli meyvelerin suyunu sıkarak doğal meyve suyu yapmaları önerilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; kaptan kaba boşaltma esnasında ihtiyaç duyduğu takdirde fiziksel destek sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
İş Birliği : Reçel yapımı esnasında hep birlikte çalışılması ve nihayetinde güzel bir sonuca ulaşılmasına vurgu yapılarak iş birliği ve birliktelik değeri desteklenmelidir.
ÖNERİLER
• Reçel yapımı için portakal yerine elma, armut, ayva vb. gibi meyveler de kullanılabilir.
• Oyun hamuları verilmeden önce çocukların boyalarını kullanarak turuncu rengini elde etmeleri istenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Fen (Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Gerçek durumu inceler.)
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın kokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın tadını söyler. )
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularını söyler. )
S D G : K : Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Başkalarının duygularının nedenlerini söyler. )
MATERYALLER : Portakal, tabak, şeker, su, kavanoz, tencere, kepçe, turuncu krepon kağıdı, ip, sarı ve kırmızı oyun hamuru
SÖZCÜKLER : Emek, reçel
KAVRAMLAR : Yarım-Tam , Turuncu , Parça-Bütün
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara birer bütün portakal verilerek incelemeleri istenir.
• Portakalın rengi, şekli, dokusu, kokusu, tadı ve portakalla neler yapıldığı hakkında soru cevap şeklinde sohbet edilir.
• Daha sonra portakallar ortadan ikiye kesilir. “Yarım-tam” kavramları vurgulanır.
• İki yarımı birleştirerek bir bütün elde etmeleri sağlanır.
• Çocuklardan portakalların tadına bakmaları istenir.
• “Portakal kabukları ile reçel yapacağız. Sizce reçel yapmak için başka hangi malzemeleri kullanmamız gerekir?” sorusu sorularak çocukların düşünce ve tahminleri alınır.
• Çocukların tahminleri ile gerçekte kullanılan malzemeler karşılaştırılır.
• Portakallar soyularak kabukları uygun ebattaki tencereye konulur. Yeterli ölçüde şeker ve su eklenerek öğretmen tarafından pişirilir.
• Reçelin pişme ve soğuma aşaması beklenirken çocuklara “Haydi çocuklar hep birlikte turuncu rengin nasıl oluştuğunu bulalım. Size bir ipucu vereyim. Turuncu, iki rengin karışmasından oluşur. Sizce bu renkler hangileri olabilir?” şeklindeki sorularla turuncu rengin oluşumuna dikkat çekilir.
• Sarı ve kırmızı oyun hamurları verilerek hamurları karıştırmaları istenir.
• Turuncu renk elde edilirken renklerin dönüşüm süreci çocuklarla birlikte takip edilir.
• Hazırlanan reçel soğuduktan sonra çocuklarla birlikte tadına bakılır ve “Nefis olmuş, çok emek harcadınız ellerinize sağlık. Bu nefis reçelleri sevdiklerimize hediye edelim.
Kime hediye etmek istersiniz? Hediye ettiğiniz kişi sizce neler hisseder? Neden?” soruları sorulur ve cevapları alınır.
• Çocuklar kepçe yardımıyla reçeli kavanozlarına sırayla doldurur ve sevdikleri birisine hediye etmek üzere turuncu krepon kâğıtları ile sararak paketlerler.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Portakal ne renktir?
• Reçelin tadı nasıldı?
• Yarım ve tam ne demektir? Örnek verir misin?
• Yaptığımız reçeli hediye edecek olmak sana ne hissettirdi?
• Reçel yapmak için başka hangi meyvelerden yararlanabilirsin?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan turuncu rengi ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte çevrelerindeki turuncu renkteki nesneleri toplamaları ve incelemeleri istenebilir.
• Ailelere çocuklarıyla birlikte çeşitli meyvelerin suyunu sıkarak doğal meyve suyu yapmaları önerilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; kaptan kaba boşaltma esnasında ihtiyaç duyduğu takdirde fiziksel destek sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
İş Birliği : Reçel yapımı esnasında hep birlikte çalışılması ve nihayetinde güzel bir sonuca ulaşılmasına vurgu yapılarak iş birliği ve birliktelik değeri desteklenmelidir.
ÖNERİLER
• Reçel yapımı için portakal yerine elma, armut, ayva vb. gibi meyveler de kullanılabilir.
• Oyun hamuları verilmeden önce çocukların boyalarını kullanarak turuncu rengini elde etmeleri istenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."