- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Talaştan Nesneler (Talaş Hamuru, Yoğurma Maddeleri)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne veya varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.)
K17: Neden sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
DG: K7: Dinlediklerinin /izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinlediklerini/izledikleri hakkında yorum yapar.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir.)
MATERYALLER: Poşet, talaş, kap, su, tutkal, un, gıda boyası, sulu boya, fırça
SÖZCÜKLER: Talaş, hamur
KAVRAMLAR: Duyu: Sert-yumuşak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa poşet içerisinde talaş getirilerek çocukların dikkati çekilir.
• Poşetin içinde ne olabileceğini dokunarak tahmin etmeleri istenir.
• Tahminleri alındıktan sonra poşet açılır, malzemenin talaş olduğu açıklanarak çocukların talaşı incelemelerine fırsat verilir.
• Talaşın nasıl elde edilmiş olabileceği sorularak cevapları alınır
ve “Talaş nasıl oluşur?” adlı video izlenir.
• İzlenen video hakkında sohbet edilir.
• Talaştan oyun hamuruna benzer bir hamur yapılacağı söylenir.
• Çocuklarla birlikte bir kabın içine talaş, su, tutkal, un, gıda boyası koyularak karıştırılır.
• Çocukların, hamur yapılırken çok su koyulması halinde yumuşak, az koyulması halinde de sert bir hamur elde edileceğini
deneyimlemelerine fırsat verilir.
• Hamur istenen kıvama geldiğinde çocukların sıkarak, yuvarlayarak oynamaları sağlanır.
• Ardından çocuklardan, özgün ürünler oluşturmaları istenir.
• Yapılan ürünler sulu boya ile boyanarak sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Talaş hamuruna dokunduğun zaman neler hissettin? Neden?
• Talaş hamurunu kullanarak ne yaptın?
• Talaş hamurundan başka neler yapılabilir?
Bunların haricinde;
• Talaş hamurundan yapılmış ürünler ile ilgili geçici bir öğrenme
merkezi oluşturularak çocukların ürünlerle ilgili tanıtım yapmaları
istenebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte hamur yoğurmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, ihtiyaç
duyduğunda gerekli düzeyde fiziksel destek sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Alerjisi olan çocuk varsa gerekli önlemler alınmalıdır.
• Talaş hamuru yapılacak olan talaşın içinde tahta parçaları olmaması için talaşın elenerek kullanılması gerekmektedir.
EKLER
• EBA'da yer alan "Talaş nasıl oluşur" adlı video.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne veya varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.)
K17: Neden sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
DG: K7: Dinlediklerinin /izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinlediklerini/izledikleri hakkında yorum yapar.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir.)
MATERYALLER: Poşet, talaş, kap, su, tutkal, un, gıda boyası, sulu boya, fırça
SÖZCÜKLER: Talaş, hamur
KAVRAMLAR: Duyu: Sert-yumuşak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa poşet içerisinde talaş getirilerek çocukların dikkati çekilir.
• Poşetin içinde ne olabileceğini dokunarak tahmin etmeleri istenir.
• Tahminleri alındıktan sonra poşet açılır, malzemenin talaş olduğu açıklanarak çocukların talaşı incelemelerine fırsat verilir.
• Talaşın nasıl elde edilmiş olabileceği sorularak cevapları alınır
ve “Talaş nasıl oluşur?” adlı video izlenir.
• İzlenen video hakkında sohbet edilir.
• Talaştan oyun hamuruna benzer bir hamur yapılacağı söylenir.
• Çocuklarla birlikte bir kabın içine talaş, su, tutkal, un, gıda boyası koyularak karıştırılır.
• Çocukların, hamur yapılırken çok su koyulması halinde yumuşak, az koyulması halinde de sert bir hamur elde edileceğini
deneyimlemelerine fırsat verilir.
• Hamur istenen kıvama geldiğinde çocukların sıkarak, yuvarlayarak oynamaları sağlanır.
• Ardından çocuklardan, özgün ürünler oluşturmaları istenir.
• Yapılan ürünler sulu boya ile boyanarak sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Talaş hamuruna dokunduğun zaman neler hissettin? Neden?
• Talaş hamurunu kullanarak ne yaptın?
• Talaş hamurundan başka neler yapılabilir?
Bunların haricinde;
• Talaş hamurundan yapılmış ürünler ile ilgili geçici bir öğrenme
merkezi oluşturularak çocukların ürünlerle ilgili tanıtım yapmaları
istenebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte hamur yoğurmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, ihtiyaç
duyduğunda gerekli düzeyde fiziksel destek sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Alerjisi olan çocuk varsa gerekli önlemler alınmalıdır.
• Talaş hamuru yapılacak olan talaşın içinde tahta parçaları olmaması için talaşın elenerek kullanılması gerekmektedir.
EKLER
• EBA'da yer alan "Talaş nasıl oluşur" adlı video.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."