Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Talaş Hamuru

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Talaştan Nesneler (Talaş Hamuru, Yoğurma Maddeleri)

Etkinlik Çeşidi :
Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K5:
Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne veya varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.)

K17: Neden sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)

DG: K7: Dinlediklerinin /izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinlediklerini/izledikleri hakkında yorum yapar.)

SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)

MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri sıkar. Malzemelere elleriyle şekil verir.)

MATERYALLER: Poşet, talaş, kap, su, tutkal, un, gıda boyası, sulu boya, fırça

SÖZCÜKLER: Talaş, hamur

KAVRAMLAR: Duyu: Sert-yumuşak

ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa poşet içerisinde talaş getirilerek çocukların dikkati çekilir.
• Poşetin içinde ne olabileceğini dokunarak tahmin etmeleri istenir.
• Tahminleri alındıktan sonra poşet açılır, malzemenin talaş olduğu açıklanarak çocukların talaşı incelemelerine fırsat verilir.
• Talaşın nasıl elde edilmiş olabileceği sorularak cevapları alınır
ve “Talaş nasıl oluşur?” adlı video izlenir.
• İzlenen video hakkında sohbet edilir.
• Talaştan oyun hamuruna benzer bir hamur yapılacağı söylenir.
• Çocuklarla birlikte bir kabın içine talaş, su, tutkal, un, gıda boyası koyularak karıştırılır.
• Çocukların, hamur yapılırken çok su koyulması halinde yumuşak, az koyulması halinde de sert bir hamur elde edileceğini
deneyimlemelerine fırsat verilir.
• Hamur istenen kıvama geldiğinde çocukların sıkarak, yuvarlayarak oynamaları sağlanır.
• Ardından çocuklardan, özgün ürünler oluşturmaları istenir.
• Yapılan ürünler sulu boya ile boyanarak sergilenir.

DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Talaş hamuruna dokunduğun zaman neler hissettin? Neden?
• Talaş hamurunu kullanarak ne yaptın?
• Talaş hamurundan başka neler yapılabilir?

Bunların haricinde;
• Talaş hamurundan yapılmış ürünler ile ilgili geçici bir öğrenme
merkezi oluşturularak çocukların ürünlerle ilgili tanıtım yapmaları
istenebilir.

AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte hamur yoğurmaları istenebilir.

UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, ihtiyaç
duyduğunda gerekli düzeyde fiziksel destek sağlanabilir.

ÖNERİLER
• Alerjisi olan çocuk varsa gerekli önlemler alınmalıdır.
• Talaş hamuru yapılacak olan talaşın içinde tahta parçaları olmaması için talaşın elenerek kullanılması gerekmektedir.
EKLER
• EBA'da yer alan "Talaş nasıl oluşur" adlı video.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst