Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

SUYA SABUNA DOKUNALIM

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
SUYA SABUNA DOKUNALIM

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/
varlığın kullanım amaçlarını söyler.)
Kazanım 8. Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkların kullanım amaçlarını ayırt eder,
karşılaştırır.)

Öz Bakım Becerileri
Kazanım 3. Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
(Göstergeleri: Ev ve okuldaki eşyaları yerleştirir.)
Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve
gereçleri kullanır. (Göstergeleri: Çevre temizliği ile ilgili araç ve
gereçleri kullanır.)

MATERYALLER
Vücut ve çevre temizliği için kullanılan; sabun, şampuan, diş macunu, diş fırçası, tuvalet kâğıdı, tırnak
makası, tarak, toz bezi, kova, süpürge, faraş, deterjan vb., iki tane sepet.

SÖZCÜKLER
Faraş

KAVRAMLAR
Zıt: Kirli-Temiz

DEĞERLENDİRME
Çocuklar, çalışma sayfasında olan vücut ve çevre temizliği için
kullanılan malzemeleri gruplarlar.

AİLE KATILIMI
Ailelere çocuklarına odalarını/kişisel eşyalarını toplama ve
temizleme sorumluluğunu kazandırmak için önerilerde
bulunulur. Bu konuda bültenler hazırlanır.

UYARLAMA

Sınıfta Tamamen Görmeyen Çocuk Varsa;


*Tamamen görmeyen bir çocuk varsa öncelikle sepetlerin yeri çocuğun ulaşabileceği yerde olmalı ve sepetlerin yeri fark ettirilmelidir. Bunun için, yön kavramlarını kullanarak sepetlerin yerleri belirtilmelidir.

*Farklı özellikte iki sepet seçilmelidir. Örneğin; hasır sepet, plastik sepet gibi. Çocuğun sepetlere dokunması sağlanmalı ve hangi ürünü hangi sepete (örneğin; hasır sepete vücut temizlik ürünleri, plastik
sepete çevre temizlik ürünleri) koyacağı açıklanmalıdır.

ÖĞRENME SÜRECİ

*Çocuklar; fen merkezinde bulunan sabun, şampuan, diş macunu, diş
fırçası, tuvalet kâğıdı, tırnak makası, tarak, toz bezi, kova, süpürge,
faraş, su gibi malzemelerden vücut temizliği için olanları bir sepete,
çevre temizliği için olanları ise diğer sepete koyalar. Her iki sepette
olan malzemelerin adlarını söylerler.

*Çocuklar malzemeleri inceler. Bu malzemelerin özellikleri hakkında
konuşurlar.

*Sepetlerdeki malzemelerin ilgili sepete konulup konulmadığı
çocuklarla birlikte kontrol edilir.

*Her iki sepette bulunan malzemeler sayılır. Hangi sepette daha çok
sayıda malzemenin olduğu hakkında konuşulur.

*Çocuklar, öğretmenin sorduğu “Ne için kullanırız?”, “Neden?”, “Nasıl
kullanırız?” gibi soruları yanıtlarlar.

*Sonra çocuklarla bu malzemelerden hangilerini kullanarak
dolapların temizlenebileceği konuşulur.

*Çocuklar ilgili malzemeleri alıp özel eşyalarının bulunduğu dolapları
temizler ve düzenlerler.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."



 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst