Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Sonbaharda Matematik

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Sonbaharda Matematik (Sonbahar, Adaletli Olmak, Eşit-Az-Çok)

Etkinlik Çeşidi : Sanat, Oyun ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K4:
Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç
tane olduğunu söyler.)

K8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların miktarını ayırt eder, karşılaştırır.)

K17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)

K19: Problem durumlarına çözüm üretir.(Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.)

DG: K6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Haklarını söyler. (Başkalarının hakları olduğunu söyler. Haksızlığa uğradığında tepki verir. Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.)

MATERYALLER: Sınıf sayısının yarısı adedince üzerinde 1’den 6’ya kadar rakamların olduğu zarlar, kâğıt, yapıştırıcı

SÖZCÜKLER: Zar, sonbahar

KAVRAMLAR: Miktar: Eşit-az-çok

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklarla birlikte bahçeye çıkılır, sonbaharın özellikleri hakkında konuşulur. Çocuklara sonbaharda etrafta gördükleri değişiklikler hakkında sorular sorulur. ”Çocuklar bu ağaçlar baharda
ve yazın nasıldı? Şimdi nasıl?” denilerek, karşılaştırma yapmalarına fırsat verilir. Daha sonra çocuklarla birlikte kurumuş yapraklar toplanarak sınıfa geçilir.
• Önceden çocuk sayısının yarısı adedince sayı küpü hazırlanır. Hazırlanmış olan sayı küpünün üstünde 1’den 6’ya kadar
rakamlar yazılıdır.
• Çocuklar ikişerli olarak karşılıklı masalara otururlar. Çocuklardan bahçeden topladıkları yaprakları ve yapıştırıcılarını yanlarına
almaları istenir. Her çocuğun önüne yaprakları olmayan sadece
dalları olan ağaçların çizilmiş olduğu kâğıtlar konulur.
• Oyun başlamadan öğretmen kendine bir kâğıt alarak bir çocuğu masada karşısına alır ve “Önce biz arkadaşınızla oyunu bir
oynayalım, siz de izleyin” der. Öğretmen sayı küpünü atar, çıkan
sayı kadar yaprağı ağacına yapıştırır. Öğretmen kendisine üç
karşısındaki çocuğa iki kere atma hakkı verir ve oyunun bittiğini,
kendisinin kazandığını söyler.
• "Ben üç kez, arkadaşınız iki kez zar attı. Sizce eşit sayıda olmadığı zaman neler olur?" sorusu sorulur. Tüm çocukların cevabı dinlenir.
• Oyunun adil olması için neler yapabiliriz? sorusu ile çocukların
fikirleri alınır. Ardından çocuklara adaletli olmanın önemi anlatılır,
oyunun adil olması için tüm ikişerli grupların karşındaki ile aynı
sayıda atış yapması gerektiği söylenir. Çocuklarla kaç atış yapılacağı kararlaştırılarak oyun başlatılır.
• Oyun bittiğinde tüm çocukların ağaçlarındaki yapraklar sayılır.
Ağacında çok yaprağı olan oyunu kazanır.
• Oyun sonunda ağacının yaprağı az olan çocuklardan yapraklarını karşısındaki arkadaşının ağacındaki yaprak sayısına tamamlamaları istenir. Yapılan ağaçlar sergilenir.

DEĞERLENDİRME

• Bahçeye çıktığımızda hava nasıldı?
• Bahçede neler yaptık?
• Sonbahar mevsimi sana ne hissettiriyor?
• Oyunu kazandığında ne hissettin?
• Oyunu kaybettiğinde ne hissettin?
• Haksızlığa uğradığında neler hissedersin?
• Bir arkadaşının haksızlığa uğradığını düşündüğünde ne yaparsın?
• Bu oyunu yazın oynasaydık, hangi materyalleri kullanabilirdik?

AİLE KATILIMI

• Aynı oyunu ailelerin mutfakta çocukları ile birlikte önlerine boş
birer tabak almaları ve zarı atarak çıkan sayı kadar tabaklarına
tahıl doldurmaları şeklinde oynamaları istenir.

UYARLAMA

• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
olan çocuk varsa, öğretmen “Haydi diğer masadaki arkadaşından bir yaprak ödünç al. Bu defa benim yaprağımı yapıştırır
mısın ağaca?” gibi yönergeler vererek çocuğun ilgisinin etkinlik
üzerinde kalmasını sağlar.

ÖNERİLER

• Oyun mevsim koşullarına uyarlanabilir. Örneğin baharda yeşil
yapraklar yapıştırılabilir.
• Bahçeye çıkma imkanı olmadığında yapraklar kâğıttan kesilerek hazırlanır.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst