- Katılım
- 3 Kas 2009
- Mesajlar
- 3,621
- Tepki Skoru
- 4
- Puanları
- 38
AMAÇ:soğuk havalarda vücudumuzu soğuktan nasıl koruyacağımızı öğrenme
ARAÇ-GEREÇLER:
aynı büyüklükte 3 kab
termometre
grafik kağıdı
şapka
atkı
DENEYİN UYGULANMASI:
1)3 kaba aynı seviyede ılık sudoldurulur.
2)çocukların parmaklarını sokarak veya kaplara dokunarak suyun sıcaklığını hissetmeleri sağlanır.
3)suların sıcaklıkları termometre ile ölçülür
4)öğretmen, çocuklara " suları nasıl sıcak tutabiliriz?" diye sorar ve farklı yollar düşünmeleri için onları cesaretlendiirir.
---> kabın üzerine şapka koyma
--->kabı bezle sarmak gibi
5)sınıfça suyu sıcak tutacak 2 yol seçilir ve bu yöntem uygulanır. 3. kaba hiçbir yöntem uygulanmaz
6)çocuklara ilk olarak hangi kabın soğuyacağı sorulur.tahminler yazılır.
7)1-2 saat sonra sıcaklık tekrar ölçülür ve kaydedilir. sonuçlar tartışılır.
8) hangi kaptaki su en sıcak kaldı?
neden o kaptaki su daha sıcak kaldı?
hangisi en soğuk? neden?
gibi sorular sorulur.
ARAÇ-GEREÇLER:
aynı büyüklükte 3 kab
termometre
grafik kağıdı
şapka
atkı
DENEYİN UYGULANMASI:
1)3 kaba aynı seviyede ılık sudoldurulur.
2)çocukların parmaklarını sokarak veya kaplara dokunarak suyun sıcaklığını hissetmeleri sağlanır.
3)suların sıcaklıkları termometre ile ölçülür
4)öğretmen, çocuklara " suları nasıl sıcak tutabiliriz?" diye sorar ve farklı yollar düşünmeleri için onları cesaretlendiirir.
---> kabın üzerine şapka koyma
--->kabı bezle sarmak gibi
5)sınıfça suyu sıcak tutacak 2 yol seçilir ve bu yöntem uygulanır. 3. kaba hiçbir yöntem uygulanmaz
6)çocuklara ilk olarak hangi kabın soğuyacağı sorulur.tahminler yazılır.
7)1-2 saat sonra sıcaklık tekrar ölçülür ve kaydedilir. sonuçlar tartışılır.
8) hangi kaptaki su en sıcak kaldı?
neden o kaptaki su daha sıcak kaldı?
hangisi en soğuk? neden?
gibi sorular sorulur.