PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Müzik Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Şekillerin Şarkısı
KAVRAM: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 5
SÜRE: 1 saat
MATERYALLER: ----
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan ve dil alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(bilişsel alan) Amaç10:Geometrik şekilleri tanıyabilme
-Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
-Daire üçgen kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebilir.
(dil alanı) Amaç2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
-Kelimeleri doğru telaffuz eder.
-Nefesini doğru kullanır.
-Konuşurken sesinin tonunu ve hızını ayarlar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
ÜÇGEN DİKDÖRTGEN
Evin çatısıyım Ben bir dikdörtgenim
Çadırın kapısıyım Evinizin her yerindeyim
Denizdeki yelkenim Bazen kapı bazen telefon
Bilin bakalım ben kimim? Dolabınızın üzerindeyim
Üç kenarım var benim
Üç tane sivri köşem KARE
Haydi haydi çocuklar Ben bir kareyim
Bilin bakalım ben kimim? Sınıfınızın her yerindeyim
Bazen masa bazen bilgisayar
Tam bir pencereyim
Şarkıları sıra ile çocuklara öğretilir.
DEĞERLENDİRME:
şeki
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Şekillerin Şarkısı
KAVRAM: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 5
SÜRE: 1 saat
MATERYALLER: ----
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan ve dil alanı
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(bilişsel alan) Amaç10:Geometrik şekilleri tanıyabilme
-Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
-Daire üçgen kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterebilir.
(dil alanı) Amaç2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
-Kelimeleri doğru telaffuz eder.
-Nefesini doğru kullanır.
-Konuşurken sesinin tonunu ve hızını ayarlar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
ÜÇGEN DİKDÖRTGEN
Evin çatısıyım Ben bir dikdörtgenim
Çadırın kapısıyım Evinizin her yerindeyim
Denizdeki yelkenim Bazen kapı bazen telefon
Bilin bakalım ben kimim? Dolabınızın üzerindeyim
Üç kenarım var benim
Üç tane sivri köşem KARE
Haydi haydi çocuklar Ben bir kareyim
Bilin bakalım ben kimim? Sınıfınızın her yerindeyim
Bazen masa bazen bilgisayar
Tam bir pencereyim
Şarkıları sıra ile çocuklara öğretilir.
DEĞERLENDİRME:
şeki