Programdaki etkinliğin adı: Dramatik etkinlikler
Matematik etkinliğinin adı: Ben kimim?
Kavram: Sayma
Yaş grubu: 6 yaş
Uygulanan yöntem ve teknikler: Drama
Amaç ve kazanımlar
· DİL ALANI
Amaç3. Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar: Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun olarak konuşur.
Amaç4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar: Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
Sohbete katılır.
· BİLİŞSEL ALAN
Amaç4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar: Olay ya da varlıkları söyler.
Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
· PSİKOMOTOR ALAN
Amaç1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapabilme
Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Öğrenim süreci: Eğitimci çocukların söyleyeceklerini daha önceden çalışmalarla öğretir.
1. Çocuk; benim adım bir, yaşım küçüktür ama birinciyim her yarışta. Çok sevsem de birdir biri, oynayamam tek başıma.
2. Çocuk; ben ikiyim sayıların ikizi, içimde iki tane bir gizli. Güzel yazın beni arkadaşlar, iki kere öptüm sizi.
3. Çocuk; ben kim miyim? üç ayaklı örümceğim. koşar dururum sayıların arasında. ikinciden sonra gelirim dördüncüden önce
4. Çocuk; Benim adım dört, bir kuşun ayağıyım. Bir iki üç nerede 4. parmağım?
5. Çocuk; bana derler beş, bir adım da şişman kuş. Var kanadımda 5 yumurta satsam onları beşi beş liradan, kaç lira eder acaba?
6. Çocuk; beşin bir büyüğüyüm, baş aşağı dururum kedi gibi. Kuyruğumu bükerim mışıl mışıl uyurum.
7. Çocuk; belimde kuşağım var, burnum geriye bakar. Ben bastonum aslında dedemin elinde gezerim.
8. Çocuk; benim adım sekiz, sekiz numaralı gözlüğüm neye baksam çift görürüm.
9. Çocuk; ben dokuzum, beli bükülmüş nine. Sekizden sonra ondan önce tin tin giderim evime.
En sonunda çocuklar sayıyla ilgili şarkı söylerler ve etkinlik bitirilir.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğinin adı: Ben kimim?
Kavram: Sayma
Yaş grubu: 6 yaş
Uygulanan yöntem ve teknikler: Drama
Amaç ve kazanımlar
· DİL ALANI
Amaç3. Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar: Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun olarak konuşur.
Amaç4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar: Dinlerken konuşurken göz teması kurar.
Sohbete katılır.
· BİLİŞSEL ALAN
Amaç4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar: Olay ya da varlıkları söyler.
Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
· PSİKOMOTOR ALAN
Amaç1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapabilme
Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Öğrenim süreci: Eğitimci çocukların söyleyeceklerini daha önceden çalışmalarla öğretir.
1. Çocuk; benim adım bir, yaşım küçüktür ama birinciyim her yarışta. Çok sevsem de birdir biri, oynayamam tek başıma.
2. Çocuk; ben ikiyim sayıların ikizi, içimde iki tane bir gizli. Güzel yazın beni arkadaşlar, iki kere öptüm sizi.
3. Çocuk; ben kim miyim? üç ayaklı örümceğim. koşar dururum sayıların arasında. ikinciden sonra gelirim dördüncüden önce
4. Çocuk; Benim adım dört, bir kuşun ayağıyım. Bir iki üç nerede 4. parmağım?
5. Çocuk; bana derler beş, bir adım da şişman kuş. Var kanadımda 5 yumurta satsam onları beşi beş liradan, kaç lira eder acaba?
6. Çocuk; beşin bir büyüğüyüm, baş aşağı dururum kedi gibi. Kuyruğumu bükerim mışıl mışıl uyurum.
7. Çocuk; belimde kuşağım var, burnum geriye bakar. Ben bastonum aslında dedemin elinde gezerim.
8. Çocuk; benim adım sekiz, sekiz numaralı gözlüğüm neye baksam çift görürüm.
9. Çocuk; ben dokuzum, beli bükülmüş nine. Sekizden sonra ondan önce tin tin giderim evime.
En sonunda çocuklar sayıyla ilgili şarkı söylerler ve etkinlik bitirilir.
Değerlendirme: