Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Penguenlerin Dünyası deneyi

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Penguenlerin Dünyası (Ortasında, Soğuk, Deney)

Etkinlik Çeşidi: Drama, Fen ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K2:
Nesne durum olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne
durum olayla ilgili tahminini söyler.)

K10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Nesnenin
mekândaki konumunu söyler.)

K17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)

DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni
olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.)

K8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/
izlediklerini drama yoluyla sergiler.)

MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve
ritim eşliğinde dans eder.)

MATERYALLER: Buz, su, kap, katı yağ, lateks eldiven

SÖZCÜKLER: Penguen, fok, kutup ayısı, deniz kuşu, buz, dayanışma, sürünmek, taklit, serüven, paytak

KAVRAMLAR: Duyu: Soğuk Yön / Mekânda konum: Altında-ortasında-üstünde

ÖĞRENME SÜRECİ


• Fen merkezine buz dolu bir kap, soğuk bölgelerde yaşayan
hayvanlar ile ilgili görseller veya maketler konularak çocukların
ilgileri bu merkeze çekilir.
• Öğretmen “Burası çok soğuk, haydi el ele tutuşalım, halka
olalım, biraz ısınalım” der ve halkanın ortasında penguen taklidi
yaparak dolaşır.
• Çocuklara “Yürüme şeklimi neye benzetiyorsunuz? Halkanın
içindeyim ama tam olarak neresindeyim?” soruları yöneltilir.
İpuçları ile çocukların “penguen” ve “ortasında” cevabı vermeleri sağlanır.
• İlgileri doğrultusunda çocukların da penguen taklidi yapmalarına ve “Penguen” adlı şarkı eşliğinde dolaşarak dans etmelerine fırsat verilir.
• Çocuklara “Soğuk bölgelerde yaşayan hayvanlar neden üşümezler?” sorusu yöneltilir ve çocukların tahminleri alınarak bir
süre sohbet edilir.
• Bu sorunun cevabını bulmak için birlikte bir deney yapılacağı
söylenir.
• Masaya, içerisinde su ve buz olan bir kap konulur.
• Çocuklardan sırayla ellerini buzlu suya sokmaları istenir ve
çocuklara ellerinin üşüyüp üşümedikleri sorularak üşüdükleri
cevabına ulaşılır.
• Çocukların ellerine eldiven giydirilir ve katı yağ, tabaka oluşturacak şekilde ellerinin yarısına sürülür.
• Çocuklardan sırayla suya ellerini sokmaları istenir ve çocuklara ellerinin üşüyüp üşümediği tekrar sorulur bu defa üşümediği
cevabına ulaşılır.
• Soğuk bölgelerde yaşayan hayvanların bu iklim şartlarında
yaşayabilmeleri için vücut yapılarının uygun bir şekilde yaratıldıkları, derilerinin altında bulunan bu yağ tabakası sayesinde
üşümedikleri açıklanır.
• Ardından soğuk bölgelerde yaşayan hayvan türlerinden biri
olan penguenlerin yaşam serüvenleri anlatılır (Penguenler soğuk
bölgelerde yaşayan bir deniz kuşudur. En önemli özelliklerinden
birisi aralarında inanılmaz bir dayanışma olmasıdır. Soğuktan korunmak amacıyla gruplar halinde uyum içinde yaşarlar. Bu şekilde donarak ölmekten kurtulmaktadırlar vb..
• Açıklamanın ardından bilmeceler sorulur.
“Soğuğu severim, bembeyazdır tüylerim, kocaman gövdeliyim,
bilin bakalım ben kimim? (Kutup ayısı)
Tombul gövdeliyim, sürünerek giderim, balığa benzer bedenim.
(Fok)
Ayaklarım paytak paytak, yürürüm salınarak, kutuplarda yaşarım, adım neşeli ayak. (Penguen)”
• Çocukların ilgileri doğrultusunda bilmeceler çeşitlendirilebilir.

DEĞERLENDİRME

• Bu gün tanıdığımız hayvanlar nerede yaşıyordu?
• Biz insanlar buzullarda yaşayabilir miyiz? Neden?
• Daha önce çevrenizde buzda yaşayan canlılardan (penguen,
fok, kutup ayısı vb) gördünüz mü? Nerede?
• Çok soğuk bir yerde yaşıyor olsaydın neler yapardın?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, altında-ortasında-üstünde kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte buzullarda yaşayan hayvanlar
ile ilgili çizgi film, belgesel vb. izlemeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocuğun
ihtiyacı varsa sözel yönerge tekrarlarında bulunarak ve fiziksel
yardım sağlanarak çocuğun kendisinden bekleneni gerçekleştirmesine yardımcı olunmalıdır.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 
Son düzenleme:

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst