- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Otların Arasında (Canlılar)
Etkinliğin Çeşidi: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın sesini söyler. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri açıklar.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri değişik şekillerde katlar.)
MATERYALLER : Yeşil kâğıt
SÖZCÜKLER : Anten
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çeşitli böcek fotoğrafları çocuklarla incelenir. Vücutlarının bölümleri incelenir: Baş, gövde ve bacakları olduğuna, antenlerinin ve bazılarının kanatlarının olduğuna dikkat çekilir.
• Böceklerin otların arasında yaşayan çeşitli minik canlılar olduğu vurgulanır.
• Çocukların böcekleri gözlemlemeleri için bahçeye çıkılır. Bahçeye çıkarken çocuklara gözlem kutuları ve büyüteçler verilir. Malzemeleri dikkatli kullanmaları çocuklara hatırlatılır. Okul bahçesinde otların arasında gözlem yapmaları istenir. Gözlemler sırasında böceklere karşı özenli davranmaları, tüm canlıların yaşama hakkı olduğu, yaşam alanlarında onları rahatsız etmeden ve onlara zarar vermeden gözlem yapmak gerektiği vurgulanır.
• Sınıfa dönüşte çocuklara A4 yeşil kâğıt bir tarafı geniş bir tarafı dar olacak şekilde katlanarak verilir, çocukların bu kağıdın dar kısmını kat yerine doğru düz çizgiler hakinde keserek çimenler oluşturmaları istenir.
• Daha sonra çocuklara kesilmiş çeşitli böcek resimleri verilir. Çocuklar bu böcekleri otların arasına üstüne yapıştırır. İsteyen çocuklar böcekleri renklendirebilir.
• Çocukların ilgi ve becerileri doğrultusunda gözlemledikleri bir böceği otların arasına çizmeleri istenebilir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bahçede neler/hangi böcekleri gördünüz?
• Daha önce başka böcek gördünüz mü? Nasıldı?
• En çok hangi böceği beğendiniz? Neden?
DESTEKLENEN DEĞERLER
Saygı : Yeryüzünde yaşadığımız çevrede diğer bütün canlılarla, bitkiler ve hayvanlarla birlikte ve etkileşim halinde yaşadığımız vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER
• Çeşitli hayvanların ve böceklerin resimlerinden oluşan bir grup resim çocuklara gösterilerek çocuklarla böcek gruplama çalışması yapılabilir.
• Örümcek, kelebek, arı gibi böceklerle ilgili bilinen şarkılar çocuklarla söylenebilir.
• Böcekler çocuklar tarafından da çizilerek kesilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın dokusunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın sesini söyler. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. )
D G : K : Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri açıklar.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri değişik şekillerde katlar.)
MATERYALLER : Yeşil kâğıt
SÖZCÜKLER : Anten
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çeşitli böcek fotoğrafları çocuklarla incelenir. Vücutlarının bölümleri incelenir: Baş, gövde ve bacakları olduğuna, antenlerinin ve bazılarının kanatlarının olduğuna dikkat çekilir.
• Böceklerin otların arasında yaşayan çeşitli minik canlılar olduğu vurgulanır.
• Çocukların böcekleri gözlemlemeleri için bahçeye çıkılır. Bahçeye çıkarken çocuklara gözlem kutuları ve büyüteçler verilir. Malzemeleri dikkatli kullanmaları çocuklara hatırlatılır. Okul bahçesinde otların arasında gözlem yapmaları istenir. Gözlemler sırasında böceklere karşı özenli davranmaları, tüm canlıların yaşama hakkı olduğu, yaşam alanlarında onları rahatsız etmeden ve onlara zarar vermeden gözlem yapmak gerektiği vurgulanır.
• Sınıfa dönüşte çocuklara A4 yeşil kâğıt bir tarafı geniş bir tarafı dar olacak şekilde katlanarak verilir, çocukların bu kağıdın dar kısmını kat yerine doğru düz çizgiler hakinde keserek çimenler oluşturmaları istenir.
• Daha sonra çocuklara kesilmiş çeşitli böcek resimleri verilir. Çocuklar bu böcekleri otların arasına üstüne yapıştırır. İsteyen çocuklar böcekleri renklendirebilir.
• Çocukların ilgi ve becerileri doğrultusunda gözlemledikleri bir böceği otların arasına çizmeleri istenebilir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bahçede neler/hangi böcekleri gördünüz?
• Daha önce başka böcek gördünüz mü? Nasıldı?
• En çok hangi böceği beğendiniz? Neden?
DESTEKLENEN DEĞERLER
Saygı : Yeryüzünde yaşadığımız çevrede diğer bütün canlılarla, bitkiler ve hayvanlarla birlikte ve etkileşim halinde yaşadığımız vurgulanmalıdır.
ÖNERİLER
• Çeşitli hayvanların ve böceklerin resimlerinden oluşan bir grup resim çocuklara gösterilerek çocuklarla böcek gruplama çalışması yapılabilir.
• Örümcek, kelebek, arı gibi böceklerle ilgili bilinen şarkılar çocuklarla söylenebilir.
• Böcekler çocuklar tarafından da çizilerek kesilebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."