Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Örnek Drama Çalışması - Hacimler

Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
KONU: Hacimler, büyüklük ve küçüklük kavramları
ALT BAŞLIK: Benim Şeklim ve Büyüklüğüm Ne?
AMAÇ: Şekil ve büyüklük (ebat) kavramları bilgilerini, drama yolu ile bedeni kullanarak geliştirmek.
ÇALIŞMA ALANI: Boş bir alan ya da okul salonu.
ARAÇLAR: Yuvarlak ve ince-uzun balonlar.
BAŞLANGIÇ: Öğretmen aşağıdaki noktaları aklında tutmalıdır.
1. Bütün beden kullanılarak, şekiller elde edilebilir.
2. Çocukların yapılanları özümsemesi ve öğrenebilmesi için, yaptıkları şeklin ne olabileceği sorulmalıdır.
3. Herhangi bir şekil oluşturduklarında, şekillerini korumaları konusunda onlara yardımcı olmak gerekir.
4. Yarattıkları orijinal şekilleri onlarla tartışmak gerekir.Böylece hem birbirlerinden öğrenecekler, hem de kendi çalışmalarını takdir etmeyi ve değerlendirmeyi öğrenmeye başlayacaklardır.
5. Yuvarlak balonların oluşturduğu şekiller, hacimlerin nasıl değişebildiğini göstermede etkili olur. Balonları şişirirken çocuklara ne gibi değişiklikler gözlemledikleri sorulmalıdır.
6. Çocuklar balonları taklit ederek yerlerde kıvrılmaya ve balon gibi şişirildikçe büyümeye başlarlar ve de balonun şişmesi durunca dururlar.
7. Bu bölümde çocuklar balon gibi hareket ederler. Balon şişerken çıkan sesi taklit ederler.
8. Şimdi yuvarlak balonlarla olduğu gibi, ince balonları kullanarak benzer süreç uygulanmalıdır. Ancak şekil ve hareketler yuvarlak balonlardan farklı olacaktır. Çocukların değişik deneyimlerini gözlemlemek gerekir.
9. İnce balonlarla yuvarlak balonlar arasındaki fark çocuklarla tartışılmalıdır.
10. Balon elde tutulduğu veya elden bırakıldığı zaman ya da aniden bırakıldığında neler olduğu bir kaç kez denenmelidir. Balonun içerisindeki hava boşalırken sağa, sola uçması çocuklarla tartışılmalıdır.
Çalışmanın sonunda yapılanlar hatırlanarak bir genel değerlendirme yapılmalıdır.
Büyüklüklere göre şekiller çeşitlendirilir. Bir sönmüş balonun izlediği yol ve çeşitli şekil ve büyüklükte balonlar çizilir. Bu şekilleri çocuklar bedenleriyle oluşturabilirler. Yere büyük kağıtlar serilerek resimleri çizilebilir. Sonra da şekiller üzerine tartışılır.

Kaynak
DRAMA ACROSS THE PRIMARY SCHOOL CURRICULUM
Yazan: Alfred MALLIA
Education Assistant – Drama 1993 MALTA
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
rica ederim,
geri bildirimlerinizi bekliyorum,
ancak böylece bir forum ortamı yaratıp, yeni fikirler üretebiliriz,
kolay gelsin..
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
rica ederim, bu çalışma hakkında da yaratıcı düşüncelerinizi bekliyorum..


(ne zamandır yazmıyordunuz, dönüşünüze sevindim)
 
Katılım
4 Haz 2007
Mesajlar
8
Tepki Skoru
0
Puanları
0
güzel paylaşımlar teşekkür ederim burayı tesadüfen buldum ben okul öncesi ögretmeniyim bilgiler gerçekten harika ellerinize saglık........
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Aramıza hoşgeldiniz,

güzel sözleriniz için teşekkür ederim,
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
6,268
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
47
Paylaşımlarınız çok güzel eğitici, teşekkürler.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst