Günlük Programdaki Etkinliğin Adı: Drama Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Şimdi Ağaç Olduk
Kavram: Önce - Şimdi- Sonra
Yaş Grubu: 3-6 yaş
Süre: 25- 30 dk
Materyal: Toprak ve torba olarak kullanılmak üzere çarşaf ve örtüler, video kaset, resimler
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan
Sosyal- Duygusal Alan
Amaç ve Kazanımlar
Amaç 1. Dikkatini toplayabilme
2.Kendi kendini güdüleyebilme
3.Yaşamın iyileştirilmesi ve korunmasında sorumluluk alabilme.
Kazanımlar 1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2.Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatma
Öğrenme Süreci: Çocuklardan birine bahçıvan, diğer çocuklara ise tohum rolü verilir. Çocuklardan liderin sözüne uygun hareket etmeleri sağlanır.
Lider, siz tohumsunuz
Hepiniz bir torbanın içinde ekilmeyi bekliyorsunuz.
Bütün bir kış boyunca beklemekten çok sıkıldınız.
İlkbaharın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorsunuz.
Havanın yavaş yavaş ısınmaya başladığını hissediyorsunuz.
Torbanın içinden çıkmayı hayal ettiğiniz bir günde size yaklaşmakta olan ayak seslerini duydunuz.
Birden torbanız açıldı.
Biri sizi elleriyle tutmaya başladı.
Sizleri toprağa götürdü. Çok mutlusunuz.
Her birinizi toprağa serpiştirdi. Üzerinizi toprakla örttü. Vücudunuzda bir ıslaklık hissetmeye başladınız.
Size su veriliyor. Bu sizi daha mutlu etti. Toprağın altında sessizce beklerken günün birinde büyüdüğünüzü fark ettiniz.
Havalar ısındıkça topraktan çıkmaya başladınız.
Büyüdünüz… Büyüdünüz
Şimdi ağaç oldunuz.
Yaşasın!.. Çok mutlusunuz.
· Lider ‘gözlerimizi kapatalım. Oynadığınız oyunda neler olmuştu? Düşünelim ve sırasıyla söyleyelim.’ diyerek çocuklardan cevapları alır ve etkinliği sonlandırır.
· Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Şimdi Ağaç Olduk
Kavram: Önce - Şimdi- Sonra
Yaş Grubu: 3-6 yaş
Süre: 25- 30 dk
Materyal: Toprak ve torba olarak kullanılmak üzere çarşaf ve örtüler, video kaset, resimler
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan
Sosyal- Duygusal Alan
Amaç ve Kazanımlar
Amaç 1. Dikkatini toplayabilme
2.Kendi kendini güdüleyebilme
3.Yaşamın iyileştirilmesi ve korunmasında sorumluluk alabilme.
Kazanımlar 1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2.Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatma
Öğrenme Süreci: Çocuklardan birine bahçıvan, diğer çocuklara ise tohum rolü verilir. Çocuklardan liderin sözüne uygun hareket etmeleri sağlanır.
Lider, siz tohumsunuz
Hepiniz bir torbanın içinde ekilmeyi bekliyorsunuz.
Bütün bir kış boyunca beklemekten çok sıkıldınız.
İlkbaharın gelmesini sabırsızlıkla bekliyorsunuz.
Havanın yavaş yavaş ısınmaya başladığını hissediyorsunuz.
Torbanın içinden çıkmayı hayal ettiğiniz bir günde size yaklaşmakta olan ayak seslerini duydunuz.
Birden torbanız açıldı.
Biri sizi elleriyle tutmaya başladı.
Sizleri toprağa götürdü. Çok mutlusunuz.
Her birinizi toprağa serpiştirdi. Üzerinizi toprakla örttü. Vücudunuzda bir ıslaklık hissetmeye başladınız.
Size su veriliyor. Bu sizi daha mutlu etti. Toprağın altında sessizce beklerken günün birinde büyüdüğünüzü fark ettiniz.
Havalar ısındıkça topraktan çıkmaya başladınız.
Büyüdünüz… Büyüdünüz
Şimdi ağaç oldunuz.
Yaşasın!.. Çok mutlusunuz.
· Lider ‘gözlerimizi kapatalım. Oynadığınız oyunda neler olmuştu? Düşünelim ve sırasıyla söyleyelim.’ diyerek çocuklardan cevapları alır ve etkinliği sonlandırır.
· Değerlendirme: