GÜNLÜK PLAN
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
3. Değişik yönlere doğru uzanır.
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
12. Pedal çevirme hareketini yapar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler.
2. Duygularının nedenlerini açıklar.
3. Duygularının sonuçlarını açıklar.
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar
1. Çevresinde gördüğü güzel / rahatsız edici durumları söyler
DİL ALANI
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Nefesini doğru kullanır.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
2. Sohbete katılır.
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerini başkalarına anlatır.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanımlar
1. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır.
2. El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.
3. Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar.
4. Yiyecek ve içeceklerin temizliğine dikkat eder.
5. Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
7. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
Kazanımlar
1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
3. Dinlenme ya da uyku için belirlenen saatte yatağına gider
EĞİTİM DURUMLARI
SERBEST ZAMAN
Öğretmen çocukları "Günaydın" diyerek selamlar. Onlarla sohbet eder. Daha sonra sabah sporu yapılır.
Öğretmen,öğrencileri ile küçük gruplar oluşturarak kısa sohbet yapar.Daha sonra öğrenciler köşelerde serbest oynarlar.Öğretmen ,oyun vaktinin bitmesine 5 dakika kala haber vereceğini öğrencilere söyler.Öğretmen,öyun bitiminden önce çocuklara şöyle seslenir :"Hadi bakalım,süre bitiyor ! kahvaltı saatine gececeğiz, bakalım en güzel toplanan köşe hanği çalışkan arının olacak?" diyip "tik tak" diye öğrencinin arasında dolaşır.
Tik tak toplanma saati geldi
Şimdi hepimiz bir arıyız
Arılar çiçeklerden bal toplar
Bizde oyuncaklarımızı arı gibi olarak sınıfımızı çiçek yapalım
Tekerlemesini söyleyip öğrencileri motive eder.öğretmen "tik tak"tekerlemesini kahvaltı için söyler.
Tik tak ,saatine bak kahvaltı saati geldi .
Tren olalım ellerimizi yıkayalım
hep birlikte tekrar edilir.Eller yıkanır kahvaltıya gidilir ,tekrar sınıfa dönülür.
SANAT ETKİNLİĞİ
Öğretmen, öğrencilere masa etrafında oturmalarını söyler. Öğretmenin, daha önceden çizmiş olduğu meyve resimlerini öğrencilere dağıtır. Pastel boya kullanarak boyamalarını ister. Ardından makas ile meyvelerin kenarlarından keserek kartondan hazırlanmış sepetin üzerine yapıştırılırlar. Bitirilen çalışma sağlık köşesine konularak sergilenir. Meyvelerin sağlığımız için faydaları hakkında sohbet edilir. Masalar düzenlenir, elleri yıkamak için sıra olunup lavabolara gidilir.
.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ.
ÇOCUKLARA sağlıklı olmak için spor yapmalı, düzenli uyumalı vücudumuzun ihtiyaç duyduğu besinleri almalıyız. Mevsim özelliklerine göre giyinmeli, terli iken su içmemeliyiz. Bir sağlık sorunumuz olduğunda hemen doktora gitmeli, ilaçlarımızı tavsiyesine göre almalıyız diyerek bilgiler vermeli bu konuda çocukların da konuşmalarına fırsat vererek konunun pekişmesini sağlamalıdır. Birkaç güzel sözden sonra bilmeceler sorulur. Güneş girmeyen eve doktor girer. Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Hasta olmayan sağlığın değerini bilmez. Sağlığı olanın umudu, umudu olanın ise her şeyi vardır.
HİKAYE ÖNCESİ :
BİLMECE
Bir hizmetçim var otuz iki kişinin temizliğine bakar (diş fırçası)
Çarşıdan alınmaz, mendile konulmaz, bundan tatlı şey olmaz. (uyku)
SİİR :
MİKROP- Pis yerleri seversin, temizlerden kaçarsın. İnsanların başına ne hastalık açarsın.
Seni yok etmek için içeriz çok çok ilaç, İşin yoksa bizlere sen durmadan korku saç.
HİKAYE :
Sağlığımızla ilgili hikaye “ ” öyküsü anlatılır, sağlık öğütleri verilir, yaptığımız yanlışlar anlatılır.
HİKAYE SONRASI :
sağlık öğütleri verilir, yaptığımız yanlışlar anlatılır
MÜZİK- Sağlık
Yeryüzünde sağlık en büyük varlık
Çok sıcakta dolaşma, çok soğukta oturma
En büyük varlıktır en büyük varlık
Çok çalış çok yorulma çok ta çabuk darılma
Her şeyi dert etme etme kendine Her şeyi dert etme etme kendine.
Öğretmen çocuklara Sağlık şarkısını birkaç kez söyleyerek duyurur ve çocukların mırıldanarak katılımlarını ister. Müzik etkinliği sonunda oyunu anlatır.
OYUN- Hasta iyileşti oyununun oynanır.
Öğretmen, çocuklara hasta, hemşire, hasta bakıcı, sargı bezi, aspirin, gripin vs. isimler takar ve bunları unutmamalarını söyler. Öğretmen ize bir hikaye anlatacağım, ismi geçen oturup kalkacak der. Eğer hasta iyileşti derse bütün çocuklar ayağa kalkacak denir. Hikaye anlatmaya başlanır. -Dün eve giderken başım ağrıyordu, aspirin aldım. Evde annem hastalanmıştı doktor çağırdım gibi oyun devam eder. Oyun süresi sonunda çalışmalar hakkında bilgi verilir.
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Öğretmen öğrencilerine masanın etrafına oturmalarını söyler. Alıştırma sayfalarını ve boya kalemlerini dağıtır. Sağlığımız için faydalı olanları işaretle ve resmi boya yönergeleri uygulanır. Etkinlik bitiminde ise çalışmalar asılıp sergilenir.