PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİN ADI: Sepetteki Armutlar
KAVRAM: İri - Ufak
YAŞ GRUBU: 5-6
SÜRE: 15-20 dk.
MATERYALLER: Bir tane büyük sepet, bir tane küçük sepet, sınıf mevcudu kadar fon kartonundan kesilmiş irili-ufaklı armutlar
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:
GELİŞİM ALANI: Psikomotor Alan ve Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun yürür.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 6. Varlıkların çeşitli özelliklere göre gruplama
Kazanım 2. Varlıkları şekillerine göre gruplarlar.
ÖĞRENME SÜRECİ: Sınıf mevcudu eğer kalabalık değilse sınıf, 2 gruba ayrılır.Sepetler, masaya konur. Masa ile öğrenciler arasında belli bir mesafe olması sağlanır. Bir grubun büyük armutları büyük sepete, diğer grubun küçük armutları küçük sepete koymaları istenir.Müzik başlayınca sıranın başındaki çocuklar kendi kavramlarına uygun olan armutları seçip sepetlerine geri dönerler. Oyun çocukların katılımı ile devam eder.Sonra gruplarla birlikte sepetler kontrol edilir.Burada dikkat edilmesi gereken şey büyük sepetin içindeki armutların hepsinin büyük olması,küçük sepetteki armutların küçük olmasınınkontrol edilmesidir.
MATEMATİK ETKİNLİĞİN ADI: Sepetteki Armutlar
KAVRAM: İri - Ufak
YAŞ GRUBU: 5-6
SÜRE: 15-20 dk.
MATERYALLER: Bir tane büyük sepet, bir tane küçük sepet, sınıf mevcudu kadar fon kartonundan kesilmiş irili-ufaklı armutlar
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:
GELİŞİM ALANI: Psikomotor Alan ve Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun yürür.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 6. Varlıkların çeşitli özelliklere göre gruplama
Kazanım 2. Varlıkları şekillerine göre gruplarlar.
ÖĞRENME SÜRECİ: Sınıf mevcudu eğer kalabalık değilse sınıf, 2 gruba ayrılır.Sepetler, masaya konur. Masa ile öğrenciler arasında belli bir mesafe olması sağlanır. Bir grubun büyük armutları büyük sepete, diğer grubun küçük armutları küçük sepete koymaları istenir.Müzik başlayınca sıranın başındaki çocuklar kendi kavramlarına uygun olan armutları seçip sepetlerine geri dönerler. Oyun çocukların katılımı ile devam eder.Sonra gruplarla birlikte sepetler kontrol edilir.Burada dikkat edilmesi gereken şey büyük sepetin içindeki armutların hepsinin büyük olması,küçük sepetteki armutların küçük olmasınınkontrol edilmesidir.