- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
GÖLGEMİN UZUNLUĞU
Etkinlik Çeşidi: Fen (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri:
Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.)
Kazanım 8. Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkların uzunluğunu ayırt eder, karşılaştırır.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Standart olmayan
birimlerle ölçer. Ölçme sonucunu söyler.)
MATERYALLER
Fener, kraft kâğıdı, kalem, tebeşir, çöp
SÖZCÜKLER
Gölge, ışık kaynağı
KAVRAMLAR
Boyut: Uzun-kısa
DEĞERLENDİRME
*Etkinlik boyunca çekilen gölge fotoğrafları sergilenir.
AİLE KATILIMI
*Ailelere karanlık bir ortamda bir ışık kaynağı yardımıyla bedenleri
ile farklı gölgeler oluşturarak oyun oynamaları ve oluşturdukları
gölgeleri karşılamaları önerilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta Görme Engelli Bir Çocuk Varsa:
*Görme engelli çocuk için “gölge “ kavramı ile ilgili olarak, nesneleri dokunarak tanıma ve resmini kâğıda çizmesi çalışması, farklı nesnelerin kum ya da tuz üzerinde izini çıkarıp, “iz” üzerinde dokunarak
takip çalışmalarına yer verilmelidir. “iz” kavramından yola çıkılarak “gölge” kavramına geçiş yapılmalıdır.
*Eşli heykel çalışmasında ise görme engelli çocuk heykel olan çocuk olabilir. Gölgesi eşi tarafından ip kullanılarak çizilmelidir. İpi yere sabitlemek için de bantlar kullanılmalıdır. Görme engelli çocuğun
kendi gölgesini dokunarak takip etmesi sağlanmalıdır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Sınıfın duvarına kraft kâğıdı yapıştırılır.
Kraft kâğıdının karşısına fener ya da spot gibi bir ışık kaynağı konur.
*Çocuklar kraft kâğıdının önüne geçerek vücut hareketleriyle gölge
oluştururlar. Oluşturulan gölgelerin fotoğrafları çekilir.
*Öğretmen “Başka nerelerde gölgeler var?” “Gölge oluşturmak için başka
nelere ihtiyacımız var?” ve “Gölgeleri nerede bulabiliriz?” gibi sorular
yönelterek çocukların görüşlerini alır.
*Çocuklar başka hangi yöntemlerle gölge oluşturabilecekleri konusunda
tahminlerde bulunur.
*Farklı gölgeler oluşturmak için açık alana çıkılır. Çocuklar birbirlerinin
gölgesine basma oyunu oynarlar.
*Çocuklar ikili gruplar oluştururlar. Eşlerden biri heykel olur, diğeri ise
arkadaşın oluşan gölgesini tebeşirle veya çöple çizer. Çizimlerin fotoğrafları
çekilir. Bu çalışma günün değişik zamanlarında tekrarlanır.
*Gölgeler arasındaki farklar incelenir. Gölgelerin uzunlukları çocuklar
tarafından standart olmayan birimlerle ölçülür ve karşılaştırılır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen (Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri:
Nesne/varlığın uzunluğunu söyler.)
Kazanım 8. Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkların uzunluğunu ayırt eder, karşılaştırır.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Standart olmayan
birimlerle ölçer. Ölçme sonucunu söyler.)
MATERYALLER
Fener, kraft kâğıdı, kalem, tebeşir, çöp
SÖZCÜKLER
Gölge, ışık kaynağı
KAVRAMLAR
Boyut: Uzun-kısa
DEĞERLENDİRME
*Etkinlik boyunca çekilen gölge fotoğrafları sergilenir.
AİLE KATILIMI
*Ailelere karanlık bir ortamda bir ışık kaynağı yardımıyla bedenleri
ile farklı gölgeler oluşturarak oyun oynamaları ve oluşturdukları
gölgeleri karşılamaları önerilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta Görme Engelli Bir Çocuk Varsa:
*Görme engelli çocuk için “gölge “ kavramı ile ilgili olarak, nesneleri dokunarak tanıma ve resmini kâğıda çizmesi çalışması, farklı nesnelerin kum ya da tuz üzerinde izini çıkarıp, “iz” üzerinde dokunarak
takip çalışmalarına yer verilmelidir. “iz” kavramından yola çıkılarak “gölge” kavramına geçiş yapılmalıdır.
*Eşli heykel çalışmasında ise görme engelli çocuk heykel olan çocuk olabilir. Gölgesi eşi tarafından ip kullanılarak çizilmelidir. İpi yere sabitlemek için de bantlar kullanılmalıdır. Görme engelli çocuğun
kendi gölgesini dokunarak takip etmesi sağlanmalıdır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Sınıfın duvarına kraft kâğıdı yapıştırılır.
Kraft kâğıdının karşısına fener ya da spot gibi bir ışık kaynağı konur.
*Çocuklar kraft kâğıdının önüne geçerek vücut hareketleriyle gölge
oluştururlar. Oluşturulan gölgelerin fotoğrafları çekilir.
*Öğretmen “Başka nerelerde gölgeler var?” “Gölge oluşturmak için başka
nelere ihtiyacımız var?” ve “Gölgeleri nerede bulabiliriz?” gibi sorular
yönelterek çocukların görüşlerini alır.
*Çocuklar başka hangi yöntemlerle gölge oluşturabilecekleri konusunda
tahminlerde bulunur.
*Farklı gölgeler oluşturmak için açık alana çıkılır. Çocuklar birbirlerinin
gölgesine basma oyunu oynarlar.
*Çocuklar ikili gruplar oluştururlar. Eşlerden biri heykel olur, diğeri ise
arkadaşın oluşan gölgesini tebeşirle veya çöple çizer. Çizimlerin fotoğrafları
çekilir. Bu çalışma günün değişik zamanlarında tekrarlanır.
*Gölgeler arasındaki farklar incelenir. Gölgelerin uzunlukları çocuklar
tarafından standart olmayan birimlerle ölçülür ve karşılaştırılır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."