- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Geometrik Şekiller Canlanıyor (Geometrik Şekiller)
Etkinlik Çeşidi : Matematik, Oyun ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik
şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)
SDG: K3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder(Nesneleri alışılmışın
dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur) K.10:
Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli olduğunu
gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Çizgileri istenilen nitelikte
çizer.)
MATERYALLER: Geometrik şekil kartları,tıraş köpüğü,parmak boya, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER: Geometrik şekil, tıraş, köpük
KAVRAMLAR: Geometrik Şekil: Daire, üçgen, kare, dikdörtgen kenar, köşe
ÖĞRENME SÜRECİ
• Üzerinde üçgen, daire, kare ve dikdörtgen şekillerinin bulunduğu kartlar gösterilir.
• Geometrik şekiller hakkında çocuklara sorular sorulur.
Üçgenin kaç kenarı vardır?
Dairenin köşesi var mıdır?
Sınıfta kare şekline benzeyen bir nesne gösterir misiniz?
Dikdörtgen ile kare arasındaki fark nedir?
• Çocukların cevapları dinlendikten sonra şekillerin özellikleri
tekrar edilir.
• “Şekilleri Biz Oluşturalım” oyunu için çocuklar oyun alanına
çağırılır. Geometrik şekilleri, arkadaşları ile birlikte, vücutlarını
kullanarak oluşturmaları söylenir.
• Oyuna katılmayan çocukların da şekli oluştururken arkadaşlarına yardım edebilecekleri hatırlatılır.
• Şekli oluşturduklarında diğer çocuklar ile geometrik şekle
benzeyip benzemediği hakkında konuşulur. Gerekli görülürse
düzenlemeler yapılır.
• Oyun tüm geometrik şekillerin (daire, kare, dikdörtgen) oluşturulması ile devam eder.
• “Geometrik Şekillerin Nesnelere Dönüşümü” isimli sanat çalışması için çocuklar masalara yönlendirilir.
• Her masaya tıraş köpüğü sıkılır. Çocuklara istedikleri renklerde boyalar verilerek tıraş köpüğünü renklendirmeleri istenir.
• Tıraş köpüğünün üzerine geometrik şekilleri çizme çalışması
yapılır.
• Çocuklara istedikleri bir geometrik şekli farklı bir nesneye dönüştürmesi söylenir.
• Her çocuk çizimini tamamladıktan sonra A4 kâğıdı verilir. Çizdikleri resmin üzerine A4 kâğıdını koyup bastırmaları söylenir.
Kâğıt kaldırılıp kurumaya bırakılır.
• Etkinlikler tamamlandıktan sonra çocukların çalışmasını anlatmasına fırsat verilir.
DEĞERLENDİRME
• Geometrik şekillerin isimleri neden farklı?
• Şekiller ne işimize yarar?
• Tıraş köpüğüne dokununca ne hissettin?
• Şekilleri çizerken nerelerde zorlandınız?
• Hangi şekli çizmek daha kolaydı / zordu?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan geometrik şekiller ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Evde geometrik şekillere benzeyen nesneleri bulmaları istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, öğrenme sürecinde sık sık destekleyici geri bildirim verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Çocuklar hep birlikte geometrik şekilleri oluştururken iş birliği
değerine vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Sanat etkinliğinde tıraş köpüğü yerine desenli bantları kullanarak çocuklardan geometrik şekilleri oluşturmaları istenebilir.
• Etkinlik sırasında tıraş köpüğünün dağılmaması için çocuklara
hatırlatmalar yapılır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Matematik, Oyun ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik
şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)
SDG: K3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder(Nesneleri alışılmışın
dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur) K.10:
Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli olduğunu
gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Çizgileri istenilen nitelikte
çizer.)
MATERYALLER: Geometrik şekil kartları,tıraş köpüğü,parmak boya, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER: Geometrik şekil, tıraş, köpük
KAVRAMLAR: Geometrik Şekil: Daire, üçgen, kare, dikdörtgen kenar, köşe
ÖĞRENME SÜRECİ
• Üzerinde üçgen, daire, kare ve dikdörtgen şekillerinin bulunduğu kartlar gösterilir.
• Geometrik şekiller hakkında çocuklara sorular sorulur.
Üçgenin kaç kenarı vardır?
Dairenin köşesi var mıdır?
Sınıfta kare şekline benzeyen bir nesne gösterir misiniz?
Dikdörtgen ile kare arasındaki fark nedir?
• Çocukların cevapları dinlendikten sonra şekillerin özellikleri
tekrar edilir.
• “Şekilleri Biz Oluşturalım” oyunu için çocuklar oyun alanına
çağırılır. Geometrik şekilleri, arkadaşları ile birlikte, vücutlarını
kullanarak oluşturmaları söylenir.
• Oyuna katılmayan çocukların da şekli oluştururken arkadaşlarına yardım edebilecekleri hatırlatılır.
• Şekli oluşturduklarında diğer çocuklar ile geometrik şekle
benzeyip benzemediği hakkında konuşulur. Gerekli görülürse
düzenlemeler yapılır.
• Oyun tüm geometrik şekillerin (daire, kare, dikdörtgen) oluşturulması ile devam eder.
• “Geometrik Şekillerin Nesnelere Dönüşümü” isimli sanat çalışması için çocuklar masalara yönlendirilir.
• Her masaya tıraş köpüğü sıkılır. Çocuklara istedikleri renklerde boyalar verilerek tıraş köpüğünü renklendirmeleri istenir.
• Tıraş köpüğünün üzerine geometrik şekilleri çizme çalışması
yapılır.
• Çocuklara istedikleri bir geometrik şekli farklı bir nesneye dönüştürmesi söylenir.
• Her çocuk çizimini tamamladıktan sonra A4 kâğıdı verilir. Çizdikleri resmin üzerine A4 kâğıdını koyup bastırmaları söylenir.
Kâğıt kaldırılıp kurumaya bırakılır.
• Etkinlikler tamamlandıktan sonra çocukların çalışmasını anlatmasına fırsat verilir.
DEĞERLENDİRME
• Geometrik şekillerin isimleri neden farklı?
• Şekiller ne işimize yarar?
• Tıraş köpüğüne dokununca ne hissettin?
• Şekilleri çizerken nerelerde zorlandınız?
• Hangi şekli çizmek daha kolaydı / zordu?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan geometrik şekiller ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Evde geometrik şekillere benzeyen nesneleri bulmaları istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, öğrenme sürecinde sık sık destekleyici geri bildirim verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Çocuklar hep birlikte geometrik şekilleri oluştururken iş birliği
değerine vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Sanat etkinliğinde tıraş köpüğü yerine desenli bantları kullanarak çocuklardan geometrik şekilleri oluşturmaları istenebilir.
• Etkinlik sırasında tıraş köpüğünün dağılmaması için çocuklara
hatırlatmalar yapılır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."