Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Fen ve matematik etkinliğine ihtiyacım var

Katılım
31 Ocak 2007
Mesajlar
24
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar.Acilen iletişimle ilgili (özellikle telefon) fen ve matematik etkinliğine ihtiyacım var,Yardımcı olursanız sevinirim!:36_11_12:
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
15
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
32
ben de olan tüm deneyleri yazıyorum belki işine yarar
1.Balon Roket

Neler Gerekli? :2-3 metre iplik, balon, mandal, bant.

İpliği pipetin içinden geçirelim

Balonu şişirip hafifçe bükerek ağzını mandallayalım

İplik geçirilmiş pipeti balonun üzerine boylamasına bantlayalım

Mandal çıkarıldığında balon ne tarafa doğru hareket eder?

İpliğin iki ucundan gergince tutup balonun ağzındaki mandalı çıkaralım ve balonun hareketini gözlemleyelim.

Sonuç: Balonun ağzı açılınca bu bölgede oluşan havanın basıncı daha fazla olduğu için balon arkaya doğru hareket eder.

2. Su Neden Dökülmüyor?

Neler Gerekli?: Pipet, su.

Pipeti su ile Dolduralım ve parmağımızı kapatarak ters çevirelim

Suyun akıp akmadığını gözlemleyelim

Ara sıra parmağımızı pipetin üzerinden kaldıralım ve yeniden gözlemleyip iki durumu karşılaştıralım.

Sonuç: Parmağımızı pipetin ucundan kaldırdığımızda hava pipetin içine girerek suyu dışarıya doğru iter, parmağımızı pipetin üzerine koyduğumuzda ise pipete hava girmediği için su da dışarı çıkmaz.

3.Kağıt Neden Islanmıyor?

Neler gerekli?: Bardak, bir miktar kağıt, su, bardaktan daha büyük bir kap.

Kağıdı buruşturup bardağın tabanına yerleştirelim

Kabı su ile doldurup bardağı dik olarak su dolu kaba batıralım ve aynı

şekilde dik olarak çıkararak kağıdın ıslanıp ıslanmadığını kontrol edelim.

Sonuç: Boş olan her yeri hava doldurur dolayısı ile bardağın içerisinde de hava vardır. Bardak dik konumda suya daldırıldığında hava bardaktan çıkamaz, bardak suya batırıldığında bardaktaki hava kağıt ve su arasında sıkışarak kağıdın ıslanmasını engeller.

4. Akciğerler Nasıl Çalışır?

Neler Gerekli?: Üç tane balon ( İkisi aynı büyüklükte ve aynı renkte diğeri daha büyük ve farklı renkte olabilir) , iki tene kıvrılabilen pipet, bant, iplik, petşişe , oyun hamuru.

Petşişeyi enine ortadan ikiye keselim

Pipetleri kıvrılan yerleri aynı yönde olarak bantlayalım ( kıvrılan yerlerini bantlamayalım)

Balonlardan her birini pipetlerden birinin ucuna takarak iyice bağlayalım(Pipet ve balonları pet şişenin içinden geçirelim ancak balonlar pet şişenin geniş kısmında kalmalı)

Büyük balonun dar olan bölümünü keselim ve pet şişenin açık olan ağzına geçirelim ve çıkmaması için iyice batlayalım

Pipetlerin etrafını oyun hamuru ile iyice kapadıktan sonra üfleyip balonları gözlemleyelim.

Sonuç: Diyafram ve kaburga kaslarının (Alttaki balon diyafram görevi yapar) birlikte çalışması ile göğüs boşluğunun hacmi değiştirilir, buna bağlı olarak nefes alma ve verme gerçekleşir.

<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
5.Balonda Ne Var?

Neler Gerekli?: İki tane balon, ısıya dayanıklı bir şeffaf kap, sıcak ve soğuk su, bir miktar iplik.

Balonun içerisinde bir şey olup olmadığını konuşalım, sonra boş balonun ağzını iyice bağlayalım ve sıcak suya koyalım,bir süre bekledikten sonra soğuk suya koyalım. Futbol, basketbol ya da diğer topların beton zeminde bir süre bekletilince ne olduğu sorusunu yanıtlayalım. Daha sonra balon ya da odanın her zaman ne ile dolu olduğu sorusunu yanıtlayalım.

Sonuç: Hava renksiz ve kokusuz bir gaz olduğu için varlığını anlayamayız. Balonu ağzını kapatıp sıcak suya koyduğumuzda hava genleşerek balonu şişirir, soğuk suya koyduğumuzda ise büzülerek eski haline gelir. Böylece balonun içerisini havanın doldurduğunu söyleyebiliriz.

6. Neden İki Gözümüz Var?

Neler Gerekli? : Kapaklı kalem, çeşitli cisimler

Bir gözümüzü kapatarak kalemin kapağını kapatmaya çalışalım

Şimdi de iki gözümüz açık olarak kalemin kapağını kapatmaya çalışalım

Daha sonra hiç başımızı sağa sola çevirmeden sağ gözümüzle sol tarafta bulunan, sol gözümüzle de sağ tarafta bulunan cisimleri ayrı ayrı sayalım.

Sonuç: İki gözümüz olmalı ki beynimiz nesneler arasındaki uzaklığı kıyaslayarak sonuçlandırabilsin ve başımızın karşısında bulunan tüm bölgeyi algılayabilsin.

7. Yürüyen Renkler

Neler Gerekli?: Koyu renkli keçeli kalemler, süzgeç ya da kurutma kağıdı, su, bardak tabak ya da benzeri bir kap.

Kurutma kağıdından uzunca bir şerit keselim

Uç kısmına koyu renkli keçeli kalemle büyükçe noktalar koyalım

Kağıdı noktalı yerin hemen altından suya batıralım ve diğer ucunu yukarıda tutup 2-3 dakika gözlemleyelim.

Sonuç: Bazı renkler başka renklerin karışımından oluşur. Bu şekilde oluşan renkler ayrıştırıldığı zaman kendini oluşturan renklere

8. Yer Bizi Çekiyor

Neler Gerekli? -

Önce oturalım, sonrada kalkalım bu işlemi birkaç kere tekrarlayıp otururken mi, yoksa kalkarken mi daha fazla zorlanırız? Sorusunu yanıtlayıp nedenini tartışalım.

Bu etkinlikten hareketle yokuş çıkarken neden daha fazla

Yorulduğumuzun yanıtını arayalım.

Sonuç: Aşağıya doğru eğilirken ya da otururken yer de bizi kendine doğru çeker.Böylece için rahatlıkla otururuz. Ancak, yukarı doğru kalkarken yer çekiminin tersine doğru hareket ettiğimiz için biz kalkmaya çalışırken yer bizi aşağıya doğru çeker ve kalkmakta zorlanırız.

<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
Merak Uyandırıp Dikkat Çekelim

1. Bardak Dolu mu?

Neler gerekli ?: Birkaç parça taş, bir miktar çakıl, biraz kum, su, su bardağı, su.

Bardakta ne var? Diye soralım çocukların hemen hemen hepsi boş diye cevap verirler

Sonra taş parçalarını bardağa azına kadar yerleştirelim

Şimdi bardak doldu mu? Diye soralım ve hemen arkasından bardağa çakıl taşları yerleştirelim

Soruyu tekrarlayalım, bardağa kum dolduralım ve yine soruyu tekrarlayalım Arkasından bardağa su koyalım ve şimdi bardak doldu mu? Diye soralım.

Sonuç: Hacim ve yer (Mekan) kavramının kavratılması amacı ile planlanmış bir etkinliktir. Büyük varlıkların bir araya geldiklerinde aralarında her zaman boşluklar bulunur. Bu boşlukları daha küçük varlılar doldurur. Bu işlem hiç yer kalmayıncaya kadar devam eder.

NOT: Kullanılan malzemeler deney sırasında kimsenin göremeyeceği kapalı bir kapta muhafaza edilmeli

3. Kaybolan Çukur

Neler gerekli?: Pinpon topu, bir büyük bardak , biraz sıcak su

Ezik bir pinpon topunu göstererek bunu nasıl düzeltebiliriz? Diye soralım

Gelen fikirleri değerlendirip topu sıcak su dolu kaba koyarak birkaç dakika gözlemleyelim.

Sonuç: Pinpon topunu sıcak suya koyduğumuzda içindeki hava genleşerek çukurun düzleşmesini sağlar.

4. El İzlerimizi İnceleyelim

Neler gerekli?: Büyüteç, ıstampa, mürekkep, beyaz kağıt

Baş parmağımızı ıstampaya iyice bastıralım

Sonra beyaz kağıda parmağımızı sağa sola çevirmeden iyice bastıralım

Mercekle parmaklarımızdaki izleri, kağıttaki izleri inceleyelim

Daha sonra kendi el izlerimizi arkadaşlarımızınki ile karşılaştıralım.

Sonuç: Parmak izlerimizi daha görünür hale getirmek için boyarız ya da büyütürüz. Parmak izlerimiz arkadaşlarımızın parmak izlerine benzese de de aslında pek çok farklılıkları da vardır.

5. Biz de Büyüteç Yapabiliriz

Neler gerekli?: Asetat kağıdı, mum, su, yazılı bir kağıt

Mumu yakalım ve asetata damlatalım

Ortasını açarak burayı su ile dolduralım

Asetatı yazılı bir kağıdın üzerine koyalım

Su damlasının olduğu yerdeki harflerle diğer yerdeki harfleri büyüklükleri bakımından karşılaştıralım. Bu deneyin sonucundan yararlanarak deniz veya havuzda el ve ayaklarımızın büyük görünme nedenini söyleyelim.

Sonuç: Su mercek görevi yaparak altındaki yazıların büyümesini sağlar. Mumum kullanılma nedeni suyun yayılmasını önleyerek suya mercek özelliği kazandırmaktır.

NOT: Aynı etkinliği bir şeffaf olmayan bir kabın ortasına para konulup üzerine yavaş yavaş su eklenerek paranın ve gözlemleyenlerin yeri değişmediği halde paranın görünür hale getirilmesi şeklinde de yapılabilir.

6. Rıchard’ın Babası Oğluna Bilimi Nasıl Öğretti?

Hafta sonları babam beni ormanda gezmeye götürüp, bana ormanda olan garip şeyleri anlatırdı…

Çocuklardan biri bir gün bana dedi ki: ‘ O kuşu gördün mü, o kuş ne kuşudur?

Ne kuşu olduğu hakkında en küçük bir fikrim yok’ diye cevap verdim.

Bana dedi ki; bu, kahverengi boyunlu ardıç kuşu. Baban sana hiçbir şey öğretmez mi?

Fakat, tam tersiydi. Bana önceden öğretmişti: Ormanda gezerken bir gün babam ‘O kuşu gördün mü?’ dedi. ‘O bir çalıbülbülüdür’ -gerçek ismini bilmediğini biliyordum- buna İtalyanca’ da, Choto lapittida, Portekizce’de, Bom da paida, Çince’de Chung-long –tah ve Japonca’da Katana tekada denir. Sen bu kuşa her dilde ne dendiğini bilebilirsin, fakat sonunda kuş hakkında hiçbir şey bilmediğini anlarsın. Sen sadece değişik yerlerde yaşayan insanları ve kuşu nasıl adlandırdıklarını bilirsin. Onun için, kuşu inceleyip ne yaptığına bir bakalım-önemli olan budur. Böylece, bir şeyin adını öğrenmekle bir şeyi öğrenmenin arasındaki farkı çok erken öğrendim.

Bana dedi ki: ‘Örneğin, bak: kuş sürekli tüylerini gagalar. Onu etrafta dolaşırken tüylerini gagalarken gördün mü?

- Evet’

Bana dedi ki: ‘Sana göre kuşlar tüylerini neden gagalar?’

Ben de ‘Belki uçarlarken tüylerini dağıtırlar, böylece tüylerini düzeltmek için gagalarlar’ dedim.

‘Pekala’ dedi. ‘Eğer nedeni buysa, uçtuktan hemen sonra tüylerini gagalarlardı.Öyleyse, yere indikten bir süre sonra, artık tüylerini o kadar gagalamazlardı. Ne demek istediğimi anlıyor musun?

‘Evet’

‘Öyleyse, bakalım yere indikten sonra daha fazla gagalıyorlar mı?

Bunu anlatmak zor değildi:Çevrede biraz dolaşan kuşlarla, yere yeni konan kuşlar arasında fazla fark yoktu. Onun için dedim ki:‘Tamam, pes ediyorum. Neden bir kuş tüylerini gagalar.?’

‘Çünkü onu rahatsız eden bitler vardır’ diye cevapladı. ‘Bitler onun tüylerinden kopan protein parçacıklarını yerler’. Ve devam etti: ‘Her bitin bacaklarında balmumuna benzer şeyler bulunur, ve küçük kurtlar bunları yer. Kurtlar yediklerini tamamen sindiremez, böylece içinde bakterilerin büyüdüğü şekere benzer maddeyi kuyruklarından çıkarırlar.’

Sonuç olarak dedi ki: ‘Gördüğün gibi her yerde bir yiyecek kaynağı ve bu kaynağı bulan bir hayat formu bulunur’.

Şimdi anladım ki, aslında bir bit olmayabilirdi ve bitlerin bacaklarında kurtlar olduğu da doğru olmayabilirdi. Bu hikaye detaylarıyla muhtemelen yanlıştı, fakat bana anlattıkları şeyler esas itibariyle doğruydu.(Feynman, 1988, pp. 3-4)

Biraz da Eğlenelim

1. Çiğ ve Pişmiş Yumurta

Neler gerekli?: Birisi pişmiş diğeri çiğ iki tane yumurta, bir tene düz tabak.

Pişirilmiş ve çiğ yumurtaları karıştırmamak için üzerlerine gizli şifreler koyalım

Yumurtaları sıra ile düz bir zemin üzerinde döndürelim dönen yumurtaya parmağımızla dokunup dönmeye bırakalım

Hangi yumurtanın dönmeye devam ettiğini hangi yumurtanın ise dönmekte sorun yaşadığını yumurtaları kırarak inceleyelim

Yumurtayı kırarken önce uçlarından bastırarak kırmayı deneyelim, olmuyorsa yanlarından kırabiliriz.

Sonuç: Duran bir cisme müdahale edip durdurmaya çalışıldığında dönmeye, duran bir cismi hareket ettirmeye çalıştığımız dada durmaya devam etmek ister. Yumurta pişirildiğinde katılaşır, yumurta dönerken durdurulduğunda iç kısmı dış kısmına uyum sağlayamaz ve dönmesini sürdüremez. Çiğ yumurtada ise içi sıvı olduğu için dış kısmına daha çabuk uyum sağlayarak dönmesini sürdürür. Böylece daha iyi dönen yumurtanın çiğ yumurta olduğunu söyleyebiliriz.

2. Isı ile Çalışan Pervane

Neler gerekli?

İnce bir kağıt, kalem, makas

Kağıdı aşağıdaki gibi keselim

İşaretli çizgiden ikiye katlayıp tekrar açalım

Çizginin tam orta yerinden iz yaparak çizim yaptığımız kurşun kalemin ucuna yerleştirip elimizde tutarak dönmesini bekleyelim, olmuyorsa kalorifer yada daha sıcak bir cismin yanına yaklaştıralım.


<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
Sonuç: aşağıdan pervanenin kanatlarına gelen sıcak hava yükselirken onun yerini basıncı daha fazla olan soğuk hava alacaktır. Böylece Hava akımları arasında kalan pervane dönerek hareket edecektir.

3. Zıplayan Para

Neler gerekli?: Ağzı dar bir cam şişe, madeni para.

Şişenin ağzını kapatacak büyüklükte madeni parayı suda ıslatarak şişenin ağzına kapatalım

Şişeyi avuçlarımızın arasına alarak bir süre bekleyelim paranın yukarıya doğru kalkıp tekrar indiğini göreceğiz

Bu etkinliği parayı ıslatmadan da deneyelim ve farkı tartışalım.

Sonuç: Ellerimizden ısı alan şişenin içindeki hava genleşerek hacmi artar, şişeye sığamaz, parayı yukarı iterek dışarı çıkar,böylece para yukarıya doğru zıplar.

Çevremize Farklı Gözlerle Bakalım

Yaprak Koleksiyonu Yapalım

Neler Gerekli?

Çeşitli yapraklar, yapıştırıcı, boş defter ya da kağıt.

Bir çevre gezisi yapılarak toplanan yapraklardan yaş olanlar kurutulur

Kuru yapraklar bir özelliğine göre sınıflandırılır

Diğer yapraklar da kuruduğunda diğerlerinin arasına eklenerek yaprak koleksiyonu yapılmış olur.

2. Kağıdın Altında Ne Var?

Neler Gerekli?Kurutulmuş farklı yapraklar, ince kağıt, kurşunkalem.

Kurutulmuş farklı yaprakları kağıdın altına koyalım

Kalemi yatay tutarak kağıdın üzerinden boyayalım

Boyama devam ettikçe kağıdın altındaki yaprağın bütünü ortaya çıkacaktır.

Aynı etkinliği kağıdın altına para, düğme gibi cisimler de konularak kağıdın altında ne var ? Şeklinde bir oyuna dönüştürülebilir.

Sonuç: Oyun haline getirilerek çevreye ilgi uyandırmak, dikkat çekmek çocuklarımızın doğayı tanıma ve sevmelerine yardımcı olmak amacı ile planlanan bu etkinlikte kağıdın altına saklanan bir yaprağın şekli kağıdın üzerinden kalemle aynı yönde boyandığında kağıda çıkar.

3. Tna gelerek tohumu sular, etrafını kazarak havalandırır ve üzerini örterek ısınmasını sağlarohumun Çimlenmesi ( Drama)

Neler gerekli?: Birkaç kuru tohum, biraz pamuk, su, bir çay tabağı, bir sürahi

Önce tohumun çimlenmesi öğrencilerle birlikte canlandırılır

Tohumun çimlenmesinde öğrencilerden birisi tohum olur

Başını aşağıya eğerek kolları ile başını kavrar

Çiftçi tohumun yanı

Bir süre sonra tohum, ellerini yukarı kaldırarak neşe ile uyanır ve çimlenmeye başlar.

Daha sonra tohum çimlenme deneyi yapılır.

Pamuk tabağın içine yerleştirilir, üzerine fasulye tohumları konulur,üzerleri pamukla örtülerek ıslatılır. Uygun bir yere konularak her gün gözlemlenerek değişiklikler üzerinde konuşulur, nemi eksildikçe sulanır( Pamuk çok ıslak ve çok kuru olmamalıdır)

Sonuç:Canlandırmadan yararlanılarak su, hava ve ısının tohumun çimlenmesinde gerekli olduğu vurgulanır

Deneyin Adı: Mıknatıs
Deney Araç-Gereçleri: Mıknatıs, Kağıt Parçaları, Tahta Parçaları, Ataç, Toplu İğne
Deneyin Yapılışı: Öğretmen deney araç gerecini masaya hazırlar ve bir şarkı ile çocukları masaya çeker. Yapacakları etkinliğin ne olduğunu söylemeden masadaki araç gereçlerin neler olduğunu, isimlerini ve ne işe yaradıklarını söylemelerini ister. Masadaki malzemelerle ne yapabileceklerini sorar ve onların araç-gereç üzerindeki fikirlerini söylemelerini sağlar. Daha sonra masa üzerindeki araçları ellemelerini ister. Sonra da kendisi masadaki araç gereçlerle ne yapacaklarını anlatır. Mıknatısın ne olduğunu, neden yapıldığını, ne işe yaradığını, neleri toplayıp neleri toplamadığını açık bir şekilde anlatır. Yaparak- yaşayarak öğrenme ilkesinden hareketle mıknatıs önce kağıt parçalarına tutulur. Neler olduğu gözlenir ve açıklamada bulunulur. Sonra mıknatıs masaya dökülen toplu iğnelere doğru tutulur. Neler olduğu gözlenir ve açıklamalarda bulunulur. Sonra da sırasıyla tahta parçaları ve ataçlar da bu işe katılır ve neler olduğu gözlenerek nedenleri üzerine konuşulur. Sonra da balık tutma oyununa geçilir. Öğretmen önceden hazırlamış olduğu balık modellerini masaya yayar. Balıkların ağız kısımları tel zımba ile zımbalanır. Böylece mıknatıs balıkları tutabilecektir. Mıknatıs da bir ipe bağlanır ve olta gibi kullanılarak balıklar tutulmaya çalışılır. Etkinlik böylece gerçekleştirilir.




Deneyin Adı:Buharlaşan Su Nereye Gitti?
Deney Araç-Gereçleri:Balon,Pet Şişe,Leğen,Kaynama derecesinde su,(aman dikkat edin ha bi sakatlık çıkmasın),soğuk su.
Deneyin Yapılışı:Deney için önce bir adet balon, bir adet küçük boy pet şişe, bir leğen ve kaynama derecesinde sıcak su gereklidir. Pet şişe içine soğuk su doldurulup balonla ağzı kapatılır ve leğenin içine yerleştirilir. Leğene kaynamış su doldurulur ve pet şişenin içinde durması sağlanır. Bir süre beklenir ve bekledikçe balonun şişenin içinde suyun buharlaşarak balonu şişirmesi gözlenir. Bu olayın nedenleri hakkında çocuklara sorular yöneltilir. Bu cevaplar doğrultusunda balonun neden ve nasıl şiştiği anlatılır.




DENEY: Sesin Yolu
KAZANDIRILACAK DAVRANIŞ: Sesin yayılışı hakkında bilgi edinme
ARAÇ VE GEREÇLER: 1 Litrelik pet şişe, Küçük bir mum, Bir parça naylon, Lastik bant
Öğretmen çocukların ilgilerini çekerek etrafında toplanmalarını sağlar. Gerekli malzemeleri önüne koyar. İlk olarak malzemelerin ne olduğunu gösterir ve isimlerini söyler. "Çocuklar, elimde arkası kesilmiş bir pet şişe, naylon ve lastik bant var. Sizce bunlarla ne yapılabilir?" diye sorularak tek tek çocukların fikirleri öğrenilir. Daha sonra öğretmen naylon parçasını pet şişenin arkasını örtecek şekilde kapatır ve lastik bandı takarak naylonun iyice gergin olmasını sağlar. Bu işlem tamamlandıktan sonra “bu haliyle şişe neye benzedi, bundan ne olabilir, acaba ses çıkarır mı?” gibi sorular yöneltilerek çocukların fikirleri öğrenilmeye çalışılır. Öğretmen şişenin arkasına vurarak çıkan sesi çocukların dinlemelerine ve aynı işlemi kendilerinin de yapmalarına rehberlik eder.
Daha sonra öğretmen, “evet çocuklar şişemizden çıkan sesi dinledik ama; daha burada mumumuz var, çakmağımız var. Sizce bunlarla ne yapabiliriz?” diye sorarak çocukların fikirlerini öğrenir.Son olarak öğretmen çakmakla mumu yakar. Şişeyi yaklaşık mumun 2-2,5 cm uzağında tutarak, diğer eliyle şişenin arkasına vurur. Muma ne olduğu gözlenir.Mumun neden söndüğü hakkında tartışılır.Şişenin içinde toplanan sesin, bizim şişeye kuvvetle vurmamız sonucunda yayılarak mumu söndürdüğü açıklanır. Aynı işlemi çocuklarında tekrar etmelerine rehberlik edilir.




Deneyin Adı:Makarnaları Solucana Çevirelim mi?

Bu deneyle çocukları hayrete düşürebilirsiniz.Solucan kılığına girmiş makarnalar su içinde dans ettikçe eminiz herkes şaşıracak...
Araç-Gereç:pişmiş çubuk makarna
-Derin bir kase
-1 bardak sirke
-1 bardak su
-Gıda boyası (isteğe bağlı)
-2 yemek kaşık kabartma tozu

Pişmiş makarnayı solucan büyüklüğünde olmak üzere küçük parçalara ayırın. Büyük bir kapta sirke ve suyu karıştırın. Daha sonra bu karışıma isteğinize bağlı olarak gıda boyası ekleyerek karıştırın. Yavaşça kabartma tozunu sonrada makarnaları ilave edin.

Makarnalar bir anda hayata dönüyorlar ! Sahte solucanlarınız ileri ve geri yüzüp su yüzeyine çıkacaklar.


Sirke ve kabartma tozu karışınca küçük gaz baloncukları oluştururlar.Bu baloncuklar solucanlara yapışarak onları yüzeye çıkarırlar.Sonra solucanlar dibe çöküp başka baloncukların kendilerine yapışmasını beklerler.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst