- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: El İzimden Toplama Yapıyorum (Toplama)
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Matematik , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.)
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.)
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın miktarını söyler. )
B G : K : Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler. )
MATERYALLER : Parmak boyası veya sulu boya,A4 kâğıt
SÖZCÜKLER : El izi, parmak izi
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte “’Sağ Elimde Beş Parmak’’ şarkısı söylenir.
- Sağ elimde beş parmak, sol elimde beş parmak
-Say bak, say bak, sayyy bak
-1-2-3-4-5
-Hepsi eder on parmak.
-Sen de istersen say bak.
-Say bak,say bak,sayyy bak
-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Ş. Ergut
• Şarkının sonunda çocuklara “Haydi çocuklar, saydığımız parmakların rengarenk izlerini çıkaralım.” denir.
• Çocuklara sanat merkezinde çeşitli renklerde parmak boyaları ve boş kâğıtlar verilir.
• Çocuklara kâğıtlarına el baskılarını yaparken farklı parmak sayılarının çıkması için bazı parmaklarını kapatarak ellerinin baskılarını yapabilecekleri söylenir (İki parmağını kapatarak elinin izini çıkar, üç parmağını kapatarak elinin izini çıkar şeklinde yönergeler verilir). Böylece, farklı sayıda parmakların olduğu el izleri oluşturulur.
• Çocuklar ellerinin izlerinin bulunduğu kâğıtları alarak yerde çember şeklinde otururlar. İki çocuk çağırılarak. El izlerini ortaya koymaları istenir. İki çocuğun el izlerindeki parmakları sayılarak toplam kaç tane parmak olduğu söylenir?
• Tüm çocukların katılımı sağlanarak el izleri ile basit toplama işlemleri yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Hangi şarkıyı söyledik?
• Ellerini boyadığında ne hissettin?
• Parmağını kapatarak baskı yaparken zorlandın mı? Neden?
• Parmaklarımızı kullanmadan başka nelerle toplama yapabiliriz?
• Çevremizde başka neleri sayabiliriz?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, toplama, çıkarma ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile evdeki nesnelerle basit toplama yapmaları istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; oyun hamuru kalıpları oluşturularak el izlerini bu kalıba çıkarmaları istenir.
ÖNERİLER
• Parmak boyası olmadığı durumlarda sulu boya ile de etkinlik yapılabilir.
• Etkinlik sonrası çocukların çıkardıkları el izlerini boya ile tamamlayarak benzetme çalışması yapmaları istenebilir.
• Etkinlik imkânlar doğrultusunda çocukların ellerinin fotoğrafları çekilerek yapılabilir.
• Etkinlik plastik eldivenlere tahıllar doldurularak yapılabilir. Her çocuk istediği parmak sayısı kadar parmağı doldurarak ellerini oluşturur.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Matematik , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.)
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.)
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar. (Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın miktarını söyler. )
B G : K : Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler. )
MATERYALLER : Parmak boyası veya sulu boya,A4 kâğıt
SÖZCÜKLER : El izi, parmak izi
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte “’Sağ Elimde Beş Parmak’’ şarkısı söylenir.
- Sağ elimde beş parmak, sol elimde beş parmak
-Say bak, say bak, sayyy bak
-1-2-3-4-5
-Hepsi eder on parmak.
-Sen de istersen say bak.
-Say bak,say bak,sayyy bak
-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
Ş. Ergut
• Şarkının sonunda çocuklara “Haydi çocuklar, saydığımız parmakların rengarenk izlerini çıkaralım.” denir.
• Çocuklara sanat merkezinde çeşitli renklerde parmak boyaları ve boş kâğıtlar verilir.
• Çocuklara kâğıtlarına el baskılarını yaparken farklı parmak sayılarının çıkması için bazı parmaklarını kapatarak ellerinin baskılarını yapabilecekleri söylenir (İki parmağını kapatarak elinin izini çıkar, üç parmağını kapatarak elinin izini çıkar şeklinde yönergeler verilir). Böylece, farklı sayıda parmakların olduğu el izleri oluşturulur.
• Çocuklar ellerinin izlerinin bulunduğu kâğıtları alarak yerde çember şeklinde otururlar. İki çocuk çağırılarak. El izlerini ortaya koymaları istenir. İki çocuğun el izlerindeki parmakları sayılarak toplam kaç tane parmak olduğu söylenir?
• Tüm çocukların katılımı sağlanarak el izleri ile basit toplama işlemleri yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Hangi şarkıyı söyledik?
• Ellerini boyadığında ne hissettin?
• Parmağını kapatarak baskı yaparken zorlandın mı? Neden?
• Parmaklarımızı kullanmadan başka nelerle toplama yapabiliriz?
• Çevremizde başka neleri sayabiliriz?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, toplama, çıkarma ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile evdeki nesnelerle basit toplama yapmaları istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; oyun hamuru kalıpları oluşturularak el izlerini bu kalıba çıkarmaları istenir.
ÖNERİLER
• Parmak boyası olmadığı durumlarda sulu boya ile de etkinlik yapılabilir.
• Etkinlik sonrası çocukların çıkardıkları el izlerini boya ile tamamlayarak benzetme çalışması yapmaları istenebilir.
• Etkinlik imkânlar doğrultusunda çocukların ellerinin fotoğrafları çekilerek yapılabilir.
• Etkinlik plastik eldivenlere tahıllar doldurularak yapılabilir. Her çocuk istediği parmak sayısı kadar parmağı doldurarak ellerini oluşturur.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."