Programdaki Etkinliğin Adı : Fen-Doğa Çalışmaları
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 4 - 5
Süre : Hafta içi her gün 5 dak.
Materyal : Hava durumunu öğrenmek için kullanılan oyuncak
Gelişim Alanı : Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar:
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Nesneleri takar
5. Nesneleri çıkarır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 17: Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar:
2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen güneşli, bulutlu, yağmurlu ve karlı havayı göstermek için kullanılan sembolleri öğrencilere tanıtır. Öğretmen sınıfı üçerli gruplara ayırır. Grupları oluşturan öğrencilerden her biri dün, bugün ve yarının hava durumunu göstermekle görevlendirilir. Sırası gelen gruba öğretmen, “Dün hava nasıldı?” diye sorar. Öğrencilerden biri düne ait oyuncağın üzerine dün hava nasılsa oku o bölüme tutturur. Öğretmen “Bugün hava nasıl?” diye sorar. Geriye kalan öğrencilerden biri bugüne ait oyuncağın üzerine bugün hava nasılsa oku o bölüme tutturur. Öğretmen “Yarın hava nasıl olacak?” diye sorar. Geriye kalan öğrenci yarına ait oyuncağın üzerine yarın hava nasıl olacaksa oku o bölüme tutturur.
Değerlendirme:
Belirlenen Matematiksel Sözcük ve Kavramlar : Dün – bugün – yarın
Yaş Grubu : 4 - 5
Süre : Hafta içi her gün 5 dak.
Materyal : Hava durumunu öğrenmek için kullanılan oyuncak
Gelişim Alanı : Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar:
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Nesneleri takar
5. Nesneleri çıkarır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 17: Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar:
2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen güneşli, bulutlu, yağmurlu ve karlı havayı göstermek için kullanılan sembolleri öğrencilere tanıtır. Öğretmen sınıfı üçerli gruplara ayırır. Grupları oluşturan öğrencilerden her biri dün, bugün ve yarının hava durumunu göstermekle görevlendirilir. Sırası gelen gruba öğretmen, “Dün hava nasıldı?” diye sorar. Öğrencilerden biri düne ait oyuncağın üzerine dün hava nasılsa oku o bölüme tutturur. Öğretmen “Bugün hava nasıl?” diye sorar. Geriye kalan öğrencilerden biri bugüne ait oyuncağın üzerine bugün hava nasılsa oku o bölüme tutturur. Öğretmen “Yarın hava nasıl olacak?” diye sorar. Geriye kalan öğrenci yarına ait oyuncağın üzerine yarın hava nasıl olacaksa oku o bölüme tutturur.
Değerlendirme: