Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Dökülmeyen Su Deneyi

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Dökülmeyen Su (Deney, Islak-Kuru)

Etkinlik Çeşidi: Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K2:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Gerçek durumu inceler.)

K17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası sonuçlarını
söyler.)

K19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm yollarından birini seçer. Seçtiği çözüm yolunu dener. Çözüme ulaşamadığı zaman yeni
bir çözüm yolu seçer. Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.)

DG: K8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.)

K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir
yetişkine yazdırır.)

MATERYALLER: Cam bardak, su, büyük boy kaplar, A4 kâğıdı,
deney değerlendirme çalışma sayfası, boya kalemleri.

SÖZCÜKLER: Deney

KAVRAMLAR: Zıt: Açık-kapalı Ters-düz Duyu: Islak-kuru

ÖĞRENME SÜRECİ

• Masalara cam bardaklar, su ve büyük kaplar yerleştirilir.
• “Su dolu bardağı ters çevirirsek ne olur?” sorusu yöneltilir. Alınan cevapların ardından bardaklara bir miktar su doldurulması
ve kaplar üzerinde ters çevrilerek suyun döküldüğünün gözlemlenmesi sağlanır.
• “Suyun dökülmesini nasıl önleyebilirdik? Bardağın üzeri kapalı
olsaydı su dökülür müydü?” vb. sorularla suyun dökülmesini engellemek için çözüm yolları aramaları (nesneleri kapak şeklinde
kullanmak vb.) ve seçtikleri çözüm yollarını denemeleri istenir.
• Ardından bardağın üzerini kapatacak büyüklükte kesilmiş A4
kâğıtları dağıtılır.
• “Bardağı ters çevirirsek sizce su dökülür mü?” sorusu yöneltilir.
• Alınan cevapların ardından bütün çocukların bardaklarına su
doldurmaları ve üzerini verilen kâğıt ile kapatmaları, daha sonra
çocukların bardaklarını ters çevirmeleri istenir.
• Bardağın hava almayacak şekilde kâğıtla kapatıldıktan sonra
suyun dökülmediği sonucuna deneyimleyerek ulaşmaları için fırsat tanınır.
• Deneyin ardından sohbet edilir. Kâğıdın ıslak ve kuru bölümleri çocuklarla birlikte incelenir.
• Deney değerlendirme çalışma sayfası ve boya kalemleri dağıtılır. Formdaki bölümler (1.Deneyde hangi malzemeleri kullandık? 2. Deneyi nasıl yaptık? 3. Deney sonucunda neler gözlemledik?) açıklanır ve deneyin aşamalarını uygun bölümlere
çizmeleri istenir.
• Çocukların çizimleri tek tek sorularak üzerine kısa notlar alınır
ve deney çalışma sayfası evlere gönderilir.

DEĞERLENDİRME

• Bardaktaki suyun dökülmesini önlemek için sınıftaki farklı nesneleri kullanarak yaptığınız çalışmalardan hangisi başarılı
oldu? Neden?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden gönderilen deney çalışma sayfasını çocuklarıyla
birlikte incelemeleri ve aynı deneyi evde de uygulamaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, etkinlikler esnasında basit ve net yönergeler kullanılmalı ve verilen yönergeyi anlaması için çocuğa
zaman verilmelidir.

ÖNERİLER

• Deneyde kullanılan su, suluboya ile renklendirilebilir.
• Deney değerlendirme çalışma sayfası, uygulanan diğer deneylerde de kullanılabilir.
• Bardakların birkaçı su ile doldurularak boş bardak-dolu bardak şeklinde ikili örüntü çalışması yapılabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 
Son düzenleme:

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst