- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Buzdan Turuncu (Renk, Ara Renk, Turuncu, Deney)
Etkinlik Çeşidi : Oyun, Fen ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını
söyler. Nesne/varlığın rengini söyler.)
K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder ve eşleştirir.)
DG: K4: Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken sıfat kullanır. Cümle kurarken bağlaç kullanır.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
MATERYALLER: Sepet, turuncu renkte nesneler, renkli buzlar,
buz kalıbı, plastik tabak, kâğıt, fırça
SÖZCÜKLER: Ana renk, ara renk, turuncu, buz kalıbı, karışım
KAVRAMLAR: Renk: Turuncu
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa içerisinde turuncu renkte nesnelerin olduğu bir sepetle
gelinir.
• Çocuklarla birlikte çember şeklinde oturulur ve sepet çemberin ortasına boşaltılır. Nesnelerin rengi sorulur. Turuncu cevabına ulaşıldıktan sonra çocuklardan nesneleri tek tek incelemeleri
ve “Turuncu havuç, turuncu bere, turuncu portakal, turuncu fırça
vb.” şekilde betimlemeleri istenir. Her nesne hakkında betimleme yapılır ve ardından “Turuncu nelerin var oyunu?” oynanır.
• Müzik açılır. Çocuklardan müzik bitene kadar çemberin ortasındaki nesnelerden bir tane almaları ve sınıfta buldukları turuncu başka bir nesnenin yanına gitmeleri istenir. Müzik kapandığında tek tek “Turuncu nelerin var?” diye sorulur.
• “Turuncu …… ve turuncu …… var.” şeklinde cevaplamaları
için rehberlik edilir. Her çocuğun cevabı alındıktan sonra çocuklara çevremizdeki her varlığın bir rengi olduğu, bazı renklerin
birbiriyle karıştırılarak başka renkleri oluşturduğu bilgisi verilir.
Kırmızı, sarı ve mavi renklerin ana renkler olduğu ve bunların
karışımıyla oluşan renklere ara renkler dendiği belirtilir. “Hangi
iki rengi karıştırarak turuncu rengi elde edebiliriz?” denerek çocukların tahmin etmeleri istenir.
• “Şimdi hep birlikte turuncu rengin, hangi renklerin karışımıyla
oluştuğunu öğreneceğiz” denerek masalara geçilir.
• Daha önceden hazırlanan buz kalıbında dondurulmuş kırmızı
ve sarı renkte su-boya karışımı ile plastik tabaklar dağıtılır. Çocuklardan elleriyle buzları eritmeleri ve buzlar eridikçe karışmasını sağlamaları istenir.
• Elde edilen turuncu renkteki suyla serbest sulu boya çalışması
yapılır. Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan turuncu renk
ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden evdeki turuncu nesneler hakkında sohbet etmeleri,
turuncu bulma oyunu oynamaları, gazete ve dergilerden turuncu
renkteki yiyecek resimlerini kesip turuncu albümü oluşturmaları
istenebilir. Yapılan albüm sınıfta sergilenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, nesnelerin
renklerinin zıtlığına ve materyallerin ebatlarına dikkat edilmeli.
Çocuğun görme durumuna uygun, ayırt edilmesi rahat nesnelere yönelmesi için sözel yönergelerle destek verilmelidir. Yapılan
albüm sınıfta sergilenebilir.
ÖNERİLER
• Renkli buzlar parmak boyası, sulu boya, gıda boyası vb. kullanılarak hazırlanabilir.
• Buz kalıpları en az 2-3 saat önceden hazırlanmalıdır.
• Tüm renkler için uygulanabilir.
• Turuncu sular tekrar buz haline getirilerek turuncu buzlarla resim yapmaları sağlanabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun, Fen ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını
söyler. Nesne/varlığın rengini söyler.)
K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder ve eşleştirir.)
DG: K4: Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken sıfat kullanır. Cümle kurarken bağlaç kullanır.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
MATERYALLER: Sepet, turuncu renkte nesneler, renkli buzlar,
buz kalıbı, plastik tabak, kâğıt, fırça
SÖZCÜKLER: Ana renk, ara renk, turuncu, buz kalıbı, karışım
KAVRAMLAR: Renk: Turuncu
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa içerisinde turuncu renkte nesnelerin olduğu bir sepetle
gelinir.
• Çocuklarla birlikte çember şeklinde oturulur ve sepet çemberin ortasına boşaltılır. Nesnelerin rengi sorulur. Turuncu cevabına ulaşıldıktan sonra çocuklardan nesneleri tek tek incelemeleri
ve “Turuncu havuç, turuncu bere, turuncu portakal, turuncu fırça
vb.” şekilde betimlemeleri istenir. Her nesne hakkında betimleme yapılır ve ardından “Turuncu nelerin var oyunu?” oynanır.
• Müzik açılır. Çocuklardan müzik bitene kadar çemberin ortasındaki nesnelerden bir tane almaları ve sınıfta buldukları turuncu başka bir nesnenin yanına gitmeleri istenir. Müzik kapandığında tek tek “Turuncu nelerin var?” diye sorulur.
• “Turuncu …… ve turuncu …… var.” şeklinde cevaplamaları
için rehberlik edilir. Her çocuğun cevabı alındıktan sonra çocuklara çevremizdeki her varlığın bir rengi olduğu, bazı renklerin
birbiriyle karıştırılarak başka renkleri oluşturduğu bilgisi verilir.
Kırmızı, sarı ve mavi renklerin ana renkler olduğu ve bunların
karışımıyla oluşan renklere ara renkler dendiği belirtilir. “Hangi
iki rengi karıştırarak turuncu rengi elde edebiliriz?” denerek çocukların tahmin etmeleri istenir.
• “Şimdi hep birlikte turuncu rengin, hangi renklerin karışımıyla
oluştuğunu öğreneceğiz” denerek masalara geçilir.
• Daha önceden hazırlanan buz kalıbında dondurulmuş kırmızı
ve sarı renkte su-boya karışımı ile plastik tabaklar dağıtılır. Çocuklardan elleriyle buzları eritmeleri ve buzlar eridikçe karışmasını sağlamaları istenir.
• Elde edilen turuncu renkteki suyla serbest sulu boya çalışması
yapılır. Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan turuncu renk
ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden evdeki turuncu nesneler hakkında sohbet etmeleri,
turuncu bulma oyunu oynamaları, gazete ve dergilerden turuncu
renkteki yiyecek resimlerini kesip turuncu albümü oluşturmaları
istenebilir. Yapılan albüm sınıfta sergilenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, nesnelerin
renklerinin zıtlığına ve materyallerin ebatlarına dikkat edilmeli.
Çocuğun görme durumuna uygun, ayırt edilmesi rahat nesnelere yönelmesi için sözel yönergelerle destek verilmelidir. Yapılan
albüm sınıfta sergilenebilir.
ÖNERİLER
• Renkli buzlar parmak boyası, sulu boya, gıda boyası vb. kullanılarak hazırlanabilir.
• Buz kalıpları en az 2-3 saat önceden hazırlanmalıdır.
• Tüm renkler için uygulanabilir.
• Turuncu sular tekrar buz haline getirilerek turuncu buzlarla resim yapmaları sağlanabilir
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Son düzenleme: