- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Bir Renk Söyle- Mor (Mor, Ara Renk, Deney, Renk Tonları, Açık- Koyu)
Etkinlik Çeşidi: Müzik, Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
(Nesne/varlığın rengini söyler.)
K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.)
K9: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Nesne/varlıkları renk tonlarına göre sıralar.)
MATERYALLER: Farklı tonlarda mor kâğıt ve kartonlar, su dolu plastik şişeler, mavi ve kırmızı krepon kâğıtları, fırça, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER: Renk tonu, ara renk, ana renk
KAVRAMLAR: Renk: Mor Zıt: Açık- Koyu
ÖĞRENME SÜRECİ
• Mor rengin farklı tonlarındaki fon kartonları ve kâğıtlar sınıfın
uygun yerlerine yerleştirilir.
• Mor rengi ile ilgili bir şarkı eşliğinde çocukların mor karton ve
kâğıtları toplamaları istenir.
• Şarkının ardından mor renkteki kâğıt ve kartonlar incelenerek
renk tonlarına göre karşılaştırılır ve sıralanır.
• “Sınıfımızda mor renkte başka neler var?” diye sorularak mor
renkteki nesneleri toplamaları istenir ve mor renkteki nesnelerden oluşan bir geçici öğrenme merkezi oluşturulur.
• Daha sonra çocuklara çevremizdeki her varlığın bir rengi olduğu, bazı renklerin birbiriyle karıştırılarak başka renkleri oluşturduğu bilgisi verilir. Kırmızı, sarı ve mavi renklerin ana renkler olduğu ve bunların karışımıyla oluşan renklere ara renkler dendiği
belirtilir. “Hangi iki rengi karıştırarak mor rengi elde edebiliriz?”
denerek çocukların tahmin etmeleri istenir.
• “Şimdi hep birlikte mor rengin, hangi renklerin karışımıyla
oluştuğunu öğreneceğiz” denerek masalara geçilir.
• Önceden hazırlanan plastik şişeler, mavi ve kırmızı renkte krepon kâğıtları dağıtılır.
• Mavi ve kırmızı krepon kâğıtları küçük parçalara ayrılarak yarısına kadar su dolu olan şişelere doldurulur. Şişelerin kapağı kapatılarak çocuklardan şişeyi çalkalamaları istenir. Çalkalandıkça
krepon kâğıtlarının rengini salarak karışıp mor rengi oluşturduğu
gözlemlenir.
• Oluşturulan mor renkteki sularla resim yapmaları istenir. Yapılan resimler panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde neler yaptık?
• Sınıfımızda mor renkli neler var?
• Çevremizde mor renkte başka neler var?
• Hangi iki rengi karıştırarak mor rengi elde ettik?
• Hangi renkleri karıştırarak farklı renkleri oluşturabiliriz?
• Sınıfımızdaki mor renkli eşyalardan en koyu olanı hangisi olabilir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan mor renk ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte mor renkteki meyvelerle meyve
salatası veya mor renkteki sebzelerle bir yemek yapmaları, yapım sırasında çocuklarıyla mor renk hakkında sohbet etmeleri
istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, etkinlikte
kullanılan materyallerin renkleri canlı ve net seçilmelidir. Materyallerin zıt renklerle kombinasyonları sağlanarak ayırt etmeleri
sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Etkinlik diğer ara renkler için de uygulanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Müzik, Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
(Nesne/varlığın rengini söyler.)
K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
(Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.)
K9: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Nesne/varlıkları renk tonlarına göre sıralar.)
MATERYALLER: Farklı tonlarda mor kâğıt ve kartonlar, su dolu plastik şişeler, mavi ve kırmızı krepon kâğıtları, fırça, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER: Renk tonu, ara renk, ana renk
KAVRAMLAR: Renk: Mor Zıt: Açık- Koyu
ÖĞRENME SÜRECİ
• Mor rengin farklı tonlarındaki fon kartonları ve kâğıtlar sınıfın
uygun yerlerine yerleştirilir.
• Mor rengi ile ilgili bir şarkı eşliğinde çocukların mor karton ve
kâğıtları toplamaları istenir.
• Şarkının ardından mor renkteki kâğıt ve kartonlar incelenerek
renk tonlarına göre karşılaştırılır ve sıralanır.
• “Sınıfımızda mor renkte başka neler var?” diye sorularak mor
renkteki nesneleri toplamaları istenir ve mor renkteki nesnelerden oluşan bir geçici öğrenme merkezi oluşturulur.
• Daha sonra çocuklara çevremizdeki her varlığın bir rengi olduğu, bazı renklerin birbiriyle karıştırılarak başka renkleri oluşturduğu bilgisi verilir. Kırmızı, sarı ve mavi renklerin ana renkler olduğu ve bunların karışımıyla oluşan renklere ara renkler dendiği
belirtilir. “Hangi iki rengi karıştırarak mor rengi elde edebiliriz?”
denerek çocukların tahmin etmeleri istenir.
• “Şimdi hep birlikte mor rengin, hangi renklerin karışımıyla
oluştuğunu öğreneceğiz” denerek masalara geçilir.
• Önceden hazırlanan plastik şişeler, mavi ve kırmızı renkte krepon kâğıtları dağıtılır.
• Mavi ve kırmızı krepon kâğıtları küçük parçalara ayrılarak yarısına kadar su dolu olan şişelere doldurulur. Şişelerin kapağı kapatılarak çocuklardan şişeyi çalkalamaları istenir. Çalkalandıkça
krepon kâğıtlarının rengini salarak karışıp mor rengi oluşturduğu
gözlemlenir.
• Oluşturulan mor renkteki sularla resim yapmaları istenir. Yapılan resimler panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde neler yaptık?
• Sınıfımızda mor renkli neler var?
• Çevremizde mor renkte başka neler var?
• Hangi iki rengi karıştırarak mor rengi elde ettik?
• Hangi renkleri karıştırarak farklı renkleri oluşturabiliriz?
• Sınıfımızdaki mor renkli eşyalardan en koyu olanı hangisi olabilir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan mor renk ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte mor renkteki meyvelerle meyve
salatası veya mor renkteki sebzelerle bir yemek yapmaları, yapım sırasında çocuklarıyla mor renk hakkında sohbet etmeleri
istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, etkinlikte
kullanılan materyallerin renkleri canlı ve net seçilmelidir. Materyallerin zıt renklerle kombinasyonları sağlanarak ayırt etmeleri
sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Etkinlik diğer ara renkler için de uygulanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."