- Katılım
- 3 Kas 2009
- Mesajlar
- 3,621
- Tepki Skoru
- 4
- Puanları
- 38
KIRMIZIYI SEVIYORUM
Kırmızıyı Seviyorum Hikâyesi anlatılır.
Kırmızı rengi çok seven Nunu adında bir çocuk varmış. Nunu’nun odasındaki tüm eşyalar kırmızı renkliymiş. Yatağı, pijamaları, terlikleri, havlusu,
oyuncak ayısı bile kırmızı renkliymiş. Nunu annesi ile birlikte alışverişe çıkmış. Önce manava uğramışlar. Nunu annesinden kırmızı renkli elma ve domates almasını istemiş. Sonra bakkala gitmişler. Nunu yumurtayı hiç sevmiyormuş. Annesinin yumurta almasını istememiş ama annesi yumurta almış. Annesi Nunu’ya nasıl yumurta yedireceğini, yumurtayı nasıl sevdireceğini bilmiyormuş.
----Sizce Nunu’ya yumurtayı sevdirmek için ne yapabiliriz?
Annesi bir sabah Yumurtaları haşladıktan sonra kabuklarını kırmızı renge boyamış. Nunu kırmızı renkli yumurtayı görünce çok şaşırmış. Kabuklarını soyup yumurtayı yemiş. O günden sonra annesi yumurtaların kabuklarını kırmızıya boyamış. Nunu da yumurtasını severek yemiş.
( B. KARACA)
Hikâyeden sonra çocukların yere sırt üstü uzanmaları istenir. Çocuklardan gözlerini kapatmaları istenir. Hafif bir müzik eşliğinde çocukların hayal kurmaları söylenir. Şu anda bir ağacın altındasınız. Hafif bir rüzgâr esiyor. Burnunuza çiçek kokuları geliyor. Sizce bu çiçekler hangi renklerdedir. Düşünelim. Yavaşça gözlerimizi açalım.
----Hangi kokuları duydunuz?
----Çiçekler ne renkti?----Siz en çok hangi rengi seviyorsunuz?
BEBEK, COCUK, YASLI
Çocuklardan sırasıyla önce bebek, daha sonra çocuk, en son olarak da yaşlı insanların nasıl hareket ettiği ile ilgili canlandırma yapmalarını ister.
Çalışma doğaçlama olarak yapılır ve öğretmen sorularla çocukları yönlendirir. (Örnek sorular; Bebek nasıl yatar? Nasıl yürür? Yaşlılar nasıl yürür?)Bebek, abla, ağabey, anne, baba büyükanne, büyükbaba rolündeki çocuklar bir hikâye canlandırırlar. (örneğin bir bayram ziyareti)
VUCUDUMUZDAN CIKAN SESLER
Vücudumuzu kullanarak hangi sesleri çıkarabiliriz?Her çocuğun vücudunu kullanarak ses çıkarmasına rehberlik edilir.
IKI
Çocuklardan vücutlarını kullanarak 2 sayısını oluşturmaları istenir.
İkişerli eş olarak müzik eşliğinde hareket etmeleri istenir.
Gözlerini kapatarak 2 sayısını düşünmeleri istenir.İki kişi neler yapabilir anlatmaları istenir.
GOCMEN HAYVANLAR
Bir çocuk leylek olur
Bir çocuk da ayı olur.
Diğer çocuklar da başka göçmen hayvan rolleri üstlenirler.
Leylek arkadaşından ayrılamadığı için göç etmeyi unutur ve kış gelir.
Ayıcık da kış uykusuna yatmak ister leylek şimdi ne yapacak?Çocukların doğaçlama olarak hikâyeyi tamamlamaları istenir.
YAPRAK
Çocuklardan birer yaprak olur.
Yapraklar ağaçtan düşmek üzeredirler ama düşmek istemiyorlar.
Ne yapabileceklerini düşünüp pandomimle anlatırlar.
DUYGULAR
Çocuklar seçtikleri arkadaşlarıyla küçük gruplar oluştururlar.
Bu gruplar sırayla içinde duyguların geçtiği hikâyeler anlatır ve canlandırırlar.Çocuklara çeşitli sorular sorularak hikâyelerini zenginleştirmeleri sağlanır.
GUNESIM OLURMUSUN?
Çocuklara rolleri verilir.
Rollerine uygun sanat köşesinde aksesuarlar yaparlar.
Çocuklardan biri güneş diğerleri ağaç, çiçek ve çeşitli hayvan rollerini üstlenirler. Güneşin arkası dönüktür. Her çocuk önce ismini sonra ne olduğunu söyler.” Benim adım…. Ben bir ağacım” Ardından “Lütfen güneş beni ısıtır mısın ?” der. Böylece tüm çocuklar isimlerini söylemiş olurlar ve hepsi birer varlığı canlandırırlar. Oyun sırasında güneş de soru sorar. “Neden üşüyorsun vb.”Dramanın sonunda çocuklara hissettikleri ile ilgili sorular sorulur.
KEDI FARE
Çocuklarlardan bir tanesi kedi rolünü, diğerleri fare rolünü üstlenir.
Fareler sınıfın çeşitli köşelerine saklanır.
Kedi uyur.
Öğretmen yönergelerle dramayı yönlendirir.
Kedi uyuyor, fareler çok acıkmış ve kedinin önüne bir tabak süt var. Fareler sütten içmeye çalışıyor. Ama kedi yanına yaklaşan fareleri hemen yakalıyorDrama tüm fareler yakalanana kadar sürdürülür.
Dramanın sonunda fare ve kedi olanın nasıl bir duygu olduğu sorulur.Fareler karınlarını doyurmak için ne yapabilirlerdi?
HASTALIK MI? SAGLIK MI?
Sınıf iki gruba ayrılır.
Bir grup sağlıklı çocuk, bir grup da mikrop olur.
İki çocuk da ilaç olur.
Mikroplar sağlıklı çocukları çeşitli yollarla hasta etmeye çalışır.Dramanın sonunda çocuklarla hissettikleri duygularla ilgili sohbet edilir.
MEVSIMLER
Öğretmen mevsimlerin nasıl oluştuğunu anlatmak için iki çocuğa rol verir.
Güneş olan çocuğun eline fener verilir ve çocuk güneş ışığı oluyormuş gibi feneri sallar. Diğer çocuk dünya olur.
Dünya olan çocuğa da bir göbek yapılır. Türkiye’nin Dünya’nın üstünde yer aldığını vurgulamak için Türkiye haritası göbeğin üstüne yapıştırılır.
Dünya olan çocuk hem güneşin hem de kendi etrafında döner.
Bazen göbeğin üstünü bazen de altını gösterir. Öğretmen dünya olan çocuğu bazen durdurarak hangi mevsimde olduğumuzu sorar.Çocuklar da (yaz, kış, soğuk, sıcak vb. cevaplar olur.) bu şekilde mevsimlerin oluşumunu anlatır.
Kırmızıyı Seviyorum Hikâyesi anlatılır.
Kırmızı rengi çok seven Nunu adında bir çocuk varmış. Nunu’nun odasındaki tüm eşyalar kırmızı renkliymiş. Yatağı, pijamaları, terlikleri, havlusu,
oyuncak ayısı bile kırmızı renkliymiş. Nunu annesi ile birlikte alışverişe çıkmış. Önce manava uğramışlar. Nunu annesinden kırmızı renkli elma ve domates almasını istemiş. Sonra bakkala gitmişler. Nunu yumurtayı hiç sevmiyormuş. Annesinin yumurta almasını istememiş ama annesi yumurta almış. Annesi Nunu’ya nasıl yumurta yedireceğini, yumurtayı nasıl sevdireceğini bilmiyormuş.
----Sizce Nunu’ya yumurtayı sevdirmek için ne yapabiliriz?
Annesi bir sabah Yumurtaları haşladıktan sonra kabuklarını kırmızı renge boyamış. Nunu kırmızı renkli yumurtayı görünce çok şaşırmış. Kabuklarını soyup yumurtayı yemiş. O günden sonra annesi yumurtaların kabuklarını kırmızıya boyamış. Nunu da yumurtasını severek yemiş.
( B. KARACA)
Hikâyeden sonra çocukların yere sırt üstü uzanmaları istenir. Çocuklardan gözlerini kapatmaları istenir. Hafif bir müzik eşliğinde çocukların hayal kurmaları söylenir. Şu anda bir ağacın altındasınız. Hafif bir rüzgâr esiyor. Burnunuza çiçek kokuları geliyor. Sizce bu çiçekler hangi renklerdedir. Düşünelim. Yavaşça gözlerimizi açalım.
----Hangi kokuları duydunuz?
----Çiçekler ne renkti?----Siz en çok hangi rengi seviyorsunuz?
BEBEK, COCUK, YASLI
Çocuklardan sırasıyla önce bebek, daha sonra çocuk, en son olarak da yaşlı insanların nasıl hareket ettiği ile ilgili canlandırma yapmalarını ister.
Çalışma doğaçlama olarak yapılır ve öğretmen sorularla çocukları yönlendirir. (Örnek sorular; Bebek nasıl yatar? Nasıl yürür? Yaşlılar nasıl yürür?)Bebek, abla, ağabey, anne, baba büyükanne, büyükbaba rolündeki çocuklar bir hikâye canlandırırlar. (örneğin bir bayram ziyareti)
VUCUDUMUZDAN CIKAN SESLER
Vücudumuzu kullanarak hangi sesleri çıkarabiliriz?Her çocuğun vücudunu kullanarak ses çıkarmasına rehberlik edilir.
IKI
Çocuklardan vücutlarını kullanarak 2 sayısını oluşturmaları istenir.
İkişerli eş olarak müzik eşliğinde hareket etmeleri istenir.
Gözlerini kapatarak 2 sayısını düşünmeleri istenir.İki kişi neler yapabilir anlatmaları istenir.
GOCMEN HAYVANLAR
Bir çocuk leylek olur
Bir çocuk da ayı olur.
Diğer çocuklar da başka göçmen hayvan rolleri üstlenirler.
Leylek arkadaşından ayrılamadığı için göç etmeyi unutur ve kış gelir.
Ayıcık da kış uykusuna yatmak ister leylek şimdi ne yapacak?Çocukların doğaçlama olarak hikâyeyi tamamlamaları istenir.
YAPRAK
Çocuklardan birer yaprak olur.
Yapraklar ağaçtan düşmek üzeredirler ama düşmek istemiyorlar.
Ne yapabileceklerini düşünüp pandomimle anlatırlar.
DUYGULAR
Çocuklar seçtikleri arkadaşlarıyla küçük gruplar oluştururlar.
Bu gruplar sırayla içinde duyguların geçtiği hikâyeler anlatır ve canlandırırlar.Çocuklara çeşitli sorular sorularak hikâyelerini zenginleştirmeleri sağlanır.
GUNESIM OLURMUSUN?
Çocuklara rolleri verilir.
Rollerine uygun sanat köşesinde aksesuarlar yaparlar.
Çocuklardan biri güneş diğerleri ağaç, çiçek ve çeşitli hayvan rollerini üstlenirler. Güneşin arkası dönüktür. Her çocuk önce ismini sonra ne olduğunu söyler.” Benim adım…. Ben bir ağacım” Ardından “Lütfen güneş beni ısıtır mısın ?” der. Böylece tüm çocuklar isimlerini söylemiş olurlar ve hepsi birer varlığı canlandırırlar. Oyun sırasında güneş de soru sorar. “Neden üşüyorsun vb.”Dramanın sonunda çocuklara hissettikleri ile ilgili sorular sorulur.
KEDI FARE
Çocuklarlardan bir tanesi kedi rolünü, diğerleri fare rolünü üstlenir.
Fareler sınıfın çeşitli köşelerine saklanır.
Kedi uyur.
Öğretmen yönergelerle dramayı yönlendirir.
Kedi uyuyor, fareler çok acıkmış ve kedinin önüne bir tabak süt var. Fareler sütten içmeye çalışıyor. Ama kedi yanına yaklaşan fareleri hemen yakalıyorDrama tüm fareler yakalanana kadar sürdürülür.
Dramanın sonunda fare ve kedi olanın nasıl bir duygu olduğu sorulur.Fareler karınlarını doyurmak için ne yapabilirlerdi?
HASTALIK MI? SAGLIK MI?
Sınıf iki gruba ayrılır.
Bir grup sağlıklı çocuk, bir grup da mikrop olur.
İki çocuk da ilaç olur.
Mikroplar sağlıklı çocukları çeşitli yollarla hasta etmeye çalışır.Dramanın sonunda çocuklarla hissettikleri duygularla ilgili sohbet edilir.
MEVSIMLER
Öğretmen mevsimlerin nasıl oluştuğunu anlatmak için iki çocuğa rol verir.
Güneş olan çocuğun eline fener verilir ve çocuk güneş ışığı oluyormuş gibi feneri sallar. Diğer çocuk dünya olur.
Dünya olan çocuğa da bir göbek yapılır. Türkiye’nin Dünya’nın üstünde yer aldığını vurgulamak için Türkiye haritası göbeğin üstüne yapıştırılır.
Dünya olan çocuk hem güneşin hem de kendi etrafında döner.
Bazen göbeğin üstünü bazen de altını gösterir. Öğretmen dünya olan çocuğu bazen durdurarak hangi mevsimde olduğumuzu sorar.Çocuklar da (yaz, kış, soğuk, sıcak vb. cevaplar olur.) bu şekilde mevsimlerin oluşumunu anlatır.