- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Bayrağım (Bayrak, Türk Bayrağı, Bağımsızlık, Vatanseverlik, Saygı)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini
söyler.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler Görsel
materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.)
SDG: K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yan yana dizer. Nesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri sıkar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.)
MATERYALLER: Çeşitli ülke bayrakları, Türk Bayrağı, kırmızı renk el işi ve krepon kâğıdı, kırmızı parmak boyası, 3 adet
büyük boy Türk Bayrağı şablonu, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER: Sembol, bayrak,
ülke, bağımsızlık
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen, büyük boy Türk Bayrağı’nı sallayarak “Bayrağım”
şiirini bir kez söyler. Çocuklarında katılımıyla tekrar edilerek söylenir.
ve ülkemizin bayrağı sınıfın içinde sergilenip incelenerek çocukların soru sormalarına fırsat verilir.
• Çocuklarla “Bayrak nedir? Bayraklar neyi temsil eder? Bayrak
neden önemlidir?” gibi sorular aracılığıyla bilgi verilerek sohbet
edilir.
• Bayrağın bir devletin ve milletin bağımsızlığını simgelediği,
sadece kendi bayrağımızın değil tüm ülke bayraklarının önemli
olduğu ve saygı duymamız gerektiği belirtilir.
• Bayrağa saygımızı ne şekillerde gösteririz? sorusu sorularak
çocukların düşünceleri alınır (Bayrak yere düşürülmez, atılmaz,
yırtılmaz, yakılmaz. İstiklâl Marşı’mız söylenirken ve bayrak çekilirken selam durulur).
• Çocuklar Türk bayrağı çalışması için önceden hazırlanmış
masalara yönlendirilerek etkinlikleri incelemeleri istenir.
-Birinci masada; kırmızı renk el işi kâğıdı, elle küçük parçalar
halinde yırtarak yırtma-yapıştırma tekniği ile;
-İkinci masada; kırmızı renk krepon kâğıtları küçük parçalar halinde koparıp, avuç içinde yuvarlayarak yuvarlama tekniği ile;
-Üçüncü masada; kırmızı parmak boyası ile parmak baskısı tekniği ile tamamlama bulunmaktadır.
• Çocuklar isteklerine ve sınıf mevcuduna göre gruplara ayrılarak masalara geçip çalışmaya başlarlar. Türk bayrakları panolarda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bayrağımızın ismi nedir?
• Bayrağımız hangi renklerdedir?
• Bayrağımızın üstünde hangi semboller bulunur? Sizce neden
bu semboller seçilmiştir?
AİLE KATILIMI
• “Bayrağım” şiiri ailelere gönderilerek çocuklarıyla birlikte söylemeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, etkinliklere
aktif olarak katılımı sağlanmalı ve başarılı girişimleri ödüllendirilmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Saygı
Bayrağımız ve İstiklâl Marşı’mız, milletimizi tek fikir, tek amaç etrafında birleştiren millî değerlerimizden olup ve en başta gelenlerindendir. Bu etkinlikte de vatan sevgisine ve bayrağa saygının
önemine vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Türk bayrağı şablonu standart ölçülerinde hazırlanmış olmalıdır.
• Bayrağın bağımsızlığımızı simgelediği ve kültürel bir değer olduğu anlatılırken çocukların yaş düzeyi göz önünde bulundurulmalıdır.
• İstiklal Marşı dinletilebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTA
• Cumhuriyet Bayramı (29 Ekim)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini
söyler.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler Görsel
materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.)
SDG: K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yan yana dizer. Nesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri sıkar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.)
MATERYALLER: Çeşitli ülke bayrakları, Türk Bayrağı, kırmızı renk el işi ve krepon kâğıdı, kırmızı parmak boyası, 3 adet
büyük boy Türk Bayrağı şablonu, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER: Sembol, bayrak,
ülke, bağımsızlık
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen, büyük boy Türk Bayrağı’nı sallayarak “Bayrağım”
şiirini bir kez söyler. Çocuklarında katılımıyla tekrar edilerek söylenir.
Bayrağım
Dalgalanır göklerde,
Kırmızı, beyaz rengiyle.
En sevdiğim renktir
Kırmızısı
Gökyüzünden almıştır
Ay ve yıldızını.
Bitmez sevincim mutluluğum
Bayrağımı gördükçe.
E. Yıldızhan
• Çocukların dikkatini çekecek bir şekilde çeşitli ülke bayraklarıDalgalanır göklerde,
Kırmızı, beyaz rengiyle.
En sevdiğim renktir
Kırmızısı
Gökyüzünden almıştır
Ay ve yıldızını.
Bitmez sevincim mutluluğum
Bayrağımı gördükçe.
E. Yıldızhan
ve ülkemizin bayrağı sınıfın içinde sergilenip incelenerek çocukların soru sormalarına fırsat verilir.
• Çocuklarla “Bayrak nedir? Bayraklar neyi temsil eder? Bayrak
neden önemlidir?” gibi sorular aracılığıyla bilgi verilerek sohbet
edilir.
• Bayrağın bir devletin ve milletin bağımsızlığını simgelediği,
sadece kendi bayrağımızın değil tüm ülke bayraklarının önemli
olduğu ve saygı duymamız gerektiği belirtilir.
• Bayrağa saygımızı ne şekillerde gösteririz? sorusu sorularak
çocukların düşünceleri alınır (Bayrak yere düşürülmez, atılmaz,
yırtılmaz, yakılmaz. İstiklâl Marşı’mız söylenirken ve bayrak çekilirken selam durulur).
• Çocuklar Türk bayrağı çalışması için önceden hazırlanmış
masalara yönlendirilerek etkinlikleri incelemeleri istenir.
-Birinci masada; kırmızı renk el işi kâğıdı, elle küçük parçalar
halinde yırtarak yırtma-yapıştırma tekniği ile;
-İkinci masada; kırmızı renk krepon kâğıtları küçük parçalar halinde koparıp, avuç içinde yuvarlayarak yuvarlama tekniği ile;
-Üçüncü masada; kırmızı parmak boyası ile parmak baskısı tekniği ile tamamlama bulunmaktadır.
• Çocuklar isteklerine ve sınıf mevcuduna göre gruplara ayrılarak masalara geçip çalışmaya başlarlar. Türk bayrakları panolarda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bayrağımızın ismi nedir?
• Bayrağımız hangi renklerdedir?
• Bayrağımızın üstünde hangi semboller bulunur? Sizce neden
bu semboller seçilmiştir?
AİLE KATILIMI
• “Bayrağım” şiiri ailelere gönderilerek çocuklarıyla birlikte söylemeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, etkinliklere
aktif olarak katılımı sağlanmalı ve başarılı girişimleri ödüllendirilmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Saygı
Bayrağımız ve İstiklâl Marşı’mız, milletimizi tek fikir, tek amaç etrafında birleştiren millî değerlerimizden olup ve en başta gelenlerindendir. Bu etkinlikte de vatan sevgisine ve bayrağa saygının
önemine vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Türk bayrağı şablonu standart ölçülerinde hazırlanmış olmalıdır.
• Bayrağın bağımsızlığımızı simgelediği ve kültürel bir değer olduğu anlatılırken çocukların yaş düzeyi göz önünde bulundurulmalıdır.
• İstiklal Marşı dinletilebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTA
• Cumhuriyet Bayramı (29 Ekim)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."