- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Babam Hakkında 5 Özel Şey (Babalar Günü)
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1:Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
DG: K4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken
isim, fiil , sıfat kullanır.)
K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı başlatır. Konuşmayı
sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır. Konuşmak için
sırasını bekler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır.)
SDG: K2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. (Anne/babasının adını,
soyadını, mesleğini vb. söyler. Anne/babasının saç rengi, boyu, göz
rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.)
MATERYALLER: Poşet, babalara ait vesikalık fotoğraflar, makas, boya, yapıştırıcı, babam hakkında 5 özel şey anketi
SÖZCÜKLER: Baba, anket, kahraman
KAVRAMLAR: Zıt: Hızlı-yavaş eski-yeni
ÖĞRENME SÜRECİ
• Ailelerden bir gün öncesinden babaların vesikalık fotoğraflarını çocuklarıyla göndermeleri istenir.
Fotoğraflar bir poşet içerisine konur ve karışması için sallanır.
Çocuklarla çember olunur ve poşetin içerisinde ne olabileceği sorulur. Çocuklardan fikirleri alındıktan sonra haziran ayının
üçüncü pazarının Babalar Günü olduğu bilgisi verilir. “Bugün
hep birlikte babalarımızı tanıtacağız” denir.
• Öğretmen önce kendi babasını “Babamın adı, mesleği, saç
rengi, göz rengi vb “ tanıtır. Çocuklara poşetin içerisinden bir
fotoğraf çekileceği söylenir. Kimin babası çıkarsa ortaya geçip
babasını tanıtması istenir.
• Çocukların babalarını tanıtması sırasında;
“Babamın adı soyadı……. Babamın mesleği………. Babam ….
saçlıdır. Babamın en sevdiği yemek ……… Babam bana ……….
diye seslenir” gibi cümleler kurmaları beklenir. Gerektiğinde öğretmen çocukları sözel yönergelerle yönlendirir. Çocukların verdiği bilgiler “Babam Hakkında 5 Özel Şey” anketine yazılır.
• Anket bitiminde çocuklara “Hepinizin babasını tanıdığımıza
göre, şimdi onlara bir armağan hazırlamaya ne dersiniz?” denerek masalara geçilir.
• Çocuklara A4 kâğıdı dağıtılır. Babalarının vesikalık fotoğraflarını kesip A4 kağıdına yapıştırmaları, ardından da fotoğrafı
kullanarak özgün bir resim çalışması yapmaları istenir. Anket ve
tamamlanan resimler Babalar Günü armağanı olarak evlere yollanır.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Babalar Gününde babanla neler yapmak istersin?
• Sence babalara verilebilecek en güzel hediye nedir?
• Sen baba olsaydın çocuğuna nasıl davranırdın? Nasıl davranmazdın?
• Baba olsaydın çocuğunda hangi davranışla hoşuna giderdi?
• Hangileri hoşuna gitmezdi?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte babalarıyla çekilmiş bir fotoğraflarına artık materyaller kullanarak çerçeve oluşturmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
grup önünde sunu/konuşma yapması için zorlanmamalıdır.
ÖNERİLER
• Bu etkinlik yapılırken sınıftaki çocukların özel/ailevi durumları
göz önünde bulundurulmalıdır.
• Bu etkinlik anneler günü için de uyarlanabilir.
Ailelere fotoğrafın etkinlik için kullanılıp kesilebileceği bilgisi önceden verilebilir
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Babalar Günü (Haziran ayının üçüncü pazar günü)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1:Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
DG: K4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken
isim, fiil , sıfat kullanır.)
K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmayı başlatır. Konuşmayı
sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır. Konuşmak için
sırasını bekler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır.)
SDG: K2: Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. (Anne/babasının adını,
soyadını, mesleğini vb. söyler. Anne/babasının saç rengi, boyu, göz
rengi gibi fiziksel özelliklerini söyler.)
MATERYALLER: Poşet, babalara ait vesikalık fotoğraflar, makas, boya, yapıştırıcı, babam hakkında 5 özel şey anketi
SÖZCÜKLER: Baba, anket, kahraman
KAVRAMLAR: Zıt: Hızlı-yavaş eski-yeni
ÖĞRENME SÜRECİ
• Ailelerden bir gün öncesinden babaların vesikalık fotoğraflarını çocuklarıyla göndermeleri istenir.
Fotoğraflar bir poşet içerisine konur ve karışması için sallanır.
Çocuklarla çember olunur ve poşetin içerisinde ne olabileceği sorulur. Çocuklardan fikirleri alındıktan sonra haziran ayının
üçüncü pazarının Babalar Günü olduğu bilgisi verilir. “Bugün
hep birlikte babalarımızı tanıtacağız” denir.
• Öğretmen önce kendi babasını “Babamın adı, mesleği, saç
rengi, göz rengi vb “ tanıtır. Çocuklara poşetin içerisinden bir
fotoğraf çekileceği söylenir. Kimin babası çıkarsa ortaya geçip
babasını tanıtması istenir.
• Çocukların babalarını tanıtması sırasında;
“Babamın adı soyadı……. Babamın mesleği………. Babam ….
saçlıdır. Babamın en sevdiği yemek ……… Babam bana ……….
diye seslenir” gibi cümleler kurmaları beklenir. Gerektiğinde öğretmen çocukları sözel yönergelerle yönlendirir. Çocukların verdiği bilgiler “Babam Hakkında 5 Özel Şey” anketine yazılır.
• Anket bitiminde çocuklara “Hepinizin babasını tanıdığımıza
göre, şimdi onlara bir armağan hazırlamaya ne dersiniz?” denerek masalara geçilir.
• Çocuklara A4 kâğıdı dağıtılır. Babalarının vesikalık fotoğraflarını kesip A4 kağıdına yapıştırmaları, ardından da fotoğrafı
kullanarak özgün bir resim çalışması yapmaları istenir. Anket ve
tamamlanan resimler Babalar Günü armağanı olarak evlere yollanır.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Babalar Gününde babanla neler yapmak istersin?
• Sence babalara verilebilecek en güzel hediye nedir?
• Sen baba olsaydın çocuğuna nasıl davranırdın? Nasıl davranmazdın?
• Baba olsaydın çocuğunda hangi davranışla hoşuna giderdi?
• Hangileri hoşuna gitmezdi?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte babalarıyla çekilmiş bir fotoğraflarına artık materyaller kullanarak çerçeve oluşturmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
grup önünde sunu/konuşma yapması için zorlanmamalıdır.
ÖNERİLER
• Bu etkinlik yapılırken sınıftaki çocukların özel/ailevi durumları
göz önünde bulundurulmalıdır.
• Bu etkinlik anneler günü için de uyarlanabilir.
Ailelere fotoğrafın etkinlik için kullanılıp kesilebileceği bilgisi önceden verilebilir
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Babalar Günü (Haziran ayının üçüncü pazar günü)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."