Programdaki Etkinliği Adı: Drama Çalışmalar
Matematik Etkinliğinin Adı: Dramatizasyon (Pazardaki Meyve-Sebzeler)
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller:
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatım
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar
5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Dil alanı
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8. üstlendiği role uygun konuşur.
Öğrenme Süreci: Eğitimci çocuklara “Pazardaki Sebzeler” adlı hikayeyi okur ve ardından çocuklardan bu hikayeyi canlandırmalarını ister.
Pazardaki Sebzeler
Bir gün Hakan annesiyle birlikte pazara gitmiş. Pazarda birçok sebze-meyve görmüş. Elmalar, armutlar, kirazlar, çilekler, marullar, maydanozlar, kerevizler, lahanalar, domatesler vs. Hakan sebzelerin bulunduğu tezgahın yanına gelmiş. Tezgahın bir kenarında içi ıspanak ve kereviz dolu kasaları görmüş. Diğer kenarında ise içinde az kalmış elma ve çilekleri görmüş. Birden bir ağlama sesi duymuş. Dönmüş ve ıspanak ve kerevizlerin ağladığını görmüş. “Neden ağlıyorsunuz?” diye sormuş. Ispanak ve kerevizler bizi sizler az seviyorsunuz ve az yiyorsunuz. Bu yüzden bizler az satılıyoruz. Neredeyse akşam olacak ama bizler yan kasadaki elma ve çileklerden daha çoğuz” demişler. Oradan elma ve çilek “Evet sebze kardeşlerim haklılar. Bizi de çok sevin ama sebzeler sağlığımıza çok yararlı onlardan da alın” demişler. Hakan çok şaşırmıştı. Elma ve çileği ıspanak ve kerevizden daha çok seviyormuş. Ama o günden sonra annesine ıspanak ve kerevizden de almasını söylemiş. Sebzeler de çok mutlu olmuşlar.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Dramatizasyon (Pazardaki Meyve-Sebzeler)
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller:
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatım
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar
5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Dil alanı
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8. üstlendiği role uygun konuşur.
Öğrenme Süreci: Eğitimci çocuklara “Pazardaki Sebzeler” adlı hikayeyi okur ve ardından çocuklardan bu hikayeyi canlandırmalarını ister.
Pazardaki Sebzeler
Bir gün Hakan annesiyle birlikte pazara gitmiş. Pazarda birçok sebze-meyve görmüş. Elmalar, armutlar, kirazlar, çilekler, marullar, maydanozlar, kerevizler, lahanalar, domatesler vs. Hakan sebzelerin bulunduğu tezgahın yanına gelmiş. Tezgahın bir kenarında içi ıspanak ve kereviz dolu kasaları görmüş. Diğer kenarında ise içinde az kalmış elma ve çilekleri görmüş. Birden bir ağlama sesi duymuş. Dönmüş ve ıspanak ve kerevizlerin ağladığını görmüş. “Neden ağlıyorsunuz?” diye sormuş. Ispanak ve kerevizler bizi sizler az seviyorsunuz ve az yiyorsunuz. Bu yüzden bizler az satılıyoruz. Neredeyse akşam olacak ama bizler yan kasadaki elma ve çileklerden daha çoğuz” demişler. Oradan elma ve çilek “Evet sebze kardeşlerim haklılar. Bizi de çok sevin ama sebzeler sağlığımıza çok yararlı onlardan da alın” demişler. Hakan çok şaşırmıştı. Elma ve çileği ıspanak ve kerevizden daha çok seviyormuş. Ama o günden sonra annesine ıspanak ve kerevizden de almasını söylemiş. Sebzeler de çok mutlu olmuşlar.
Değerlendirme: