Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

ayıcık yapalım kavram büyük küçük

Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
1,255
Tepki Skoru
4
Puanları
0
12.05.2011
Programdaki Etkinliğin Adı: Serbest Zaman/Sanat Etkinliği(Katlama tekniği ile kâğıt işi)
Matematik Etkinliğinin Adı: Ayıcık Yapalım
Kavram: Büyük- orta- küçük
Yaş Grubu: 4-5 yaş
Süre: 25 dakika
Materyaller: Renkli kartonlar, boya, makas
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip yaptırma, soru -cevap
Gelişim Alanı:
Bilişsel Alan
Amaç 7; Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme,
Kazanımlar
1.Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.
Amaç 4; Algıladıklarını hatırlayabilme,
Kazanımlar;
4.Varlıkların şeklini söyler
ÖĞRENME SÜRECİ
*Tüm çocuklar masaya oturtulur. Makaslar ve üzerinde büyük, orta, küçük dairelerin çizildiği kartonlar çocuklara dağıtılır. Öğretmen;
“çocuklar elinizdeki kartonlara dikkatlice bakın acaba üzerinde hangi şekil var? Daire değil mi? Bu elimdeki büyük daire, bu küçük daire, bu da orta büyüklükteki daire. Şimdi elinde kırmızı karton bulunanlar büyük daire olan kartlarını havaya kaldırsın, şimdi sarı kartonu olanları ellerindeki küçük daireli kartı havaya kaldırsın, şimdi de elinde turuncu kartonu olanlar ortanca daireyi havaya kaldırsın. Şimdi çocuklar kartlarınızı boy sırasına sokun yani büyükten küçüğe sıralayın(öğretmen kendisi de bu sırada elindeki kartları sıralar)evet hepimize aferin şimdi dairelerin çizgilerinden kartonları kesebilirsiniz.bu kartonlarla ayıcık yapacağız(Öğretmen modeli gösterir ve çocuklara uygulattırır.”
*uygulamalar panoya asılır. Öğretmen çocukların günlük hayatta gördükleri büyük orta ve küçük dairelere örnek vermelerini ister.(bilye, tekerlek, top vb.)

Değerlendirme
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst