- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Askıdan Teraziye (Ağır-Hafif, Ölçme, Terazi)
Etkinliğin Çeşidi: Fen , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. (Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar.)
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonucunu tahmin eder. )
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Standart olmayan birimlerle ölçer.)
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonucunu söyler.)
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.)
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Problemi söyler. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Çözüm yollarından birini seçer. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Seçtiği çözüm yolunu dener. )
MATERYALLER : Elbise askısı, ip, iki adet pet bardak, taş, pamuk, lego vb. nesneler
SÖZCÜKLER : Ağırlık, elbise askısı, terazi, ölçmek, tartmak
KAVRAMLAR : Ağır-Hafif
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan sınıfta istedikleri bir nesneyi almaları (lego, pastel boya, kalem, peçete, oyuncak araba vb.) ve oturmaları istenir. Bu nesnelerin bir ağırlığının olduğu ve bu ağırlıkların nasıl ölçülebileceği sorulur.
• Ağırlık ölçmek için tartıların ve terazilerin kullanıldığından bahsedilir. Terazi ve tartı fotoğrafları gösterilir.
• Ardından, bardak, elbise askısı ve ip alınarak bunlarla nasıl bir terazi yapılabileceği sorulur.
• İki adet pet bardağa sivri uçlu kalem yardımıyla karşılıklı delikler açılır. Eşit uzunlukta kesilen ipler deliklerden geçirilir. Pet bardaklar eşit uzunluktaki ipler yardımıyla elbise askısının sağına ve soluna sabitlenir. Askı bir yere asılır.
• “Sınıfta hangi nesnelerin ağırlığını bu teraziyle ölçerek karşılaştırabiliriz?” sorusu sorulur. Çocukların legolar, pastel boyalar, taş, pamuk, oyuncaklar vb. nesneleri sırayla terazide tartarak ağırlıkları hakkında fikir sahibi olmalarına ve nesnelerin ağırlıkları hakkında fikir sahibi olmalarına rehberlik edilir.
• Ardından ağırlıkları birbirinden net olarak ayırt edilebilecek üç nesne (örneğin; pamuk, taş, lego vb.) seçilerek çocukların bu nesneleri ağırlıklarına göre sıralamalarına rehberlik edilir.
DEĞERLENDİRME
• Nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçebiliriz?
• Terazi yapmak için hangi malzemelere ihtiyacımız oldu?
• Nesneleri tartmak için terazi yerine başka ne kullanılabilir?
• Teraziyi dengelemek için neler yapabiliriz?
• Terazide hangi taraf daha ağır geldi? Neden?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan ağır-hafif kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
Ailelerden çocuklarıyla birlikte dört adet nesne seçmeleri ve bu nesneleri elleriyle tartarak ağırdan hafife doğru sıralamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; farklı materyaller kullanarak bir terazi tasarlamasına fırsat verilebilir.
ÖNERİLER
• Teraziden iki adet yapılabilir ve çocuklar iki gruba ayrılabilir.
• Sınıfta tartı varsa gösterilebilir ve işlevi açıklanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Fen , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. (Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar.)
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonucunu tahmin eder. )
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Standart olmayan birimlerle ölçer.)
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonucunu söyler.)
B G : K : Kazanım 11: Nesneleri ölçer. (Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.)
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Problemi söyler. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Çözüm yollarından birini seçer. )
B G : K : Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. (Seçtiği çözüm yolunu dener. )
MATERYALLER : Elbise askısı, ip, iki adet pet bardak, taş, pamuk, lego vb. nesneler
SÖZCÜKLER : Ağırlık, elbise askısı, terazi, ölçmek, tartmak
KAVRAMLAR : Ağır-Hafif
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan sınıfta istedikleri bir nesneyi almaları (lego, pastel boya, kalem, peçete, oyuncak araba vb.) ve oturmaları istenir. Bu nesnelerin bir ağırlığının olduğu ve bu ağırlıkların nasıl ölçülebileceği sorulur.
• Ağırlık ölçmek için tartıların ve terazilerin kullanıldığından bahsedilir. Terazi ve tartı fotoğrafları gösterilir.
• Ardından, bardak, elbise askısı ve ip alınarak bunlarla nasıl bir terazi yapılabileceği sorulur.
• İki adet pet bardağa sivri uçlu kalem yardımıyla karşılıklı delikler açılır. Eşit uzunlukta kesilen ipler deliklerden geçirilir. Pet bardaklar eşit uzunluktaki ipler yardımıyla elbise askısının sağına ve soluna sabitlenir. Askı bir yere asılır.
• “Sınıfta hangi nesnelerin ağırlığını bu teraziyle ölçerek karşılaştırabiliriz?” sorusu sorulur. Çocukların legolar, pastel boyalar, taş, pamuk, oyuncaklar vb. nesneleri sırayla terazide tartarak ağırlıkları hakkında fikir sahibi olmalarına ve nesnelerin ağırlıkları hakkında fikir sahibi olmalarına rehberlik edilir.
• Ardından ağırlıkları birbirinden net olarak ayırt edilebilecek üç nesne (örneğin; pamuk, taş, lego vb.) seçilerek çocukların bu nesneleri ağırlıklarına göre sıralamalarına rehberlik edilir.
DEĞERLENDİRME
• Nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçebiliriz?
• Terazi yapmak için hangi malzemelere ihtiyacımız oldu?
• Nesneleri tartmak için terazi yerine başka ne kullanılabilir?
• Teraziyi dengelemek için neler yapabiliriz?
• Terazide hangi taraf daha ağır geldi? Neden?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan ağır-hafif kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
Ailelerden çocuklarıyla birlikte dört adet nesne seçmeleri ve bu nesneleri elleriyle tartarak ağırdan hafife doğru sıralamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa; farklı materyaller kullanarak bir terazi tasarlamasına fırsat verilebilir.
ÖNERİLER
• Teraziden iki adet yapılabilir ve çocuklar iki gruba ayrılabilir.
• Sınıfta tartı varsa gösterilebilir ve işlevi açıklanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."