Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

AKTİF ÖĞRENMEDE ÖĞRETMENİN ROLÜ VE ÖZELLİKLERİ

Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
33
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
34
AKTİF ÖĞRENMEDE ÖĞRETMENİN ROLÜ VE ÖZELLİKLERİ
Aktif öğrenmede öğrenme sürecine doğrudan katılan öğrencidir.Ancak bu,öğretmenin,öğrenme sürecinde sorumluluklarının azaldığı,sınıfta fonksiyonel olmaktan çıktığı anlamına gelmemelidir.Çünkü bir kişinin bilmediği konularda tamamen doğru sonuca götürecek kararları alması oldukça zordur.Öğrencilerin bu noktada,öğretmen tarafından yapılacak bir takım önerilere ve yönlendirmelere gereksinimi vardır.

• Aktif öğrenmede öğretmenler,sınıf içi iletişimi başlatmak ve sağlıklı sürdürmekle görevlidir.
• Öğretmenin görevi,yol göstermektir.
• Öğretmen öğrencilerin takıldıkları yerleri açıklar,öğrenme süreci ile ilgili fikirler verir.
• Öğrenmek için ne yapması,nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrencilere öğretir.
• Öğrenmeyi kolaylaştırıcı yönlendirmeler ve bilgi danışmanlığı,eğitim yönlendiriciliği yapar.
• Öğrencilerin dikkatini önemli noktalara ve inceliklere çeker.
• Öğrencilerde ilgi uyandırmaya,güdülemeye önem verir.
• Öğrenciyi düşünmeye,araştırmaya,öğrenmeye,edindiği bilgileri kullanmaya yöneltir.
• Öğretmen sınıfın her yanını ve sınıftaki araç-gereçleri yerinde ve doğru olarak kullanabilmeli;giyimi,sesi,göz hareketleri ve beden dilinin diğer unsurlarını olumlu bir şekilde kullanarak sınıfta öğrencilerin derse katılımını sağlamalıdır.
• Öğretmenler çocukların çalışabileceği gerekli nesne ve materyalleri sağlamalıdır.Aktif öğrenme ortamlarında materyaller çok ve çeşitlidir. Bunlar, gerçek hayatta kullanılan nesneler, tencere, tava…vb, artık materyaller, taşlar, yapraklar, ağaç kabukları, gazoz kapakları, yün parçaları, kağıt havlu ruloları…vb, büyük kutular, bloklar, boncuklar, düğmeler……vb. materyallerdir. Çocuk kendi yaratıcılığını kullanarak bu malzemeleri manipüle eder.
• Çocukların bu malzemeleri kullanabilmesi için gerekli ortam ve zaman program aracılığı ile sağlanmıştır.
• Etkin bir öğretim için öğretmenin sınıf atmosferinde bütün iletişimlere açık olması gerekmektedir.
• Öğretmen-öğretmen,öğretmen-öğrenci etkileşimi yanında öğrenci-öğrenci etkileşimine de imkan hazırlamalıdır.
• Öğretmen çocukların fikir ve düşüncelerini anlamaya çalışır. Fikir ve düşünceleri öğrenmek çocukları öğrenme yolunda desteklemek için önemli adımdır. Öğretmen çocukların düşüncelerini sorarak, onları kendi davranışları için insiyatif kullanmaya ve kendi kontrollerini kazanmaya teşvik eder. Öğretmen bu bağlamda çocukların seçim ve hareketlerini kabul eder. Bu çocuklara yaptıkları işin değerli olduğu mesajını verir.
• Öğretmen ve çocuklar ortak hareket eder. Öğretmen baskıcı bir figürden çok çocuğun seviyesinde, onun fikirlerini izleyen ve onunla sohbet eden konumdadır.
• Öğretmen ve çocuklar yaratır ve keşfeder. Öğretmen önceden sıralanmış direktiflere göre değil yeniden yaratmak ve keşfetmek için destekleyici tarzda çocukların ilgilendikleri konuları destekler. Çocuk ve öğretmen arasındaki bu ortaklık gün içinde onlara öğrenme ve öğretmenin zevkini yaşatır.
 
Katılım
16 Kas 2009
Mesajlar
5
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
arkdaşlar bu derslerin yardımcı kitaplarını bulamadımmmmm
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst