hani örnek dosyalar nerde sözde varmış kör müyüm acaba göremiyorum da :hhf:
Etkinliğin Adı: Oyun ve Hareket
Yaş Grubu: 5 YAŞ
Amaç ve Kazanımlar:
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
2. Değişik yönlere yuvarlanır.
3. Değişik yönlere doğru uzanır.
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
12. Pedal çevirme hareketini yapar.
Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
5.
Tek / çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
Kazanımlar
1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
Materyaller:
Ucuna daire bağlanmış ip(kuyruğuma basma oyunu için)
Isındırıcı Oyun Müziği: Gülben ERGEN Sürpriz
Hareketli Oyun Müziği: Hadise Düm Tek Tek
Sözcükler ve Kavramlar: Gece – Gündüz, Hızlı - Yavaş
Öğrenme Süreci
Isındırıcı Oyun
- Öğrenciler sınıfın ortasına alınıp halka şekline getirilir öğretmen ısınma müziğini açar ve öncelikle çemberin etrafında yavaş yavaş yürümeleri söylenir. Ardından hızlı bir şekilde koşmaları söylenir. Çocuklar 2-3 tur koştuktan sonra iki ayakla zıplayarak gitmeleri söylenir. Daha sonra çocuklar durdurulur ve diğer jimnastik hareketleri yaptırılmaya başlanır.
- Önce eller bellere konur ve boyun yavaş yavaş dairesel hareketlerle döndürülür. Ardından kollar sırayla çevirilir. Önce yavaş sonra hızlı hareketlerle kollar çevrildikten sonra sıra bele gelir ve eller yine bele konarak bel önce yavaş sonra hızlı olarak dönderilir. Daha sonra eller öne doğru uzatılır ve bu halde çömelip kalkmaları istenir. Birkaç kez de bu hareket tekrar edilir. Ardından eğilerek ayaklara dokunmaları istenir. Bu işlemde yapıldıktan sonra çocuklar yere yatırılır ve ayaklarını pedal çevirir gibi önce hızlı sonra yavaş olarak çevirmeleri istenir. En son olarak da çocukların yerde yuvarlanmaları istenir. Bu hareket de tamamlandıktan sonra asıl oyuna geçmek için hazırlıklar yapılır.
Hareketli Oyun
KUYRUĞUMA BASMA
- Öğretmen öncelikle her çocuğun arkasına kuyrukları takar ve oyun kurallarını açıklar. Her çocuk müzikle beraber arkadaşlarının kuyruklarına basıp koparmaya çalışacaktır. Bu arada kendi kuyruğunu da eliyle tutmadan koruyacaktır. Kuyruğu kopanlar oyundan çıkacaktır. En son kimin kuyruğu kalırsa o kişi birinci olacaktır.
- Daha sonra müzik açılır ve oyun başlatılır. (En önemli kural kuyruğu tutmamaktır. Tutan çocuk olursa uyarılarak bırakması sağlanmalıdır.) Kuyruğu kopan çocuklar oyundan çıkarılır. En son kalan da birinci olarak alkışlatılır ve dinlendirici oyuna geçilir.
Dinlendirici Oyun
GECE – GÜNDÜZ
- Oyun tamamlandıktan sonra çocukların dinlenmesi için masalara alınır ve öğretmen de onları görebileceği bir yere geçer. Çocukların oynamaktan zevk aldığını bildiği gece-gündüz adlı oyunu oynatır.
- Öğretmen gece deyince çocuklar başlarını masaya koyarlar gündüz deyince kaldırırlar. Şaşıran çocuk olursa oyundan çıkar. Oyun bu şekilde oynattırılır. Birinci çocuk alkışlattırılır. Çocukların isteklerine göre ya oyun tekrar oynanır. Ardından oyun etkinliğine son verilir.