Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: Yumurtam Kırılmasın (Sorumluluk, Grafik)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce
ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
K10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli
olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.)
MATERYALLER: Yumurta ,akrilik boya, pamuk, gazete kağıdı,
kumaş, kutu, poşet, lastik vb. malzemeler
SÖZCÜKLER: Sorumluluk
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen çember saatinde eline bir yumurta alır ve çocuklara
“Sizce bu yumurta ile ne yapacağız?” sorusunu yöneltir.
• Çocuklardan düşünceleri alınır.
• Öğretmen çocuklara her çocuğun bir yumurtayı kendi istedikleri bir şekil çizecekleri, bir hafta boyunca her gün bu yumurtaları
eve götüreceklerini ve ertesi gün aynı yumurtayı tekrar kırmadan
okula getireceklerini bunun bir sorumluluk olduğunu açıklar.
• Çocuklara yumurtanın kırılmaması için ne yapmaları gerektiği
sorulur. Öğretmen masalara yumurta boya ve değişik artık materyaller koyar.
• Çocuklar yumurtalarını akrilik boya ile istedikleri renge boyarlar.
• Sonrasında çocuklar bu malzemeleri kullanarak yumurtalarını
kırmadan götürebilecekleri koruyucular yaparlar.
• Çocuklar yumurtalarını taşımak için hazırladıkları malzemeyi tamamlayınca yumurtalarını hazırladıkları koruyucunun içine
yerleştirirler.
• Çocuklar her gün yumurtaları eve götürür ve okula gelince evden getirir.
• Öğretmen çocuklara bir hafta boyunca bu sorumluluğunu yerine getirenlerin sonunda “Yumurtam Kırılmasın Başarı Belgesi”
alacağını vurgular.
• Öğretmen önceden tüm çocukları kapsayacak bir “Yumurtam
Kırılmasın Grafiği” hazırlar.
• Çocuklarla grafik hakkında sohbet edilir.
• Çocuklar yumurtayı kırmadan okula getirdikleri her gün için
yumurtam kırılmasın grafiğinden bir sağlam yumurta resmini
kendileri boyarlar.
• Etkinlik süreç odaklı bir etkinlik olduğu için süreçte;
• Her gün yumurtanın kırık veya sağlam olmasına göre grafik
işaretlenir.
• Haftanın sonunda grafikler incelenir ve yumurtasını kırmadan
getiren çocuklara başarı belgesi verilir.
DEĞERLENDİRME
• Yumurtanın kırılmaması için ne hazırladın?
• Yumurtanı kırmadan getirmeyi başardığında ne hissettin?
• Yumurtan kırılırsa ne hissedersin?
• Bu sorumluluk hakkında ne düşünüyorsun?
• Daha önce böyle sorumluluklar aldın mı?
AİLE KATILIMI
• Ailelere yapılacak bu sorumluluk etkinliğinde çocuklarının bir
hafta boyunca yumurtayı kırmadan okula getirip götürmeye çalışacakları konusunda bilgilendirici not gönderilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, etkinlik için kendisine verilen sorumluluğu tam olarak anladığından emin olmak için sorumluluğunun
ne olduğunu tekrar etmesi istenebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Çocukların yumurtaları kırmadan ve unutmadan belirlenen süre
boyunca her gün evden okula okuldan eve getirip götürmelerinin
onların sorumluluğu olduğu belirtilerek bu değere vurgu yapılır.
ÖNERİLER
• Sorumluluk ile ilgili olarak sınıfta bitki yetiştirilebilir ve her gün
bu bitkinin sulaması yapılarak grafik oluşturulabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu, düşünce
ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında
kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
K10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli
olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir. Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.)
MATERYALLER: Yumurta ,akrilik boya, pamuk, gazete kağıdı,
kumaş, kutu, poşet, lastik vb. malzemeler
SÖZCÜKLER: Sorumluluk
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen çember saatinde eline bir yumurta alır ve çocuklara
“Sizce bu yumurta ile ne yapacağız?” sorusunu yöneltir.
• Çocuklardan düşünceleri alınır.
• Öğretmen çocuklara her çocuğun bir yumurtayı kendi istedikleri bir şekil çizecekleri, bir hafta boyunca her gün bu yumurtaları
eve götüreceklerini ve ertesi gün aynı yumurtayı tekrar kırmadan
okula getireceklerini bunun bir sorumluluk olduğunu açıklar.
• Çocuklara yumurtanın kırılmaması için ne yapmaları gerektiği
sorulur. Öğretmen masalara yumurta boya ve değişik artık materyaller koyar.
• Çocuklar yumurtalarını akrilik boya ile istedikleri renge boyarlar.
• Sonrasında çocuklar bu malzemeleri kullanarak yumurtalarını
kırmadan götürebilecekleri koruyucular yaparlar.
• Çocuklar yumurtalarını taşımak için hazırladıkları malzemeyi tamamlayınca yumurtalarını hazırladıkları koruyucunun içine
yerleştirirler.
• Çocuklar her gün yumurtaları eve götürür ve okula gelince evden getirir.
• Öğretmen çocuklara bir hafta boyunca bu sorumluluğunu yerine getirenlerin sonunda “Yumurtam Kırılmasın Başarı Belgesi”
alacağını vurgular.
• Öğretmen önceden tüm çocukları kapsayacak bir “Yumurtam
Kırılmasın Grafiği” hazırlar.
• Çocuklarla grafik hakkında sohbet edilir.
• Çocuklar yumurtayı kırmadan okula getirdikleri her gün için
yumurtam kırılmasın grafiğinden bir sağlam yumurta resmini
kendileri boyarlar.
• Etkinlik süreç odaklı bir etkinlik olduğu için süreçte;
• Her gün yumurtanın kırık veya sağlam olmasına göre grafik
işaretlenir.
• Haftanın sonunda grafikler incelenir ve yumurtasını kırmadan
getiren çocuklara başarı belgesi verilir.
DEĞERLENDİRME
• Yumurtanın kırılmaması için ne hazırladın?
• Yumurtanı kırmadan getirmeyi başardığında ne hissettin?
• Yumurtan kırılırsa ne hissedersin?
• Bu sorumluluk hakkında ne düşünüyorsun?
• Daha önce böyle sorumluluklar aldın mı?
AİLE KATILIMI
• Ailelere yapılacak bu sorumluluk etkinliğinde çocuklarının bir
hafta boyunca yumurtayı kırmadan okula getirip götürmeye çalışacakları konusunda bilgilendirici not gönderilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, etkinlik için kendisine verilen sorumluluğu tam olarak anladığından emin olmak için sorumluluğunun
ne olduğunu tekrar etmesi istenebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Çocukların yumurtaları kırmadan ve unutmadan belirlenen süre
boyunca her gün evden okula okuldan eve getirip götürmelerinin
onların sorumluluğu olduğu belirtilerek bu değere vurgu yapılır.
ÖNERİLER
• Sorumluluk ile ilgili olarak sınıfta bitki yetiştirilebilir ve her gün
bu bitkinin sulaması yapılarak grafik oluşturulabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."